Gå til innhold

Når tok du celleprøve sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man lever ikke i en fantasiverden hvis man følger retningslinjene for livmorhalskreftprogrammet. 

De nye retningslinjene tilsier 5 år hvis man er negativ for HPV. Det er primærscreening av HPV for flere grupper av kvinner nå. Er celleprøver normalt og ingen virus så er oppfølgingen 5 år. 

Du har tydeligvis HPV enda og derfor utviklet det seg til grove celleforandring. Ingen med HPV blir anbefalt 5 års intervaller 

Anonymkode: 8bb59...b2f

5 år høres veldig lenge ut! Med tanke på at en del av celleprøvene kan gi falsk negativ mener jeg at dette er uforsvarlig. Det er viktig å ha i bakhodet at retningslinjene ikke utarbeides utelukkende med ranke på pasientens beste, men at også økonomiske hensyn spiller inn. Dersom du tar en celleprøve som er falsk negativ, går det altså 5 nye år før dette fanges opp og det kan være for sent! 

Jeg går årlig, og gynekologen min støtter meg i det. 5 minutter med ubehag, det tåler jeg!

Endret av LadyJustice
Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var hos gynekolog for første gang for en mnd siden. Han er vel ca 50 år. Han er skikkelig kul ! Haha. Snakket om helseproblematikken min, ekteskap , livet. fikk så mange råd og tips. Tulla og lo. Var ikke kleint i det hele tatt. 

Eller , da han satt mellom beina mine og sa mens vi snakket om ting:" Hallo ! Se på meg ! " jeg ville heller se i taket enn å se huet hans mellom beina mine altså! 🙈 Men han hjalp meg MYE med tankene mine og vips er jeg ikke deprimert lenger.

Anonymkode: 2ee22...68f

Kan du dele navnet på denne fantastiske mannen? 😊

Anonymkode: 15dff...0ff

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså; jeg er glad for at han hjalp deg og du følte deg bra etterpå, men å si «vips så er jeg ikke deprimert lenger» er med på å tråkke på de som er deprimerte. Det går ikke over etter en kjapp GU med en god samtalepartner altså 

Anonymkode: 899c0...3ec

Ehhh... Hallo. Nå tråkker du veldig på meg. Hva vet du om det ? Jeg hadde selvmordstanker før jul. Har ikke klart å komme meg opp fra gjørma. Så snakker jeg med denne mannen som klarte å få tankene mine i sving.  Syns du var litt vel rask med å dømme. Dårlig. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du dele navnet på denne fantastiske mannen? 😊

Anonymkode: 15dff...0ff

På pm så 😊

Skrevet

Fikk nettopp påminnelse, så skal ta det på legetimen jeg har neste mnd, har gitt beskjed til legen allerede, ellers hadde jeg glemt det🙈

Jeg skjønner ikke dem som ikke sjekker seg, hadde det ikke vært for at jeg er så ofte til gynekolog pga barnløshet, hadde jeg gått og fått sjekket med ul også jevnlig. Det skal så lite til, og det må være mye bedre å gjennomgå den sjekken kontra å få kreft?!? Jeg har sett hva kreft i underlivet kan gjøre, og det de pasientene må gjennom er mye, mye verre...

Anonymkode: d7e8a...526

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh... Hallo. Nå tråkker du veldig på meg. Hva vet du om det ? Jeg hadde selvmordstanker før jul. Har ikke klart å komme meg opp fra gjørma. Så snakker jeg med denne mannen som klarte å få tankene mine i sving.  Syns du var litt vel rask med å dømme. Dårlig. 

Jeg sa vel i første setning at jeg var glad på dine vegne for det? 

Men du får det til å høres ut som at en time hos denne mannen kan kurere alt. Og da tar man litt lett på diagnosen deprimert 

Anonymkode: 899c0...3ec

Skrevet

februar/mars i år, alt var fint

Anonymkode: 208cc...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...