Gå til innhold

Sammen med barnefar igjen - når fortelle nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!!

Jeg har en nydelig gutt på 9 uker. Jeg og barnefar har ikke vært sammen siden begynnelsen av graviditeten. Nå ønsker vi å gi forholdet en ny sjanse. 

Det jeg da lurer på er hvordan det skal gjøres ifht nav? Mottar nå os for barnet. Ringer jeg nav og forteller dem at jeg og barnefar skal prøve på nytt/blir sammen igjen? Blir os stanset med en gang?

Jeg vil ikke gjøre noe feil eller få problemer med nav, så jeg vil gjøre dette riktig. 

Anonymkode: 3884f...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ring dem.

Anonymkode: 38dd8...9df

Skrevet

Ta kontakt med nav ja. For sidene deres er litt uklare der. For å kunne motta os skal man være alene om omsorgen og ikke ha et forhold til den andre av barnets foreldre som kan bety at du ikke er enslig mor eller far. Mens under hva som skal meldes inngår ikke forhold, kun samboerskap, ekteskap osv.. Så meld i fra for å være sikker på at du ikke gjør noe galt. 

Anonymkode: f5370...0ec

Skrevet

Jeg ville holdt munn, frem til det var et faktisk seriøst forhold og helst samboerskap. 

Anonymkode: ae58a...460

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville holdt munn, frem til det var et faktisk seriøst forhold og helst samboerskap. 

Det er nettopp det jeg også tenker på. Vil helst at det blir mer seriøst før jeg sier ifra.  

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp det jeg også tenker på. Vil helst at det blir mer seriøst før jeg sier ifra.  

Ja. Hvorfor si fra deg ytelser fra nav, og så plutselig er forholdet over etter kort tid, og så må du gjennom hele papirmøllen igjen, med tre mnd ventetid.

Så lenge du bor alene med barnet, og bare prøver å finne ut av noe med far, så ser ikke jeg problemet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...