Gå til innhold

Halve slekta har meldt avbud til ettårsdagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vår har bursdag 19 mai, som i år faller på pinseaften. Det er vi glade for, siden vi da har fri og god tid til å lage til selskap for hele familien. 

Vi sendte ut innbydelser før helgen, tenkte det var greit å være tidlig ute, men nå har over halvparten meldt avbud! Ikke har de særlig god grunn heller, de skal enten på hytten eller weekentur til en eller annen by. 

Jeg er så skuffet at jeg holder på å gråte. Jeg trodde virkelig at de ville prioritere bursdagen, ettårsdag er jo en merkedag! 

Synes dere jeg har rett til å være skuffet, at jeg kan forvente at familien prioroterer mini sin første bursdag?

Anonymkode: 3d799...e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hr lært en ting; langhelger er umulig til slikt bruk. Det samme med vinterferien og høstferien osv. Har barnet bursdag da må man feire før eller etter. 

Skrevet

Jeg tror dette er et trolleinnlegg. Så trangsynte er selv ikke småbarnsmødre.

Anonymkode: 4856a...ffd

Skrevet

Folk har vel planlagt langhelgen for lenge siden. Forventer du at de skulle avlyst en weekendtur eller hyttetur bare for en bursdag? Og merkedag... Det er bare en ettårsdag🙄

Anonymkode: 18058...4b9

Skrevet (endret)

Ettårsdagen er vel kun viktig for barnets nærmeste familie, dvs mamma, pappa og søsken? Besteforeldre pleier også ofte å prioritere slike dager, men ikke alltid.

Endret av hysterika
Skrevet
2 minutter siden, hysterika skrev:

Ettårsdagen er vel kun viktig for barnets nærmeste familie, dvs mamma, pappa og søsken? Besteforeldre pleier også ofte å prioritere slike dager, men ikke alltid.

Dette. 

HI, skru av dine egne sentimentale følelser her: dette handler kun om deg, ikke om barnet. Ettåringen bryr seg ikke.

Anonymkode: cde01...7a6

Skrevet

Vi har prøvd å få barn lenge og stillt opp i utallige barnebursdager selv om hjertet nærmest har bristet av sorg over å ikke få egne barn. Nå er vi såpass gamle at dette nok blir vårt eneste barn. Derfor syns jeg seriøst at tanter, onkler, kusiner, fettere og fadder kan prioritere denne store dagen. 

De vet jo at hn har bursdag den 19, så da trodde jeg selvsagt at de holdt av den dagen til oss. 

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har prøvd å få barn lenge og stillt opp i utallige barnebursdager selv om hjertet nærmest har bristet av sorg over å ikke få egne barn. Nå er vi såpass gamle at dette nok blir vårt eneste barn. Derfor syns jeg seriøst at tanter, onkler, kusiner, fettere og fadder kan prioritere denne store dagen. 

De vet jo at hn har bursdag den 19, så da trodde jeg selvsagt at de holdt av den dagen til oss. 

Hi

Beklager, tror fortsatt du troller.

Skrevet

Beklager, tror fortsatt du troller.

Beklager tilbake, det bryr jeg meg faktisk ikke om. 

Du trenger ikke å følge tråden, vet du. 

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Men hvis det er så på død og liv viktig å feire bursdagen med hele storfamilien, så flytter dere feiringa til helgen etter. Da kan sikkert de fleste. 

Anonymkode: d68cc...bee

Skrevet

Men hvis det er så på død og liv viktig å feire bursdagen med hele storfamilien, så flytter dere feiringa til helgen etter. Da kan sikkert de fleste. 

Men vi syns det er viktig å feire selve dagen, det er jo da hun kom til oss. Neste helg er ikke aktuelt. 

Hi

Skrevet

Dette må vel være tull..? Hvis ikke, slike helger er kjærkomne for mange, en mulighet til å ta langhelg, dra på tur og kose seg. Ville ikke holde meg hjemme for å feire en etteåring dersom mannen og jeg hadde mulighet til en romantisk langweekend. Inviter helgen etter! Hadde det vært konfirmasjon eller en 18 årsdag kan man forvente mer (men fortsatt, styr unna langhelger). Barnet er jo bare ett år, spiller ingen rolle når dagen feires for hovedpersonen (som er barnet).

Anonymkode: 5b01d...739

Skrevet

☝️👌

Men hvordan vet du at alle vet når ungen har bursdag? Det er ikke slike ting jeg selv går rundt å husker i allefall😅 

Anonymkode: 18058...4b9

Skrevet

Flytt feiringen. Vil også påpeke at dere burde sendt ut invitasjoner for lenge siden. 

Anonymkode: 4355b...ef4

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Jeg skjønner at det er viktig for dere, derfor synes jeg det er ganske korttenkt av dere å ikke flytte bursdagen bort fra en potensiell  langhelg. I tillegg så skal dere bursdagen på lørdagen, så man kan ikke reise bort før eller etter heller

Anonymkode: 7fe47...1fb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi syns det er viktig å feire selve dagen, det er jo da hun kom til oss. Neste helg er ikke aktuelt. 

Hi

Ærlig talt, da får dere sitte der å surmule da

Anonymkode: 7fe47...1fb

Skrevet

Ettårsdagen er stor for foreldrene - også for alle de som får mere enn ett barn eller blir lett gravide.

Men for alle andre er det en vanlig bursdag og i tillegg en hvor hovedpersonen (barnet) ikke bryr seg om de kommer eller ikke.

Om dere har ventet til nå med å invitere folk til pinsehelgen synes jeg dere er veldig seint ute. Folk har ofte planer for slike langhelg mange måneder i forveien.

At de melder avbud betyr ikke at de ikke er glad på deres vegne eller ikke bryr seg om dere. Men man snur normalt ikke opp-ned på alle planer for en ettårsdagsfeiring hvor man i tillegg får invitasjonen sent.

Ingen er tankelesere, og veldig mange inviterer ikke til familiekomsammen på selve datoen men enten før eller etter, så når du ikke har sagt noe før nå kan du ikke regne med at folk holder datoen av.

Anonymkode: 01571...077

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager tilbake, det bryr jeg meg faktisk ikke om. 

Du trenger ikke å følge tråden, vet du. 

Hi

Joa, du bryr deg litt om det. Irriterende når trolling blir avslørt, selvsagt. Men du må gjøre det litt mer overbevisende hvis du vil bli tatt på alvor."Siiip ... Nå sitter jeg her og griner fordi hele slekta mi ikke har satt av pinsehelga til å feire fucking ettårsdagen til ungen min. Sutre, sutre."

Holder ikke. 

Skrevet

Når folk har lagt planer, så kan dere ikke kreve at de avlyser. Dere skulle sendt ut innbydelser lenge før. Alle vet at disse langhelgene i mai er «hellige» for mange. De fleste legger planer, lenge i forveien. 

Ikke lag noe problem utav dette. Dere kan feire dagen uten hele slekten. Men ikke gi noen dårlig samvittighet for at de ikke kommer. Det er urimelig å kreve at de skal endre planer og avbestille turer for deres skyld. 

Anonymkode: f16dc...88f

Skrevet

Min baby blir ett år i morgen men vi legger fortsatt feiringen til helgen da flest mulig kan komme. Du er sær hi.

Anonymkode: ff8a1...de0

Skrevet

Min baby blir ett år i morgen men vi legger fortsatt feiringen til helgen da flest mulig kan komme. Du er sær hi.

Anonymkode: ff8a1...de0

Nei, hun er et troll :)

Skrevet

Sønnen min har også bursdag 19. Mai, vi feirer selvsagt en annen helg fordi det er mange som tar fri 18. For å reise bort.

Weekendturer koster det masse å avlyse, hytter trenger vedlikehold og folk har travle liv.

Anonymkode: d9606...a91

Skrevet

Vi har barn som er født på en typisk merkedag. For oss var det også viktig å feire 1års dagen på selve dagen og sa ifra i god tid om selskapet, men hadde også full forståelse for at ikke det passet for alle inviterte pga datoen. Vi feiret og koste oss med de som hadde mulighet uten sure miner, for å feire på dagen var jo i bunn og grunn viktigere for meg enn ungen.  Bursdager etterpå har vi gjerne lagt litt i forkant så det skal passe bedre for flest mulig, men alle kan jo ikke alltid. Sånn er livet. Når du legger det til en langhelg som flere sier og sier ifra nå, så må du ha forståelse for at andre kanskje allerede har lagt planer de gleder seg til. Du kan ikke forvente at folk avlyser reiser og større ting de har planlagt for et bursdagsselskap for et barn som ikke skjønner hva bursdagsfeiring er enda engang.

Anonymkode: 55fec...39d

Skrevet

Min mor valgte å reise bort på eldstegutten mins første bursdag, da var jeg veldig skuffet for det. Nå når jeg er en del eldre, så ser jeg at det ikke var noe å bli skuffet for, det er jo bare en helt vanlig bursdag, 1 åringen forstod jo ikke så mye, og det var jo samme for han om han fikk gave på dagen eller helga etter.

Nå feirer vi bursdager når det passer, gjerne i tilknytning til helg, så får de komme som har mulighet for det. Hender vi slår sammen bursdager som bare er 3 uker mellom. Så slipper vi faktisk det kakestyret så ofte.

Har aldri sendt ut invitasjoner til familie til bursdager heller.

Dåp, bryllup  og konfirmasjon hadde jeg blitt veldig skuffet dersom nær familie hadde droppet.

Anonymkode: 44a6f...2e1

Skrevet

Stakkars mammahjertet hi... Ettåringen blir nok merket for livet av dette! 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: a07f4...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...