Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #26 Skrevet 30. mai 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har en plikt til å kreve bidrag for dine barn, det er deres penger! En enkel sak via NAV er det også. Det er utrolig egoistisk å vurdere å avstå fra å gjøre det fordi du er konfliktsky. Anonymkode: 2bd31...398 Unnskyld meg, men snakk om noe du har greie på. Jeg er ikke konfliktsky. Anonymkode: 5ae57...62a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #27 Skrevet 30. mai 2018 Jeg skrev ikke dette innlegget for at dere skulle tipse meg om nav, gi meg dårlig samvittighet på vegne av barnas eller beskylde meg for å være konfliktsky. Jeg skrev dette fordi jeg tidligere har skrevet her, og da ble beskyldt for å nekte han samvær, lage krøll og være vanskelig. Da mente mange at jeg måtte kreve sånn ig sånn og tillate ditt og datt. Det var svært få som trodde meg når jeg sa at han rett og slett ikke ønsket samvær med sine egne barn, og at han helst ville være «fri» (hans ord). Nå er det bevist en gang for alle, han er den største egoisten jeg kjenner. Tenker kun på seg selv, og får han det ikke som han vil så straffer han både meg og barna. Vi snakker om en mann som tok avgjørelsen om å flytte femti mil innen 24 timer etter bruddet, og etter 48 timer hadde han ny jobb og signert på leilighet. Dette er ingen pappa. HI Anonymkode: 5ae57...62a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #28 Skrevet 30. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg skrev ikke dette innlegget for at dere skulle tipse meg om nav, gi meg dårlig samvittighet på vegne av barnas eller beskylde meg for å være konfliktsky. Jeg skrev dette fordi jeg tidligere har skrevet her, og da ble beskyldt for å nekte han samvær, lage krøll og være vanskelig. Da mente mange at jeg måtte kreve sånn ig sånn og tillate ditt og datt. Det var svært få som trodde meg når jeg sa at han rett og slett ikke ønsket samvær med sine egne barn, og at han helst ville være «fri» (hans ord). Nå er det bevist en gang for alle, han er den største egoisten jeg kjenner. Tenker kun på seg selv, og får han det ikke som han vil så straffer han både meg og barna. Vi snakker om en mann som tok avgjørelsen om å flytte femti mil innen 24 timer etter bruddet, og etter 48 timer hadde han ny jobb og signert på leilighet. Dette er ingen pappa. HI Anonymkode: 5ae57...62a Enig i at dette er ingen pappa. Men, like fult har han en plikt å følge opp. Dette er noe de fleste av oss som har svart deg i tråden her prøver å få deg til å skjønne. Det er derfor vi på det aller sterkeste anbefaler deg å ta bidrag igjennom nav. Du skriver det at han da kommer med eder og galle noen ganger i året og muligens krever samvær. Det kan han gjøre selv om du ikke krever bidrag. Så med å gjøre det du tenker å gjøre så fristiller du han fra alt ansvar samtidig som han fortsatt har alle rettigheter på sin side... Anonymkode: d615b...15c
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #29 Skrevet 30. mai 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde noen innlegg her for en tid tilbake om min eksmann som flyttet over halve landet hjem til sin familie etter bruddet. Han ville ikke ha samvær eller foreldreansvar, jeg er gravid med nummer to. Fikk da en del kommentarer her på st det var barnets beste å treffe begge sine foreldre og at de hadde rett pp dette. Flere antydet at jeg nektet han og gjorde meg vanskelig. Fikk også mye støtte, men dette innlegget er til de som var kritiske. Nå stopper barnebidragene. Far vil ikke betale for unger han ikke ser. Jeg fatter altså ikke hva det er med denne mannen! Jeg vet jeg kan kjøre kamp mot han, men kommer ikke til å gjøre det. Orker ikke krige mot en mann som er så til de grader egoistisk. Kjenner jeg har mistet troen på menn, selv om jeg skjønner det er andre og bedre der ute.. Måtte bare lufte hodet litt, dette er ikke lett å snakke med folk om, alle har så mange råd og meninger, og alle tror det er noe jeg kan gjøre for å endre meningen hans. I stedet ser jeg på treåringen min og skjønner ikke hvordan man kan reise fra noe så nydelig og ikke ville se henne igjen😥 Anonymkode: 5ae57...62a Det er ikke "kamp" å forlange bidrag, altså. Det er en ren formalitet, og han kan få det trukket rett av lønna hvis han ikke frivillig betaler inn. Søk om bidrag og bidragsforskudd uansett. Anonymkode: 36694...138
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #30 Skrevet 30. mai 2018 Om han bor så langt unna. Gidder han å lage problemer da? Har han forskrevet seg foreldreansvar? Om han har det er det jo bare å blokkere han over alt, og kreve fra nav. Du skal ikke ha noe kontakt med han når nav går inn å krever. Men om du er redd det blir helvete og du mener du klarer deg med din lønn så er det opp til deg om du skal kreve penger av han. Han kan ikke ha kontakt med et og ikke begge. Da får han holde seg unna. Anonymkode: 79572...019
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #31 Skrevet 30. mai 2018 Du kan stille krav, begge eller ingen. Men tro meg, det er bedre å møte en dårlig pappa to ganger i året enn å lage seg masse fantasier og tanker om en far som aldri dukker opp. Kommer han to ganger i året med sin "eder og galle" som du kaller det, så vet barnet hvem pappa er og hva hun kan vente av han. Jeg har selv en slik pappa så jeg vet.... Bidraget kan du bare sette på en konto inntil videre, det kommer alltids dager da det kan komme godt med å ha en sparekonto (konfirmasjon, regulering, førerkort osv) Anonymkode: 147db...dc1
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #32 Skrevet 30. mai 2018 Jeg forstår veldig godt at du tenker og føler som du gjør, Hi. Du er i en ekstrem situasjon, og nå vil du trolig bare ha fred. Jeg synes imidlertid at du skal tenke over hvilke signaler du sender til din eks om du ikke ber om bidrag. Han har vist deg at han gjør som han vil. Og ved å la ham slippe å kreve bidrag så sender du signal til ham om at det han gjør er greit. Men verre synes jeg det er at du også trolig sender signal til ham om at han kan kontrollere deg - og det tror jeg dessverre kan komme tilbake på deg selv, og da kan det bli verre enn du forestiller deg i dag. Nav ordner alt med bidraget, du trenger ikke forholde deg til den delen. Om han begynner å trakassere deg, ikke ta telefonen, få all dialog skriftlig slik at du har bevis. Bidraget er dine barns penger. Du greier deg sikkert, men ikke si nei til bidraget for dine barns skyld. Sett dem heller inn på en konto. Tenk for en fantastisk start på vokenlivet de kan få med så mye penger til egenkapital til egen bolig. Anonymkode: ac93d...19e
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #33 Skrevet 30. mai 2018 Du kan da ikke mene at du lar far beholde barnas penger ? ... fordi DU ikke orker kamp .. det blir sikkert barna glad for å høre etterhvert .. du tenker på deg selv ... Anonymkode: 57ab9...678
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #34 Skrevet 30. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan da ikke mene at du lar far beholde barnas penger ? ... fordi DU ikke orker kamp .. det blir sikkert barna glad for å høre etterhvert .. du tenker på deg selv ... Anonymkode: 57ab9...678 Det er faen meg å vri det langt å mene atHI tenker utelukkende på seg selv i denne settingen! Anonymkode: 25c38...c95
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #35 Skrevet 30. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Om han bor så langt unna. Gidder han å lage problemer da? Har han forskrevet seg foreldreansvar? Om han har det er det jo bare å blokkere han over alt, og kreve fra nav. Du skal ikke ha noe kontakt med han når nav går inn å krever. Men om du er redd det blir helvete og du mener du klarer deg med din lønn så er det opp til deg om du skal kreve penger av han. Han kan ikke ha kontakt med et og ikke begge. Da får han holde seg unna. Anonymkode: 79572...019 Han kommer til å lage helvete. Han har allerede gjort det. Jeg har fått bidrag en liten stund, men så ble det mas om manipulering og at jeg lurte han. Han engasjerer familien sin i en hattokt mot meg, og ville engasjere advokat (fordi jeg angivelig hadde lurt han til å si nei til samvær samt avskrive seg foreldreansvaret). Nå har han skrevet det skriftlig til meg, at han lar bidraget være mot at han lar meg og barna være i fred. For meg er det verdt alt i verden. Å leve med noen som er ustabile, hodeløse og som gjør det meste med tanker om hevn og ødelegging, er helt håpløst. Sånn kan ikke hverken jeg eller ungene leve. Så da får bidraget være. Han er rimelig tydelig på konsekvensene av å gjenoppta bidraget. Det er det ikke verdt. Dere som sier jeg bare skal kreve: jeg tror ikke dere skjønner hva slags mann dette er og hva han er i stand til. Da hadde dere forstått.. Helt enig med anonoym jeg har sitert her. Det er helt uaktuelt med kontakt med bare ett barn og ikke det andre. Og når han bare vil en, så sier jeg ingen. Anonymkode: 5ae57...62a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #36 Skrevet 30. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han kommer til å lage helvete. Han har allerede gjort det. Jeg har fått bidrag en liten stund, men så ble det mas om manipulering og at jeg lurte han. Han engasjerer familien sin i en hattokt mot meg, og ville engasjere advokat (fordi jeg angivelig hadde lurt han til å si nei til samvær samt avskrive seg foreldreansvaret). Nå har han skrevet det skriftlig til meg, at han lar bidraget være mot at han lar meg og barna være i fred. For meg er det verdt alt i verden. Å leve med noen som er ustabile, hodeløse og som gjør det meste med tanker om hevn og ødelegging, er helt håpløst. Sånn kan ikke hverken jeg eller ungene leve. Så da får bidraget være. Han er rimelig tydelig på konsekvensene av å gjenoppta bidraget. Det er det ikke verdt. Dere som sier jeg bare skal kreve: jeg tror ikke dere skjønner hva slags mann dette er og hva han er i stand til. Da hadde dere forstått.. Helt enig med anonoym jeg har sitert her. Det er helt uaktuelt med kontakt med bare ett barn og ikke det andre. Og når han bare vil en, så sier jeg ingen. Anonymkode: 5ae57...62a Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har en bror som er i en situasjon hvor eksen og hennes familie har klikket fullstendig. De lager et helvete for han og har ikke tenkt til å gi seg før de har ruinert han (de sine ord). De har mer penger enn han, og kjører han i senk med advokater. Jeg hadde aldri trodd at hun var i stand til dette, vi var venner. Så jeg forstår godt at du ikke vil gjøre ting vanskeligere for deg selv med å kreve. For selv om du har krav på det, så kan det kanskje koste dere for dyrt. Akkurat det samme sier boren min, at det er ikke verdt det. Jeg har desverre ingen råd, ville bare si at jeg forstår hvor vanskelig det kan være. 🧡 Anonymkode: 3a88e...854
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #37 Skrevet 30. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han kommer til å lage helvete. Han har allerede gjort det. Jeg har fått bidrag en liten stund, men så ble det mas om manipulering og at jeg lurte han. Han engasjerer familien sin i en hattokt mot meg, og ville engasjere advokat (fordi jeg angivelig hadde lurt han til å si nei til samvær samt avskrive seg foreldreansvaret). Nå har han skrevet det skriftlig til meg, at han lar bidraget være mot at han lar meg og barna være i fred. For meg er det verdt alt i verden. Å leve med noen som er ustabile, hodeløse og som gjør det meste med tanker om hevn og ødelegging, er helt håpløst. Sånn kan ikke hverken jeg eller ungene leve. Så da får bidraget være. Han er rimelig tydelig på konsekvensene av å gjenoppta bidraget. Det er det ikke verdt. Dere som sier jeg bare skal kreve: jeg tror ikke dere skjønner hva slags mann dette er og hva han er i stand til. Da hadde dere forstått.. Helt enig med anonoym jeg har sitert her. Det er helt uaktuelt med kontakt med bare ett barn og ikke det andre. Og når han bare vil en, så sier jeg ingen. Anonymkode: 5ae57...62a Skjønner at du vil ha fred å ro nå. Skrev dette og et lenger opp. Er i nogenlunde samme situasjon. Holdt på noen år nå. Og jeg vil også ha fred nå. Orker ikke mer tull. Eneste eksen min ikke er vrang på er bidraget. Send meg gjerne en pm. Anonymkode: 79572...019
Mamsen<3 Skrevet 30. mai 2018 #38 Skrevet 30. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skjønner at du vil ha fred å ro nå. Skrev dette og et lenger opp. Er i nogenlunde samme situasjon. Holdt på noen år nå. Og jeg vil også ha fred nå. Orker ikke mer tull. Eneste eksen min ikke er vrang på er bidraget. Send meg gjerne en pm. Anonymkode: 79572...019 Sånn. Må vel ha nick om du skal kunne sende pm
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #39 Skrevet 30. mai 2018 Forstår at du tenker at du vil være kvitt han ved den «avtalen» som han har kommet med. Problemet er jo at siden han er såpass uberegnelig og kan finne på alt mulig, så har du ikke noen garanti for at han holder det han lover nå! Han kan jo bare ombestemme seg når han vil, det har jo ingen konsekvenser for han så lenge dere gjør private avtaler (i tillegg til at han styrer løpet og tror at han har kontrollen) Jeg tror det kan lønne seg å blande inn Nav her, du har kanskje mer tyngde i ryggen når du «gjør ting offentlig»? Slike menn har ofte litt mer respekt for bidragsfogden enn for eksdama.. Dessuten er det helt sant som hun over sier, du gir han godet ved å slippe bidrag, han kan likevel når som helst kreve samvær. Anonymkode: 60007...677
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #40 Skrevet 30. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Forstår at du tenker at du vil være kvitt han ved den «avtalen» som han har kommet med. Problemet er jo at siden han er såpass uberegnelig og kan finne på alt mulig, så har du ikke noen garanti for at han holder det han lover nå! Han kan jo bare ombestemme seg når han vil, det har jo ingen konsekvenser for han så lenge dere gjør private avtaler (i tillegg til at han styrer løpet og tror at han har kontrollen) Jeg tror det kan lønne seg å blande inn Nav her, du har kanskje mer tyngde i ryggen når du «gjør ting offentlig»? Slike menn har ofte litt mer respekt for bidragsfogden enn for eksdama.. Dessuten er det helt sant som hun over sier, du gir han godet ved å slippe bidrag, han kan likevel når som helst kreve samvær. Anonymkode: 60007...677 Jeg skjønner hva du mener. Jeg har likevel gjort det klart for han at skal han kreve samvær likevel må han etterbetale bidraget. Dette kommer han nok ikke til å ville gjøre, og sånn sett håper jeg det løser seg av seg selv. Skal huske på det og grue meg for det resten av livet trolig, men sånn er det når man roter seg bort i idioter.. Anonymkode: 5ae57...62a
Mamsen<3 Skrevet 30. mai 2018 #41 Skrevet 30. mai 2018 (endret) 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår at du tenker at du vil være kvitt han ved den «avtalen» som han har kommet med. Problemet er jo at siden han er såpass uberegnelig og kan finne på alt mulig, så har du ikke noen garanti for at han holder det han lover nå! Han kan jo bare ombestemme seg når han vil, det har jo ingen konsekvenser for han så lenge dere gjør private avtaler (i tillegg til at han styrer løpet og tror at han har kontrollen) Jeg tror det kan lønne seg å blande inn Nav her, du har kanskje mer tyngde i ryggen når du «gjør ting offentlig»? Slike menn har ofte litt mer respekt for bidragsfogden enn for eksdama.. Dessuten er det helt sant som hun over sier, du gir han godet ved å slippe bidrag, han kan likevel når som helst kreve samvær. Anonymkode: 60007...677 Det er det som er så urettferdig. Den ene kan gjøre som den vil uten konsekvenser. Endret 30. mai 2018 av Mamsen<3
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #42 Skrevet 30. mai 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg stidjønner hva du mener. Jeg har likevel gjo rt det klart for han at skal han kreve samvær likevel må han etterbetale bidraget. Dette kommer han nok ikke til å ville gjøre, og sånn sett håper jeg det løser seg av seg selv. Skal huske på det og grue meg for det resten av livet trolig, men sånn er det når man roter seg bort i idioter.. Anonymkode: 5ae57...62a Du kan bare kreve bidrag for tre mnd tilbake i tid Anonymkode: 223f0...371
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #43 Skrevet 30. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du kan bare kreve bidrag for tre mnd tilbake i tid Anonymkode: 223f0...371 Men hvis bidragsfogden har krevd det inn, går gjelda ALDRI til foreldelse. Anonymkode: 36694...138
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #44 Skrevet 30. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner hva du mener. Jeg har likevel gjort det klart for han at skal han kreve samvær likevel må han etterbetale bidraget. Dette kommer han nok ikke til å ville gjøre, og sånn sett håper jeg det løser seg av seg selv. Skal huske på det og grue meg for det resten av livet trolig, men sånn er det når man roter seg bort i idioter.. Anonymkode: 5ae57...62a Han må jo ikke etterbetale bidraget selv om du sier det. Hvorfor skal han respektere det når han ikke respekterer noe annet? og hva er det egentlig han er i stand til som gjør det farlig å kreve bidrag av ham? Du motsier også deg sel i tråden. Du sier at han ikke vil se barna og så at han bare vil se eldste. Hva er sant? Anonymkode: 2e1a7...a6e
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #45 Skrevet 30. mai 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen. Tror ikke jeg kommer til kjempe den kampen, hverken gjennom nav eller noe annet. På mange måter er jeg glad for å ha han ute av livet mitt helt, fremfor som en ustabil og uforutsigbar egoist som bruker ungene som en forhandlingsbrikke. Det er usigelig trist for ungene, men alternativet er en far som ikke vil men som gjør likevel for å hevne seg mot meg. Jeg skal nok klare meg. Hi Anonymkode: 5ae57...62a Ikke gjør noe du kommer til å angre på. Kjør dette gjennom NAV. Det er mitt beste råd! Ønsker deg samtidig lykke til, for jeg tror at du blir lykkelig igjen! Jeg leser mellom linjene at du ikke er og dermed kan gjøre ukloke valg. Dere er to stk som har satt barn til verden. La ham reise men ikke la det gå utover dere mer enn nødvendig! Anonymkode: a2749...4da
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #46 Skrevet 30. mai 2018 Jeg vil tro at du er kjempesliten og utmattet av at denne fyren oppfører seg sånn! Og at du sørger på dine barns (og dine egne) vegne. Du er vel egentlig i en unntakstilstand, og det er ikke sikkert dette er den beste tiden til å ta endelige avgjørelser. La gjøken reise, så bruker du tiden på å samle deg, og kos deg med ungene. Om en mnd eller to kan du ta stilling til hva du gjør med bidrag, kan være du ser ting litt annerledes når du får tufsen bokstavelig talt på avstand. Klem til deg! Anonymkode: 60007...677
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #47 Skrevet 31. mai 2018 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Han kommer til å lage helvete. Han har allerede gjort det. Jeg har fått bidrag en liten stund, men så ble det mas om manipulering og at jeg lurte han. Han engasjerer familien sin i en hattokt mot meg, og ville engasjere advokat (fordi jeg angivelig hadde lurt han til å si nei til samvær samt avskrive seg foreldreansvaret). Nå har han skrevet det skriftlig til meg, at han lar bidraget være mot at han lar meg og barna være i fred. For meg er det verdt alt i verden. Å leve med noen som er ustabile, hodeløse og som gjør det meste med tanker om hevn og ødelegging, er helt håpløst. Sånn kan ikke hverken jeg eller ungene leve. Så da får bidraget være. Han er rimelig tydelig på konsekvensene av å gjenoppta bidraget. Det er det ikke verdt. Dere som sier jeg bare skal kreve: jeg tror ikke dere skjønner hva slags mann dette er og hva han er i stand til. Da hadde dere forstått.. Helt enig med anonoym jeg har sitert her. Det er helt uaktuelt med kontakt med bare ett barn og ikke det andre. Og når han bare vil en, så sier jeg ingen. Anonymkode: 5ae57...62a Det skriflige her er jo ikke verdt mer enn papiret det er skrevet på! Anonymkode: dc618...eef
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #48 Skrevet 31. mai 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skriflige her er jo ikke verdt mer enn papiret det er skrevet på! Anonymkode: dc618...eef Nei, det er jo ikke det. Og i mellomtiden har far alle rettigheter på sin side når han plutselig vil se barna igjen. Ingen domstol i dette landet vil godta et slikt dokument. Far vil få samvær når han vil og mor vil angre på at hun ikke har krevd bidrag. HI får heller ingen «premie» for at hun har vært sta og ikke krevd inn bidrag. Anonymkode: a8458...7bb
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #49 Skrevet 31. mai 2018 Hvorfor er alle her så opptatt av pengene?? Dere som mener HI «fratar» barna SINE penger? Det er ikke barna sine penger. Det er et _bidrag_ fra far, til mor, som må ha alle utgifter alene for barna. Det er ikke sparepenger til ungene. Og det er ikke verdt en dritt når man må forholde seg til en så syk mann som det HI må. Om hun likevel klarer seg strålende uten bidrag så hvorfor er det så viktig for dere at hun måååå ha det?? Anonymkode: 54e0a...eb6
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2018 #50 Skrevet 31. mai 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er alle her så opptatt av pengene?? Dere som mener HI «fratar» barna SINE penger? Det er ikke barna sine penger. Det er et _bidrag_ fra far, til mor, som må ha alle utgifter alene for barna. Det er ikke sparepenger til ungene. Og det er ikke verdt en dritt når man må forholde seg til en så syk mann som det HI må. Om hun likevel klarer seg strålende uten bidrag så hvorfor er det så viktig for dere at hun måååå ha det?? Anonymkode: 54e0a...eb6 Du motsier deg selv her. Barn har krav på bidrag. Hvis mor skal være sta og vise at «dette skal jeg jaggu klare sjæl» ved å ikke motta bidrag går det jo til slutt utover ungene. Da tar man heller de pengene og setter på en sparekonto til utdanning/bolig. Hun må ikke forholde seg noe mer eller mindre til han fordi om hun søker bidrag gjennom nav. Jeg blir alltid skeptisk når noen sier de ikke vil ha bidrag. Da tenker de ikke på barna sine først og fremst, men sin egen stolthet. Det blir bare dumt. Anonymkode: a8458...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå