Gå til innhold

En part vil gifte deg, og den andre ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har vel med å gjøre med at han har sett så mange forhold gå under etter at folk har giftet seg etter å ha vært sammen i nesten 10 år, ikke det du antyder. Men det har gjerne vært forhold som skal prøve å «reddes» ved å gifte seg.

Anonymkode: 5d3a6...60a

Slik jeg ser det bekrefter du det bare enda mer med det du skriver her. Hvis han mener at dere har et så sterkt forhold og er så sikker på deg så hadde han ikke følt at et ekteskap var noe som ville ødelegge forholdet, eller at du ønsker å gifte deg for å redde forholdet.

At han sammenligner deres forhold med slike forhold viser jo at han ikke er sikker på forholdet.

Anonymkode: 602ab...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også anbefale deg (hvis dere ikke har gjort det alt) å kjøre hele papirmølla med samboerkontrakt og gjensidig livsforsikring. Koble inn en advokat så dere får det riktig. Så synes jeg du skal se litt på fordeling av verdier og sørge for at du ikke går i kvinnefella. Det finnes nemlig en del juridiske forskjeller mellom gifte og samboere, og det er greit å sikre seg.

Jeg er enig med anonym som sier at han ikke er sikker på forholdet og at han ønsker å sikre seg. Jeg hadde også ønsket å sikre meg, for jeg hadde helt klart tolket denne motviljen mot ekteskap til å bety at han holdt døra på gløtt. Og derfor ville jeg ha tatt en prat om samboerkontrakt og økonomi, for jeg har sett hvor galt det kan gå.

Skrevet
9 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg vil også anbefale deg (hvis dere ikke har gjort det alt) å kjøre hele papirmølla med samboerkontrakt og gjensidig livsforsikring. Koble inn en advokat så dere får det riktig. Så synes jeg du skal se litt på fordeling av verdier og sørge for at du ikke går i kvinnefella. Det finnes nemlig en del juridiske forskjeller mellom gifte og samboere, og det er greit å sikre seg.

Jeg er enig med anonym som sier at han ikke er sikker på forholdet og at han ønsker å sikre seg. Jeg hadde også ønsket å sikre meg, for jeg hadde helt klart tolket denne motviljen mot ekteskap til å bety at han holdt døra på gløtt. Og derfor ville jeg ha tatt en prat om samboerkontrakt og økonomi, for jeg har sett hvor galt det kan gå.

Vi har allerede samboerkontrakt, så alt sånne ting er helt i orden 

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skriv samboerkontrakt, bytt etternavn og dra på ferie.

Anonymkode: 49106...1b7

God plan! Samboerkontrakt allerede ordnet

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler med deg HI. Jeg og samboer har vært sammen nesten 8 år. Han har enda ikke fridd. Føler jeg er "på overtid" i forhold til mange andre og når folk spør om når vi skal gifte oss eller når han skal fri blir jeg bare snurt og spøker det bort. 

Forhåpentligvis frir han en dag, men vil helst gifte meg lenge før jeg er 40 år. Er nå 31 år og vi har ett barn på 3 år.

For meg var det viktigst å få barn først.

Anonymkode: 02467...f5f

Ja det er mye av det samme her. Men jeg kommer fra et sted der mange gifter seg og får barn litt tidligere enn de fleste, så blir jo litt påvirket av det også. Altså, jeg har alltid villet det, så det er litt sårt at jeg føler «alle andre» gjør det, og jeg ikke får det, men jeg er uenig med mange sv kommentarene her i feltet, om at det er fordi han ikke synes jeg er den rette eller at han vil ha en lett utvei. Folk ser bare annerledes på det. Vet om mange virkelig gode forhold der de har vært samboere i over 20 år og har barn, men de bare ville ikle gifte seg. Folk er helt forskjellige, og blir derfor litt irritert på dem som sier at bare fordi noen ikke ønsker ekteskap, at det automatisk betyr at de ikke vil ha deg eller at de vil ha en utvei. Men som du sier, selvfølgelig sårt når man ønsker det selv og føler man er på etterskudd :)

Skrevet

Jeg kjenner noen som er ikke skal gifte seg, av prinsipp.

For noen handler det nok om skjørt forhold, mens for andre handler det mer om umodenhet. Litt sånn forlenget ungdomsopprør mot det voksne etablerte samfunnet.

Ingen av delene er noe særlig bra tegn.. 

Anonymkode: 009b8...4a0

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner noen som er ikke skal gifte seg, av prinsipp.

For noen handler det nok om skjørt forhold, mens for andre handler det mer om umodenhet. Litt sånn forlenget ungdomsopprør mot det voksne etablerte samfunnet.

Ingen av delene er noe særlig bra tegn.. 

Og hva er prinsippene for at de ikke skal gifte seg? 

Skrevet
4 timer siden, hanhol skrev:

Det er ekteskapet jeg vil ha, ikke så nøye med selve bryllupet. Vil gjerne ha noe enkelt bare.

At det å gifte seg er viktig for deg veier like tungt som at han ikke vil. I dagens "moderne og individualistiske" samfunn der det er tåplig å tro på noe som helst blir man sett litt ned på når man sier at man ønsker seg de tradisjonelle tingene. 

Anonymkode: c4027...914

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Og hva er prinsippene for at de ikke skal gifte seg? 

At de ikke vil være like tradisjonelle, konforme og vanlige som folk flest. Forlenga ungdomsopprør. De er mer spesielle/reflekterte/opprørske/etc i deres eget hode enn de andre sauene

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

At de ikke vil være like tradisjonelle, konforme og vanlige som folk flest. Forlenga ungdomsopprør. De er mer spesielle/reflekterte/opprørske/etc i deres eget hode enn de andre sauene

Aha. Hva betyr konforme? 😉🤔

Skrevet

For meg var det så viktig å gifte seg at jeg tror det ville vært en dealbreaker om ikke mannen var villig til det. Det var jeg som presset på for at vi skulle gifte oss. Han hadde ikke egentlig noe imot å være gift, men jeg tror han syntes kostnadene, organiseringen og oppmerksomheten knyttet til selve bryllupet ville bli litt i overkant mye for hans smak og personlighet. Vi hadde et lite, flott bryllup med god stemning og var begge veldig fornøyde med det. Hadde nok hatt stor fest om det var opp til meg alene, men til syvende og sist var det ikke bryllupsfesten, men ekteskapet, jeg trengte. 

En mann som ikke ville giftet seg med meg ville jeg sett på som smålig og egoistisk. Hvis det er veldig viktig for meg og ikke viktig for ham burde det vel ikke være noen big deal å bare gjennomføre det, tenker jeg. Det bør man kunne gi den man elsker.   

Er glad for å være godt gift, ti år senere.

Anonymkode: 2a6b5...02d

• 3 uker senere...
Skrevet

En liten oppdatering folkens, selv om det er en stund siden jeg skrev i denne tråden! I forrige uke la vi inn et bud på drømmehuset vårt. den dagen vi fikk vite at det var vårt, spurte han om jeg ville gifte meg med han 😄 vi har allerede bestemt oss for å gjøre det så enkelt som mulig, og vi har allerede sendt inn papirene for å få prøvingsattest! Så alle bekymringene mine var ubegrunnet! Han sa at han latet som han var veldig negativ til giftermål slik at jeg ikke skulle finne ut at han allerede hadde kjøpt ring, og ventet på det «rette» øyeblikket å fri på!!!!  

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En liten oppdatering folkens, selv om det er en stund siden jeg skrev i denne tråden! I forrige uke la vi inn et bud på drømmehuset vårt. den dagen vi fikk vite at det var vårt, spurte han om jeg ville gifte meg med han 😄 vi har allerede bestemt oss for å gjøre det så enkelt som mulig, og vi har allerede sendt inn papirene for å få prøvingsattest! Så alle bekymringene mine var ubegrunnet! Han sa at han latet som han var veldig negativ til giftermål slik at jeg ikke skulle finne ut at han allerede hadde kjøpt ring, og ventet på det «rette» øyeblikket å fri på!!!!  

God det ordnet seg. Men tror jeg hadde hatt lyst til å kaldkvele mannen et øyeblikk, om det hadde vært meg... før jeg hadde ledd med ham ;)

Gratulerer med både hus og forlovelse... og bryllup når den tid kommer :)

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

God det ordnet seg. Men tror jeg hadde hatt lyst til å kaldkvele mannen et øyeblikk, om det hadde vært meg... før jeg hadde ledd med ham ;)

Gratulerer med både hus og forlovelse... og bryllup når den tid kommer :)

Haha, ja var et lite sekund jeg hadde lyst å gjøre det, men ble så glad at jeg nesten begynte å grine 😊😊 vi skal faktisk gjøre det så fort som mulig på Rådhuset, og heller ha en fest senere. Tusen takk for gratulasjon😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...