Anonym bruker Skrevet 9. juni 2018 #51 Skrevet 9. juni 2018 https://barnevernet.bodo.kommune.no/melde-fra/meldeplikt-opplysningsplikt-og-taushetsplikt-article53559-6000.html Les denne du. Bare å melde fra Anonymkode: 7c87d...8cf
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2018 #52 Skrevet 9. juni 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke så tiltro til systemet som du har. Det viktigste må være å få barnevernet til å undersøke familien. Å gå etter boka er for sent når skolen allerede har latt være å melde, slik de er pliktige til. Jeg snakker med ujevne mellomrom med lærere som ikke får støtte av rektor til å sende bekymringsmelding. Erfarne lærere. Så å påstå at det alltid er til barnets beste å følge regelboka er naivt. Anonymkode: f1adf...16a Men lærerene har plikt til å sende bekymringsmelding selv om den ikke støttes av rektor Anonymkode: cab19...044
Rebeccaførstegangsgravid Skrevet 9. juni 2018 #53 Skrevet 9. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men lærerene har plikt til å sende bekymringsmelding selv om den ikke støttes av rektor Anonymkode: cab19...044 Jepp det er helt riktig. Jeg hadde fagprøve, å da fikk jeg spørsmål om hva jeg skulle gjøre om jeg var bekymret for et barn som ble misbrukt men at min leder ikke ville ta det videre. Jeg var så nervøs at jeg nølte litt med å svare. Å da sa sensor veldig strengt og bestemte " da SKAL du melde i fra selv!" Men det med å være anonym eller ikke, det veit jeg ikke no om.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2018 #54 Skrevet 9. juni 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Men lærerene har plikt til å sende bekymringsmelding selv om den ikke støttes av rektor Anonymkode: cab19...044 Jada, det er alle klar over. Men jeg har forståelse at det ikke er lett å gå imot øverste leder. I hvert fall hvis du er ung og lite erfaren. Min instans melder oftere enn noen av skolene, selv om vi jobber med de samme ungene... De fleste skoler har gode rutiner for melding, men det finnes en og annen dårlig rektor der ute Anonymkode: f1adf...16a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2018 #55 Skrevet 10. juni 2018 Jeg synes du skal melde anonymt og via brev. Så kan bv undersøke. De henter blant annet inn informasjon fra skolen. Jeg jobber tett med skoler og bhg og er sjokkert over hvor feige de er..De bryter meldeplikten gang på gang fordi vi veeeeet jo ikke, foreldrene vil bli så sinte, det blir vanskelig å samarbeide med foreldrene fremover osv. Anonymkode: c6386...1fd
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2018 #56 Skrevet 10. juni 2018 23 timer siden, me_87 skrev: Barnevernet kommer kun inn for å hjelpe,ikke for å ødelegge en familie. Om barnet ikke blir mishandlet og det ikke er annet galt i hjemmet så kommer bv til å henlegge saken fort. Familien blir ikke ødelagt av bv kontakter fastlege,skole og helsestasjonen,selv om det oppleves som flaut. dette stemmer ikke, de har ødelagt mange familier uten grunn Anonymkode: 71119...131
me_87 Skrevet 10. juni 2018 #57 Skrevet 10. juni 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: dette stemmer ikke, de har ødelagt mange familier uten grunn Anonymkode: 71119...131 ....eller det er foreldre uten selvinnsikt..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2018 #58 Skrevet 10. juni 2018 1 minutt siden, me_87 skrev: ....eller det er foreldre uten selvinnsikt.. synd ingen her inne ser hvor mye de ødelegger, de får holde på sånn de vil ikke til barnets beste.. Anonymkode: 71119...131
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2018 #59 Skrevet 10. juni 2018 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: synd ingen her inne ser hvor mye de ødelegger, de får holde på sånn de vil ikke til barnets beste.. Anonymkode: 71119...131 Og med hvilket grunnlag kan du si at disse to jentene ikke burde bli hentet? Hva vet du om saken? Å filme når bv henter barna for så å legge ut for sympati er bare enda verre. Ungene har ikke blitt bedt om å bli eksponert slik.. I de aller fleste tilfeller gjør bv rett i sine saker. Anonymkode: ae66b...35c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2018 #60 Skrevet 10. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: synd ingen her inne ser hvor mye de ødelegger, de får holde på sånn de vil ikke til barnets beste.. Anonymkode: 71119...131 Kjenner du denne saken? Anonymkode: 41a8e...a86
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #61 Skrevet 16. juni 2018 Hvordan går det, HI? Har du meldt saken? Eller snakket med skolen? Anonymkode: a0c22...ae9
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #62 Skrevet 16. juni 2018 Har ikke orket å lese hele tråden, men her var det mye rør. Følg magefølelsen din hvis du tror et barn blir mishandlet. Du trenger ingen grunn. Barnevernet undersøker. Dersom alt er ok, henlegges saken raskt. Anonymkode: b5483...b84
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2018 #63 Skrevet 16. juni 2018 På 9.6.2018 den 23.23, skjotta skrev: Bare vent til du sitter og ser på at nemnda sender et barn tilbake til et hjem der de lider pga en detalj som at noen har brutt taushetsplikten. Som erfaren og voksen har jeg lært at reglene vi synes er firkantede og teite faktisk er der av en grunn. Jeg har vært ung student en gang jeg og. Full av iver og rettferdighetsprinsipper tytende ut av ørene så lær av mine feil, for jeg angrer på dem. Tjenestevei, lover og regler beskytter de svakeste. Nå vet ikke jeg hva du har opplevd i Fylkesnemnda, men om denne studenten skulle melde anonymt og barneverntjenesten undersøke saken og finne at barnet ikke har det greit hjemme og ta saken til Fylkesnemnda - så vil ikke noen av barneverntjenestens funn kunne settes til side fordi meldingen i utgangspunktet var et brudd på taushetsplikten. Da snakker man amerikansk juss, ikke norsk. Ikke vil det kunne påvises fullt ut heller, om meldingen er anonym og lyder "Barnet har stadig blåmerker på påfallende steder. Dette reageres på av mange i nærmiljøet, men ingen tør gjøre noe med saken. Også ansatte på barnets skole har reagert, uten at dette er tatt videre til riktig instans. Det har vært uttalt fra lærer (?) at "jeg tror barnet mishandles hjemme." En slik melding vil være alvorlig nok til at barneverntjenesten er pliktig å åpne undersøkelse, selv om melder er anonym. Anonymkode: bb4a0...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #64 Skrevet 17. juni 2018 På 10. juni 2018 den 16.23, Anonym bruker skrev: Og med hvilket grunnlag kan du si at disse to jentene ikke burde bli hentet? Hva vet du om saken? Å filme når bv henter barna for så å legge ut for sympati er bare enda verre. Ungene har ikke blitt bedt om å bli eksponert slik.. I de aller fleste tilfeller gjør bv rett i sine saker. Anonymkode: ae66b...35c så klart, dette var en feil av bv, de er ikke feilfrie hvis du tror det. bare se på de 2 som mistet tvillingene sine, der gjorde bv grove feil. Dere her inne er dessverre blinde Anonymkode: 71119...131
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2018 #65 Skrevet 17. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: så klart, dette var en feil av bv, de er ikke feilfrie hvis du tror det. bare se på de 2 som mistet tvillingene sine, der gjorde bv grove feil. Dere her inne er dessverre blinde Anonymkode: 71119...131 En video av gråtende barn under en flytting sier ingenting om grunnlaget for flyttingen. Det eneste den sier noe om er at noen som var til stede, tok den åpenbart dårlige beslutningen å bruke tiden på å filme de gråtende barna og legge dem ut på internett til allmenn forlystelse. Og at du har like dårlig vurderingsevne. Det er ellers ikke barneverntjenesten som beslutter omsorgsovertakelse, men Fylkesnemnda eller andre rettsorganer. Anonymkode: bb4a0...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå