Gå til innhold

Halve slekta har meldt avbud til ettårsdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattea vår hadde bursdag i april og vi tok nærmeste helg som passer for oss og det var da 1.påskedag..Det passetikke for over halvparten men vi hadde det fint med de få som kom 😊Hun ble 6 år...De andre har kommet med gaver etterpå, og hun syns at det var helt greit! Neste år har hun bursdag på skjærtorsdag og det passer jo fint for oss, men vil tro det ikke passer for alle andre da heller, som har påskeferie og vil på hytta o.l....Men da feirer vi med dem det passer for 😉

Anonymkode: d3403...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nice try 🤗

Anonymkode: 04d55...ebb

Skrevet

Å melde avbud betyr at de først sier de kommer, også melder de fra om at de ikke kommer.....

Skrevet

😂🤣😂

Anonymkode: 009ec...e1c

Skrevet

Vårt barn har bursdag i fellesferien, menige forventer da ikke at folk skal legge ferien etter barnets bursdag. Langhelger er helger folk ofte reiser bort. Du må senke forventningene og legge bursdagen når det passer best for de fleste hvis det er viktig at alle kommer. Og noen ganger passer det bare ikke. Barnet husker heller ikke, eller bryr seg, om dere feiret på dagen eller uken etter.

Anonymkode: 48706...8be

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har prøvd å få barn lenge og stillt opp i utallige barnebursdager selv om hjertet nærmest har bristet av sorg over å ikke få egne barn. Nå er vi såpass gamle at dette nok blir vårt eneste barn. Derfor syns jeg seriøst at tanter, onkler, kusiner, fettere og fadder kan prioritere denne store dagen. 

De vet jo at hn har bursdag den 19, så da trodde jeg selvsagt at de holdt av den dagen til oss. 

Hi

Anonymkode: 3d799...e31

Skjønner at dette er stort og viktig for DEG. Men skjønner du ikke selv at for alle andre er ikke dette barnet et mirakel - bare et barn? 

Anonymkode: cde01...7a6

Skrevet

Ja nå får ungen traumer resten av livet. Tenke seg, på selveste 1 års dagen.

Skrevet

☝️👌

Men hvordan vet du at alle vet når ungen har bursdag? Det er ikke slike ting jeg selv går rundt å husker i allefall😅 

Anonymkode: 18058...4b9

Men nå må du ta med i betraktningen at dette er et veldig spesielt og etterlengtet barn som derfor har en mer viktig bursdag enn alle andre...

Anonymkode: cde01...7a6

Skrevet

Jeg ofrer ALDRI langhelg i forbindelse med pinse med noe. Det er da vi gjør hytta sommerklar og det har vi gjort i ti år. Sånn generelt i vår moderne og hektiske hverdag så funker aldri langhelg å invitere folk, da er man borte. Dessverre, slik er det. 

Anonymkode: a5ea7...c6b

Skrevet

Vi har også et "etterlengtet" barn etter 7 spontanaborter men forventer ikke at det er d viktigste i øvrig familie sitt liv. Når barnets bursdag nærmer seg pleier jeg sende ut felles mld med spm om når det passer å komme på feiring. 

Anonymkode: cf419...041

Skrevet

Fnis. Ettårsdag vs langhelg og hytta? Tror du virkelig ettårsdag har en snøballs sjanse i helvete? Jeg hadde ikke engang blitt hjemme for mitt eget barns ettårsdag.

Skrevet

Men vi syns det er viktig å feire selve dagen, det er jo da hun kom til oss. Neste helg er ikke aktuelt. 

Hi

Hun husker da ikke det! Hun er ett år.

...eller er det deg og mannen dette handler om?🤔

Anonymkode: 0a222...366

Skrevet

Stakkars mammahjertet hi... Ettåringen blir nok merket for livet av dette! 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: a07f4...dff

Ja det er traumer for livet dette! De må jo tross alt flytte bursdagfeiringen helt til neste helg,du aner ikke hvor traumatisk sånt er for foreldre og ettåringer..

Anonymkode: d5bc3...731

Skrevet

Mitt yngste og aller siste barn fyller 1 år mitt i fellesferien, jeg gleder meg veldig til å feire henne, da 1 års dagen etter min mening er en spesiell dag og jeg håper virkelig at alle de vi vil invitere har muligheten til å komme. Men jeg kommer ikke til å bli skuffet, sur eller syten om folk er på ferie. Det er jo helt normalt at folk reiser på ferie i fellesferien, kommer ikke til å nekte folk å reise på ferie for min lille prinsesse fyller 1 år 👑

Skrevet

Tenke seg til at folk ikke avlyser weekend-turer for ett-årsdager. Sjokkerende. Og hvorfor bare én dag med feiring, er du gnien? Dere burde ha satt av hele pinsen til å feire. 3 dager til ende. Folk kunne teltet i hagen deres og feiret kontinuerlig også gjennom natten. 

Anonymkode: 17271...334

Skrevet

Vi har planlagt å reise bort den helga siden januar/februar... Så vi hadde ikke kommet for alt er bestilt ol.

Langhelg er langhelg og slike helger er hellige. 

Skal dere henge opp i noe slikt så kan det bli mange skuffelser framover for å si det slik. 

Anonymkode: f99e0...178

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men vi syns det er viktig å feire selve dagen, det er jo da hun kom til oss. Neste helg er ikke aktuelt. 

Hi

Syns du er ganske nærtagen❤ Da må du nesten velge... Enten kommer bare halve slekta på selve dagen, eller så tar dere det helga etter og flere kommer. 

Anonymkode: 159de...e70

Skrevet

Det kan være dårlig gjort og først takke ja og så legge nye planer som gjør at man melder avbud. Da bør det i alle fall være noe viktig som har dukket opp, og det kan jo skje av og til. 

Selvfølgelig legger ikke folk alt til sides for å komme i en ettårsdag. Jeg hadde ikke gjort det. Pinseaften hadde passet særdeles dårlig, men jeg hadde nok kommet en liten tur om jeg var hjemme, men jeg hadde ikke avlyst noe som helst for ettåringens skyld.  Og slettes ikke når beskjeden om innbydelsen kommer så sent. Men ta må man takke nei til innbydelsen. Og det er selvfølgelig helt innafor.

Jeg håper egentlig at du er et troll, HI, hvis ikke kan du nok få det noen store skuffelser oppover, når du oppdager at selv om ditt barn er verdens navle for deg, så er hun ikke det for særlig mange andre, selv om de både er glad i henne og glad for henne og for at dere har fått henne. 

Skrevet

Ettårsdagen er ikke en merkedag nei. Den har mest betydning for aller nærmeste familie. Skjønner at litt fjernere slekt ikke prioriterer dette, siden barnet ikke kommer til å huske det engang.

Jeg skjønner godt at det er stas for dere som foreldre. Vi har et IVF-barn og det tok oss lang tid å bli gravide. Ettårsdagen var stas for oss, men vi inviterte kun besteforeldre og to vennepar som barnet har vokst opp med. Bydde på fingermat og kake. Var ikke noe big deal, men det var selvfølgelig koselig for oss.

Synes ikke det er noe å bli fornærmet over. Bursdagen er viktig for dere, men for de aller fleste andre er en ettårsdag ganske ubetydelig.

Skrevet

Hva mener du, HI, med "halve slekta". Ettersom du og har sendt ut skriftlig invitasjon regner jeg med du har invitert ganske mange. 

Selv har vi liten slekt og har feiret barnas bursdager med barnas besteforeldre og den ene onkelen de har. Og det holder for oss. 

Hvis besteforeldrene kan komme, så holder vel det? Dette er ikke dåp eller bryllup. Dere får feire med de som velger å prioritere dere denne dagen. Selskapet blir sikkert hyggelig selv uten hele slekta. 

Anonymkode: 3f093...d0c

Skrevet

Man legger virkelig ikke en bursdag til pinseaften. Virkelig ikke!!!

Skrevet

Skjønner at du er skuffet. Våre barn har bursdag i vinterferie og høstferie. Vi legger alltid bursdagen til siste søndagen. Aldri opplevd at de ikke kommer(eldste er tenåring). 

Anonymkode: f9f5f...820

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joa, du bryr deg litt om det. Irriterende når trolling blir avslørt, selvsagt. Men du må gjøre det litt mer overbevisende hvis du vil bli tatt på alvor."Siiip ... Nå sitter jeg her og griner fordi hele slekta mi ikke har satt av pinsehelga til å feire fucking ettårsdagen til ungen min. Sutre, sutre."

Holder ikke. 

Anonymkode: 4856a...ffd

Skjerp deg. Spiller ingen rolle om dette er rolling eller ikke. 

Ville også blitt lei meg om få kunne kommet i bursdagene til mine barn. 

Hi. Jeg ville spurt om søndag ettermiddag hadde passet bedre for dem. Og utsatt det evt til neste helg. 

Anonymkode: 6bf61...e04

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet vår har bursdag 19 mai, som i år faller på pinseaften. Det er vi glade for, siden vi da har fri og god tid til å lage til selskap for hele familien. 

Vi sendte ut innbydelser før helgen, tenkte det var greit å være tidlig ute, men nå har over halvparten meldt avbud! Ikke har de særlig god grunn heller, de skal enten på hytten eller weekentur til en eller annen by. 

Jeg er så skuffet at jeg holder på å gråte. Jeg trodde virkelig at de ville prioritere bursdagen, ettårsdag er jo en merkedag! 

Synes dere jeg har rett til å være skuffet, at jeg kan forvente at familien prioroterer mini sin første bursdag?

Det er jo passe dumt å legge feiring til langhelg da. Da skal jo folk gjerne noe annet. Flytt dagen til en annen helg. Problem løst. 

Anonymkode: cc392...7a3

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har prøvd å få barn lenge og stillt opp i utallige barnebursdager selv om hjertet nærmest har bristet av sorg over å ikke få egne barn. Nå er vi såpass gamle at dette nok blir vårt eneste barn. Derfor syns jeg seriøst at tanter, onkler, kusiner, fettere og fadder kan prioritere denne store dagen. 

De vet jo at hn har bursdag den 19, så da trodde jeg selvsagt at de holdt av den dagen til oss. 

Hi

Seriøst???

Anonymkode: cc392...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...