GÃ¥ til innhold

Folk som aldri bidrar 🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle har vel noen familier i fotball etc som aldri bidrar? Vi har en som er litt vanskelig synes jeg. Vi møtes på mange forskjellige arenaer fordi flere av barna våres har samme alder og samme hobby. De melder seg aldri frivillig til noe som helst og blir de satt opp på noe må de jobbe, reise, ha vondt ett sted etc -hver bidige gang. 

Familien er dine, mine, våre og det som startet med ett knippe barn større enn gjennomsnittet i Norge, utvider seg raskt med halvsøsken på begge sider. 

Så kommer dugnad. Mor settes opp noen få timer, far det samme og begge spør meg om jeg kan overta deres vakter... De er altså 4 foreldre/foresatte på ett barn og ingen kan. Ingen i familien dems heller antagelig, de har mange rundt seg... Så jeg skal jobbe for tre da tydeligvis. Denne gangen ble jeg irritert kjente jeg og svarte nei til de begge. Men hva i søttan er det med slike mennesker og hvorfor i svinpeisen fortsetter de få unger??? De har allerede mange under tenårene, ingen har tid, men fler skal de ha 😵 Skyt meg! 

Og hvorfor i huleste sitter jeg igjen med dårlig samvitttighet for å si nei? 😳 Skyt meg igjen!! 

Anonymkode: cf011...4f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har flere barn enn de fleste i Norge, og du lurer på hvorfor de har dårlig tid...?

Fortsett nå bare å være holier than thou og gjør det du vil og må. Men ikke innbill deg at du vet noe som helst om hva andre har av utfordringer.

Anonymkode: 81e1d...df6

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har flere barn enn de fleste i Norge, og du lurer på hvorfor de har dårlig tid...?

Fortsett nå bare å være holier than thou og gjør det du vil og må. Men ikke innbill deg at du vet noe som helst om hva andre har av utfordringer.

De klær er jo tydeligvis ikke å følge opp de ungene de allerede har. Da bør de ikke få flere.

Ellers skjønte jeg ikke hva du mente i andre avsnitt. Hvis du skriver på norsk blir det enklere.

Anonymkode: 73cc5...a74

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenke deg til om jeg også har utfordinger da? Og like mange unger, men med en mann? At jeg med jevne mellomrom også må benytte meg av øvrig familie for å få kabalen til å gå opp. Hva vet du om det??? 

I grunn besvarte du ikke min undring over hvorfor enkelte aldri kan ta i ett eneste tak og hvorfor de likevel fortsetter få barn... 

Skrevet

Uansett hvor mange barn eller hvor mange utfordringer man har i livet, så kan man ikke forvente at alle andre skal ta deres del av dugnader og oppgaver. Har man barn, så må man også følge opp. Greit at det kan kræsje en gang innimellom, slik er det for alle. Men ikke hver gang, slik HI skriver. Det er ikke greit. 

Hva om alle skulle tenke sånn da? At alt er så vanskelig å få til? Da hadde det blitt få aktiviteter og lite sosialt for barna dine. 

Skrevet

Den store utfordringen her er jo at de ikke har noen som helst ide om at det ikke bare er å formere seg som rotter og satse på at andre tar regninga.

Skrevet

Vi har fem barn, og stiller på alt av dugnader. Selvfølgelig. Tar også vår del av FAU, trenerjobb, vakter på ulike tilstelninger, baking, kjøring etc. Så lenge man har helse til det skulle det bare mangle, uansett om man har ett eller fjorten barn.

Anonymkode: d789c...1fa

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Den store utfordringen her er jo at de ikke har noen som helst ide om at det ikke bare er å formere seg som rotter og satse på at andre tar regninga.

"som rotter"?
Det var jo litt av et menneskesyn...

Anonymkode: e3ecf...8a5

Skrevet

Menneskesynet gjennom hele tråden er jo likedan. Selvgode folk som tror dugnadsånd gir fripass til himmerike den dagen perleporten skal åpnes...

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De klær er jo tydeligvis ikke å følge opp de ungene de allerede har. Da bør de ikke få flere.

Ellers skjønte jeg ikke hva du mente i andre avsnitt. Hvis du skriver på norsk blir det enklere.

På dette forumet er det lov å skrive norsk, engelsk eller skandinaviske språk. Hvis du sliter med et engelsk uttrykk i et avsnitt får du ta det opp med moderatorene og høre om de vil endre reglene. Subsidiært kan du be om hjelp av noen som kan språket, eller benytte en ordbok.

Skrevet

Menneskesynet gjennom hele tråden er jo likedan. Selvgode folk som tror dugnadsånd gir fripass til himmerike den dagen perleporten skal åpnes...

Eller en forventning om at man følger opp de barna man har på de aktiviteter man frivillig melder de på. Så lenge de fremdeles får nye barn må man nesten kunne forvente de er i stand til det

Skrevet

På dette forumet er det lov å skrive norsk, engelsk eller skandinaviske språk. Hvis du sliter med et engelsk uttrykk i et avsnitt får du ta det opp med moderatorene og høre om de vil endre reglene. Subsidiært kan du be om hjelp av noen som kan språket, eller benytte en ordbok.

Det stemmer ikke helt. Man skal skrive på bokmål eller nynorsk hvis det er mulig. Hvis norsk ikke er morsmålet ditt kan du skrive på svensk, dansk eller engelsk hvis du ikke klarer å uttrykke deg på norsk.

Siden du tydeligvis ikke er norsk vil jeg rose deg med at du skriver godt norsk til utlending å være.

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer ikke helt. Man skal skrive på bokmål eller nynorsk hvis det er mulig. Hvis norsk ikke er morsmålet ditt kan du skrive på svensk, dansk eller engelsk hvis du ikke klarer å uttrykke deg på norsk.

Siden du tydeligvis ikke er norsk vil jeg rose deg med at du skriver godt norsk til utlending å være.

Søtt forsøk på å spore av. Tydelig at du har lite annet fornuftig å komme med. Jeg skal forklare for deg, siden engelsk er vanskelig: Hun mener du fremstår selvgod og nedlatende.

Du vet ikke om noen av disse du kritiserer sliter med ting du ikke vet om eller kan se, forøvrig.

Anonymkode: 21e3f...b38

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søtt forsøk på å spore av. Tydelig at du har lite annet fornuftig å komme med. Jeg skal forklare for deg, siden engelsk er vanskelig: Hun mener du fremstår selvgod og nedlatende.

Du vet ikke om noen av disse du kritiserer sliter med ting du ikke vet om eller kan se, forøvrig.

Ja, du var den rette til å snakke. Kanskje du burde ta deg en kikk i speilet

Anonymkode: 2c7f1...201

Skrevet

Synes vel kanskje ikke at å la være å stå som kafébaren eller lignende kvalifiserer til å ikke følge opp barna! Jeg synes slikt er PYTON selv og derfor melder jeg meg alltid frivillig til å bake/rydde/skaffe utstyr. Ser at ungene har stort utbytte av slike arrangementer og bidrar derfor.

Men, vi har slike FAU tryner rundt oss som tilsynelatende lever og ånder for å sitte i gudene vet slags utvalg og som ALLTID melder seg....skulle ikke forundre meg om de klager på å måtte sitte i de utvalgene i sine fora.....

HI, si klart og tydelig NEI! Du blir utnyttet fordi du lar deg utnytte.

Anonymkode: 8febf...4c2

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke hi. Det var ikke meg hun skrev til.

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes vel kanskje ikke at å la være å stå som kafébaren eller lignende kvalifiserer til å ikke følge opp barna! Jeg synes slikt er PYTON selv og derfor melder jeg meg alltid frivillig til å bake/rydde/skaffe utstyr. Ser at ungene har stort utbytte av slike arrangementer og bidrar derfor.

Men, vi har slike FAU tryner rundt oss som tilsynelatende lever og ånder for å sitte i gudene vet slags utvalg og som ALLTID melder seg....skulle ikke forundre meg om de klager på å måtte sitte i de utvalgene i sine fora.....

HI, si klart og tydelig NEI! Du blir utnyttet fordi du lar deg utnytte.

Hva med å vise litt takknemlighet overfor dem som gjør jobbene du hater? Det er ikke veldig hyggelig å gjøre en innsats for folk som deg. Slutt å gi folk toppnavn og slutt å snakke stygt om folk som faktisk hjelper deg og barna dine. Vær glad det er noen som ikke har like mye mot dugnadsarbeid som du selv har.

Skrevet

Det har aldri falt meg inn å tenke at jeg ikke må få barn fordi jeg ikke alltid kan delta i dugnad med en travel hverdag og kroniske smerter. Jeg har ork til barna mine, men ikke noe ekstra utover det. Tror ingen dropper å få barn pga en dugnad i året de kanskje ikke får til å delta på. 

Anonymkode: 78aee...003

Skrevet

Er alene med 3 skolebarn, er dugnader ifbm skole og fritidsinteresser og hver eneste gang er det foreldre som ikke kommer på dugnad, disse er som oftest to, er hjemmeværende og de har en skokk med unger de ikke følger opp på noen arenaer. Så lurer på det samme som deg, hi, hvorfor??

I tillegg spør de meg fordi «jeg har jo alltid tid til å være der». Ehm... jeg har fullt opp hjemme og på jobb, men jeg bidrar min del fordi det er en selvfølge for meg og er en del av det å følge opp ungene sine, men jeg har ikke «tid» til å ta andres oppfølgingsansvar! Blir oppgitt!

I tillegg blir de sure fordi jeg sier nei til det selv om jeg «ikke har andre ting jeg skal». Prøver å forklare at jeg ikke er en person med utømmelig energikilde og at ungene er førsteprioritet, og at stiller jeg opp på dugnad en dag forventer jeg at noen andre gjør det neste gang så jeg kan fokusere fullt ut på mine barn! Så selv om jeg uansett kommer til å være der dugnaden skal skje vil jeg gjerne være sammen med ungene mine og feks se på kampene deres, ikke stå i en kiosk mens de er «opptatt» med å dasse hjemme på terassen sin og røyke og sladre med nabokjerringa!

Puh! Dette ble langt og rotete, men fikk tømt ut litt frustrasjon 😂

Anonymkode: 4c14d...b37

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å vise litt takknemlighet overfor dem som gjør jobbene du hater? Det er ikke veldig hyggelig å gjøre en innsats for folk som deg. Slutt å gi folk toppnavn og slutt å snakke stygt om folk som faktisk hjelper deg og barna dine. Vær glad det er noen som ikke har like mye mot dugnadsarbeid som du selv har.

Si meg...kan du lese?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har aldri falt meg inn å tenke at jeg ikke må få barn fordi jeg ikke alltid kan delta i dugnad med en travel hverdag og kroniske smerter. Jeg har ork til barna mine, men ikke noe ekstra utover det. Tror ingen dropper å få barn pga en dugnad i året de kanskje ikke får til å delta på. 

Dette. 

Det er jo bare å tilpasse  aktivitetsnivået til de ressursene som er tilgjengelig. Hvis målet er å ha 50.000 i en klassekasse, for eksempel, så må man faktisk klarere med alle andre at de har samme ambisjoner. Ikke bare skrive ut tvangsarbeid, og etterpå furte når det ikke passet for alle.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si meg...kan du lese?

Ja, har du lest 2. avsnitt i ditt eget innlegg.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen som mener du bør droppe å få barn, men du bør velge fritidsaktiviter for ungene der du har sjans til å følge opp. 

Anonymkode: b580a...ae2

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette. 

Det er jo bare å tilpasse  aktivitetsnivået til de ressursene som er tilgjengelig. Hvis målet er å ha 50.000 i en klassekasse, for eksempel, så må man faktisk klarere med alle andre at de har samme ambisjoner. Ikke bare skrive ut tvangsarbeid, og etterpå furte når det ikke passet for alle.

HI beskriver fritidsaktiviter, ikke aktiviteter gjennom skolen. 

Hvordan tror du klubber og lag driftes i Norge? Er man medlem i et lag, klubb eller forening innebærer det at man er en del av noe større og må delta sammen med de andre for å holde aktivitetene i gang. Det kan for eksempel innebære at LAGET til barnet må stå i kiosken til KLUBBEN for å bidra med inntekter til fellesskapet som sørger for at laget får bruke treningsarenaen osv. 

Anonymkode: b580a...ae2

Skrevet

Nå synest jeg denne tråden er rett og slett barnslig. Å klage og syte over hva andre gjør og ikke gjør for du synest at det ikke passer og forteller omtrent hva som er riktigt og ikke riktig. Er det ikke voksne som sitter her inne? Hva vet du om hva hun gjør i fritiden som gjør at det ikke passer? Hva gjør deg riktig og sitte her inne og kritisere andre mennesker for di ikke gjør som deg og att på si at de ikke burde fått så mangen unger? Hva verdier vet du om som de bruker i dem sin familie?

Jeg blir så oppgitt av enkelte svar og skriver som de sitter med hele vettet og svar for alt hva som er riktig og ikke! 

Anonymkode: 2c5d2...a6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...