Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #51 Skrevet 25. april 2018 Jeg får migrene av karbohydrater, så kan heller ikke. Er jeg på besøk sier jeg det som det er, og er jeg ute spør jeg etter ostefat til dessert Anonymkode: 3d21f...16a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #52 Skrevet 25. april 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen provokasjonstest, men de har nevnt det så mulig det blir det. De har gjort komponentanalyser og kommet frem til at jeg har en risiko for "alvorlig allergi" (anafylaktisk sjokk). Bortsett fra mat er jeg allergisk mot pelsdyr (særlig hund! ), bjørk, burot, gress/timotei, husstøvmidd. Så hvis jeg ikke støvsuger/vasker ofte nok (f.eks. under sofaen ) så begynner jeg å klø infernalsk. Vasker, så forsvinner det. Jeg har allergi mot bjørk, som gjør at jeg kryssreagerer med hasselnøtt, og det er ikke en ekte nøtteallergi, men det er likevel så sterkt at jeg får anafylaktisk sjokk av å spise hasselnøtter. Og kløen er egentlig grei nok, nysingen også. Men det skumle er når det sveller i halsen og jeg mister fotfestet etc. Anonymkode: 3593b...bf4 Har du tenkt på allergivaksinering? Jeg er middels allergisk mot bjørk og veldig allergisk mot gress/timotei. Har hatt plager i 25 år, og tabletter, allerginesespray og øyedråper gir bare en liten lindring. I vinter startet jeg med allergivaksinering på sykehuset (ØNH-avdelingen), og får sprøyter mot bjørk i den en armen, og mot timotei i den andre. Håper virkelig på en bedre vår/sommer i år enn før, og er jeg heldig så er jeg «kurert» om et år eller to. Anonymkode: a46a4...bfc
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #53 Skrevet 25. april 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du tenkt på allergivaksinering? Jeg er middels allergisk mot bjørk og veldig allergisk mot gress/timotei. Har hatt plager i 25 år, og tabletter, allerginesespray og øyedråper gir bare en liten lindring. I vinter startet jeg med allergivaksinering på sykehuset (ØNH-avdelingen), og får sprøyter mot bjørk i den en armen, og mot timotei i den andre. Håper virkelig på en bedre vår/sommer i år enn før, og er jeg heldig så er jeg «kurert» om et år eller to. Anonymkode: a46a4...bfc Jeg skal vaksineres til høsten håper det hjelper for deg Anonymkode: 3593b...bf4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #54 Skrevet 25. april 2018 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han trives tidvis, ønsker kontakt med familien sin, men i denne situasjonen her så er det bursdag og det føles som en plikt. Men hvis det blir noe mer dritt har jeg lav terskel for å trekke meg unna. Anonymkode: 3593b...bf4 Hun kuer ham så han nesten ikke tør å dra på besøk? Hva med å si det til henne: "du snakker stygt til andre mennesker, derfor gidder vi ikke være sammen med deg"? Anonymkode: 0faad...c29
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #55 Skrevet 25. april 2018 Det er vel ikke så vanskelig? Du søker opp oppskrift på egg og melkefri kake. Så skipper du bakepulver og lager din egen melblanding på tapiokamel, potetmel og rismel. Bruk rismelk i stedet for melk. Anonymkode: dcf3e...7a7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #56 Skrevet 25. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun kuer ham så han nesten ikke tør å dra på besøk? Hva med å si det til henne: "du snakker stygt til andre mennesker, derfor gidder vi ikke være sammen med deg"? Anonymkode: 0faad...c29 Jeg kommer til å si det hvis det blir noe mer. Men husfreden, vet du. Anonymkode: 3593b...bf4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #57 Skrevet 25. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er vel ikke så vanskelig? Du søker opp oppskrift på egg og melkefri kake. Så skipper du bakepulver og lager din egen melblanding på tapiokamel, potetmel og rismel. Bruk rismelk i stedet for melk. Anonymkode: dcf3e...7a7 Men hvorfor må jeg ha spesialmel? Anonymkode: 3593b...bf4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #58 Skrevet 25. april 2018 Dette ER jo psykisk... jeg jobber med et barn som er ekstrem, pga en veldig spesiell diagnose. Og til og med hn kan spise det blå smøret.... det er et barn som er ekstremt allergisk mot soya, melk, gluten (kan ikke spise glutenfritt engang), mais (også maisstivelse, maismel... alt med mais) og masse annet. Bare tull at du ikke kan spise blått smør. Og om du bestiller seg ostefat... som inneholder SÅ mye melk.... ja, da er du ikke mye allergisk altså... Anonymkode: dcf3e...7a7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #59 Skrevet 25. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor må jeg ha spesialmel? Anonymkode: 3593b...bf4 Siden du problematiserer omtrent ALLE vanlige matvarer.... Ved å bake på denne måten kan du hvertfall ikke klage på mel/gluten. Du sier jo at du "ikke tåler" bakevarer så.... Anonymkode: dcf3e...7a7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #60 Skrevet 25. april 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette ER jo psykisk... jeg jobber med et barn som er ekstrem, pga en veldig spesiell diagnose. Og til og med hn kan spise det blå smøret.... det er et barn som er ekstremt allergisk mot soya, melk, gluten (kan ikke spise glutenfritt engang), mais (også maisstivelse, maismel... alt med mais) og masse annet. Bare tull at du ikke kan spise blått smør. Og om du bestiller seg ostefat... som inneholder SÅ mye melk.... ja, da er du ikke mye allergisk altså... Anonymkode: dcf3e...7a7 ostefat...!?? Nå blander du her. Anonymkode: 3593b...bf4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #61 Skrevet 25. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Siden du problematiserer omtrent ALLE vanlige matvarer.... Ved å bake på denne måten kan du hvertfall ikke klage på mel/gluten. Du sier jo at du "ikke tåler" bakevarer så.... Anonymkode: dcf3e...7a7 Men jeg tåler mel:) Anonymkode: 3593b...bf4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #62 Skrevet 25. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg tåler mel:) Anonymkode: 3593b...bf4 Da er det jo hvertfall ikke vanskelig... bare finn en oppskrift på melk og eggfri kake. Så baker du og tar med neste gang. Om oppskriften ikke passer deg helt, bare gjør du om på den og prøver deg litt frem hjemme. Anonymkode: dcf3e...7a7
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #63 Skrevet 25. april 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det jo hvertfall ikke vanskelig... bare finn en oppskrift på melk og eggfri kake. Så baker du og tar med neste gang. Om oppskriften ikke passer deg helt, bare gjør du om på den og prøver deg litt frem hjemme. Anonymkode: dcf3e...7a7 Ja, jeg må selvsagt eksperimentere for å se om jeg finner noe jeg tåler. Men jeg aner ikke hva det er jeg ikke tåler i bakverkene. Bakte havrekjeks for noen mnd siden, tålte dem ikke. Bakte boller, tålte ikke. Bakte kringle, tålte ikke. Men tåler rå bolledeig... Anonymkode: 3593b...bf4
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #64 Skrevet 25. april 2018 På 23.4.2018 den 18.48, Anonym bruker skrev: Jeg hovner opp. Jeg hovner opp. Soya, alle frukter og bær, tåler ikke hveteboller/kanelboller - aner ikke hvorfor, melk, egg, sjokolade, koffein (kaffe, te, kakaobønner etc.), alle nøtter, mandler, gulrøtter, linser og bønner, skalldyr, erter. Hadde satt pris på en oppskrift Anonymkode: 3593b...bf4 Synes det er rart at du ikke tåler blåbær. Kokte epler og pærer pleier også å tåles, da allergener forsvinner ved langtidskoking. Er selv svært allergisk og har stor glede av blåbær med sukker, og hjemmelaget pæresorbet. Vannmelon tåles også ofte, og kan jo danne grunnlag for dessert. Forøvrig har jeg alle dine ting på min liste også, men som sagt jeg tåler: vannmelon, banan, blåbær, druer og kokt jordbærsyltetøy, langtidskokt pærer og epler. Mye godt en kan lage her. Anonymkode: a7bd7...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå