Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #26 Skrevet 28. mai 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen som mener du bør droppe å få barn, men du bør velge fritidsaktiviter for ungene der du har sjans til å følge opp. Anonymkode: b580a...ae2 Så det er foreldrene som skal velge aktivitet og ikke barnet som skal gå der?? Anonymkode: 2c5d2...a6c
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2018 #27 Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så det er foreldrene som skal velge aktivitet og ikke barnet som skal gå der?? Anonymkode: 2c5d2...a6c Jeg tror du med litt velvilje forstår hva jeg mener. Anonymkode: b580a...ae2
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #28 Skrevet 29. mai 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå synest jeg denne tråden er rett og slett barnslig. Å klage og syte over hva andre gjør og ikke gjør for du synest at det ikke passer og forteller omtrent hva som er riktigt og ikke riktig. Er det ikke voksne som sitter her inne? Hva vet du om hva hun gjør i fritiden som gjør at det ikke passer? Hva gjør deg riktig og sitte her inne og kritisere andre mennesker for di ikke gjør som deg og att på si at de ikke burde fått så mangen unger? Hva verdier vet du om som de bruker i dem sin familie? Jeg blir så oppgitt av enkelte svar og skriver som de sitter med hele vettet og svar for alt hva som er riktig og ikke! Anonymkode: 2c5d2...a6c Godt det finnes Facebook som gjennom vel 11 år har gitt det svaret. Det er cava, hytta, cava, utenlandsturer, cava, ungefri, cava, venner, cava, hobbyer, cava, trening og cava som er viktig å få med seg også! Så, når man vet om en helg med dugnad, hvor det alltid er dugnad..., nei, da passer det ikke! Dette er frekke og freidige mennesker som alltid ønsker sno seg unna og aldri tar hensyn til om kanskje andre også har sitt å stri med. At jeg sa nei nå fører til at ingen kommer på de vaktene. Rart de ikke kunne gitt beskjed for 12 mnd, 6 mnd, 1 mnd siden istedenfor å komme ei uke før?! De samvittighetsfulle med konfirmasjon s barn klarte det utmerket! Anonymkode: cf011...4f2
sug lut Skrevet 29. mai 2018 #29 Skrevet 29. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå synest jeg denne tråden er rett og slett barnslig. Å klage og syte over hva andre gjør og ikke gjør for du synest at det ikke passer og forteller omtrent hva som er riktigt og ikke riktig. Er det ikke voksne som sitter her inne? Hva vet du om hva hun gjør i fritiden som gjør at det ikke passer? Hva gjør deg riktig og sitte her inne og kritisere andre mennesker for di ikke gjør som deg og att på si at de ikke burde fått så mangen unger? Hva verdier vet du om som de bruker i dem sin familie? Jeg blir så oppgitt av enkelte svar og skriver som de sitter med hele vettet og svar for alt hva som er riktig og ikke! Anonymkode: 2c5d2...a6c Prøv igjen.
sug lut Skrevet 29. mai 2018 #30 Skrevet 29. mai 2018 (endret) 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det er foreldrene som skal velge aktivitet og ikke barnet som skal gå der?? Anonymkode: 2c5d2...a6c Det er selvsagt foreldres ansvar å si nei til ting de ikke er i stand til å følge opp. Det gjelder både utstyr, verv, kjøring og dugnader. Og nei, det er ingen som har problem med den ene gangen det ikke passer for deg. Problemet er alle de det dessverre aldri passer for fordi de aldri har hatt intensjon om å følge opp ungene sine, de bare yngler. Endret 29. mai 2018 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #31 Skrevet 29. mai 2018 Om de har så vondt i viljen så får de velge aktiviteter der prisen er høyere og dugnadsånden lavere. Man kan ikke forvente at noen få ALLTID skal stille på dugnader, da kommer de til slutt til å ta barna sine ut og medlems-kostnadene vil øke siden ingen vil gjøre noe. Anonymkode: 21458...ae4
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #32 Skrevet 29. mai 2018 Det er veldig kjedelig at det alltid er noen som er opptatt med cava og hytta. Andre har grunner som gjerne oppfattes som mer legitime. Felles for både cava-mammaen og den kronisk-syke-alene-mammaen er at de har barn som ikke kan lastes for foreldrenes manglende innsats. Og der mener jeg vi er ved selve kjernen i dugnadsarbeidet - det kommer ALLE barna til gode. Jeg er så heldig at jeg har kapasitet og vilje til å bidra med forholdsvis mye dugnad i FAU, idrettslag, korps og velforening. Det kommer mine barn til gode, og det kommer andre barn til gode. I tillegg får jeg god innsikt i drift og kultur i barnas foreninger. Jeg blir kjent med naboer og lokalsamfunn, og jeg blir kjent med barnas venner. Når jeg ikke har kapasitet til mer setter jeg grenser for meg selv, og jeg tar ikke på meg mer enn jeg klarer med. Visst kan jeg irritere meg over folk som ikke «kan», og ikke minst over folk som ikke dukker opp. Men til syvende og sist er det faktisk deres (og deres barns) tap. Anonymkode: cc148...c77
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #33 Skrevet 29. mai 2018 Blir forbanna når jeg leser sånne innlegg som om du har hele vettet.. er ikke alltid at ting blir som man har tenkt.. jeg har fire barn.. den ene har en diagnose som ikke er oppdaget før nå.. men vi har slitt veldig.. all vår ekstra tid går til dette barnet.. i tillegg har jeg blitt mye syk etter jeg fikk barn.. noengangen må man rett og slett prioritere sitt eget barn, sin egen helse fremfor å stå å smile og være blid på dugnad. Anonymkode: 38c55...b49
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #34 Skrevet 29. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir forbanna når jeg leser sånne innlegg som om du har hele vettet.. er ikke alltid at ting blir som man har tenkt.. jeg har fire barn.. den ene har en diagnose som ikke er oppdaget før nå.. men vi har slitt veldig.. all vår ekstra tid går til dette barnet.. i tillegg har jeg blitt mye syk etter jeg fikk barn.. noengangen må man rett og slett prioritere sitt eget barn, sin egen helse fremfor å stå å smile og være blid på dugnad. Anonymkode: 38c55...b49 Det er nok så, men da kan du ikke bli sur om andre ikke stiller opp heller. Noen ganger blir det da sånn at dine barn ikke kan være med på ting de har lyst til fordi det ikke er noen som har kapasitet eller lyst til å gjøre den jobben som må gjøres for at det skal gå. Anonymkode: 73cc5...a74
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #35 Skrevet 29. mai 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen som mener du bør droppe å få barn, men du bør velge fritidsaktiviter for ungene der du har sjans til å følge opp. Anonymkode: b580a...ae2 Jeg har gjort nettop det. Men så er det trist at fotball osv må droppes pga dugnader bare fordi man blir uglesett ellers egentlig. Anonymkode: 78aee...003
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #36 Skrevet 29. mai 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir forbanna når jeg leser sånne innlegg som om du har hele vettet.. er ikke alltid at ting blir som man har tenkt.. jeg har fire barn.. den ene har en diagnose som ikke er oppdaget før nå.. men vi har slitt veldig.. all vår ekstra tid går til dette barnet.. i tillegg har jeg blitt mye syk etter jeg fikk barn.. noengangen må man rett og slett prioritere sitt eget barn, sin egen helse fremfor å stå å smile og være blid på dugnad. Anonymkode: 38c55...b49 Vet du, jeg også er syk. Jeg har egentlig ordre fra leger å holde meg unna dugnader etc pga helsa mi. Jeg fikk barna mine før jeg ble syk og sliter i hverdagen. Mine barn er heller ikke enkle og de tenger også ekstra tilsyn av leger mm som sliter og også tar tid. Men uansett da så er det mitt ansvar at ungene mine bedriver de fritidsaktivitetene de gjør og nettopp derfor stiller jeg på dugnad til tross for! I de perioder jeg ikke makter overtar ofte min mann, ellers har bedt besteforeldre, tanter/onkler -hvem som helst! om hjelp. Jeg byttet til meg fri og betaler meg ut. Man kan dette en 16 åring i de fleste dugnader mot betaling etter avtale med dugnadsholder. Meeeeen, jeg ser jo at også jeg ville fått et langt lettere liv om jeg kun ga faen. Alle oss alle gjøre det 💪 Anonymkode: cf011...4f2
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #37 Skrevet 29. mai 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gjort nettop det. Men så er det trist at fotball osv må droppes pga dugnader bare fordi man blir uglesett ellers egentlig. Anonymkode: 78aee...003 Det er selvfølgelig synd, men hva er alternativet? At andre jobber dobbel dugnad? Anonymkode: 73cc5...a74
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #38 Skrevet 29. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vet du, jeg også er syk. Jeg har egentlig ordre fra leger å holde meg unna dugnader etc pga helsa mi. Jeg fikk barna mine før jeg ble syk og sliter i hverdagen. Mine barn er heller ikke enkle og de tenger også ekstra tilsyn av leger mm som sliter og også tar tid. Men uansett da så er det mitt ansvar at ungene mine bedriver de fritidsaktivitetene de gjør og nettopp derfor stiller jeg på dugnad til tross for! I de perioder jeg ikke makter overtar ofte min mann, ellers har bedt besteforeldre, tanter/onkler -hvem som helst! om hjelp. Jeg byttet til meg fri og betaler meg ut. Man kan dette en 16 åring i de fleste dugnader mot betaling etter avtale med dugnadsholder. Meeeeen, jeg ser jo at også jeg ville fått et langt lettere liv om jeg kun ga faen. Alle oss alle gjøre det 💪 Anonymkode: cf011...4f2 Sier ikke at jeg er sånn som aldri stiller opp. Jeg stiller opp mye.. men en gang i blandt er det lov å tenke litt på seg selv å Anonymkode: 38c55...b49
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #39 Skrevet 29. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sier ikke at jeg er sånn som aldri stiller opp. Jeg stiller opp mye.. men en gang i blandt er det lov å tenke litt på seg selv å Anonymkode: 38c55...b49 Da henviser jeg deg tilbake til hovedinnlegget Anonymkode: cf011...4f2
Himmel og hav Skrevet 29. mai 2018 #40 Skrevet 29. mai 2018 Etter Ã¥ ha observert og registrert meg gjennom en brÃ¥te med Ã¥r med unger i barnehage, skole og aktiviteter, sÃ¥ ser jeg et mønster i svogerforskninga mi. De som aldri kan, og heller aldri tilbyr seg Ã¥ gjøre noe alternativt som Ã¥ vaske gardiner eller bake to langpannekaker, er ikke de samme som jeg hadde hatt stor forstÃ¥else for at ikke kunne stille. Jeg kjenner foreldre med CP, MS, ME og en drøss med andre helseutfordringer, autistiske storesøsken og nyfødte tvillinger. De fleste av disse fÃ¥r det som regel til pÃ¥ et vis, eventuelt med alternative oppgaver. Det er de som har alle muligheter men "vondt i gidden" som sluntrer unna, eller som jeg leste her inne i en tidligere trÃ¥d "vi foretrekker Ã¥ tilbringe tid med familien". Kjøss meg.Â
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2018 #41 Skrevet 29. mai 2018 På 28.5.2018 den 19.34, Anonym bruker skrev: Det har aldri falt meg inn å tenke at jeg ikke må få barn fordi jeg ikke alltid kan delta i dugnad med en travel hverdag og kroniske smerter. Jeg har ork til barna mine, men ikke noe ekstra utover det. Tror ingen dropper å få barn pga en dugnad i året de kanskje ikke får til å delta på. Anonymkode: 78aee...003 Dugnad er en del av de fleste fritidsaktivitetene. Kan du ikke delta bør du finne andre aktiviteter til barna dine. Snylting på fellesskapet er usjarmerende. Men noen er bare opptatt av seg og sitt. Anonymkode: 8c5dc...429
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #42 Skrevet 30. mai 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Dugnad er en del av de fleste fritidsaktivitetene. Kan du ikke delta bør du finne andre aktiviteter til barna dine. Snylting på fellesskapet er usjarmerende. Men noen er bare opptatt av seg og sitt. Anonymkode: 8c5dc...429 Har jeg sagt at barna mine går på aktiviteter hvor det er dugnader? Jeg snylter aldeles ikke på fellesskapet. Mine barn går på aktiviteter hvor det ikke er dugnad som feks dansing. Anonymkode: 78aee...003
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #43 Skrevet 30. mai 2018 På 28.5.2018 den 23.53, Anonym bruker skrev: Nå synest jeg denne tråden er rett og slett barnslig. Å klage og syte over hva andre gjør og ikke gjør for du synest at det ikke passer og forteller omtrent hva som er riktigt og ikke riktig. Er det ikke voksne som sitter her inne? Hva vet du om hva hun gjør i fritiden som gjør at det ikke passer? Hva gjør deg riktig og sitte her inne og kritisere andre mennesker for di ikke gjør som deg og att på si at de ikke burde fått så mangen unger? Hva verdier vet du om som de bruker i dem sin familie? Jeg blir så oppgitt av enkelte svar og skriver som de sitter med hele vettet og svar for alt hva som er riktig og ikke! Anonymkode: 2c5d2...a6c Hun kritiserer jo fordi når det er noen som ikke bidrar, så blir det mere jobb på andre. Er det så vanskelig å forstå? Anonymkode: 2c7f1...201
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #44 Skrevet 30. mai 2018 På 28.5.2018 den 23.55, Anonym bruker skrev: Så det er foreldrene som skal velge aktivitet og ikke barnet som skal gå der?? Anonymkode: 2c5d2...a6c Kan du ikke følge opp, så må kanskje barnet velge en annen aktivitet ja. Akkurat som barnet måtte ha gjort det, hvis du ikke hadde råd til aktiviteten Anonymkode: 2c7f1...201
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #45 Skrevet 30. mai 2018 Det er slike folk som er årsaken til at jeg har meldt meg ut av alt fra fau, su, klassekontakt, oppmann og som ansvarlig på div aktiviteter. For hvert år blir det bare mer og mer vanskelig å få lister og vakter til å gå opp. Jeg deltar alltid på det som blir satt opp, ofte må vi ha barnepass fordi vi begge må stille. Nettopp fordi mange benytter seg av det, men ikke stiller selv. Så jeg fikk helt nok, meldte meg ut av alt sammen. Anonymkode: ad4f0...7f2
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #46 Skrevet 30. mai 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har jeg sagt at barna mine går på aktiviteter hvor det er dugnader? Jeg snylter aldeles ikke på fellesskapet. Mine barn går på aktiviteter hvor det ikke er dugnad som feks dansing. Anonymkode: 78aee...003 Men hva er det du henger deg opp i da? Det er ikke deg og din situasjon som diskuteres i denne tråden. Anonymkode: b580a...ae2
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #47 Skrevet 30. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva er det du henger deg opp i da? Det er ikke deg og din situasjon som diskuteres i denne tråden. Anonymkode: b580a...ae2 Les det første jeg skreiv om du misset poenget. Anonymkode: 78aee...003
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #48 Skrevet 30. mai 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Les det første jeg skreiv om du misset poenget. Anonymkode: 78aee...003 Ja, jeg leste det første du skrev og det har heller ikke noe med temaet i tråden å gjøre. Anonymkode: b580a...ae2
Fru Banderas Skrevet 30. mai 2018 #49 Skrevet 30. mai 2018 De som alltid sluntrer unna er folk med redusert hjernekapasitet.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2018 #50 Skrevet 30. mai 2018 På 29. mai 2018 den 8.30, Anonym bruker skrev: Om de har så vondt i viljen så får de velge aktiviteter der prisen er høyere og dugnadsånden lavere. Man kan ikke forvente at noen få ALLTID skal stille på dugnader, da kommer de til slutt til å ta barna sine ut og medlems-kostnadene vil øke siden ingen vil gjøre noe. Anonymkode: 21458...ae4 Åh, det skal bli deilig. Jeg vil mye heller gå på en jobb jeg kan og liker, og tjene penger som jeg deretter bruker på bl a barnas fritid, enn å stå og gjøre amatøraktige arbeidsoppgaver eller selge lodd med latterlig lavt inntjeningsresultat. Anonymkode: 81e1d...df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå