Gå til innhold

Shit, jeg er en dårlig husmor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaske gardiner??? 😂🤷🏻‍♀️

Anonymkode: de6c6...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gardiner. Har lameller, rullegardiner og plissegardiner i hele huset og de kan ikke vaskes. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo like tåpelig å prøve å skremme andre til renslighet ved å si at støvet gir allergi, hvis det motsatte er bevist...

Anonymkode: f6138...2b2

Hvis du leser innlegget mitt (som du siterte) en gang til, så påsto ikke jeg at skitne gardiner fører til allergi.

Derimot syns jeg det er grisete å la de henge mer enn to år uten å vaske dem. 

Anonymkode: fb942...2b6

Skrevet

Er det noe mål i seg selv å være så god innmari god husmor da? Livet er for kort til å vaske gardiner 👍🏻

Anonymkode: 2546f...792

Skrevet
2 timer siden, Julie (: skrev:

Gud fri og bevares! Det der er da vitterlig ikke normalt. Stakkars dere, det hørtes slitsomt ut! 

Eh... slitsomt er bare fornavnet 😡

Anonymkode: 210dd...167

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det noe mål i seg selv å være så god innmari god husmor da? Livet er for kort til å vaske gardiner 👍🏻

Anonymkode: 2546f...792

På DIB har det alltid vært en konkurranse i å være mest hygienisk og renslig. Det er et slags barometer på hvor ressurssterk man er. 

Anonymkode: f9961...afb

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På DIB har det alltid vært en konkurranse i å være mest hygienisk og renslig. Det er et slags barometer på hvor ressurssterk man er. 

Akkurat nå virker det mer som konkurransen går i å være mest mulig gris og avslappet😝 

Det er klart gardinene vaskes en gang i året, det setter seg mye lukt i gardiner og andre stoffer. Har heldigvis gardiner som ikke trenger stryking, da hjelper det! 

Vasker også rundt til jul jeg da. Men her fyres det med ved og det bor både barn og bikkje her, så det trengs. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du leser innlegget mitt (som du siterte) en gang til, så påsto ikke jeg at skitne gardiner fører til allergi.

Derimot syns jeg det er grisete å la de henge mer enn to år uten å vaske dem. 

Men ikke fordi det fører til sykdom, altså ? Det er bare noe du "syns"? 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg til konkurransen om å legge ungene tidligst. Klarer du å ha dem i bingen klokka 17.30, er du en bedre mor enn de som venter til 20.00, vøtt. Om de står opp halv fire neste morgen, så er det også ok, for "ingen kan tvinges til å sove". 

Skrevet

Men dette er jo en konkuranse i å være mest grisete, ikke mest renslig

Anonymkode: 4ced1...b1d

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, folk har vel bare sluttet å lyve?

Skrevet

Trikset er lysegrå gardiner. Da ser man ikke støvet :nigo:

Anonymkode: ba3ca...326

Skrevet

Men ikke fordi det fører til sykdom, altså ? Det er bare noe du "syns"? 

Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil fram til??

Skrevet

Jeg tror stikkordet her er «konkurranse i å være best i»

Skrevet
På 11.4.2018 den 18.15, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke helt om jeg skal le nå, eller å skamme meg litt...

Sitter her og ser på gardinene, og tenker at de er det sikkert lurt å vaske nå som det er vår. Også går det opp for meg at det er to (2!!) år siden jeg sist tok de ned og vasket dem... Må legge til at de faktisk ser veldig rene og pene ut da 😂

Noen andre som er like håpløse, eller er det bare meg som er et stort rotehode? Og ja, jeg fisker etter moralsk støtte nå 😆

Anonymkode: ba2c2...1b2

Vasker man gardiner? 😳

Anonymkode: acda3...559

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vasker man gardiner? 😳

Anonymkode: acda3...559

Det tenkte jeg og! 😂 snakke om håpløs husmor.

Men etter å ha lest noen svar og tenkt meg om er det sikkert lurt. Har bare hundre andre ting på to do-lista så det får bli en annen gang. Men jeg får kanskje ta de ut og riste de litt som nødløsning i mellomtiden. Og jeg eier ikke engang strykejern/brett 😱 

Anonymkode: 2682d...9ad

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg og! 😂 snakke om håpløs husmor.

Men etter å ha lest noen svar og tenkt meg om er det sikkert lurt. Har bare hundre andre ting på to do-lista så det får bli en annen gang. Men jeg får kanskje ta de ut og riste de litt som nødløsning i mellomtiden. Og jeg eier ikke engang strykejern/brett 😱 

Anonymkode: 2682d...9ad

Jeg vasker gardinene jevnlig, men har aldri strøket en eneste gardin

Skrevet

Jeg er ikke verdens beste husmor men gardiner byttes minimum 2 ganger i året og sofaputer støvsuges 1 gang i mnd og vaskes 2 ganger i året. Det er mye støv.

Skrevet

Dette tør jeg ikke å skrive med nick, men jeg har ikke vasket vinduene på tre år! :o Enkelte av dem begynner å se helt grusomme ut, så nå må jeg virkelig gjøre det!

Anonymkode: 69364...2bd

Skrevet
På ‎11‎.‎04‎.‎2018 den 22.23, Anonym bruker skrev:

Wow. Jeg er ikke en husmor med støv på hjernen, men å ikke vaske gardiner på flere år er faktisk litt nasty😝 jeg bytter gardinene på kjøkkenet til vår og høst, og vasker de da. Andre gardiner i huset får seg stort sett en årlig vask. 

Iallefall litt artig hvordan man ikke vet årsaken til all allergien og astmaen som har dukket opp de siste årene, jeg har en mistanke..🙈

Anonymkode: 6fef3...3e3

Nå er det vel ganske anerkjent at det er hygienen (og ikke mangel på) som er årsaken til økningen av astma og allergi. Livet for 100 år siden, hvor man levde i et stort bakteriemangfold fra skitt, jord, støv og husdyr, var faktisk mye sunnere for immunforsvaret, enn de sterile omgivelsene som de aller fleste lever i pr i dag. 

Anonymkode: e803f...8fe

Skrevet

Jeg har ikke vasket de gardinene som henger oppe nå, men det er nok på tide med en omgang i maskina... Står at de skal skylles opp i badekaret eller renses, så er nok derfor jeg har utsatt det tenker jeg 😁 har ikke badekar og rense så billige Kid gardiner, det gidder jeg ikke. Får satse på at det går på ull vask 🙈

Anonymkode: e3b34...7c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...