Gå til innhold

Jeg elsker charter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bli tatt i mot på flyplassen, geleidet til en kjølig buss å bli kjørt til døren. 

Å vite at det eneste man ansvar for de neste ukene er å smøre seg og ungene og passe på å få i alle nok drikke. Komme til duk og dekket bord hver dag, rusle rundt i nærmeste by og finne en hyggelig plass å spise. Bade, lese, spise, drikke og sove. Ha all verdens tid til unger og mann og dagens største avgjørelse er om man skal være ved bassenget eller på stranden. 

Å farte rundt og være kulturell i 40 + varme grader frister ikke. Å lære om landet og kulturen kan vi gjøre når ungene er større, ev på en annen årstid hvor man faktisk får med seg hva guiden sier og ikke bare tenker på å komme seg i skyggen. 

Anonymkode: 5e4e1...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Spe knekt og praktisk når man ønsker «slappe av ferie» med mindre barn. 

Anonymkode: 5cf4d...9d3

Skrevet

*Så enkelt og praktisk...

Anonymkode: 5cf4d...9d3

Skrevet

Helt enig 

Anonymkode: 957d5...951

Skrevet

Man skal virkelig ikke kimse av charterferie. Jeg kommer fra en familie «hvor man bare ikke reiser på charterferie». Når man er på ferie skal man helst lære noe, og alt skal være skikkelig genuint. Å møte på andre nordmenn er «nedtur» 😂

Jeg var på charterferie for første gang som voksen, og jeg syntes det var sååå deilig. 

Skrevet

Man må være litt selektiv da, både i reisemål og når man reiser.

For kommer du et sted hvor det er kappløp til solstolene, hvor bassengvannet er av dårlig kvalitet så ungene får øreverk og det som verre er, som maten er "ekkel" osv da er charter helt pyton.

Men kommer man til et skikkelig sted, med skikkelige folk (både turister og de som jobber der), ja da kan det være veldig ok når man reiser med barn.

Anonymkode: be950...9a8

Skrevet

Er det virkelig ikke mulig å ha to tanker i hodet samtidig?  Er det ingenting mellom charter med fullpensjon og det dere kaller kultur og læring? Det er enkelt å være enkel...

Anonymkode: ffb1a...dcd

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å bli tatt i mot på flyplassen, geleidet til en kjølig buss å bli kjørt til døren. 

Å vite at det eneste man ansvar for de neste ukene er å smøre seg og ungene og passe på å få i alle nok drikke. Komme til duk og dekket bord hver dag, rusle rundt i nærmeste by og finne en hyggelig plass å spise. Bade, lese, spise, drikke og sove. Ha all verdens tid til unger og mann og dagens største avgjørelse er om man skal være ved bassenget eller på stranden. 

Å farte rundt og være kulturell i 40 + varme grader frister ikke. Å lære om landet og kulturen kan vi gjøre når ungene er større, ev på en annen årstid hvor man faktisk får med seg hva guiden sier og ikke bare tenker på å komme seg i skyggen. 

Vi blir hentet på flyplassen av hotellets bil, trenger ikke å vente på en busslast og blir kjørt rett til hotellet uten stopp på veien. Foretrekker det jeg, hater charter

Anonymkode: b9d71...fe9

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi blir hentet på flyplassen av hotellets bil, trenger ikke å vente på en busslast og blir kjørt rett til hotellet uten stopp på veien. Foretrekker det jeg, hater charter

Helt enig, det er jo bare å booke riktig i forkant. Nå er jeg så sær at jeg ikke bor på hotell i ferien, jeg skal ha leilighet eventuelt et hus. 

Skrevet
8 minutter siden, Modesty Blaise. skrev:

Helt enig, det er jo bare å booke riktig i forkant. Nå er jeg så sær at jeg ikke bor på hotell i ferien, jeg skal ha leilighet eventuelt et hus. 

Nemlig, fri som fuglen. Vi skal ha en uke på hotelll og en uke i et hus vi har leid sammen med venner, blir helt perfekt 👍🏻

Skrevet

Charter er helt OK når man har unger. Jeg foretrekker å leie hus da. 

Min kollega ler HØYT av charterfolk. Men de reiser jo på ferie til samme steder og bor på de samme hotellene. Forskjellen er at hun booker ikke via reisebyrå. Skjønner faktisk ikke hva greia hennes er. 🤪

Anonymkode: 4ef2d...53d

Skrevet

Joda, det finnes sikkert tusenvis av mellomting mellom charter og kulturreiser, men jeg nyter charterbiten. Det er nemlig ikke så viktig for meg å vise omverden hvor kulturell og intelektuell så at det er charterselskapets buss som frakter oss til hotellet i stede for deres egne biler er helt greit. 

Vi reiser alene med ett barn og kunne ikke tenke oss å bo alene i en leilighet. Det er jo livet rundt bassenget med aktiviteter og lek som er moro. Mye av vitsen med å reise på ferie er jo også å slippe matlaging og renhold, det fikser de på All Inclusive hotellene 💕

Og når det gjelder å være 'fri som fuglen', hva er det som holder en igjen på et Ving hotell? Man står da fritt til å legge opp ferien som man vil. Det er arrangerte turer, man kan leige bil å kjøre på egenhånd. Man kan spise alle måltidene på hotellet eller man kan spise noen måltid på små resturanter utenfor hotelllmrådet  

Med charter får man i pose og sekk. Jeg nyter det  

hi

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Charter er helt OK når man har unger. Jeg foretrekker å leie hus da. 

Min kollega ler HØYT av charterfolk. Men de reiser jo på ferie til samme steder og bor på de samme hotellene. Forskjellen er at hun booker ikke via reisebyrå. Skjønner faktisk ikke hva greia hennes er. 🤪

Jeg vil tro hun sparer en god del penger, kan bo på de beste rommene, kan reise så lenge eller kort hun vil, 4 dager, 8 dager, 17 dager osv

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det finnes sikkert tusenvis av mellomting mellom charter og kulturreiser, men jeg nyter charterbiten. Det er nemlig ikke så viktig for meg å vise omverden hvor kulturell og intelektuell så at det er charterselskapets buss som frakter oss til hotellet i stede for deres egne biler er helt greit. 

Vi reiser alene med ett barn og kunne ikke tenke oss å bo alene i en leilighet. Det er jo livet rundt bassenget med aktiviteter og lek som er moro. Mye av vitsen med å reise på ferie er jo også å slippe matlaging og renhold, det fikser de på All Inclusive hotellene 💕

Og når det gjelder å være 'fri som fuglen', hva er det som holder en igjen på et Ving hotell? Man står da fritt til å legge opp ferien som man vil. Det er arrangerte turer, man kan leige bil å kjøre på egenhånd. Man kan spise alle måltidene på hotellet eller man kan spise noen måltid på små resturanter utenfor hotelllmrådet  

hi

Haha, du tror man må dra på charter for å få renhold på rommet og all inclusive 😂

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hi

Man er da ikke mer kulturell om man blir hentet av en hotellbil 🤓

Anonymkode: 8a6a6...a8a

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tro hun sparer en god del penger, kan bo på de beste rommene, kan reise så lenge eller kort hun vil, 4 dager, 8 dager, 17 dager osv

Sist sparte hun 1500,-  i forhold til charter, men det var uten transport til og fra hotellet. Jeg måtte bare sjekke prisen da hun sa hvor hun skulle. For all del, om hun gidder den ekstra jobben. Jeg bare fatter ikle hvorfor hun ler av charter når hun reiser de samme stedene. Det er ikke så mye penger å spare forøvrig, når man reiser til populære chartersteder i høysesongen. 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, du tror man må dra på charter for å få renhold på rommet og all inclusive 😂

Haha, neida, kjære du, jeg tror ikke det. Men jeg vet at når jeg bestiller charter er alt slikt ordnet for meg. Jeg slipper å bruke en kalori på å tenke på det. Deilig. 

Hi

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man er da ikke mer kulturell om man blir hentet av en hotellbil 🤓

Anonymkode: 8a6a6...a8a

Tydligvis er det noen som føler at det går en grense der 😂

hi

Skrevet

Men det er jo akkurat det samme når man bestiller på egen hånd, man trenger ikke å tenke mer på det etter at man har bestilt...

Skrevet

Så fint st du koser deg på ferie. Det gjør jeg også, på mine selvbookede charterfrie ferier. Jeg kunne aldri i min villeste fantasi tenkt meg å reise på charterreise. Jeg legger meg dog ikke opp i hvordan andre ferierer, og forventer at andre ikke legger seg opp i hvordan jeg ferierer. 

Anonymkode: 1369c...f1b

Skrevet

Tydligvis er det noen som føler at det går en grense der 😂

hi

Så du mener at man tror man er mer kulturell fordi man foretrekker å sette sammen ferien selv,  fremfor å bestille charter ?

Skrevet

Men det er jo akkurat det samme når man bestiller på egen hånd, man trenger ikke å tenke mer på det etter at man har bestilt...

Men med charter bestiller man alt under ett og har kun en part å forholde seg til. Skulle man være misfornøyd eller trenge hjelp er reiseoperatøren kun en tlf unna. 

Mye mer lettvint. 

Hi

Skrevet

Ja det er sånt et slit å måtte forholde seg både til hotellet og flyselskapet, det blir liksom to ting på en gang 😅

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Haha, neida, kjære du, jeg tror ikke det. Men jeg vet at når jeg bestiller charter er alt slikt ordnet for meg. Jeg slipper å bruke en kalori på å tenke på det. Deilig. 

Hi

Nå er det ikke slik at vi som nesten aldri bestiller charter, må på "bøgda" og skaffe vaskehjelp. For egen del har jeg vært såpass mye på tur i Europa at jeg er fullstendig trygg på stedene jeg velger. Skulle det slumpe at jeg får med meg noe finkultur på veien, er det også greit. Da er jeg vel snobb da :)

Skrevet
2 minutter siden, prekæs skrev:

Nå er det ikke slik at vi som nesten aldri bestiller charter, må på "bøgda" og skaffe vaskehjelp. For egen del har jeg vært såpass mye på tur i Europa at jeg er fullstendig trygg på stedene jeg velger. Skulle det slumpe at jeg får med meg noe finkultur på veien, er det også greit. Da er jeg vel snobb da :)

Ferie er ferie. Hellas, Spania, Italia. Det er ikke slik at kulturelle opplevelser sperres fordi man går med charterarmbånd. 

Sist jeg var på charter så leste jeg Kafka på flyet. 😱😱😱 Kræsj der altså  😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...