Gå til innhold

Shit, jeg er en dårlig husmor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg skal le nå, eller å skamme meg litt...

Sitter her og ser på gardinene, og tenker at de er det sikkert lurt å vaske nå som det er vår. Også går det opp for meg at det er to (2!!) år siden jeg sist tok de ned og vasket dem... Må legge til at de faktisk ser veldig rene og pene ut da 😂

Noen andre som er like håpløse, eller er det bare meg som er et stort rotehode? Og ja, jeg fisker etter moralsk støtte nå 😆

Anonymkode: ba2c2...1b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Jeg har ikke vasket våre på mange flere år enn det. Aner ikke hvor lenge...🙈

Anonymkode: 3d58d...83f

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Jeg har ikke vasket våre på mange flere år enn det. Aner ikke hvor lenge...🙈

Anonymkode: 3d58d...83f

Haha, takk! Da vet jeg at det er flere av oss 😂

Skrevet

Hehe...da er heg værre enn deg. Har aldri vasket gardiner😂 men har flyttet til nytt hus ca.hvert 3.år og har byttet ut de da, siden de ikke passer inn i det nye. Jeg ER en håpløs husmor. Drit dårlig på å lage middag f.eks. 

Ser nå når sola står på at vinduene bør vaskes, er ikke vasket siden vi overtok huset i januar i fjor, da ble de vasket av et firma når huset var ferdig bygd.

Jeg er IKKE en drømmedame når det kommer til husmor lignende oppgaver😂

Anonymkode: b940f...fff

Skrevet

Hæ? Er det din definisjon på dårlig husmor? I følge min standard er det definisjonen på ocd. 

Anonymkode: f9961...afb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Er det din definisjon på dårlig husmor? I følge min standard er det definisjonen på ocd. 

Ocd å ikke vaske gardiner?

Anonymkode: 4ced1...b1d

Skrevet

Åhhh, jeg kjenner at jeg blir veldig glad i dere alle sammen nå😂

Skrevet

Flyttet i nytt hus for 3 år siden og kjøpte nye gardiner da. Vasket de da, og aldri etter det.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ocd å ikke vaske gardiner?

Anonymkode: 4ced1...b1d

Å vaske gardiner årlig. 

Skrevet

Kjøpte nytt hus og nye gardiner for 3 år siden. Verken vasket gardiner eller vinduer siden den tid :P Vinduene er for øvrig selvrensende utenpå, men innvendig derimot er det ikke det. Har en haug med fine fingermerker etter minstemann fra i vinter.

Forholdsvis grei på å lage mat og stryke skjorter da så er ikke den verste husmoren der ute. Når mannen først vil ha meg ut i jobb så er jeg per definisjon ikke husmor. Han får vaske vinduene selv :P

Anonymkode: ba3ca...326

Skrevet

Hmm. Var på hytta i påsken og fant ut at gardinene (hvite) ble sist vasket for 7 år siden når hytta var ny. Vi fyrer mye med ved... Tenkte litt til på det, og fant utcst jeg skal ta det opp til vurdering igjen om 3 år. Da er det 10 års jubileum av hytta 😁

Anonymkode: 7ef46...852

Skrevet

Haha tror det er mange som er værre enn deg (meg inkludert), hadde ikke falt meg inn at jeg bør vaske gardinene en gang, selv om de er snart fire år gamle. Det er mye annet som må bli prioritert før det. Som vinduene f.eks.

Anonymkode: 2682d...9ad

Skrevet

Dette er jo skikkelig bra! Med en mor som vasket og byttet gardiner til hver sesong så har jeg bare lært at det er noe man bør gjøre. Men takk, da er den dårlige samvittigheten helt lagt bort 😂

Skrevet

Jeg har ignorert joghurt-flekkete gardiner i over ett år nå. Før det har de hengt i ett år uten vask. Altså nå over to år og de er skittene😂

Sambo insisterte at vi måtte vaske de før de blir hengt opp igjen etter oppussing av stua😂 Så da får de seg vel en vask😂😂 

Ellers er gardinene jeg har på soverommet ikke blir vasket siden de ble kjøpt for ti år siden og vi har flyttet 5 ganger siden da. 😂 Rister dem vel og merke mellom hver flytting. 

Jeg og har vokst opp med en mor som vasker og skifter gardiner flere ganger i året. Julegardiner, påskegardiner og «helårsgardiner».

Anonymkode: eb0e8...137

Skrevet

Jeg vasker dem hvert år ved juletider, men det er kun fordi mannen insisterer på å henge opp julegardiner, og da slenger han de vanlige til vask. :P Jeg for min del synes det er totalt unødvendig å lage seg ekstra jobb på den måten, og hadde nok ikke tenkt på å vaske gardinene ellers. ;)

Anonymkode: 1d0ae...b3e

Skrevet

Jeg hengte opp mine lillejulaften for over to år siden. Har hatt som vane å vaske gardiner minst en gang om året, helst to. Men så ble jeg langvarig syk, økonomien har kollapset, strykebrettet kollapset bokstavelig talt for tre år siden. Og det å stryke gardiner som er så lange uten strykebrett, det har jeg ikke ork til. De ser helt rene ut. I hvert fall så lenge ingen er borti dem... da blir det plutselig tåke i stua. Heldigvis ingen støvallergi her i huset ;)

Jeg brukte også å ta helgavask til hver helg. Nå er jeg superglad om jeg greier å støvsuge ukentlig, vaske gulvene skjer en sjelden gang. Tror ikke jeg vasket gulvene mellom jul og påske :ph34r: Og tørke støv blir når jeg kan skrive navnet mitt et sted. Vaske vinduer har jeg gjort en gang i året omtrent.

Men jeg er en racer til å lage mat, så lager veldig sunn og god mat. Det er det jeg prioriterer, og med det, samt vaske klær og i heldigste fall støvsuge en gang i uka, så har jeg gjort det jeg greier. Prøver å stresse minst mulig med det.

Så stress ned, Hi :D

Anonymkode: 94cd3...5c7

Skrevet

Hvor mange menn i verden har dårlig samvittighet fordi de ikke har vaska gardiner egentlig...?

Anonymkode: 2546f...792

Skrevet

Jeg har aldri vasket gardiner. Og jeg visste ikke at de kan strykes.

Anonymkode: fc69d...766

Skrevet

Hadde ikke falt meg inn. Jeg er en dårlig husmor fordi jeg velger å se serie når jeg først er to sek alene istedenfor å rydde i skapet mitt som flyter over av klær....... 

Anonymkode: 2980a...8f4

Skrevet

Wow. Jeg er ikke en husmor med støv på hjernen, men å ikke vaske gardiner på flere år er faktisk litt nasty😝 jeg bytter gardinene på kjøkkenet til vår og høst, og vasker de da. Andre gardiner i huset får seg stort sett en årlig vask. 

Iallefall litt artig hvordan man ikke vet årsaken til all allergien og astmaen som har dukket opp de siste årene, jeg har en mistanke..🙈

Anonymkode: 6fef3...3e3

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow. Jeg er ikke en husmor med støv på hjernen, men å ikke vaske gardiner på flere år er faktisk litt nasty😝 jeg bytter gardinene på kjøkkenet til vår og høst, og vasker de da. Andre gardiner i huset får seg stort sett en årlig vask. 

Iallefall litt artig hvordan man ikke vet årsaken til all allergien og astmaen som har dukket opp de siste årene, jeg har en mistanke..🙈

Mulig at dette fremstår som et forsøk på å forsvare meg selv, men les denne linken. Så den siste delen av innlegget ditt er vel ikke akkurat det som blir trukket frem som sansynlig😊

https://forskning.no/hygiene/2013/01/derfor-er-skitt-og-stov-sunt-barn

Skrevet

Vi har ikke gardiner, vi, og jeg må innrømme at tanken på mulig fremtidig gardinvask var medvirkende i den avgjørelsen...

Anonymkode: 23bb0...430

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig du ikke er husmor. Men en fisefin besserwisser kan man nok sikkert si at du er. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De barn som vokser opp i de mer usterile hjemmene, gjerne med nær kontakt med dyr og skitt også har mindre andel av allergi enn de som lever i hjem som vaskes "sterile".

Anonymkode: 94cd3...5c7

Skrevet

Vi har bodd i huset vårt i snart ni år, og har aldri hengt opp gardiner. Med unntak av lystette rullegardiner på soverommene. 

Synes vi har nok å vaske på som det er, og skjønner ikke hva vi skal med gardiner på rom vi ikke sover på? Trekker dere for gardinene noen gang? Er det ikke bedre å slippe inn lys og fin utsikt?

Anonymkode: 0ed49...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...