Gå til innhold

14 åringen min har truffet en som er mye eldre

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er nå i hvert fall glad for at hun er beskyttet. Kunne jo valgt å si nei nei nei, og så blundet og latt som ingenting også, eller hva? Men det er i mine øyne å være i overkant naiv!

Anonymkode: c9016...632

Beklager men din datter er ikke beskyttet.  Hva med det emosjonelle? Når hun om 6 mnd blir dumpet av denne mannen hun trodde var drømmemannen. Da går det opp for henne at hun har spredt bena og blitt lurt. En ganske smertefull erfaring for en 14 åring. Du må i det minste finne ut hva slags fyr det er ligger med dattera di. Inviter han hjem ikke gi p piller og gi faen. Herregud så mange tafatte mødre der ute. 

Anonymkode: 569b0...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager men din datter er ikke beskyttet.  Hva med det emosjonelle? Når hun om 6 mnd blir dumpet av denne mannen hun trodde var drømmemannen. Da går det opp for henne at hun har spredt bena og blitt lurt. En ganske smertefull erfaring for en 14 åring. Du må i det minste finne ut hva slags fyr det er ligger med dattera di. Inviter han hjem ikke gi p piller og gi faen. Herregud så mange tafatte mødre der ute. 

Anonymkode: 569b0...202

Jeg har jo hilst på gutten da. Hvor får du det inntrykket at jeg har det? Du må gjerne kalle meg tafatt, men du kjenner meg jo ikke. 

Skrevet

Det er tafatt (og ulovlig) å godta at en voksen mann "har sex med" ditt 14 år gamle barn.

Det er ikke å ha sex, det defineres som voldtekt!!!

Hun er ikke gammel nok hverken til å ha sex eller til å samtykke til sex!!! DU godtar at hun blir utsatt for dette selv om du ikke aner hvordan dette kan påvirke jenta di psykisk senere. At det er et alvorlig seksuelt straffebrudd mot barn hun utsettes for, det bryr du deg tydeligvis ikke om.

Å kalle deg tafatt, slik anonym over sa, er en mild beskrivelse. Du aksepterer at din datter blir utsatt for det loven definerer for voldtekt (samme hvor "villig" hun måtte være), ikke bare det du aksepterer han som gjør dette mot din datter også, og du støtter det hele med å fortelle henne at hun må bruke prevensjon, dvs. du godkjenner lovbrudd mot din datter og hjelper til slik at de kan fortsette. Det er saken.

Anonymkode: 36763...e61

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva tenker du da er mest fornuftig å gjøre som mor? Si at "nei sex er helt forbudt. Jeg anmelder deg hvis jeg hører at dere har det" og så faktisk tro at dette ikke skjer? For det gjør det muligens uansett om du har formant og truet. Hvis du skal få vite at de har brutt regelen, så må en av de sladre eller så må du henge på dem hele tiden. 

Jeg har sørget for at min datter har prevensjon, for så naiv er jeg faktisk ikke. Jeg sier ikke at hun får lov, men jeg tar ikke sjansen på at hun skal bli gravid. 

Nei, jeg hadde helst sett at hun ikke hadde en så mye eldre kjæreste, og jeg trenger tid for å fordøye det. Å stoppe det, og nekte og true vil ikke hjelpe her. 

HI

Du kommer jo for sent inn ihht den sexen. Jeg hadde ikke trodd noen ting, men en på 19 skal passe seg veldig for ikke å havne i fengsel for slike handlinger og der hadde ikke jeg vært forståelsesfull. Å være 14 å ha sex med en annen fjortis er noe helt annet. Er du voksen (19) så skal du være den ansvarlige. Men, jeg hadde gitt klar beskjed fra jeg kjente til forholdet, ikke kommet halsene i etterkant. Det blir for dumt! Det finnes andre lover også, som å ikke drikke alkohol før man er 18. Kjøper du alkohol til mindreårige fordi de mest sannsynlig drikker bak din rygg uansett? 

Uansett, det der er for sent for din del. Urettferdig å anmelde etter du har lagt til rette for det. Hva er du nå redd for egentlig? 

Anonymkode: a414a...4e4

Skrevet

Hadde vært helt uaspetabelt!

Ble selv sammen med en som var 5 år eldre som 15-åring. Det var ikke et sunt forhold Skjønner at det er personavhengig, men en gutt på 19 år får lett overtaket på en 14-åring og kan muligens påvirke henne i feil retning.

Sex feks, hva har en 19-åring med en 14-årig jente å gjøre seksuelt?!

Jeg ville nektet henne rett og slett. 

Prøvd den pedagogiske veien først, naturligvis. 

Anonymkode: 9ba77...51c

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldersforskjell på 5 år når barna (og den voksne) er 14 og 19 år var ikke ok da jeg var barn og er ikke ok for mine barn. En 19åring er voksen mens en 14åring er, uansett hvor voksen hun føler seg, fortsatt et barn i hodet. 

Datteren min kan bli så sur hun bare vil. En dag kommer hun til å forstå. Frem til da er det min jobb å ta valgene hun er for umoden til å ha forutsetninger for å ta selv. 

Anonymkode: 64d2f...2a6

spesielt du nekter dem.. jeg var 14 når jeg traff mannen , han var 20, forsatt sammen etter 20 år

Anonymkode: 2f1fe...934

Skrevet

Da jeg var 15 var jeg sammen med en mann på 35. Bodde i et annet land, jeg bodde for meg selv og hoppet litt over ungdomsårene. Hadde bare venner på 20+ og gjorde som de gjorde. Var mye ute på klubber, barer og reiste rundt. Han var en høyst respektert mann og åpnet mange dører for meg som har vært nyttige senere i livet. Har bare postive erfaringer, likevel skulle jeg ønske noen hadde stoppet meg litt og latt meg være barn litt lenger. Voksenlivet med kjæreste, sex og alvor kommer tidsnok likevel. Nå hadde uke jeg en tilstedeværende mor, men det har datteren din. Det er noen linjer du ikke skal krysse riktig ennå som fjortenåring. 

Anonymkode: a2812...ef6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

spesielt du nekter dem.. jeg var 14 når jeg traff mannen , han var 20, forsatt sammen etter 20 år

Anonymkode: 2f1fe...934

Og det er relevant fordi...? Du mener at siden det kan være drømmemannen, så skal jeg la det skje? Nei, ikke i mitt hus. Hun er et barn, det er ikke han. Som nevnt tidligere i tråden, jeg styrer ikke hva hun ønsker å kalle ham, men jeg styrer hvor mye tid hun kan bruke på han. Overnattinger og telefonsamtaler til langt på kveld er helt uakseptabelt, og samme med besøk hjemme hos han når det bare er henne. Så om hun vil kalle det et forhold - vær så god. Nå har heldigvis ikke dette vært et problem hjemme hos oss, enda.

Anonymkode: 64d2f...2a6

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En 19 år gammel gutt er i Asker og Bærum tingrett dømt til fire års ubetinget fengsel for sex med en 13 år gammel jente.

https://www.budstikka.no/nyheter/hendelseslogg/nyheter/19-aring-domt-til-fire-ars-fengsel-for-sex-med-13-aring/s/2-2.310-1.7679206

Anonymkode: 76d4c...934

Håper du leser dette HI!

Jeg synes det er helt ufattelig at du VET at barnet ditt på 14 år blir (i lovens forstand) voldtatt av en mann på 19 år, uten å gjøre noe med det! Det hjelper ikke å si at «jenta vil det» eller at «det er for sent å stoppe nå». 

Dette er IKKE greit!

Skrevet

Jeg har bare sønner men om noen av dem hadde gjort noe slikt hadde jeg gjort alt i min makt for å få slutt på det. Har du snakket med foreldrene hans? Og har du snakket med han, på tomannshånd? Prøv det, forklar at dette er helt klart et lovbrudd og det kan ende med fengsel for han. Forklar hvorfor dette er definert som voldtekt, samtykket her gjelder ikke når hun er så ung. Forklar han at selv om hun virker moden og «med» nå, er hun faktisk et barn enda og det er svært sannsynlig sat hun endrer syn på dette senere. Enten veldig snart og anmelde han selv eller når hun blir voksen. Hvordan tror han at hun kommer til å tenke tilbake på forholdet når hun selv er 19-20, og eldre?

Anonymkode: 6fff2...fbd

Skrevet
På 20.3.2018 den 14.52, Anonym bruker skrev:

De skiller 5 år. Og jeg er jo som mor veldig bekymret over dette. Vet ikke hva jeg skal gjøre rett og slett. De er forelsket i hverandre, og jeg tror ikke han er en som har mange jenter samtidig. Jeg tror han er oppriktig forelsket i henne. Men dette medfører jo en del ting jeg ikke trodde jeg trengte å tenke på enda. 

Noen tips å komme med? Andre som har vært i samme situasjon?

Veninna mi var sammen med en på 18 år, når ho var 14 år. Mora tilot det. La han være på besøk, mens du er til stede i rommet ved siden av? 

Anonymkode: 6d48b...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...