Gå til innhold

Hadde du latt mannen få være med på sin søsters fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg gjør ikke det. Jeg reagerer på alle som skriver at de ikke «bestemmer hva mannen gjør». Det er jo bare tull. De aller fleste parforhold er basert på kompromisser rundt hva partene aksepterer av den andre og ikke. Hvilke regler som gjelder for parforholdet varierer fra par til par, og det andre «lar» mannen/kona (les: finner akseptabelt innenfor forholdets grenser) gjøre, er uakseptabelt for andre.

Det finnes dem som mener de ikke har noe med hvem partneren har sex med eller bruker penger på også, mens det vanlige er vel å ikke «la» partneren ha sex med andre eller gamble opp pengene på gambling? 

Med mindre du godtar all slags oppførsel og handlinger fra partneren din, så «bestemmer» du like mye eller lite over ham/henne som det andre med grenser gjør.

Anonymkode: 24956...225

Det jeg stusser på er at du sammenlikner det å støtte søsteren sin med utroskap, alkoholmisbruk og spillgalskap. Jeg ville vært sterkt negativ til at partneren min hadde gjort noe av dette, men i dette tilfellet så sidestilles noe positivt med noe negativt!

Anonymkode: 1ae14...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner ikke poenger mitt du heller.

Jeg har ikke argumentert for eller imot at en bror skal eller ikke skal være med på søsteras fødsel. Det jeg «angriper» er argumenter av typen «jeg bestemmer ikke over mannen min». For det er jo bare tull. Kall det hva du vil, men de aller fleste som er i et forhold har en hel liste med ting de ikke «lar» partneren sin gjøre, også de som påstår at partneren er selvstendig og tar sine egne valg. Hvis disse valgene får en konsekvens av typen tillitsbrudd, samlivsbrudd eller annet, så er jo konsekvensen så alvorlig at man i praksis bestemmer over partneren.

Anonymkode: 24956...225

Det er du som misser poenget. Det er vesensforskjell mellom å ha en mening om en sak der en selv er part og å blande seg i en sak der en selv overhodet ikke er påvirket.

Anonymkode: c90e9...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er du som misser poenget. Det er vesensforskjell mellom å ha en mening om en sak der en selv er part og å blande seg i en sak der en selv overhodet ikke er påvirket.

Anonymkode: c90e9...372

Har jeg sagt noe annet? Hva man blir påvirket av er uansett høyst subjektivt.

Les innlegget jeg svarte på og prøven gang til å forstå hva jeg mener.

Anonymkode: 24956...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har jeg sagt noe annet? Hva man blir påvirket av er uansett høyst subjektivt.

Les innlegget jeg svarte på og prøven gang til å forstå hva jeg mener.

Anonymkode: 24956...225

Man kan UANSETT ikke bli "påvirket" av at mannen tilbringer noen timer ved en sykeseng mens han roper "pust!"

Samme hvordan du snur på det så KAN det da ikke bli et problem for kona.

Anonymkode: 20ab0...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen min vil være med av sine familiemedlemmer på noe som helst sykehusrelatert, eller på andre måter støtte dem, så er det selvfølgelig ikke noe jeg ville satt ned foten for?!

Å føde er tøft og vanskelig. Jeg har ikke egen familie og om ikke mannen min hadde kunnet bli med meg på fødsel hadde jeg spurt min kjære svigermor om hun kunne blitt med. Om min svigersøster skulle blitt gravid og ikke hatt en mann å ta med seg hadde det ikke vært så rart om hun hadde spurt sin bror (min mann) om å være der men henne. Bortsett fra at de ikke har et så nært forhold så jeg ser ikke for meg at hun hadde spurt han om det. Men hadde hun spurt han hadde han nok stilt opp.

De som blir sjalu av at mannen deres ser sin egen søster i fødselssituasjonen, som er en veldig naturlig, intens og IKKE-seksuell opplevelse, bør jobbe med seg selv og egne følelser. Helst med en psykolog 

Anonymkode: a3e35...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille opp for sin søster kan overhode ikke sidestilles med utroskap, rus osv. 

Hva er i veien med folk?

Anonymkode: a3e35...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan UANSETT ikke bli "påvirket" av at mannen tilbringer noen timer ved en sykeseng mens han roper "pust!"

Samme hvordan du snur på det så KAN det da ikke bli et problem for kona.

Anonymkode: 20ab0...858

Og jeg gjentar: jeg argumenterer verken for eller imot om his mann skal være med søstera på sykehuset eller ikke!

Anonymkode: 24956...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selvsagt ikke nektet han det nei. Går ut ifra at de har et veldig nært forhold da? Det er sikkert gode grunner for den vordende mor å ønske det slik, og jeg hadde aldri i verden stått i veien for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg gjentar: jeg argumenterer verken for eller imot om his mann skal være med søstera på sykehuset eller ikke!

Anonymkode: 24956...225

Kanskje du heller skulle ha laget en egen tråd da, siden denne tråden opprinnelig går ut på om man kan nekte mannen å være med søsteren på sykehuset..

Anonymkode: 1ae14...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg gjentar: jeg argumenterer verken for eller imot om his mann skal være med søstera på sykehuset eller ikke!

Anonymkode: 24956...225

Nei, du kverulerer på om det overhodet er mulig å mene noe om partnerens valg uten å samtidig "bestemme" over ham. 

Det er en rent teoretisk øvelse som i denne tråden blir en avsporing. Lag din egen tråd hvis det er det du helst vil diskutere.

Anonymkode: 20ab0...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var rart når min søster hadde med seg mamma og vår andre søster på fødslene sine, hadde ikke falt meg inn å ha med meg hverken mamma eller søstrene mine når jeg føder! Men noen vil ha familien sin med på fødselen,  og jeg synes det er opp til den fødende hvem hun vil ha med og ikke. Så om søsteren til mannen min ville hatt han med, hadde ikke jeg sagt noe på det! 

Anonymkode: 88d5e...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selvfølgelig ikke hatt noe problem med det hvis de begge var komfortable med det og ønsket det. Det er selvfølgelig ikke noe seksuelt med å se en fødsel og spesielt ikke når det er ens egen søster, så jeg ser overhode ikke noe problem med det. Mannen min er dessuten en super fødselspartner og god støtte. Det må jo være ideelt å ha med seg en person som har vært aktivt tilstede ved fødsler tidligere, og som vet hvordan man best kan støtte en kvinne som føder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 22.38, Anonym bruker skrev:

Du skjønner ikke poenger mitt du heller.

Jeg har ikke argumentert for eller imot at en bror skal eller ikke skal være med på søsteras fødsel. Det jeg «angriper» er argumenter av typen «jeg bestemmer ikke over mannen min». For det er jo bare tull. Kall det hva du vil, men de aller fleste som er i et forhold har en hel liste med ting de ikke «lar» partneren sin gjøre, også de som påstår at partneren er selvstendig og tar sine egne valg. Hvis disse valgene får en konsekvens av typen tillitsbrudd, samlivsbrudd eller annet, så er jo konsekvensen så alvorlig at man i praksis bestemmer over partneren.

Anonymkode: 24956...225

Nei, «jeg bestemmer ikke over mannen min» er ikke tull. Jeg gjør ikke det. Min mann bestemmer heller ikke over meg. Å ikke kunne gamble bort penger, misbruke alkohol ol. er jo noe annerledes enn at noen kvinnfolk åpenbart nekter menn å være med på en fødsel. Her inne finnes det jo også kvinnfolk som nekter mennene sine å ha kvinnelig venner. Det er jo partnerkontroll som er helt sinnsyk i mine øyne.

Anonymkode: cf392...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.6.2018 den 17.27, Anonym bruker skrev:

Du «lar» ham ha sex med andre damer, drikke en sixpack hver dag og bruke hele lønna si på gambling også?

Eller er det kanskje slik at et parforhold innebærer kompromisser, og at et forhold kan fungere fint selv om man «tar avgjørelser» (les: setter grenser for hva man aksepterer i et forhold) på vegne av hverandre?

Anonymkode: 24956...225

Det er svært stor forskjell på kompromisser og å «la» partneren gjøre noe.

et kompromiss går på at man blir enige om noe som funker for begge. Om partneren min ønsker å ligge med andre damer er ikke det noe jeg vil nekte han, men han vet godt at det er uaktuelt for meg å være i et forhold med han da. Han må velge hva som er viktigst for han.

Spørsmålstillingen tar utgangspunkt i at det er noe partneren ønsker, men at du har rett til å nekte han å få ønsket oppfylt. Det er i seg selv også en uvanlig problemstilling, de fleste fødende ønsker ikke å ha med seg bror på fødsel. Selv har jeg vært med broren min og kona hans på fødsel, en svært fin opplevelse for oss alle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...