Mostly Harmless Skrevet 5. juni 2018 #51 Skrevet 5. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det har hun ikke heller. Anonymkode: 035db...da6 Nei, det var det jeg trodde. Og da kommer vi tilbake til poenget mitt om at det er tungt å feriere med noen ikke ønsker å kompromisse i det hele tatt. Jeg kan inngå kompromiss og legge barna mine en del senere enn vanlig, men de er oppe senest sju samme søren. Du kan gjerne si at jeg skal drite i om barna dine får være oppe halve natta og sove til ett, men da ferierer ikke jeg sammen med deg.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #52 Skrevet 5. juni 2018 1 minutt siden, Mostly Harmless skrev: Nei, det var det jeg trodde. Og da kommer vi tilbake til poenget mitt om at det er tungt å feriere med noen ikke ønsker å kompromisse i det hele tatt. Jeg kan inngå kompromiss og legge barna mine en del senere enn vanlig, men de er oppe senest sju samme søren. Du kan gjerne si at jeg skal drite i om barna dine får være oppe halve natta og sove til ett, men da ferierer ikke jeg sammen med deg. Men si at kl 13 ikke er tidspunktet, det er heller uvanlig for de fleste. Si at de er oppe 9-10, som er mer realistisk. Er du like kategorisk på å "kompromisse", som høres mer og mer ut som en avtale om å gjøre ting på din måte? Eller er det greit at ilke alt er likt? Anonymkode: e0122...167
Mostly Harmless Skrevet 5. juni 2018 #53 Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men si at kl 13 ikke er tidspunktet, det er heller uvanlig for de fleste. Si at de er oppe 9-10, som er mer realistisk. Er du like kategorisk på å "kompromisse", som høres mer og mer ut som en avtale om å gjøre ting på din måte? Eller er det greit at ilke alt er likt? Anonymkode: e0122...167 Ni-ti er helt flott. Poenget mitt er bare at det er hyggelig å kunne prate sammen om hvordan man skal gjøre det når man legger opp til å være sammen. Den dialogen starter ikke med at «du har ingenting med når vi står opp».
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #54 Skrevet 5. juni 2018 Vi hadde felles frokost 9.00 begge dagene å da var alle oppe så det var jo hyggelig Om de hadde stått opp senare så hadde ikke det gjort noe,vi trenger jo ikke være sammen absolutt hele tiden. Dessuten skulle vi bare aktiviteter som vi skulle gjøre på campingplassen så hadde ikke gjort noe om de kom senare. Anonymkode: e7b15...98e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #55 Skrevet 5. juni 2018 2 timer siden, Mostly Harmless skrev: Ni-ti er helt flott. Poenget mitt er bare at det er hyggelig å kunne prate sammen om hvordan man skal gjøre det når man legger opp til å være sammen. Den dialogen starter ikke med at «du har ingenting med når vi står opp». Syns vel heller det er HI som starter med "hun vil ikke samarbeide, når hun ikke legger barnet sitt tidligere". Vi aner ikke når barnet står opp. Bare at HI syns det blir dumt å legge sitt eget barn når han faktisk er trøtt, fordi en annen ikke er trøtt. Det er jo bare rart. Og når noen her kommer med at ja, da skal de jammen ha vannkrig klokka 6 om morgenen, så alle blir vekket, da blir det bare rart. Alle må følge A-menneskene, ikke bare hele arbeidsåret, men de skal jammen følge dem i ferien også? Anonymkode: 035db...da6
Mostly Harmless Skrevet 5. juni 2018 #56 Skrevet 5. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Syns vel heller det er HI som starter med "hun vil ikke samarbeide, når hun ikke legger barnet sitt tidligere". Vi aner ikke når barnet står opp. Bare at HI syns det blir dumt å legge sitt eget barn når han faktisk er trøtt, fordi en annen ikke er trøtt. Det er jo bare rart. Og når noen her kommer med at ja, da skal de jammen ha vannkrig klokka 6 om morgenen, så alle blir vekket, da blir det bare rart. Alle må følge A-menneskene, ikke bare hele arbeidsåret, men de skal jammen følge dem i ferien også? Anonymkode: 035db...da6 Det er jeg enig i. Mine barn får ikke lov å lage baluba på morgenkvisten selv om de er tidlig oppe. Jeg legger gjerne ned ekstra innsats i å holde dem i ro et par-tre (men ikke fem-seks) timer om morgenen for å ta hensyn til dem som sover. Ønsker da å få samme hensyn tilbake når våre er kaputt og trenger å legge seg for kvelden. Om mine blir lei seg over at de andre er oppe til for eksempel midnatt, tenker jeg det er blant livets små skuffelser man må tåle. Den skuffelsen møter min eldste nesten daglig nå i finværet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå