Gå til innhold

Far som drar sin vei..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde noen innlegg her for en tid tilbake om min eksmann som flyttet over halve landet hjem til sin familie etter bruddet. Han ville ikke ha samvær eller foreldreansvar, jeg er gravid med nummer to. 

Fikk da en del kommentarer her på st det var barnets beste å treffe begge sine foreldre og at de hadde rett pp dette. Flere antydet at jeg nektet han og gjorde meg vanskelig. Fikk også mye støtte, men dette innlegget er til de som var kritiske. 

Nå stopper barnebidragene. Far vil ikke betale for unger han ikke ser. 

Jeg fatter altså ikke hva det er med denne mannen! Jeg vet jeg kan kjøre kamp mot han, men kommer ikke til å gjøre det. Orker ikke krige mot en mann som er så til de grader egoistisk. Kjenner jeg har mistet troen på menn, selv om jeg skjønner det er andre og bedre der ute.. 

Måtte bare lufte hodet litt, dette er ikke lett å snakke med folk om, alle har så mange råd og meninger, og alle tror det er noe jeg kan gjøre for å endre meningen hans. I stedet ser jeg på treåringen min og skjønner ikke hvordan man kan reise fra noe så nydelig og ikke ville se henne igjen😥

Anonymkode: 5ae57...62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bidrag kan du vel sikkert få hjelp til å kreve gjennom nav? 

Men at det går an å bare forlate barnet sitt - det kan jeg ikke forstå. Han må jo mangle noe vesentlig, både i topplokket og i følelseslivet sitt. 

Så trist for barnet, skjønner godt at du er fortvilet. 

Skrevet

Mulig han ikke vil betale. Men han er pålagt å betale. Om han vil eller ikke.

Den som har prøvd motsette seg det systemet der, vet. 

Så barnebidrag får du, uansett. Men mulig ikke til den datoen du håper. 

Anonymkode: b6dd3...210

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig han ikke vil betale. Men han er pålagt å betale. Om han vil eller ikke.

Den som har prøvd motsette seg det systemet der, vet. 

Så barnebidrag får du, uansett. Men mulig ikke til den datoen du håper. 

nettopp

Anonymkode: 33d4c...d9d

Skrevet

Det viktige er at barna ALDRI MÅ FÅ TRO at det er deres feil. Ville snakket med noen profesjonelle, gjerne en barnepsykolog om det. Hva du gjør for å legge best mulig til rette..

Bidragene ordner nav, ta kontakt IDAG.

Anonymkode: 33d4c...d9d

Skrevet

Må bare nevne at du er litt heldig, synes jeg. Min er også sjukt egoistisk. Når jeg ble nødt å dra ble han besatt på barna og ville ha hovedomsorg. For samme barn som han  ikke taklet og ville vekk fra.

I tillegg til EKSTREM svertekampanje.

Så alle mine drømmer hadde gått i oppfyllelse om han flyttet vekk slik som din.

Skrevet

Bare innstill deg på å klare deg alene! Du sier det selv, meningene hans får du aldri endret og jeg er enig. BF her har ikke sett sitt barn på lenge, mest pga barnet, og fordi han mener jeg nekter barnet samvær. Bare tull. Men sørg for å kreve bidrag! Når han er så forbanna råtten så kan han jaggu bidra økonomisk!

Anonymkode: 54e0a...eb6

Skrevet

For en dritt. Faren min nektet og å betale bidrag for meg ett år, det angret han nok på når han måtte tilbakebetale gjennom nav. 

Har ingen gode råd dessverre om hvordan du skal håndtere dette med barna. Men med tanke på bidraget så skal du kontakte nav snarest. 

Anonymkode: 5fd2e...227

Skrevet

Med mindre du sitter godt i det økonomisk så råder jeg deg til å ta kampen gjennom NAV. Ikke la en slik drittsekk slippe unna. 

Anonymkode: 353e9...fde

Skrevet

Ta bidrag gjennom nav. Det er noen skjemaer, men ikke noe voldsomt. Det blir ingen kamp. Pengene er til barna dine. Selv om han dro trenger ikke de slite mer enn nødvendig.

Anonymkode: 2dee3...ab8

Skrevet

Ikke kjør noen kamp, men ta bidraget gjennom nav og ta han imot om han ombestemmer seg.

Ikke vær den bitre mora, men skulle han ombestemme seg om 3 mnd eller 3 år og ønske kontakt med barna sine så la han komme på besøk.

Anonymkode: 147db...dc1

Skrevet

Takk for svar alle sammen. 

Tror ikke jeg kommer til kjempe den kampen, hverken gjennom nav eller noe annet. På mange måter er jeg glad for å ha han ute av livet mitt helt, fremfor som en ustabil og uforutsigbar egoist som bruker ungene som en forhandlingsbrikke. Det er usigelig trist for ungene, men alternativet er en far som ikke vil men som gjør likevel for å hevne seg mot meg. Jeg skal nok klare meg. 

Hi

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må bare nevne at du er litt heldig, synes jeg. Min er også sjukt egoistisk. Når jeg ble nødt å dra ble han besatt på barna og ville ha hovedomsorg. For samme barn som han  ikke taklet og ville vekk fra.

I tillegg til EKSTREM svertekampanje.

Så alle mine drømmer hadde gått i oppfyllelse om han flyttet vekk slik som din.

Da må jeg bare si at du er et meget egoistisk menneske! Og aldri si til noen at de er heldige som må vokse opp uten pappaen sin! Jeg har tre barn med en som har kuttet all kontakt med sine barn. Og det er verre enn et dødsfall, det er en konstant påminnelse om at han lever i beste velgående og ikke bryr seg. Det er et enormt svik og det er grusomt vondt for barn å ikke ha kontakt med far. Jeg hadde med glede stått i konflikt etter konflikt hvis barna hadde samvær med sin far. Man må tenke på barna og ikke seg selv oppi dette her! Barna kommer alltid først! 

Anonymkode: a8458...7bb

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke jeg kommer til kjempe den kampen, hverken gjennom nav eller noe annet. På mange måter er jeg glad for å ha han ute av livet mitt helt, fremfor som en ustabil og uforutsigbar egoist som bruker ungene som en forhandlingsbrikke. Det er usigelig trist for ungene, men alternativet er en far som ikke vil men som gjør likevel for å hevne seg mot meg. Jeg skal nok klare meg. 

Hi

Bidrag må han betale. Det er en plikt han har ovenfor barna sine. Da tar du de pengene og setter på en sparekonto til utdanning eller bolig. Ikke vær sta. De pengene er en rettighet barna har krav på. Det er heller ingen kamp som må kjempes, du må fylle ut et skjema og sende inn til NAV,  De gjør resten. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Har ikke noe med at du ikke vil kjempe den kampen, men det er penger dine barn har krav på for å dekke løpende utgifter. Ta det via NAV.

Anonymkode: 4a40a...6da

Skrevet

Så trist for deg og barna. 

Søk bidrag gjennom NAV.  Hvis barnas far ikke betaler frivillig vil NAV innkreving overta. 

Min eks-mann er psykisk syk, og vil ikke ha kontakt med barna.  Han bor i samme by som oss, men vil ikke se dem.  Situasjonen er selvfølgelig vanskelig for barna.  Min erfaring er at pasienter i psykiatrien har rettigheter og ingen plikter. 

Jeg har fått god hjelp på familievernkontoret.  Veilederen jeg snakker med har erfaring både fra psykiatri og familievern.  Når jeg ber henne om råd så forholder hun seg til min virkelighet.  Snakker jeg med andre så opplever jeg av og til at jeg blir oppfordret til å vise mer forståelse for eks-mannen min osv.  Jeg synes helt klart synd på ham, men jeg prioriterer barna mine og meg selv. 

Ellers har jeg stort sett hatt god dialog med skoler, SFO, skolehelsetjeneste, PPT osv.  Det er knallhard for barn å oppleve at faren deres ikke lenger vil ha dem i livet sitt.   

Anonymkode: 4135b...17c

Skrevet

Det er faktisk barna dine du straffer om du ikke "orker å ta kampen" for at de skal få bidraget de har krav på. Når de er små er det lett å tro at man klarer seg fint uten de pengene, men de blir bare dyrere å dyrere med årene

Anonymkode: fdc87...661

Skrevet

Når du har prøvd ditt og han ikke vil høre, så er det ikke mer du kan gjøre. Nå er det bedre at du fokuserer på å ivareta barn å sånn situasjonen er. Ikke hør på de som mener du kan gjøre en forskjell. 

Ta bidraget igjennom nav. Trenger ikke kontakte eksen for det. Søk igjennom nav. Da får du hver fall forskudd og om han ikke betaler så blir han å betale gjeld til dem, og om han ikke betaler innen en viss tid, så trekker de rett fra lønnen hans.

Er i nogenlunde lik situasjon. Men likevel helt annerledes. 

Ta kontakt med fastlegen og spør om henvisning til bup eller ta kontakt med barnepsykolog selv. Få hjelp til å prate med barna

Anonymkode: 79572...019

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bidrag må han betale. Det er en plikt han har ovenfor barna sine. Da tar du de pengene og setter på en sparekonto til utdanning eller bolig. Ikke vær sta. De pengene er en rettighet barna har krav på. Det er heller ingen kamp som må kjempes, du må fylle ut et skjema og sende inn til NAV,  De gjør resten. 

Støtter denne.

Her har far gått inn og ut av livet til barna i alle år, og det er utrolig frustrerende for barna. Men bidrag har jeg krevd gjennom nav, det er bare ett skjema som må fylles ut. Veldig enkelt. 

Anonymkode: b0d0a...964

Skrevet

Takk for svar. Far betaler nok bidrag dersom han kan få svinge innom med sin eder og galle en gang eller to i året, og han vil bare se den ene ungen, ikke den som er på vei. Det er mulig det er dumt å la bidraget være, men det tror jeg jeg må. Alternativet er uutholdelig. 

Hi 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Far betaler nok bidrag dersom han kan få svinge innom med sin eder og galle en gang eller to i året, og han vil bare se den ene ungen, ikke den som er på vei. Det er mulig det er dumt å la bidraget være, men det tror jeg jeg må. Alternativet er uutholdelig. 

Hi 

Vet du, jeg forstår deg godt! Gjør det som er riktig for deg og barna dine!

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, jeg forstår deg godt! Gjør det som er riktig for deg og barna dine!

Takk❤️

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Du har en plikt til å kreve bidrag for dine barn, det er deres penger! En enkel sak via NAV er det også. Det er utrolig egoistisk å vurdere å avstå fra å gjøre det fordi du er konfliktsky.

Anonymkode: 2bd31...398

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk barna dine du straffer om du ikke "orker å ta kampen" for at de skal få bidraget de har krav på. Når de er små er det lett å tro at man klarer seg fint uten de pengene, men de blir bare dyrere å dyrere med årene

Anonymkode: fdc87...661

Enig, det er å stjele fra barna.

Anonymkode: 2bd31...398

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi 

Tar du det gjennom nav så er det fullstendig uvesentlig hvor vidt far betaler eller ikke, samt hvilken tjenester han forventer eller ikke. Nav kjører hele dialogen og betaler han ikke så ender det etterhvert opp som tvangstrekk fra lønnen hans. 

Ingen av disse tingene er ditt problem. Du får forskuddet ditt og han opparbeider seg gjeld til deg og nav. 

Hvis grunnen til at du velger å ikke be om bidrag er for å unngå at han kommer på et tidspunkt og krever samvær, så kan ikke du sikre deg mot det. Det kan han gjøre uavhengig av om du har søkt om bidra eller ikke. 

Anonymkode: d615b...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...