Gå til innhold

Mange barn/samboers jobbing borte.

Anbefalte innlegg

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat! Tenk hvor dumt det er å komme hit og gi råd til folk med flere barn om å ikke ha barn,mens en selv har ett barn. 

Anonymkode: b0bc8...542

Og ditt argument er at hvis man ikke får mer enn ett barn så vil dette barnet føle mye sinne mot foreldrene sine fordi det gjør ALLE du kjenner. Vet ikke hvem som gir det mest åndssvake rådene her jeg. 

Anonymkode: ffb61...19b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og ditt argument er at hvis man ikke får mer enn ett barn så vil dette barnet føle mye sinne mot foreldrene sine fordi det gjør ALLE du kjenner. Vet ikke hvem som gir det mest åndssvake rådene her jeg. 

Anonymkode: ffb61...19b

Er ettbarnsproblematikk HIs problem?

Skrevet

Jøiemeg: 0 man må egentlig bare akseptere at folk er forskjellig.. noen orker mer enn andre. Og enkelte orker mindre enn andre etter at de valgte å få barn pga det har oppstått sykdom

Anonymkode: 56cd8...43f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De vet at det finnes organiske årsaker til at foreldrene ikke kunne få flere men de som her foreldre som kunne gi dem søsken,men ville ikke,de er sint på sine foreldre.

I frykt for å spore av.. hva er organiske årsaker? Tenker du i organer, som i biologiske? Finnes det kjemiske årsaker til å ikke ha barn? Hvis en årsak, er en forklaring, kan forklaringer være av kjøtt og blod?

Anonymkode: 8814f...9d3

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I frykt for å spore av.. hva er organiske årsaker? Tenker du i organer, som i biologiske? Finnes det kjemiske årsaker til å ikke ha barn? Hvis en årsak, er en forklaring, kan forklaringer være av kjøtt og blod?

https://sml.snl.no/organiske_sykdommer

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://sml.snl.no/organiske_sykdommer

Nice try. Jeg kjenner til organiske sykdommer. Dette snakker vi ikke om. Det nevnes organiske årsaker. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg holder ut til han kommer hjem, men er sliten etter det, ja. Kanskje ikke helt greit men sånn er det, hvorfor skal han få inntrykk av at jeg med glede klarer alt imens han er borte og kun har seg selv å tenke på? Hva tjener jeg på det?

SÅ, kjære kvinner, hva burde jeg gjøre? Barna ER HER!!!! Hva hjelper det å si hva jeg burde gjort eller innsett?? Skal jeg bare overlate de først som sist til barnevernet, siden jeg ikke ønsker/makter å være alenemor imens mannen er bortreist? Hva anbefaler dere, dere som er så kloke og sterke og uovervinnelige?? 

Anonymkode: 7b0a2...0eb

Mannen bør ha en god grunn for å reise bort, og neste gang bør det være din tur.. Ikke hør på de sure bertene, helt vanlig å slite litt aleine med tre krevende barn.

Anonymkode: 15322...ed5

Skrevet

Jeg kommenterte før i dag, og måtte inn og lese fordi det var kommet så mange nye svar. Fikk meg en god latter! Det tar jo helt av, på en litt "sandkassekranglete" måte. Tror mange har helt glemt det opprinnelige innlegget; det er snakk om EI UKE! At det i det hele tatt kan være et tema at ei lita uke alene med egne barn er så utmattende, er litt urovekkende... og det er uavhengig av om det er mor eller far som er alene altså. Planlegg litt! 

Anonymkode: 82afa...2ee

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen bør ha en god grunn for å reise bort, og neste gang bør det være din tur.. Ikke hør på de sure bertene, helt vanlig å slite litt aleine med tre krevende barn.

Anonymkode: 15322...ed5

Nei, det er faktisk ikke helt vanlig! De fleste jeg kjenner (svogerforskning på høyt nivå hos både deg og meg) takler ungene sine i både en og to uker uten problem. 

Jeg hadde vært flau over å gjøre meg så avhengig av mannen. Jeg er da en selvstendig kvinne som ikke trenger en mann til å passe på meg. 

Anonymkode: 66be3...bad

Skrevet

Jeg kunne godt ha smågrudd meg til en uke alene om jeg var veldig sliten i utgangspunktet og ungene var inne i en ekstra krevende periode eller andre større belastninger om dagen.

Men hvis jeg på generelt grunnlag så på éi lita uke alene med ungene som noe uoverkommelig, noe som brøt meg ned fysisk og psykisk (som en sier hun blir), da hadde jeg tatt det som et veldig tydelig tegn til meg selv om å gjøre noe med meg selv, fysisk, psykisk og søke hjelp for å lære mentale teknikker som gjør at jeg hadde taklet kortere stressperioder på en bedre måte.

Jeg forundrer meg over den ene som sier hun blir helt kjørt fysisk og psykisk av ei uke alene med ungene. Hun sier også at hun har et lite nettverk og lite hjelp. Og samtidig sier hun at hvis hun hadde blitt helt alene med barna, da måtte hun ha fått mye hjelp. Av hvem da - det offentlige? Det er vel ca. 50 % sjanse for at hun kan ende opp alene med barna, med barna større eller mindre prosent hos far, og derfor er det eneste fornuftige å gjøre som skrevet over - ta tak i egen fysiske og psykiske helse, og i tillegg utvide sitt sosiale nettverk slik at man ikke blir avhengig av at det offentlige skal ta over hvis hun skulle bli alene med barna. Og nei, det å påpeke dette er IKKE kvinne som er kvinne verst. Det er sunn fornuft og noe jeg ville sagt til enhver far som hevdet det samme. Faktisk tok jeg et kraftig oppgjør med en i min familie som følte det lignende når mor måtte bort en uke innimellom pga. jobb. Tre barn, har de. Jeg påpekte at det var på tide han begynte å ta ansvar for egen helse og begynne å trene igjen, komme seg til sengs til normal tid (fremfor å sitte oppe med tv eller spill), og be om hjelp av en coach eller lignende om han ikke taklet det å være administrator i familie en uke innimellom. Og jeg spurte ham også hva han mente han ville gjøre hvis kona (forhåpentligvis ikke) faller fra eller at hun går fra ham. Først ble han sur, så presset jeg ham litt til, og da innrømmet han at det var tøft å høre så klar tale og å innse at han ikke gjorde det han burde for å være en best mulig pappa og ektemann. Han la om livsstilen sin. Han trener regelmessig, han har utvidet sitt sosiale liv, tatt opp igjen kontakt med kompiser han tidligere var nær, han sier han har fått det så mye bedre sammen med barna, selv om han hadde et godt forhold før også så har han nå et helt annet overskudd, blir ikke stresset av småting. Han sier at han også er blitt en langt bedre ektemann for kona, for han setter mer pris på henne, han sørger for at hun får minst like mye egentid som han, han gjør ting av seg selv uten at hun må be ham om noe. Han fant frem den jeg visste han var under lagene med "greier ikke, sånn er jeg bare, er så sliten av jobb" osv.

Anonymkode: 64ebd...522

Skrevet

Ei uke bør gå fint, MEN, du er ikke rar. Jeg var alene med barna før, og det gikk helt fint. Hadde da to, våre rutiner, vår hverdag. Nå har jeg ny mann og et barn, skal han bort en helg, er jeg fryktelig sliten etterpå. Barnet er rolig, de to andre såpass store at de klarer alt selv, jeg må bare gi dem beskjeder og være med dem. Det er noe annet når man ikke er vandt til å være alene med barna.

Anonymkode: 1dbab...8b6

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nice try. Jeg kjenner til organiske sykdommer. Dette snakker vi ikke om. Det nevnes organiske årsaker. 

You got the picture,good enough!

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud,du kan ikke lese. Jeg er takknemlig for å ha et søsken,i motsetning til de som ikke har det. De enebarna der foreldre ikke kunne få barn er inneforstått med situasjonen til sine foreldre. De vet at det finnes organiske årsaker til at foreldrene ikke kunne få flere men de som her foreldre som kunne gi dem søsken,men ville ikke,de er sint på sine foreldre.

Ærlig talt!!!Er du full eller?

Anonymkode: 71374...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...