Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #51 Skrevet 4. mai 2018 Hi, hva om ungen hadde hatt bursdag på en onsdag? Da hadde du vel flyttet den til nærmeste helg? Skjønner du er skuffet men realiteten er at folk kan ikke avlyse helgeturer til andre byer, planlagte hytteturer osv pga en bursdag. Spesielt siden du har invitert hele slekta med faddere og alt. Om ungen har bursdag på «pinsehelg»-datoer må du nesten bli vant til å feire helgen før/etter, for dette blir realiteten hvert år. På samme måte som de som fyller på julaften, 17 mai, fellesferien osv Anonymkode: f1fac...d5f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #52 Skrevet 4. mai 2018 Her er det mange ufine kommentarer. Hva er det som gjør at dere føler dere kan være nedlatende og ufine med hi bare fordi hun ble lei seg for dette? Alle tenker ikke likt, dessuten er ikke alltid følelser romlige og fornuftige. De kommer av seg selv. Ja, man må tenke andre løsninger. Men ikke vær nedlatende for det. Voksene mennesker altså. Jeg blir flau jeg. Anonymkode: 6bf61...e04
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #53 Skrevet 4. mai 2018 Jeg forstår godt at du er skuffet og lei deg, jeg hadde nok også vært det hvis det var mitt etterlengtede barns første bursdag, men du blir nødt til å ta et skritt tilbake og tenke deg litt om. For alle andre er det bare en av mange barnebursdager, og som mange andre har skrevet, folk har allerede lagt planer for pinsehelgen. Jeg var litt som deg, inviterte hele slekta til ettårsdagen til min første og syntes det var en STOR begivenhet. Har ledd litt av det i ettertid, men sånn er det ofte med det første barnet. Gjør som andre har foreslått og ha festen helgen etter. Så feirer du og mannen/partneren din på dagen og koser dere sammen med barnet. Anonymkode: 85fa9...a10
Julie (: Skrevet 4. mai 2018 #54 Skrevet 4. mai 2018 Vi inviterer masse folk til alle bursdager hjemme. Blir ikke skuffa om ikke alle kommer. Gambler på at noen takker nei, så vi får greit plass. Pleier alltid å lufte det med de nærmeste i familien først, så vi finner en dag hvor ihvertfall besteforeldre og tante kan. Mine foreldre og svigerforeldre hadde drøftet det med oss før de bestilte tur på bursdagen til barnebarnet, snakker ikke dere sammen om sånt? Kommunikasjon er nøkkelen her, tror jeg. Du kan ikke bli fornærmet når du inviterer så sent uten å ha tatt det med folk på forhånd først. Vi snakker om disse tingene minst tre måneder i forveien som regel.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #55 Skrevet 4. mai 2018 Minner om søsteren min det der. De fikk også et etterlengtet barn, og det var selvsagt midtpunkt i universet for alle mente hun! Da poden fylte 1 år inviterte de ikke engang til selskap, de regnet med at alle kom til å dukke opp av seg selv, og var kjempeskuffet over at ingen kom! Vi hadde spurt på forhånd, vi synes det var rart det ikke kom noen invitasjon, så vi dro. Men vi var faktisk de eneste som var der. Søsteren min og mannen var i harnisk, for alle viste da når "prinsen" var født, og så mange bursdager de hadde vært i opp gjennom årene syntes de det var skikkelig dårlig at ingen kom til dem! Dette gjentok seg året etter før de lærte seg at de faktisk måtte invitere folk.. Nå er "prinsen" stor og min søster ler av hele galskapen sin Anonymkode: ad755...15c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #56 Skrevet 4. mai 2018 Greit at du blir skuffa, men du kan ikke i fullt alvor forvente at alle skal booke om på planene pga en 1årsdag?? Dere får ta det helga etter om det er så viktig at alle kommer. Ungen merker jo ikke noe. Skjønner at det er et etterlengtet barn, men det er nok ikke et etterlengtet barn på samme måte for absolutt alle i hele familien... Sånn er det bare Anonymkode: cd25c...4d6
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #57 Skrevet 4. mai 2018 Den helgen dere har lagt opp til feiring har mange fri faktisk fra 17.mai til og med mandag 21.mai. Det er helt uhørt at dere forventer folk skal la være å benytte seg av en utvidet langhelg bare fordi dere på død og liv må feire ungen akkurat den dagen ungen ble født. Feir gjerne den dagen, men da må dere forvente at veldig få kommer om noen. Anonymkode: 55fca...2cf
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #58 Skrevet 4. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er det mange ufine kommentarer. Hva er det som gjør at dere føler dere kan være nedlatende og ufine med hi bare fordi hun ble lei seg for dette? Alle tenker ikke likt, dessuten er ikke alltid følelser romlige og fornuftige. De kommer av seg selv. Ja, man må tenke andre løsninger. Men ikke vær nedlatende for det. Voksene mennesker altså. Jeg blir flau jeg. Anonymkode: 6bf61...e04 Følelser kommer av seg selv. Det betyr ikke at man skal lystre dem. Anonymkode: cde01...7a6
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #59 Skrevet 4. mai 2018 Bursdager i ferier, langhelger og røde dager er ikke lurt. Slike dager er ofte ting planlagt i lang tid i forveien og da må ting som en bursdag vike. Selv hadde jeg nok ikke tenkt en tanke om noen hadde bursdag når jeg planla en liten ferietur, ja en langhelg på hytta er faktisk ferie for det er ett avbrekk i en ellers så travel hverdag som vi sårt trenger og lengter etter. Dette er kjedelig du finner ut på barnets første bursdag, men slik er faktisk livet og du komme til å skjønne hvorfor etterhvert som barnet vokser og dere ikke har små pauser fra hverdagen. Anonymkode: d516e...640
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #60 Skrevet 4. mai 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Barnet vår har bursdag 19 mai, som i år faller på pinseaften. Det er vi glade for, siden vi da har fri og god tid til å lage til selskap for hele familien. Vi sendte ut innbydelser før helgen, tenkte det var greit å være tidlig ute, men nå har over halvparten meldt avbud! Ikke har de særlig god grunn heller, de skal enten på hytten eller weekentur til en eller annen by. Jeg er så skuffet at jeg holder på å gråte. Jeg trodde virkelig at de ville prioritere bursdagen, ettårsdag er jo en merkedag! Synes dere jeg har rett til å være skuffet, at jeg kan forvente at familien prioroterer mini sin første bursdag? Anonymkode: 3d799...e31 Du tok feil antagelse to ganger: 1. Du trodde at folk skal avlyse langhelg pga barnebursdag,spesielt om de planla noe. Det er viktig med hytter og storbyreise. Man får 3 dager(4 om man planlegger bra torsdagen). Så kommer du og mener at 2 timers moro skal være prioritet. Nei,det skal det ikke! 2. Du mener at dagen du fødte,er viktigere enn dager alle andre fødte og at ditt barn er den viktigste. Nei,det er det ikke. Bursdag kan du se noe som at det er noe praktisk. Bursdagen skal feires når de fleste kan komme. Følelser kan du ha hjemme. Du skriver ett eller annet sted at du fikk barnet sent som vil si at de.fleste andre fikk sine barn før og at de er eldre. Da må du forstå at folka blir litt lei av barnebursdager etterhvert. Ikke ta det personlig. Anonymkode: c9a05...b07
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #61 Skrevet 4. mai 2018 du overreagerer voldsomt, og du bør jo takke deg selv når du er så sta og ikke vil bytte helg Anonymkode: 06817...370
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå