Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #51 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Har du helt små barn? Nei. Vi har ett barn i småskolealder Hi Anonymkode: 5e4e1...22b
Yellow Brick Road Skrevet 4. juni 2018 #52 Skrevet 4. juni 2018 Det ene er vel ikke bedre eller verre enn det andre, det er hva man foretrekker det kommer an på. Jeg har vært på charterferie en gang - våre unger skulle få oppleve et samme som vennene, så vi dro avgårde. Det var ok de to første gangene, men så ble vi leie, både voksne og barn. Så den type ferie er ikke noe for oss, det var vi enige om alle fire. Det hadde ikke vært noe bedre hadde bestilt selv, det er konseptet hotell med kjedelig mat og svømmebassang og masse unger og badende folk som snakker samme språk som oss, som ikke frister. En helg, ja kanskje. En uke eller mer - aldri mer. Men om andre synes det er ok, så er jo det helt fint, for dem. "Syden" er i det hele tatt ikke noe for oss. Vi har reist på pakketur organisert av det lokale reisebyrået, og selv om vi liker selve prosessen med å finne overnatting, hotell og andre ting selv, så var det faktisk veldig deilig en travel periode å bare gi beskjed til reisebyrået, så organiserte de bosted, flyreise og transport for oss. Og jeg er heller ikke fremmed for å en gang i framtiden, når ungene ikke lenger skal være med på ut, å reise på en gruppereise med det meste organisert, men da må det være en temareise med en god kombinasjon av fellesaktiviteter og egentid, og antageligvis hvor man flytter seg fra sted til sted. Men i og med at det å planlegge og organiserer ferien er en del av turen for meg, jeg liker den biten, så vil nok fremdeles og i lang tid framover det være min (vår) måte å organiserer ferie på. Det betyr ikke at min ferie er mer verdt enn charterferie. (Bortsett i fra at jeg møter meg selv litt i døra her nå og kjenner at jeg tenker at folk som kun reiser til syden på charter går glipp av en del ting og at unger har godt av kultur og lærdom i ferien også. Men skal jeg selvfølgelig ikke si høyt, for fornuften min vet at det ikke trenger å stemme)
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juni 2018 #53 Skrevet 4. juni 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Vi har ett barn i småskolealder Hi Anonymkode: 5e4e1...22b Ok. Er det viktig for deg at barna lærer noe eller har en formening om landet dere besøker eller spiller det ingen rolle hvor dere er så lenge det er « syden» ? Altså folk er forskjellige og vi liker forskjellige ting. Det ene er ikke mer riktig enn det andre .
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #54 Skrevet 4. juni 2018 Det som er irriterende med tråden din, er at det virker som om du tror alle som liker å få noe mer ut av en ferie enn å daffe ved bassenget gjør det for syns skyld. Bortsett fra det: whatever. Anonymkode: 3a72a...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå