Gå til innhold

Litt lei, lov å bli sur for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde sagt litt syrlig at "ikke alle trenger kunstige ting for å se bra ut, vet du"

Anonymkode: 6ea1c...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at du er dritt lei!

Jeg ville ikke ha gått til sjefen, det tror jeg fort kan oppleves som småungesladring av både sjefen og kollegaen. Men jeg ville ha sagt klart i fra til henne at jeg opplever kommentarene hennes som ubehagelige. Noe i retning av: "Du har kommentert utseendet mitt mange ganger, og nå begynner jeg å bli veldig lei av det. Jeg har sagt til deg flere ganger at jeg ikke har fillers/botox. Hvis du ikke tror meg, er det greit, men jeg vil ikke høre mer om det."

Anonymkode: fdc05...d2d

Skrevet

Jeg tror nok hun er misunnelig på deg. Hun synes at du er fin med Botox selv om du ikke bruker det. Du får bare si at du er naturlig pen.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner veldig godt at du er dritt lei!

Jeg ville ikke ha gått til sjefen, det tror jeg fort kan oppleves som småungesladring av både sjefen og kollegaen. Men jeg ville ha sagt klart i fra til henne at jeg opplever kommentarene hennes som ubehagelige. Noe i retning av: "Du har kommentert utseendet mitt mange ganger, og nå begynner jeg å bli veldig lei av det. Jeg har sagt til deg flere ganger at jeg ikke har fillers/botox. Hvis du ikke tror meg, er det greit, men jeg vil ikke høre mer om det."

Hadde du sagt det samme hvis kollegaen som kommenterte uteendet hennes var en mann?

Anonymkode: 7e418...4af

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde du sagt det samme hvis kollegaen som kommenterte uteendet hennes var en mann?

Jeg sier ikke at jeg mener det, jeg sier at jeg tror det er slik det vil kunne oppfattes. 

Skrevet

herregud ikke noe og bry seg om i hele tatt

Anonymkode: ef804...b1e

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og der var du igjen, ja. Med dine ekle kommentarer helt uten store bokstaver og tegnsetting. Fortsatt ikke lei, altså?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvem tror du at du er som kan bestemme hva som andre skal bry seg om eller ikke? 

Skrevet

Finn noe å si på henne, så får hun igjen med egen mynt. Etter du har prøvd å ta det opp med henne under fire øyne på en voksen måte, om ikke det funker så fyrer du tilbake. Finn noe som svir litt, så skal du se at hun slutter!

Anonymkode: 79b4f...2d4

Skrevet

Jeg ville sagt i fra en siste gang, at nå MÅ hun slutte å si slikt. Og sagt at hvis det fortsetter, så vil du at dere snakker med sjefen om det.

Dama er jo tydeligvis dum som et nek,  så trenger tydelige ord/trusler om sanksjon 

Anonymkode: 66bfe...2fb

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke den du svarer, men svarer deg allikevel. Muligens ville jeg ikke ment dette hvis det var snakk om en mann, men nå er det ikke en mann det er snakk om heller. Med en mann ville det vært relevant å legge noe seksuelt i kommentarene, det er ingenting i det HI skriver som peker i den retningen. Som leder er det uansett vanskelig å håndtere kommentarer av denne typen, nettopp fordi de ikke er over streken egentlig, i innhold, det er mengden kommentarer som er vanskelig å ta imot for HI. Hvis sjefen kaller dama inn til en samtale, vil hun si at HI overreagerer og at det ikke er slemt ment, sjefen vil si at det egentlig ikke spiller noen rolle, siden HI ikke liker det, og at dama må slutte. Jeg tror HI står sterkere hvis hun klarer å gi denne beskjeden sterkt og tydelig selv.

Jeg tror det beste er å svare dama tydelig når kommentaren kommer, med de samme tilhørerne. "Vet du, Berit, at nå har du sagt det samme mange ganger. Hver gang svarer jeg at du tar feil. Det er ikke mitt problem at du ikke tror meg, men nå begynner jeg å bli lei av at du gjentar spørsmålet. Du husker kanskje dårlig, men dette er siste gangen jeg svarer deg. Jeg har ikke endret på utseendet mitt, og jeg liker ikke at du spør og spør om jeg har det." Øv hjemme på hva du skal si, sånn at du er sterk og streng i stemmen, det er vel en fare for at du skjelver i stemmen og får tårer i øynene, jeg ville ikke likt å gi henne det overtaket. Sannsynligvis vil hun påstå at du overreagerer og at det ikke var slemt ment, det trenger du ikke å svare på. Bare gjenta at du er lei av spørsmålet og ikke vil ha det flere ganger.

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var dette uhøflig svart?🤔 du må gjerne peke på hvor det er uhøflig.

Anonymkode: e6eef...4ea

«Du og jeg er på hver vår planet»

»Dette er ingen rettsak med bevisførsel». 

Tonen er uhøflig. 

Anonymkode: 1505b...b04

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det hadde jeg. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tonen er uhøflig. 

Er helt enig med deg her. Reagerte på svaret hennes også. 

Anonymkode: bd4cd...079

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er helt enig med deg her. Reagerte på svaret hennes også. 

Så fordi jeg ber om råd skal jeg takke for alle?

Jeg synes det er idiotisk å foreslå at jeg skal «bevise min uskyld» ved å fremlegge gamle bilder som bevis. Sorry, er dette et godt råd?

Jeg skal ikke måtte bevise noe som helst, og rådet er da altså verdiløst for meg. Ikke alle råd på DIB er gode råd og å si i fra om det må også være lov.

Men jeg tar til meg at jeg bør konfrontere henne en siste gang der jeg gir henne beskjed om at skjer dette en gang til så tar jeg det videre. 

Anonymkode: 6418b...77a

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er idiotisk å foreslå at jeg skal «bevise min uskyld» ved å fremlegge gamle bilder som bevis. Sorry, er dette et godt råd?

Jeg skal ikke måtte bevise noe som helst, og rådet er da altså verdiløst for meg. Ikke alle råd på DIB er gode råd og å si i fra om det må også være lov.

Men jeg tar til meg at jeg bør konfrontere henne en siste gang der jeg gir henne beskjed om at skjer dette en gang til så tar jeg det videre. 

Du trenger faktisk ikke svare på alle svarene du får på tråden du har opprettet. Noe du forøvrig heller ikke har gjort. 

Og med denne typen svar som du kom med her, samt svarer det var referer til tidligere så fremstår du som et mindre hyggelig menneske. Så det kan være at din kollega har samme syn på deg, og at det er hennes måte å prøve å få jenket deg litt ned på jorden igjen. 

Jeg sier på ingen måte at det verken er greit eller akseptert å kommentere andres utseende, men jeg hevder fortsatt at man kommer mye lenger med å senke skuldrer å unngå å angripe personer som kommer med råd når du selv ber om det. Selv om dette kanskje ikke var den type råd du ønsket. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var meg du svarte jeg oppfattet ikke svaret ditt som uhøffelig. :) Jeg mener vel egentlig ikke heller at det er rimelig å fremlegge bevis. Det å si "jeg kan godt vise deg bilder", ville på min planet vært noe som egentlig sa "herregud, du er helt på jordet". Hadde damen slått til på det og virkelig bedt om å få se bilder hadde jeg blitt helt himmelfallen. 

Jeg synes du gjør helt rett i snakke med damen en gang til. Klart å tydelig på den måten du synes passer deg best. 

Grunnen til at jeg gav deg rådet jeg gav deg, er at min erfaring er at man kommer veldig langt med å vise litt sårbarhet, og litt ydmykhet. "Du synes kanskje det er tåpelig av meg å føle på dette, men jeg har faktisk synes det har vært ubehagelig og gått ut fra lunchrommet"- "Neinei, kjære du, selvfølelig er det ikke tåpelig. Jeg har kanskje dratt dette litt langt, beklager! Det skal selvfølgelig ikke gjenta seg" I min bok kommer man lenger med det, det setter seg på en annen måte, og man får en annen respekt enn om man "setter skapet på plass". Og siden du hadde prøvd å si ifra flere ganger, uten at det har nådd inn, var dette en annen måte å kanskje nå inn på. 

Alle råd er ikke gode, og folk fungerer forskjellig og synes forskjellige ting er greit! 

Anonymkode: 7ee3a...e99

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger faktisk ikke svare på alle svarene du får på tråden du har opprettet. Noe du forøvrig heller ikke har gjort. 

Og med denne typen svar som du kom med her, samt svarer det var referer til tidligere så fremstår du som et mindre hyggelig menneske. Så det kan være at din kollega har samme syn på deg, og at det er hennes måte å prøve å få jenket deg litt ned på jorden igjen. 

Jeg sier på ingen måte at det verken er greit eller akseptert å kommentere andres utseende, men jeg hevder fortsatt at man kommer mye lenger med å senke skuldrer å unngå å angripe personer som kommer med råd når du selv ber om det. Selv om dette kanskje ikke var den type råd du ønsket. 

Årsaken til at jeg svarte var at rådet jeg fikk var umodent i tillegg ber hun meg være den voksne. Råd og konklusjon hang ikke sammen. 

Selvsagt fremstår jeg som mindre hyggelig når jeg svarer slik, dere ser ikke ansiktet bak, bare skrift. Det er likevel ikke til stor bekymring da jeg er hyggelig mot folk i det store og hele. 

Jeg ser ut fra svarene at jeg ikke er på jordet når det gjelder mine følelser rundt slike kommentarer. Så jeg skal ta det direkte på en voksen måte uten bevisførsel eller øyerulling som også ble foreslått. Sette et skikkelig punktum og gjøre det klart at dette er siste gang leppene mine kommenteres. 

Takk for svar. 😊

Skrevet

Jeg ville ikke tatt dette opp med sjefen i alle fall. Fortsett å gi tilbakemelding om at du synes det er rart at hun er så opphengt i utseende ditt. Le litt av henne. Og fortsetter hun, så kan du jo kommentere noe ved henne som kanskje kan treffe litt...….

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig! 

Anonymkode: b2c2b...c44

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tonen er uhøflig. 

Overhodet ikke uhøflig. Det er Hi`s tråd og hun har selvfølgelig lov til å protestere. 

Anonymkode: 4f22f...9eb

Skrevet (endret)

Jeg har som sagt ikke gjort noe inngrep, og det har tydigvis ikke du heller?!

Neida, jeg hadde aldri sagt det, men fristet hadde jeg vært. Hun er uten antenner og bør få klar beskjed om at det er nok. 

Endret av *Miss Marple*
Skrevet

Herregud, det er hvertfall ikke noe å dra inn sjefen etter. Jeg får stadig kommentarer av det fleipete slaget på jobb, skulle jeg gått til sjefen for alt så hadde han ikke hatt mye annet å gjøre... 

Anonymkode: c5326...5d7

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Idiotisk faktisk. Understreker mitt poeng ytterligere, ser jeg. 

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tonen er uhøflig. 

Seriøst? Er det UHØFLIG tone når noen påpeker det helt tydelige her? Det er ingen rettsak med bevisførsel. Sorry altså, men det ER jo ikke det. 

Jeg ser virkelig ikke hvilke ord i denne som peker mpt et uhøflig tonefall, ei heller at setningen i seg selv er uhøflig. Bare påpeker et fakta.

Anonymkode: e6eef...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...