Gå til innhold

Frekk oppførsel av "svigermor"

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvofor er det forventet at alt som kan krype og gå skal dukke oppbare fordi to har bestemt seg for å gifte seg? Er det ikke egoistisk å KREVE at søskenbarn skal måtte snu livet på hodet når man gifter seg? Ønsker du gjester i ditt bryllup som føler at de egentlig ikke har tid til å være der? 

OG HVORFOR KJEFTER FOLK PÅ HI, OG IKKE SAMBOER??? Det er hans slekt, han kunne dra, ble oppmuntret av hi, men ville ikke. 

Anonymkode: 32a70...320

Personlig ville jeg foretrukket at de som kom i mitt bryllup kom fordi at de hadde lyst, ikke av ren plikt . Det er da nok plikter i livet fra før, tenker jeg. 

HI

Anonymkode: b3f05...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Personlig ville jeg foretrukket at de som kom i mitt bryllup kom fordi at de hadde lyst, ikke av ren plikt . Det er da nok plikter i livet fra før, tenker jeg. 

HI

Slik fungerer det ikke med familie.  

Selvfølgelig vil ikke alle gjester i et bryllup, konfirmasjon, dåp, begravelse, 60-års lag etc etc ha lyst til å være der. 

Men på samme måte som med barnebursdager så må en behandle andre slik en ønsker det selv.

Hvis du kun ønsker gjester som har ditt bryllup som sitt største ønske den helga blir det smått.

Anonymkode: 7c281...0b5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik fungerer det ikke med familie.  

Selvfølgelig vil ikke alle gjester i et bryllup, konfirmasjon, dåp, begravelse, 60-års lag etc etc ha lyst til å være der. 

Men på samme måte som med barnebursdager så må en behandle andre slik en ønsker det selv.

Hvis du kun ønsker gjester som har ditt bryllup som sitt største ønske den helga blir det smått.

Anonymkode: 7c281...0b5

Å takke høflig nei til ethvert selskap er helt og aldeles akseptabelt. Ikke hvis man gjør det dagen før, men å ringe i god tid og takk for hyggelig innbydelse og fortelle at man dessverre er midt i flyttinga den dagen, det er grei skuring.

Anonymkode: bc9c9...39d

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å takke høflig nei til ethvert selskap er helt og aldeles akseptabelt. Ikke hvis man gjør det dagen før, men å ringe i god tid og takk for hyggelig innbydelse og fortelle at man dessverre er midt i flyttinga den dagen, det er grei skuring.

Anonymkode: bc9c9...39d

Ok. Vi bør vel fortsatt gi gave til brudeparene? Eller holder det å sende med blomster? HI

Skrevet

Jeg synes du får mye pepper i denne tråden HI! Jeg hadde ikke nødvendigvis takket ja til bryllup til mine søskenbarn (har type 25 stk!!). Særlig ikke om vi stod midt i en flytteprosess med et lite barn vi ikke kunne tatt med oss.

slik du beskriver situasjonen, virker det for meg som om svigermor var ufin. Men jeg tror du gjør lurt i å holde avstand og svare henne nøytralt. Du vinner lite på å ta igjen med samme mynt ( bare se på svarerne du har fått som er et hylekor over din påståtte frekkhet). Du ville vunnet mye mer på å si til henne at hun får snakke med din sønn...du har fått inntrykk av at han har bestemt seg for ikke å dra. Da legger du ansvaret over situasjonen der den bør ligge 😜

Og så må dere sende en gave! Trenger ikke være mange tusen, men i hvertfall halvparten av hva dere ville gitt dersom dere gjestet bryllupene.

Anonymkode: 23455...2f4

Skrevet

Du som er frekk her ikke svigermor

Anonymkode: 3e609...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...