Gå til innhold

Mange barn/samboers jobbing borte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mange barn.. hverdagen er kjempeslitsom. Samboer planlegger å reise langt vekk for å jobbe en uke for å hjelpe noen i familien. Jeg gruer meg. Er jeg rar?

Anonymkode: 56cd8...43f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er mange? Hvor gamle er de? Kan noen hjelpe deg? 

Det er slitsomt, men det går bra! Jeg lover 😁

Anonymkode: 4ca2f...39e

Skrevet

Nei du er ikke rar. Skjønner deg veldig godt. Noen ganger passer det dårlig å gi bort tjenester som går på tid og bekostning av familien. 

Anonymkode: bb732...23c

Skrevet

Litt rar. Det er slitsomt med barn, men det går greit. 😊

Anonymkode: ffb61...19b

Skrevet

Du er ikke rar, det er slitsomt å være alene. Jeg var alene med seks barn to uker rundt påske, fordi mannen måtte hjelpe familien. Det var slitsomt mens det stod på, men helt nødvendig at han dro. Litt ekstra slitsomt da bhg var stengt hele påsken, tvillingene på ett år sover dårlig, treåringen var syk, vi var uten bil, og bor på et sted med lite å gjøre og hvor kollektivtrafikken ikke går på helligdager. Må innrømme at jeg var lettet da hverdagen kom, men vi hadde absolutt fine stunder også! Film og overnatting i stua, lek i hagen, piknik under bordet etc.

Anonymkode: e7bc4...829

Skrevet

Trodde du skulle skrive et år..eller en måned. Men en uke? Helt alvorlig...er du helt hjelpesløs? Hvor mange barn er det snakk om? 14?

Anonymkode: d2c1e...95b

Skrevet

Jeg personlig synes det er deilig om mannen reiser bort litt av og til ;)

Fire barn.

Anonymkode: 87e2b...b8c

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har mange barn.. hverdagen er kjempeslitsom. Samboer planlegger å reise langt vekk for å jobbe en uke for å hjelpe noen i familien. Jeg gruer meg. Er jeg rar?

Anonymkode: 56cd8...43f

Jeg skjønner deg veldig godt! Vi har fem barn i forskjellige aldre og med forskjellige behov for oppfølging. Noen trenger mye hjelp med skole, andre har en fritidsaktivitet som krever mye av oss foreldre. I tillegg jobber begge 100% og mannen studerer. 

Vi unner hverandre små luftehull i hverdagen, jeg trener og han har sin hobby. Men det skulle vært ganske tvingende nødvendig å hjelpe den slektingen dersom en av oss skulle forsvinne en uke, iallfall uten å ta med noen av barna.

Er dette noe samboeren din gjør for å gå et pusterom, eller trenger dette familiemedlemmet virkelig hjelp og har ingen andre til å hjelpe? Når man akkurat holder det flytende i hverdagen, så har man ikke mye å gå på til å ta en uke med øket belastning.

Anonymkode: 3036f...504

Skrevet

Jeg skjønner deg. Det er slitsomt nok som det er. Prøv å sende f eks.den eldste med ham. Om barnet er stort nok,blir det kanskje fin ting å oppleve noe utenom hverdagen. Det blir også lettere for deg. Prøv å fordele barna.

Anonymkode: b0bc8...542

Skrevet

Her reiste samboer bort i 4 mnd når eldste av tre barn akkurar hadde fylt 4.år.

En uke er ingenting, det er over før du vet ordet av det.

Anonymkode: a5632...401

Skrevet

Min mann jobber i utlandet i to-tre uker i strekk med jevne mellomrom. Har to nå og nr tre kommer snart. ingen familie rundt. Slitsomt men det er en vanesak. Får god kontakt med barna når vi er alene :-)

Anonymkode: 196f4...05b

Skrevet

Det er faktisk en stor belastning å forvente at den ene av foreldrene skal sitte med alt ansvaret for barna imens den andre kan dra bort og kun tenke på seg selv (greit nok, jobbe, men uansett er hverdagen en HELT annen for en person som kun trenger å ordne seg selv morgen og kveld, og får litt fritid helt alene). 

Jeg er beinhard på dette, samboer må alltid ta med et av barna eller ordne med besteforeldre som kan passe, om han vil reise bort over flere dager. Jeg takler dårlig å sitte alene med tre små, imens han slipper ansvaret og stresset med middagslagingen, leggingen, morgenstresset, osv. Han har faktisk opplevd å kommet hjem til ei fysisk og psykisk nedbrutt samboer tidligere. Jeg holder ut mens han er borte, men stresset tar meg i etterkant. Vi er ikke alle like rustet til å stå i det alene.

Så samboeren din bør nok sette seg litt inn i hvordan det går utover deg, når han gjør dette. Er det verdt det?

Anonymkode: 7b0a2...0eb

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk en stor belastning å forvente at den ene av foreldrene skal sitte med alt ansvaret for barna imens den andre kan dra bort og kun tenke på seg selv (greit nok, jobbe, men uansett er hverdagen en HELT annen for en person som kun trenger å ordne seg selv morgen og kveld, og får litt fritid helt alene). 

Jeg er beinhard på dette, samboer må alltid ta med et av barna eller ordne med besteforeldre som kan passe, om han vil reise bort over flere dager. Jeg takler dårlig å sitte alene med tre små, imens han slipper ansvaret og stresset med middagslagingen, leggingen, morgenstresset, osv. Han har faktisk opplevd å kommet hjem til ei fysisk og psykisk nedbrutt samboer tidligere. Jeg holder ut mens han er borte, men stresset tar meg i etterkant. Vi er ikke alle like rustet til å stå i det alene.

Så samboeren din bør nok sette seg litt inn i hvordan det går utover deg, når han gjør dette. Er det verdt det?

Dette er jo helt ekstremt igjen da, de fleste av oss takler våre egne barn i noen dager...

Hva gjør du om mannen din havner på sykehus, eller (bank i bordet) dør? Man må jo ha rutiner og finne metoder å takle sine egne barn alene på.

Mannen min jobber i perioder 12-timers skift, og vi har fire barn (8 år mellom eldste og yngste). Det går helt fint altså. Jeg kan også f.eks besøke søsteren min en helg helt alene mens han har alle ungene hjemme. Man kan ikke la seg overvelde av sine egne barn...

Anonymkode: 87e2b...b8c

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var da voldsomt. Er det ikke litt dumt å få flere barn enn man kan håndterer på egen hånd? Fysisk og psykisk nedbrutt av hverdagen med sine barn. Trist.

Anonymkode: edd1b...185

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min er stadig vekk borte 3 netter i slengen på jobb, gjerne tilsammen 8 dager per måned, overlever da det! Klart det er slitsomt til tider og jeg misunner han noen ganger for at han kan legge seg på hotellrommet etter arbeidsdagen og se på Netflix og sove hele natten gjennom, men jeg overlever da hjemme alene med barna også. Han tar dersto mer når han er hjemme, så jeg får hvilt litt. 

Anonymkode: 99910...0ab

Skrevet

Jojo, men da kan du jo glede deg til det er din tur til å reise bort en uke. Eller du kan veksle inn uka i 10 logistikkfrie ettermiddager:nigo:

Skrevet

Man bør da virkelig ikke få flere barn enn man kan takle alene! 

For at det skal være den minste grunn til å sutre over at mannen reiser bort en uke bør antall unger nærmest være tosifret. 

Skjerp deg og ikke gjør deg hjelpeløs og fullstendig avhengig av mannen. 

Anonymkode: 66be3...bad

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stor belastning??

Du burde kanskje stoppet etter ett barn?

Anonymkode: ffb61...19b

Skrevet

Dere er heldige som klarer å være alene sammen med barna 😊 Jeg er skadet etter en bilulykke, klarer så vidt en dag alene. 

Anonymkode: 63596...660

Skrevet

Herlighet, HI har da ikke sagt at hun ikke takler barna sine. For en gjeng med selvrettferdige martyrer som svarer her. 

Jeg er ofte alene med mine tre en uke, det går helt fint, og er på mange måter koselig. Men klart det er slitsomt! Jeg må dra babyen og 4-åringen med i bilen etter leggetid for å hente eldste på trening, for eksempel. Lite eller ingen tid til meg selv, ingen avlastning med babyen. Det er slitsom, selvsagt. 

Jeg skjønner godt at du gruer deg, men det går helst bra. Mitt beste tips er å handle alt du trenger FØR mannen drar. Lag kjøreavtaler med barnas venner, og legg deg tidlig. Take away er innafor minst én dag. Det går lettere enn du tror! 

Anonymkode: a7cc1...ecb

Skrevet

Er det helt nødvendig at mannen reiser? Eller er det egentlig sånn at mannen vil ha litt fri? Hadde han taklet at du gjorde det samme?

Anonymkode: 15322...ed5

Skrevet

Nå trodde jeg det var snakk om en fast turnusjobb, men så er det bare snakk om ei (!) uke. Ærlig talt. Med litt planlegging burde det gå helt fint, selv om det selvsagt blir mer slitsomt enn ellers. Enig med de andre her; hvorfor får noen flere barn enn man orker alene en liten stund? Skjønner at man planlegger utfra at man skal være to i hverdagen, men dette er jo bare noen dager! 

Anonymkode: 82afa...2ee

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, HI har da ikke sagt at hun ikke takler barna sine. For en gjeng med selvrettferdige martyrer som svarer her. 

Jeg er ofte alene med mine tre en uke, det går helt fint, og er på mange måter koselig. Men klart det er slitsomt! Jeg må dra babyen og 4-åringen med i bilen etter leggetid for å hente eldste på trening, for eksempel. Lite eller ingen tid til meg selv, ingen avlastning med babyen. Det er slitsom, selvsagt. 

Jeg skjønner godt at du gruer deg, men det går helst bra. Mitt beste tips er å handle alt du trenger FØR mannen drar. Lag kjøreavtaler med barnas venner, og legg deg tidlig. Take away er innafor minst én dag. Det går lettere enn du tror! 

Anonymkode: a7cc1...ecb

Er det virkelig ingen på treningen barnet ditt kan sitte på med? Jeg hadde med glede kjørt et annet barn hjem selv om det var omvei hvis jeg visste at moren slapp å dra en baby og en 4 åringen ut av sengen etter leggetid. 

Anonymkode: bb732...23c

Skrevet

Altså, skjønner at du synted det er kjipt. Men hva hadde du gjort om du hadde blitt alene med barna? Syntes dere burde strukturere hverdagen litt annerledes.. stå opp litt tidligere om morgenen, legg frem klær om kvelden og ha matpakker klare i kjøleskapet. Da blir morgenen roligere. Senk krava litt. Ta en brødskive når dere kommer hjem om ettermiddagen, og lag middag når dere har landet og slappet av litt.. handle inn mat før mannen drar så slipper du handling alene med barna. 

Lykke til, kommer til å gå bedre enn du frykter :-)

Anonymkode: 86236...915

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt rart å gi råd til andre basert på at du selv ikke er frisk. For de fleste som velger å få barn er det ikke stress med vanlige, daglige gjøremål som middag og legging. Veldig spesielt at alt med barna er stress, at man må være rustet for for å være sammen med egne barn i noen dager alene. 

Anonymkode: 83412...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...