Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Jeg og flere andre er bekymret for ett barn som har påfallende ofte mange blåmerker og på steder det ikke er så naturlige å få blåmerker om barnet bare har ramlet.Dessverre er det ingen som gjør noe å skolen svikter med å ikke kontakte bv når de selv er bekymret. Nå har jeg bestemt meg for å kontakte bv men jeg kommer til å gjøre det anonymt ettersom vi bor på ett lite sted der alle hadde fått vite det om jeg sto frem med navnet mitt i bekymringsmeldingen. Men blir bekymringsmeldingen tatt på alvor selv når den er innlevert anonymt? Jeg kommer også til å nevne at skolen kan bekrefte at barnet veldig ofte har blåmerker. Anonymkode: 81488...75e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 Ja, den vil nok det. Jo bedre beskrivelser, jo bedre. Nå må det nevnes at noen mennesker får blåmerker av "ingenting". En venninne av meg er veldig hvit i huden og rødhåret får blåmerker utrolig lett. Hun ser skambanket ut ofte Anonymkode: f1adf...16a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #3 Skrevet 7. juni 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og flere andre er bekymret for ett barn som har påfallende ofte mange blåmerker og på steder det ikke er så naturlige å få blåmerker om barnet bare har ramlet.Dessverre er det ingen som gjør noe å skolen svikter med å ikke kontakte bv når de selv er bekymret. Nå har jeg bestemt meg for å kontakte bv men jeg kommer til å gjøre det anonymt ettersom vi bor på ett lite sted der alle hadde fått vite det om jeg sto frem med navnet mitt i bekymringsmeldingen. Men blir bekymringsmeldingen tatt på alvor selv når den er innlevert anonymt? Jeg kommer også til å nevne at skolen kan bekrefte at barnet veldig ofte har blåmerker. Anonymkode: 81488...75e Dette er taushetsbelagte opplysninger, så hvordan kan du vite at skolen er bekymret og hvorfor har de bekreftet til deg at barnet har mange blåmerker? Jobber du på skolen? For hvis du gjør det, så har du ikke lov til å melde anonymt. Anonymkode: cab19...044
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #4 Skrevet 7. juni 2018 Mitt ene barn har bestandig fått lett blåmerker. Og det på utroligste steder...han er nå 12 og slik er det fortsatt. Han er høyt og lavt og både klatrer og spiller ball. Lurer på hvordan du kan hevde at dette barnet har blåmerker der det ikke er naturlig å ha det....? Har du studert barnets kropp og konkludert utifra det? Bare synes du skal være litt forsiktig med å melde noe uten å vite mer enn blåmerker...mitt barn har hatt saftige blåmerker på lår/rygg etter å ha løpt på en vegg, ramlet fra klatrestativ og ved heftig pressing på fotballbanen. Anonymkode: ae66b...35c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #5 Skrevet 7. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er taushetsbelagte opplysninger, så hvordan kan du vite at skolen er bekymret og hvorfor har de bekreftet til deg at barnet har mange blåmerker? Jobber du på skolen? For hvis du gjør det, så har du ikke lov til å melde anonymt. Anonymkode: cab19...044 Var bare i arbeidspraksis på SFO der,jobber der ikke nå lenger. Anonymkode: 81488...75e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #6 Skrevet 7. juni 2018 Da har du absolutt ikke lov til å melde anonymt. Anonymkode: ef5aa...eda
skjotta Skrevet 7. juni 2018 #7 Skrevet 7. juni 2018 Du kan IKKE melde anonymt med opplysninger du har fått mens du var ansatt ved skolen. Om du gjør det vil det få konsekvenser for deg, og dersom bekymringen er reell vil det få konsekvenser for barnet og siden du vil være ubrukelig som vitne.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #8 Skrevet 7. juni 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var bare i arbeidspraksis på SFO der,jobber der ikke nå lenger. Anonymkode: 81488...75e Taushetsplikten din gjelder selv om du har sluttet, og siden dette er opplysninger du har fått gjennom jobben din, kan du ikke melde anonymt. Det hjelper heller ikke at du sier i meldingen din at skolen vet om det, det er andrehåndsopplysninger Anonymkode: cab19...044
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #9 Skrevet 7. juni 2018 Det du fikk vite på skolen da du var der er taushetsbelagte opplysninger.. du skriver at andre foreldre OG du er bekymret. Jeg håper ikke du har gått rundt og snakket om dette? Anonymkode: ae66b...35c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #10 Skrevet 7. juni 2018 Det er MANGE mennesker som av ulike medisinske årsaker har mange blåmerker på kroppen!!!! Anonymkode: 59a05...493
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #11 Skrevet 7. juni 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt ene barn har bestandig fått lett blåmerker. Og det på utroligste steder...han er nå 12 og slik er det fortsatt. Han er høyt og lavt og både klatrer og spiller ball. Lurer på hvordan du kan hevde at dette barnet har blåmerker der det ikke er naturlig å ha det....? Har du studert barnets kropp og konkludert utifra det? Bare synes du skal være litt forsiktig med å melde noe uten å vite mer enn blåmerker...mitt barn har hatt saftige blåmerker på lår/rygg etter å ha løpt på en vegg, ramlet fra klatrestativ og ved heftig pressing på fotballbanen. Anonymkode: ae66b...35c Som å lese om min egen sønn! Alltid blå! Og jeg er alltid litt engstelig for at noen skal stusse og få for seg at det er noe galt hos oss! Blåmerker kan være så mangt. Samtidig så er det bedre med en bekymringsmelding for mye enn for lite! Noen må jo tale barnas sak. Anonymkode: 5e7c2...574
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #12 Skrevet 7. juni 2018 Man skal selvfølgelig ikke la være å melde om fra blåmerker hvis man mistenker at det er noe galt, selv om andre barn får lett blåmerker Anonymkode: cab19...044
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #13 Skrevet 7. juni 2018 En venninne av meg ble meldt til barnevernet nettopp på grunn av blåmerker. Sønnen hennes ble blå av alt mulig og tålte veldig lite, sånn som mange skriver her. Hun var kjempefortvila, da bv ikke trodde henne i første omgang. Ble forferdelig mye styr, og hun slet veldig med å takle det. Dette gikk veldig inn på hele familien. Selvsagt er det viktig å melde fra om barn som har det vondt, men tenker kanskje det er bedre å prøve å ta det opp på en annen måte først. Prøve å få litt mer informasjon? Anonymkode: 7ab89...efb
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #14 Skrevet 7. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: En venninne av meg ble meldt til barnevernet nettopp på grunn av blåmerker. Sønnen hennes ble blå av alt mulig og tålte veldig lite, sånn som mange skriver her. Hun var kjempefortvila, da bv ikke trodde henne i første omgang. Ble forferdelig mye styr, og hun slet veldig med å takle det. Dette gikk veldig inn på hele familien. Selvsagt er det viktig å melde fra om barn som har det vondt, men tenker kanskje det er bedre å prøve å ta det opp på en annen måte først. Prøve å få litt mer informasjon? Anonymkode: 7ab89...efb Hvis man mistenker vold så skal man ikke ta det opp med foreldrene Anonymkode: cab19...044
ulenissen Skrevet 7. juni 2018 #15 Skrevet 7. juni 2018 Ser det er mangen her som aviser din bekymring med grunnlag i egne barn som lett får blåveiser. Det å ha mye blåveiser og ha blåveiser steder man svært skjelden skal få blåveisen er to ulike ting! Jeg får selv utrolig lett blåveiser som blir store, og ungene mine likedan! Men blåveisene er steder man slår seg! Les boken om Christoffer saken og om Alvdalsaken! Er mange syke foreldre der ute! Vi er pliktig til å reagere dersom vi er bekymret! Du blir tatt like alvorlig som anonym! Meld dersom du er bekymret. En bekymringsmelding er en bekymring, så er det opp til barneværnet å finne ut om den bekymringen er reel eller ei.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #16 Skrevet 7. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt ene barn har bestandig fått lett blåmerker. Og det på utroligste steder...han er nå 12 og slik er det fortsatt. Han er høyt og lavt og både klatrer og spiller ball. Lurer på hvordan du kan hevde at dette barnet har blåmerker der det ikke er naturlig å ha det....? Har du studert barnets kropp og konkludert utifra det? Bare synes du skal være litt forsiktig med å melde noe uten å vite mer enn blåmerker...mitt barn har hatt saftige blåmerker på lår/rygg etter å ha løpt på en vegg, ramlet fra klatrestativ og ved heftig pressing på fotballbanen. Anonymkode: ae66b...35c Samme her, barnet på 11 er fremdeles full av blåmerker. Det rareste må være da barnet kom hjem fra sommerleir med saftig blåmerke under armen fordi det hadde klatret i et tre og falt slik at underarmen traff en grein hardt. Her har de fleste rare blåmerker og skader kommet når barnet har vært sammen med ulike andre, så jeg har ikke bekymret meg noe særlig for hva andre tror. Jeg blir ikke forbauset og oppgitt lengre, er bare glad for at barnet fortsetter å være litt tøff til tross for mange skrammer og merker. Jeg er ambivalent i forhold til å melde bekymring, tenker at det er viktig at det oppdages om barnet mishandles, men at det er forferdelig hvis familien må gå gjennom noe dersom det ikke er grunn til bekymring. Hvor gammelt er barnet HI, og kjenner du det? Anonymkode: 1b9ef...2e6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #17 Skrevet 7. juni 2018 32 minutter siden, ulenissen skrev: Ser det er mangen her som aviser din bekymring med grunnlag i egne barn som lett får blåveiser. Det å ha mye blåveiser og ha blåveiser steder man svært skjelden skal få blåveisen er to ulike ting! Jeg får selv utrolig lett blåveiser som blir store, og ungene mine likedan! Men blåveisene er steder man slår seg! Les boken om Christoffer saken og om Alvdalsaken! Er mange syke foreldre der ute! Vi er pliktig til å reagere dersom vi er bekymret! Du blir tatt like alvorlig som anonym! Meld dersom du er bekymret. En bekymringsmelding er en bekymring, så er det opp til barneværnet å finne ut om den bekymringen er reel eller ei. Du er klar over at en blåveis kun er på øyet? Anonymkode: 1b9ef...2e6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #18 Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis man mistenker vold så skal man ikke ta det opp med foreldrene Anonymkode: cab19...044 Nå er det da heller ikke det hun foreslår. Informasjon kan komme fra mange hold. Anonymkode: 1b9ef...2e6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #19 Skrevet 7. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Var bare i arbeidspraksis på SFO der,jobber der ikke nå lenger. Anonymkode: 81488...75e Da burde du kunne lovverket, du har ikke lov til å melde anonymt. Anonymkode: 1b9ef...2e6
ulenissen Skrevet 7. juni 2018 #20 Skrevet 7. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er klar over at en blåveis kun er på øyet? Anonymkode: 1b9ef...2e6 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er klar over at en blåveis kun er på øyet? Anonymkode: 1b9ef...2e6 Eeee... nei. Mulig det er dialekt, men her kalles alle blå merker på kroppen for blåveis.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #21 Skrevet 7. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det da heller ikke det hun foreslår. Informasjon kan komme fra mange hold. Anonymkode: 1b9ef...2e6 Hvor tenker du hun skal hente informasjon da? Hun har jo ikke lov å dele bekymringen sin med andre, siden hun har fått informasjonen gjennom jobb Anonymkode: cab19...044
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #22 Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis man mistenker vold så skal man ikke ta det opp med foreldrene Anonymkode: cab19...044 Skolen har tatt det opp med mor å sier bare hver gang at barnet er klomsete å dermed får lett blåmerker. Skolen er helt sikker på at det er mishandling. Selvsagt har jeg ikke gått å snakket om dette! Men det er ett lite sted der rykter sprer seg fort. Anonymkode: 81488...75e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #23 Skrevet 7. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor tenker du hun skal hente informasjon da? Hun har jo ikke lov å dele bekymringen sin med andre, siden hun har fått informasjonen gjennom jobb Anonymkode: cab19...044 Opplysningen om at hun hadde fått informasjonen gjennom jobb kom lengre ned. Anonymkode: 1b9ef...2e6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #24 Skrevet 7. juni 2018 4 minutter siden, ulenissen skrev: Eeee... nei. Mulig det er dialekt, men her kalles alle blå merker på kroppen for blåveis. Tvilsomt. Anonymkode: 1b9ef...2e6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #25 Skrevet 7. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Opplysningen om at hun hadde fått informasjonen gjennom jobb kom lengre ned. Anonymkode: 1b9ef...2e6 Den kom lenge før du svarte meg Anonymkode: cab19...044
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå