prekæs Skrevet 3. juni 2018 #26 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ferie er ferie. Hellas, Spania, Italia. Det er ikke slik at kulturelle opplevelser sperres fordi man går med charterarmbånd. Sist jeg var på charter så leste jeg Kafka på flyet. 😱😱😱 Kræsj der altså 😆 Anonymkode: 4ef2d...53d Selvfølgelig ikke. Det går jo stort sett på interesser, selv om man da skal vokte seg veldig, så man ikke blir wannabeintelektuell ;). Kafka er fullstendig kræsj, altså
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #27 Skrevet 3. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ferie er ferie. Hellas, Spania, Italia. Det er ikke slik at kulturelle opplevelser sperres fordi man går med charterarmbånd. Sist jeg var på charter så leste jeg Kafka på flyet. 😱😱😱 Kræsj der altså 😆 Anonymkode: 4ef2d...53d Armbåndet er vel all inclusive. Jeg hater charter. Ok så er alt bestilt - men man har lite mulighet for påvirkning og all inclusive er meningsløst. Og en stor del av ferieopplevelsen vår er ruiner og museer. Anonymkode: f6e56...df4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #28 Skrevet 3. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ferie er ferie. Hellas, Spania, Italia. Det er ikke slik at kulturelle opplevelser sperres fordi man går med charterarmbånd. Sist jeg var på charter så leste jeg Kafka på flyet. 😱😱😱 Kræsj der altså 😆 Anonymkode: 4ef2d...53d Armbåndet er vel all inclusive. Jeg hater charter. Ok så er alt bestilt - men man har lite mulighet for påvirkning og all inclusive er meningsløst. Og en stor del av ferieopplevelsen vår er ruiner og museer. Anonymkode: f6e56...df4
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #29 Skrevet 3. juni 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Armbåndet er vel all inclusive. Jeg hater charter. Ok så er alt bestilt - men man har lite mulighet for påvirkning og all inclusive er meningsløst. Og en stor del av ferieopplevelsen vår er ruiner og museer. Anonymkode: f6e56...df4 Mente charterarmbånd, chartersko, charterhatt eller charterstempel i panna for den saks skyld. Anonymkode: 4ef2d...53d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #30 Skrevet 3. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mente charterarmbånd, chartersko, charterhatt eller charterstempel i panna for den saks skyld. Anonymkode: 4ef2d...53d Og jeg har gått på både museum og sett ruiner mens jeg suste rundt i chartermodus forresten. Anonymkode: 4ef2d...53d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #31 Skrevet 3. juni 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er sånt et slit å måtte forholde seg både til hotellet og flyselskapet, det blir liksom to ting på en gang 😅 Anonymkode: b9d71...fe9 Så skal man ha transport til og fra flyplass, så er det mat og så er det renhold... Det baller på seg og jeg gidder ikke bruke tiden min på ting som andre kan fikse for meg 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Armbåndet er vel all inclusive. Jeg hater charter. Ok så er alt bestilt - men man har lite mulighet for påvirkning og all inclusive er meningsløst. Og en stor del av ferieopplevelsen vår er ruiner og museer. Anonymkode: f6e56...df4 Man kan jo påvirke så mye man vil, det er ingen som nekter en å bryte ut av det oppsatte programmet. All Inclusive er jo himmel når man reiser med barn. Slippe å drasse på penger til is, vann og mat overalt. Flotte buffe'er og fersk frukt nærmest døgnet rundt. Å traske rundt i ruiner i solsteiken sammen med er hopetall andre er IKKE min oppfatning av det gode liv. Opplevelsesturer tar vi når temperaturen passer bedre. Alt til sin tid. Hi Anonymkode: 5e4e1...22b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #32 Skrevet 3. juni 2018 Jøss, er dette noe man kan krangle om altså? Her var det mange som ble snurt gitt Anonymkode: a7396...6b9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #33 Skrevet 3. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så skal man ha transport til og fra flyplass, så er det mat og så er det renhold... Det baller på seg og jeg gidder ikke bruke tiden min på ting som andre kan fikse for meg Man kan jo påvirke så mye man vil, det er ingen som nekter en å bryte ut av det oppsatte programmet. All Inclusive er jo himmel når man reiser med barn. Slippe å drasse på penger til is, vann og mat overalt. Flotte buffe'er og fersk frukt nærmest døgnet rundt. Å traske rundt i ruiner i solsteiken sammen med er hopetall andre er IKKE min oppfatning av det gode liv. Opplevelsesturer tar vi når temperaturen passer bedre. Alt til sin tid. Hi Anonymkode: 5e4e1...22b Du forstår at man bestiller hotell, renhold, mat og transport samtidig på hotellets hjemmeside, ikke sant? Eller??? Anonymkode: b9d71...fe9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #34 Skrevet 3. juni 2018 Det er jo uten tvil en veldig behagelig måte å reise på. Men for min del så er jeg sååååå lei hotell og basseng etter 3 dager. Jeg må skifte litt sted etter maks tre netter. Kjenner det stritter mot når vi reiser med andre som skal spise på samme sted to ganger 😂🙈. Du kan få hotellet til å ordne transport fra flyplassen og til div event. Sjekket priser på charter da vi reiste til Thailand. Så for samme prisen som et middels hotell med ett soverom, bodde vi på 4 steder. Ett barnevennlig hotell, ett sentralt, ett rett ved vannet (paradis) og så rundet vi av med 3 netter i 5 stjerner, toppetasje med 3 soverom og tilhørende bad, putemeny, to balkonger og stort kjøkken. Anonymkode: 2c2e7...bae
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #35 Skrevet 3. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du forstår at man bestiller hotell, renhold, mat og transport samtidig på hotellets hjemmeside, ikke sant? Eller??? Anonymkode: b9d71...fe9 Og forskjellen på det og charter er hva? Jeg vil at andre ordner opp for meg. Om noen føler seg bedre av at noen som ikke heter Ving eller Tui gjør det, så kjør på. Jeg går for charter og nyter det. Og det med å ordne vask og mat selv var i hovedsak til dem som synes det er så mye bedre med egen leilighet enn et hotell/feriesenter. Dem om det, selvsagt, men jeg vil ha minst mulig å tenke på, både før og under ferien Hi Anonymkode: 5e4e1...22b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #36 Skrevet 3. juni 2018 Synes det er utrolig mye mer hyggelig å leie et hus et rolig sted i sør-Europa sammen med venner. Sitte lenge på en uteterrasse og høre på gresshoppene, grille noe kjøtt med en enkel tomatsalat til og ta noen glass digg vin fra den lokale supern. Barna sover og vi trenger ikke skyve leggetiden til nærmere midnatt fordi alle skal sove på det samme trange hotellrommet. Rusle til bakeren på morgenen og kjøpe ferskt brød. Lunsj på en sjamerende familieeid liten bistro i en landsby. finne ei strand, eller en annen liten landsby for å kjøpe is... Anonymkode: f25a6...1bb
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #37 Skrevet 3. juni 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Å bli tatt i mot på flyplassen, geleidet til en kjølig buss å bli kjørt til døren. Å vite at det eneste man ansvar for de neste ukene er å smøre seg og ungene og passe på å få i alle nok drikke. Komme til duk og dekket bord hver dag, rusle rundt i nærmeste by og finne en hyggelig plass å spise. Bade, lese, spise, drikke og sove. Ha all verdens tid til unger og mann og dagens største avgjørelse er om man skal være ved bassenget eller på stranden. Å farte rundt og være kulturell i 40 + varme grader frister ikke. Å lære om landet og kulturen kan vi gjøre når ungene er større, ev på en annen årstid hvor man faktisk får med seg hva guiden sier og ikke bare tenker på å komme seg i skyggen. Anonymkode: 5e4e1...22b Min erfaring er at de som vil vente med å farte rundt og oppleve kulturen, aldri vil gjøre det. Når barna er teens holder de seg fremdeles ved hotellet og stranda. Anonymkode: a91d5...68c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #38 Skrevet 4. juni 2018 Charter kan jo også være mye forskjellig. Jeg har for eksempel vært på charterturer som inneholdt teltsafari, rundreise i India, dykkersertefikat og matlagingskurs. Det hadde vært mulig å ordne det selv, men mye enklere å kjøpe et ferdig opplegg. Anonymkode: 393b2...41a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #39 Skrevet 4. juni 2018 Med barna mine, der en har autisme, så må det bli charter og helst all inclusive. Men jeg personlig er mye mer glad i særegne bosteder og en annen type ferie. Egentlig sliter jeg litt med å kun nyte en charterferie, når jeg ser de samme personene jobbe hver eneste dag fra morgen til kveld. Men jeg forstår jo at det er slik på restauranter jeg måtte dumpe innom på egenhånd også. Jeg ser det bare ikke. Men det følger altså med en bevissthet rundt stedets arbeidssituasjon, boforhold etc når jeg er på tur, og da føler jeg meg fort litt "skitten" når jeg bor på all inclusive og lever som en greve. Anonymkode: 4eeb3...d57
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juni 2018 #40 Skrevet 4. juni 2018 Hver sin lyst tenker jeg. Her tenker vi at barna bør vite mer om landet de har vært i på ferie enn å bare svare at de har vært i syden når noen spør. Vi har aldri vært på bamseklubber og typiske barnehotell . Ser helt klart at noen foretrekker slikt og vi er alle forskjellig skrudd sammen .
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #41 Skrevet 4. juni 2018 21 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Hver sin lyst tenker jeg. Her tenker vi at barna bør vite mer om landet de har vært i på ferie enn å bare svare at de har vært i syden når noen spør. Vi har aldri vært på bamseklubber og typiske barnehotell . Ser helt klart at noen foretrekker slikt og vi er alle forskjellig skrudd sammen . Trenger jo ikke å være det selv om det er chartertur og det kan være en ganske innholdsløs ferie selv om du bestiller fly og hotell hver for seg. Anonymkode: 393b2...41a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #42 Skrevet 4. juni 2018 Jeg har vært på én charterferie, og må si at det er ikke noe for meg, men jeg kan forstå at det appellerer til enkelte. Det jeg ikke forstår er motsetningen mellom charter og læring. Jeg ønsker å vite så mye som mulig om et sted før jeg besøker det, slik at jeg får mest mulig ut av reisen. Man trenger ikke stå i ruiner i 40 varmegrader og solstek og ta inn det guiden sier, men kan sette seg grundig inn i kultur, historie og natur før man reiser. For meg er det mye av gleden, men vi er alle ulike. Anonymkode: dd6e0...64f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #43 Skrevet 4. juni 2018 Som det meste annet- man får det man betaler for. Charter kan være helt grusomt og det kan være fantastisk. Anonymkode: 7ac5a...df9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juni 2018 #44 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Trenger jo ikke å være det selv om det er chartertur og det kan være en ganske innholdsløs ferie selv om du bestiller fly og hotell hver for seg. Anonymkode: 393b2...41a Selvsagt😊
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #45 Skrevet 4. juni 2018 Hater charter, bli stuet inn på busser som kveg, folk overalt.. Anonymkode: 3a72a...1a0
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #46 Skrevet 4. juni 2018 Mulig jeg er fordomsfull, men for meg er charter noe for folk som vil til "syden" uten å være så opptatt av om det er Italia, Hellas eller Kroatia, så lenge det er strand og sol der. Selv foretrekker vi å reise rundt, ikke være 14 dager på ett sted. Har derfor tidligere flydd til en by, vært der noen dager og kanskje innom et sted eller to til før vi avslutter på strandsted. Slik gjør vi det også i år. Blir seks netter i to byer inne i landet vi skal til, så seks netter på ett strandated og fire på et siste sted. Og jeg foretrekker å bo i leilighet, mye bedre plass. Akkurat det å komme seg fra flyplassen til hotellet, er jo ingen bekymring selv om man ikke blir møtt av en norsk-svensk guide. Anonymkode: 8902c...210
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #47 Skrevet 4. juni 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Mulig jeg er fordomsfull, men for meg er charter noe for folk som vil til "syden" uten å være så opptatt av om det er Italia, Hellas eller Kroatia, så lenge det er strand og sol der. Selv foretrekker vi å reise rundt, ikke være 14 dager på ett sted. Har derfor tidligere flydd til en by, vært der noen dager og kanskje innom et sted eller to til før vi avslutter på strandsted. Slik gjør vi det også i år. Blir seks netter i to byer inne i landet vi skal til, så seks netter på ett strandated og fire på et siste sted. Og jeg foretrekker å bo i leilighet, mye bedre plass. Akkurat det å komme seg fra flyplassen til hotellet, er jo ingen bekymring selv om man ikke blir møtt av en norsk-svensk guide. Anonymkode: 8902c...210 Det er akkurat en slik bekymringsfri ferie vi liker. Å bo på samme plass så lenge at man finner roen, får tid til å gjøre seg kjent i lokalmiljøet og slippe å pakke ned og opp hele ferien. Vi bor som regel i toroms leilighet på et feriesenter og der er det mer enn nok plass. Man er jo ikke så mye på rommet uansett. Hi Anonymkode: 5e4e1...22b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juni 2018 #48 Skrevet 4. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er akkurat en slik bekymringsfri ferie vi liker. Å bo på samme plass så lenge at man finner roen, får tid til å gjøre seg kjent i lokalmiljøet og slippe å pakke ned og opp hele ferien. Vi bor som regel i toroms leilighet på et feriesenter og der er det mer enn nok plass. Man er jo ikke så mye på rommet uansett. Hi Anonymkode: 5e4e1...22b Har du helt små barn?
Fru Banderas Skrevet 4. juni 2018 #49 Skrevet 4. juni 2018 Jeg har siden frøkna var under tre år reist halve Europa rundt, samt flere steder i Asia kun med henne, med enveisbillett, og det er livet. Ikke i helvete om noen hadde fått meg med på to ukers charter i "Syden".
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #50 Skrevet 4. juni 2018 55 minutter siden, Fru Banderas skrev: Jeg har siden frøkna var under tre år reist halve Europa rundt, samt flere steder i Asia kun med henne, med enveisbillett, og det er livet. Ikke i helvete om noen hadde fått meg med på to ukers charter i "Syden". Men det er helt greit, kjære deg. Hvorfor så hissig? Hi Anonymkode: 5e4e1...22b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå