Gå til innhold

Hadde du latt mannen få være med på sin søsters fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må bare få lagt til en ting i teksten her 😅 har nettopp født selv og en fødsel kan bli svært svært intim hvorpå man er halvnaken med en stor bleie på og blir massert nederst på korsryggen av den man har med 😯 og intime deler har svært lett for å vises når man ligger der å skrever for jordmor som skal sjekke 1 gang i timen ca 🙈 derfor jeg synes det er rart han skal være med 😆

Anonymkode: 451bf...7df

Herre. Mannen min var som sagt med på søsteren sin fødsel og selv om det endte i hastesnitt var han med fremt til det ble avgjort. 

Han holdt seg selvsagt oppe ved hodet og snudde seg litt bort under undersøkelsene, men det er snakk om å sette et liv til verden! Da tenker ikke (normale) mennesker på om man ser litt hud eller 'ulekre' stillinger. 

Ærlig talt!

Anonymkode: 97810...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er jo som å si ja til incest!

Anonymkode: a1b1d...f2d

Så det å være med som støtte i en fødsel sidestilles med å knulle søsteren sin? Hva med de som tar med sin egen mor? 

Anonymkode: 1ae14...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde neppe spurt meg om lov! 😄

Men om han hadde gjort noe sånt hadde jeg nok synes det var litt rart. Litt uvanlig å være så åpen med sine søsken. Jeg har vært naken under mine fødsler, beveget meg rundt i rommet, ligget i badekar, hatt utallige undersøkelser der nede osv. Ville ikke delt akkurat det med min egen bror for å si det sånn...

Anonymkode: c2848...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var skikkelig creepy, men jeg skjønner jo at mine erfaringer gjør at min reaksjon nok ikke er helt "normal". Uansett så er jo ikke det noe jeg kan bestemme.

Anonymkode: 4411f...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latt han??? Herrejesus bare overskriften provoserer. Min man får gjøre som han vil. 

Ikke rart mange forhold ryker hvis kvinner tror de har rett til å ta avgjørelser for mannen sin. 

Anonymkode: 82d35...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Hadde han ønsket dette hadde han såklart fått lov. Jeg tror ikke han hadde blitt med fordi han hadde hatt lyst til å se søsterens vagina og det er lite trolig at han hadde blitt tent. Samtidig hadde jeg håpet at hun hadde spurt meg også 😂😂😂

Anonymkode: 81056...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he. Som vanlig utvikler det seg til en konkurranse i å være mest mulig liberal. 😄

Virkeligheten er som oftest annerledes enn den teorien man dikter opp på nett. 

Anonymkode: c2848...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

He he. Som vanlig utvikler det seg til en konkurranse i å være mest mulig liberal. 😄

Virkeligheten er som oftest annerledes enn den teorien man dikter opp på nett. 

Anonymkode: c2848...baa

"Liberal"? Hva legger du i det?

Anonymkode: 20ab0...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, hvis du ønsker at din bror skal støtte deg under fødselen, så spør ham om det. Kona hans har ikke noe hun skulle ha sagt.

Anonymkode: 20ab0...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

He he. Som vanlig utvikler det seg til en konkurranse i å være mest mulig liberal. 😄

Virkeligheten er som oftest annerledes enn den teorien man dikter opp på nett. 

Anonymkode: c2848...baa

Tuller du? Jeg er ikke særlig liberal i forhold til mange andre har jeg forstått etter å ha lest her inne en stund. Og jeg hadde vært skeptisk hvis det hadde vært snakk om en tidligere flamme, en venninne eller min søster for den sals skyld. Men mannens søster? HVA skal jeg liksom være redd for?

Anonymkode: f82a3...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

He he. Som vanlig utvikler det seg til en konkurranse i å være mest mulig liberal. 😄

Virkeligheten er som oftest annerledes enn den teorien man dikter opp på nett. 

Anonymkode: c2848...baa

Det er vel få man er nærmere enn sine søsken? Ser ikke helt at man skal være spesielt liberal for å skjønne at bror og søster har et godt forhold? 

Anonymkode: 97810...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Latt han??? Herrejesus bare overskriften provoserer. Min man får gjøre som han vil. 

Ikke rart mange forhold ryker hvis kvinner tror de har rett til å ta avgjørelser for mannen sin. 

Anonymkode: 82d35...c61

Du «lar» ham ha sex med andre damer, drikke en sixpack hver dag og bruke hele lønna si på gambling også?

Eller er det kanskje slik at et parforhold innebærer kompromisser, og at et forhold kan fungere fint selv om man «tar avgjørelser» (les: setter grenser for hva man aksepterer i et forhold) på vegne av hverandre?

Anonymkode: 24956...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis mannens søster ønsker å ha sin bror med på fødselen, så for all del, det er ikke noe jeg har noe med. Det jeg trodde det sto i overskriften først var "Hadde du latt mannen være med på din søsters fødsel". Det hadde jeg syntes var litt rart, og ville kanskje snakket med min søster om det, om det var noe hun virkelig ønsket.

Jeg ville ikke hatt min bror med på fødselen med mindre jeg ikke hadde hatt noen andre å ha med meg.

Anonymkode: e1131...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du «lar» ham ha sex med andre damer, drikke en sixpack hver dag og bruke hele lønna si på gambling også?

Eller er det kanskje slik at et parforhold innebærer kompromisser, og at et forhold kan fungere fint selv om man «tar avgjørelser» (les: setter grenser for hva man aksepterer i et forhold) på vegne av hverandre?

Anonymkode: 24956...225

Om mannen min hadde ønsket å ligge rundt, drikke alkohol daglig og brukt opp pengene på andre ting enn familien hadde han ikke vært min mann. Poenget her er vel at man velger seg menn som tar fornuftige og vettuge avgjørelser. Om jeg ikke er helt enig i alt er det helt greit, men om han gjør ting som går helt mot mine verdier får han valget om å enten slutte eller bli singel. Jeg gidder ikke oppdra og passe på min egen mann. 

Så ja, jeg lar han gjøre som han vil, og da må han ta konsekvensen om det bryter med mine verdier og prinsipper. 

Anonymkode: 97810...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du «lar» ham ha sex med andre damer, drikke en sixpack hver dag og bruke hele lønna si på gambling også?

Eller er det kanskje slik at et parforhold innebærer kompromisser, og at et forhold kan fungere fint selv om man «tar avgjørelser» (les: setter grenser for hva man aksepterer i et forhold) på vegne av hverandre?

Anonymkode: 24956...225

Sammenlikner du det å ha sex med andre damer med å være med på fødselen til søsteren sin? Så lenge de har et normalt søskenforhold, så er han vel ikke med på noe seksuelt! Han har sikkert ikke noe ønske om å se underlivet til søsteren sin, så han skal vel være med som støtte.

Anonymkode: 1ae14...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sammenlikner du det å ha sex med andre damer med å være med på fødselen til søsteren sin? Så lenge de har et normalt søskenforhold, så er han vel ikke med på noe seksuelt! Han har sikkert ikke noe ønske om å se underlivet til søsteren sin, så han skal vel være med som støtte.

Anonymkode: 1ae14...c01

Nei jeg gjør ikke det. Jeg reagerer på alle som skriver at de ikke «bestemmer hva mannen gjør». Det er jo bare tull. De aller fleste parforhold er basert på kompromisser rundt hva partene aksepterer av den andre og ikke. Hvilke regler som gjelder for parforholdet varierer fra par til par, og det andre «lar» mannen/kona (les: finner akseptabelt innenfor forholdets grenser) gjøre, er uakseptabelt for andre.

Det finnes dem som mener de ikke har noe med hvem partneren har sex med eller bruker penger på også, mens det vanlige er vel å ikke «la» partneren ha sex med andre eller gamble opp pengene på gambling? 

Med mindre du godtar all slags oppførsel og handlinger fra partneren din, så «bestemmer» du like mye eller lite over ham/henne som det andre med grenser gjør.

Anonymkode: 24956...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg gjør ikke det. Jeg reagerer på alle som skriver at de ikke «bestemmer hva mannen gjør». Det er jo bare tull. De aller fleste parforhold er basert på kompromisser rundt hva partene aksepterer av den andre og ikke. Hvilke regler som gjelder for parforholdet varierer fra par til par, og det andre «lar» mannen/kona (les: finner akseptabelt innenfor forholdets grenser) gjøre, er uakseptabelt for andre.

Det finnes dem som mener de ikke har noe med hvem partneren har sex med eller bruker penger på også, mens det vanlige er vel å ikke «la» partneren ha sex med andre eller gamble opp pengene på gambling? 

Med mindre du godtar all slags oppførsel og handlinger fra partneren din, så «bestemmer» du like mye eller lite over ham/henne som det andre med grenser gjør.

Anonymkode: 24956...225

Limer inn denne til deg også jeg. Om du leser det sakte så skjønner du sikkert forskjellen på å bestemme over en person kontra å ha en partner med samme verdisyn. 

Om mannen min hadde ønsket å ligge rundt, drikke alkohol daglig og brukt opp pengene på andre ting enn familien hadde han ikke vært min mann. Poenget her er vel at man velger seg menn som tar fornuftige og vettuge avgjørelser. Om jeg ikke er helt enig i alt er det helt greit, men om han gjør ting som går helt mot mine verdier får han valget om å enten slutte eller bli singel. Jeg gidder ikke oppdra og passe på min egen mann. 

 Så ja, jeg lar han gjøre som han vil, og da må han ta konsekvensen om det bryter med mine verdier og prinsipper. 

Anonymkode: 97810...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har et helt Annet forhold til sin søster enn jeg har til min bror.

Jeg ville aldri hatt broren min med, men ville ikke syntes det var rart om min svigerinne ville ha med mannen min.

Så det handler vel om nærhet i søskenforholdet

Anonymkode: 7631b...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Limer inn denne til deg også jeg. Om du leser det sakte så skjønner du sikkert forskjellen på å bestemme over en person kontra å ha en partner med samme verdisyn. 

Om mannen min hadde ønsket å ligge rundt, drikke alkohol daglig og brukt opp pengene på andre ting enn familien hadde han ikke vært min mann. Poenget her er vel at man velger seg menn som tar fornuftige og vettuge avgjørelser. Om jeg ikke er helt enig i alt er det helt greit, men om han gjør ting som går helt mot mine verdier får han valget om å enten slutte eller bli singel. Jeg gidder ikke oppdra og passe på min egen mann. 

 Så ja, jeg lar han gjøre som han vil, og da må han ta konsekvensen om det bryter med mine verdier og prinsipper. 

Anonymkode: 97810...403

Litt sånn som hi, da?

Eller har du ALDRI kommet opp i en situasjon der du må fortelle mannen din at det han har gjort eller er i ferd med å gjøre ikke føles greit for deg? Dere har aldri hatt samtaler eller diskusjoner som går på grenser dere ønsker skal være på plass i forholdet?

Anonymkode: 24956...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sammenlikner du det å ha sex med andre damer med å være med på fødselen til søsteren sin? Så lenge de har et normalt søskenforhold, så er han vel ikke med på noe seksuelt! Han har sikkert ikke noe ønske om å se underlivet til søsteren sin, så han skal vel være med som støtte.

Anonymkode: 1ae14...c01

Signerer denne. 

Og egentlig - samme hvem man har med på fødsel, så er de jo ikke der for å glo på glufsa di? Jeg har hatt med ulike folk hver gang, ei venninne på den ene, mamma på den andre og samboer på den tredje, og ingen av dem satt nede i skrevet mitt for å se det jordmora ser. 

Anonymkode: 20ab0...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt sånn som hi, da?

Eller har du ALDRI kommet opp i en situasjon der du må fortelle mannen din at det han har gjort eller er i ferd med å gjøre ikke føles greit for deg? Dere har aldri hatt samtaler eller diskusjoner som går på grenser dere ønsker skal være på plass i forholdet?

Anonymkode: 24956...225

Ikke meg du spør, men om min mann ble med søsteren sin på fødselen hennes hadde det jo på ingen måte påvirket meg. Og i en slik kontekst er det jo hårreisende å skulle mene seg berettiget til å blande seg. Eneste er at jeg gjerne vil informeres, i og med at jeg da må holde meg i nærheten av hjemmet i fritiden når tiden nærmer seg for å kunne ta ungene når han må bli med til sukehuset. Dette handler jo ikke om grenser i det hele tatt, men om logistikk.

Om han puler rundt eller bruker opp pengene våre påvirker det meg i høyeste grad. Da er det helt på sin plass å ikke bare gi uttrykk for meningen sin om det, men også å informere om at slike handlinger vil gjøre han til en fraskilt mann. For vår del er slikt avklart en gang for alle, så jeg føler ikke behov får å gi han påminnelser og han trenger ikke å sjekke opp om reglene står ved lag. Slike ting er rett og slett et ikke-tema, og skulle han glemme det blir han singel uten videre. Samme gjelder nok meg.

Anonymkode: c90e9...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av denne?

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1198521-samboeren-min-og-søsteren-hans/

Hvis min mann hadde blitt med sin søster hadde det vært greit for meg.  Jeg synes det likevel hadde vært litt rart for det hadde vært mer naturlig for henne å hatt med seg sin mor, siden de er tettere. 

Anonymkode: c52d7...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du spør, men om min mann ble med søsteren sin på fødselen hennes hadde det jo på ingen måte påvirket meg. Og i en slik kontekst er det jo hårreisende å skulle mene seg berettiget til å blande seg. Eneste er at jeg gjerne vil informeres, i og med at jeg da må holde meg i nærheten av hjemmet i fritiden når tiden nærmer seg for å kunne ta ungene når han må bli med til sukehuset. Dette handler jo ikke om grenser i det hele tatt, men om logistikk.

Om han puler rundt eller bruker opp pengene våre påvirker det meg i høyeste grad. Da er det helt på sin plass å ikke bare gi uttrykk for meningen sin om det, men også å informere om at slike handlinger vil gjøre han til en fraskilt mann. For vår del er slikt avklart en gang for alle, så jeg føler ikke behov får å gi han påminnelser og han trenger ikke å sjekke opp om reglene står ved lag. Slike ting er rett og slett et ikke-tema, og skulle han glemme det blir han singel uten videre. Samme gjelder nok meg.

Anonymkode: c90e9...372

Du skjønner ikke poenger mitt du heller.

Jeg har ikke argumentert for eller imot at en bror skal eller ikke skal være med på søsteras fødsel. Det jeg «angriper» er argumenter av typen «jeg bestemmer ikke over mannen min». For det er jo bare tull. Kall det hva du vil, men de aller fleste som er i et forhold har en hel liste med ting de ikke «lar» partneren sin gjøre, også de som påstår at partneren er selvstendig og tar sine egne valg. Hvis disse valgene får en konsekvens av typen tillitsbrudd, samlivsbrudd eller annet, så er jo konsekvensen så alvorlig at man i praksis bestemmer over partneren.

Anonymkode: 24956...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...