Gå til innhold

14 åringen min har truffet en som er mye eldre

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det betyr bare at du ikke har vokst opp ennå. Skjerp deg og godta at livet ditt ble som det ble. Makan til barnslig oppførsel. 

Anonymkode: 569b0...202

Du kjenner ikke meg i det hele tatt. 😊 Ikke alltid foreldrene har rett vettu. Du høres mer bitter og sur ut enn meg 😊

Anonymkode: 8c108...0e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt et møte med henne, han og hans foreldre. Ville så ha forklart veldig tydelig hvilken straff han må regne med hvis de to har sex - selv om de begge ev. skulle ønske det.

Jeg tenker at en 19-åring som gir etter for forelskelse for en 14-åring viser at han er for umoden til forhold. Han forstår ikke følgene. Eller han bryr seg ikke.

Snakk med hans foreldre, jeg vil tro de også er interessert i å forsøke å hindre at sønnen deres havner i fengsel og legger store hindringer for sitt videre liv. Så kan alle dere foreldrene ta en samtale sammen med deres sønn og din datter.

Om de to unge er helt steile så tror jeg at jeg hadde gått for løsningen som en over sa, at de kan få møtes så mye de vil, men kun hjemme hos dere når dere voksne er hjemme, og at de da alltid må være på stuen. Vær da veldig imøtekommende, spør etter ham veldig ofte... vær alltid i nærheten slik at de ikke får bli for intime eller ha for personlige samtaler. Da tror jeg interessen forsvinner.

Anonymkode: 36763...e61

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

En dag kommer hun til å forstå.. Det pleide faren min å si også, men det gjorde jeg altså ikke. Han sa t.o.m at jeg kom til å takke han for at han skilte meg og min kjæreste . Den dagen kommer aldri til å skje. Er faktisk fortsatt sur når jeg tenker over det , på hvordan han taklet situasjonen. 

Om hun vil gjøre som deg,  å bære nag resten av livet pga. dette, så forstår jeg at valget mitt var desto mer riktig. Om hun i voksen alder opptrer så umodent, er hun i alle fall ikke i moden nok i en alder av 14.

Jeg kommer ikke til å blande meg i hvem hun dater fordi jeg "ikke liker typen". Men at hun skal være sammen med en voksen, der går grensa. Innen for normale rammer for en 14åring tar hun egne valg uten at jeg blander meg, men et sted går grensa. Jeg kaller det omsorg, og akkurat det vet jeg at hun er fornuftig nok til å forstå om noen år når hun har kommet over verste tenåringsfasen.

Sånn sett er hun kanskje allerede mer moden enn det du høres ut å være.  

Anonymkode: 64d2f...2a6

Skrevet

Har vært den fjortisen selv jeg. At han på 19 gadd forstår ikke jeg, men mange av de er svært umoderne vil jeg tro. Uansett.., er det sex du er redd for? Vi hadde ikke sex de vel 7 mnd vi var sammen. Vi sov over hos hverandre på hvert vårt soverom og han respekterte meg fullt ut. Ikke noe problem for meg i hvert fall 

Anonymkode: a414a...4e4

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kjenner ikke meg i det hele tatt. 😊 Ikke alltid foreldrene har rett vettu. Du høres mer bitter og sur ut enn meg 😊

Jeg er overhodet ikke bitter for noe 👍 er bare lei av voksne sutrepaver som deg. Hva så om faren din tok feil? Hva er det å kaste bort energi på? 

Skrevet

Vi har forsøkt å stoppe det. Hun har gjort det slutt et par ganger, men de ender opp sammen igjen. Hun vet at hun ikke får være med ham på fester og turer og slikt, som de andre kjærestene til kompisene hans. Nettopp der håper jeg at spesielt HAN kan våkne opp og se realiteten. At han vil se at hun er altfor ung. Men til nå er det godt nok for ham å treffe henne innimellom, og å prate med henne på telefonen. 

HI

Anonymkode: c9016...632

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har vært den fjortisen selv jeg. At han på 19 gadd forstår ikke jeg, men mange av de er svært umoderne vil jeg tro. Uansett.., er det sex du er redd for? Vi hadde ikke sex de vel 7 mnd vi var sammen. Vi sov over hos hverandre på hvert vårt soverom og han respekterte meg fullt ut. Ikke noe problem for meg i hvert fall 

Jeg vet at de har hatt sex. Jeg kjenner bare på problemene som dukker opp underveis. Slike som at hun ikke får være med på fester og turer med vennegjengen hans. HI

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at de har hatt sex. Jeg kjenner bare på problemene som dukker opp underveis. Slike som at hun ikke får være med på fester og turer med vennegjengen hans. HI

Da bør du rett og slett anmelde han, for sex med et barn under 16 år er strengt forbudt. Og 16 er faktisk den seksuelle lavalder her i landet.

Nå er jeg glad for at min 14 åring ikke er interessert i kjærester ennå.

Skrevet

Da jeg var 14, ble jeg stormende forelsket i en på 18. Det var gjensidig og vi hadde ett brennende forhold og det jeg I dag faktisk vil kalle dyp kjærlighet for hverandre. Jeg er så glad for at min mor ikke kom i veien, men ble kjent med han. Gå meg, frihet til å være sammen med han. Vi var som erteris . Jeg lærte så uendelig mye av de årene vi var sammen. Inkludert av det triste bruddet når vi etterhvert vokste fra hverandre. Men det forberedte meg på forhold i voksenlivet. Jeg har hele livet hatt et vellykket kjærlighetsliv, i dag et fantastisk ekteskap. Jeg tror det henger sammen med den trygge starten. 

Jeg lærte meg at sex var gjensidig og respektfullt. Jeg fikk en utrolig god start på sexlivet mitt og har faktisk aldri hatt problemer med sexlivet. Aldri ligget rundt, lært meg hvor fantastisk det kan være å være to. 

Jenter vil alltid ha gutter i tankene, heller en fast forelskelse enn mange randoms. Se an personlighet hos dem begge såklart. 

Jeg har samme erfaring som noen over her nevner: vi fikk så mye frihet, vi kunne ha festet, drukket, tatt dop for all del. Men vi brukte helgene sammen, eller med vennepar. Uten alkohol. Bare kos, god mat, gode venner. 

Se an tenåringene. Og mange her bedyrer at hun bare er et barn. Det er feil, hun er tenåring og det er en sterk biologisk, fundamental forskjell på barn og tenåringer. Hvis du stoler på dem, på hans intensjoner, så ville jeg ikke ha ødelagt for dem. 

Anonymkode: 8e86c...cf5

Skrevet
1 time siden, sotosmor skrev:

Da bør du rett og slett anmelde han, for sex med et barn under 16 år er strengt forbudt. Og 16 er faktisk den seksuelle lavalder her i landet.

Nå er jeg glad for at min 14 åring ikke er interessert i kjærester ennå.

Jeg anmelder ikke gutten min datter er stormende forelsket i. Og jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner at hun er like mye med på dette, selv om hun er yngre. Mentalt sett er de veldig på nett. Tror min datter hadde hatet meg veldig lenge hvis jeg hadde gjort noe sånt. 

Så greit for deg at din 14 åring ikke er interessert i kjæresteri enda. Det er veldig forskjell på modenhet hos ungdommene i den alderen. 

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så da får hun lov til å ha sex med han..., men du vil ikke de er kjærester? Da kan de vel likegjerne være kjærester også? Inviter han hjem du og tillat forholdet, men med dine regler. Snakk til de begge! 

Jeg i min naivitet trodde du hadde tatt den praten før sexen, men du velger bare å ikke forholde deg til han? Hører man at barnet sitt har falt for noen mener jeg det eneste riktige er å ta det på alvor. Inviter hjem og sett skapet der skapet skal stå. Feks i deres tilfelle ville jeg pekt på prevensjon og ulovligheten. Jeg ville også gjort det klart at jeg gjerne anmeldte han. Ellers velkommen som kjæreste. Spise middag med oss, henge med oss, sove over på annet rom osv. Min datter hadde ikke fått sove hos han om ikke hans foreldre kjørte samme regler og hun måtte som før forholde seg til null alkohol, null fester, innetider osv

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han kan sammenlignes med Rune Øygard spør du meg. Det er per def. overgrep mot barn!

Anonymkode: 76d4c...934

Nei Rune Øygarden var en VOKSEN  gift mann på noen og femti. Han min datter har truffet er fortsatt en tenåring han også. Så sammenligningen er ikke helt reell sånn sett. 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så da får hun lov til å ha sex med han..., men du vil ikke de er kjærester? Da kan de vel likegjerne være kjærester også? Inviter han hjem du og tillat forholdet, men med dine regler. Snakk til de begge! 

Jeg i min naivitet trodde du hadde tatt den praten før sexen, men du velger bare å ikke forholde deg til han? Hører man at barnet sitt har falt for noen mener jeg det eneste riktige er å ta det på alvor. Inviter hjem og sett skapet der skapet skal stå. Feks i deres tilfelle ville jeg pekt på prevensjon og ulovligheten. Jeg ville også gjort det klart at jeg gjerne anmeldte han. Ellers velkommen som kjæreste. Spise middag med oss, henge med oss, sove over på annet rom osv. Min datter hadde ikke fått sove hos han om ikke hans foreldre kjørte samme regler og hun måtte som før forholde seg til null alkohol, null fester, innetider osv

Men hva tenker du da er mest fornuftig å gjøre som mor? Si at "nei sex er helt forbudt. Jeg anmelder deg hvis jeg hører at dere har det" og så faktisk tro at dette ikke skjer? For det gjør det muligens uansett om du har formant og truet. Hvis du skal få vite at de har brutt regelen, så må en av de sladre eller så må du henge på dem hele tiden. 

Jeg har sørget for at min datter har prevensjon, for så naiv er jeg faktisk ikke. Jeg sier ikke at hun får lov, men jeg tar ikke sjansen på at hun skal bli gravid. 

Nei, jeg hadde helst sett at hun ikke hadde en så mye eldre kjæreste, og jeg trenger tid for å fordøye det. Å stoppe det, og nekte og true vil ikke hjelpe her. 

HI

Skrevet
19 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg anmelder ikke gutten min datter er stormende forelsket i.

Han kunne ha bra av et års tid i fengsel spør du meg. Lære seg å ta ansvar for handlingene sine.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han kunne ha bra av et års tid i fengsel spør du meg. Lære seg å ta ansvar for handlingene sine.

For det er det aller beste løsningen mener du? Hva med jenta? Tror du hun blir tvunget til å ha sex? En fjortenåring kan ha sterk seksualdrift de også. Og hva tror du denne jenta vil mene om moren anmelder kjæresten hennes slik at han må inn i fengsel? 

Skrevet
1 minute ago, Kari Mari said:

For det er det aller beste løsningen mener du? Hva med jenta? Tror du hun blir tvunget til å ha sex? En fjortenåring kan ha sterk seksualdrift de også. Og hva tror du denne jenta vil mene om moren anmelder kjæresten hennes slik at han må inn i fengsel? 

De kan begge ha bra av å lære om rett og galt.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De kan begge ha bra av å lære om rett og galt.

Det er likevel en veldig brutal måte å lære dem dette på. De er begge tenåringer. 

Skrevet
På 20.3.2018 den 15.04, Anonym bruker skrev:

Han hadde fått steng beskjed om å skygge banen frem til hun ble 16 år. 

En 19-åring har ingenting å gjøre sammen med en 14-åring, de er på helt forskjellige stadier. 

En 19-åring kjører bil, fester, er russ, og kan politianmeldes for å ha sex med en 14-åring. 

Er han forelsket og respekterer henne venter han på henne, hun kan ikke leve en som en 19-åring 

Jeg er mamma til to tenåringer selv, 14 og 17 år gamle. 14-åringen har mye strengere regler enn eldste, det skjer mye i kropp og sinn fra de går på ungdomsskolen til de går på videregående altså, og en 19-åring er voksen, det er ikke en 14-åring

Anonymkode: 7429a...f2b

Dette

har de sex kan du politianmelde han, dette er straffbart.

Anonymkode: b7042...ddc

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei Rune Øygarden var en VOKSEN  gift mann på noen og femti. Han min datter har truffet er fortsatt en tenåring han også. Så sammenligningen er ikke helt reell sånn sett. 

HI

Han er alikevel voksen. Sikkert en grunn til at han må helt ned til 14 års alderen for å få seg kjæreste. Hadde en 19år gammel mann hatt sex med min 14 åring hadde jeg anmeldt han. Du må rett og slett bare åpne øynene dine.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva tenker du da er mest fornuftig å gjøre som mor? Si at "nei sex er helt forbudt. Jeg anmelder deg hvis jeg hører at dere har det" og så faktisk tro at dette ikke skjer? For det gjør det muligens uansett om du har formant og truet. Hvis du skal få vite at de har brutt regelen, så må en av de sladre eller så må du henge på dem hele tiden. 

Jeg har sørget for at min datter har prevensjon, for så naiv er jeg faktisk ikke. Jeg sier ikke at hun får lov, men jeg tar ikke sjansen på at hun skal bli gravid. 

Nei, jeg hadde helst sett at hun ikke hadde en så mye eldre kjæreste, og jeg trenger tid for å fordøye det. Å stoppe det, og nekte og true vil ikke hjelpe her. 

HI

Graviditet er det minste problemet. Kjønnssykdommer kan ha fatale konsekvenser. Har du snakket om kondom med barnet ditt som har sex med en voksen mann som sikkert har puttet tissen sin inn i mange forskjellige. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Graviditet er det minste problemet. Kjønnssykdommer kan ha fatale konsekvenser. Har du snakket om kondom med barnet ditt som har sex med en voksen mann som sikkert har puttet tissen sin inn i mange forskjellige. 

Ja, det har jeg. HI

Skrevet

Det hadde aldri skjedd her i huset hvertfall! Hverken med jenta mi når hun er 14, eller med en av guttaboys når de blir 19. Om jeg så måtte fotfulgt de, så hadde jeg gjort det. 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har jeg. HI

Så bra! Da er hun godt forbredt med p piller og kondom i baklomma. Du må være virkelig stolt over å ha forbredt hun på den store styggen verden  

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra! Da er hun godt forbredt med p piller og kondom i baklomma. Du må være virkelig stolt over å ha forbredt hun på den store styggen verden  

Jeg er nå i hvert fall glad for at hun er beskyttet. Kunne jo valgt å si nei nei nei, og så blundet og latt som ingenting også, eller hva? Men det er i mine øyne å være i overkant naiv!

Skrevet

Etter de siste svarene dine forstår jeg virkelig ikke hva du egentlig vil med tråden, HI.

Det er ulovlig å ha sex med barn. Du VET at en voksen har sex med din 14-årige datter. Du vil ikke gjøre noe med det - så hvorfor spør du da?

En 14-åring har ikke samtykkekompetanse til å ha sex. Har en voksen sex med en 14-åring er det definert som voldtekt, uansett hvor "villig" din datter er.

Det rare er at du godkjenner at de har sex, men ikke vil at de skal være kjærester? Han er voksen ett, kanskje nesten to år siden han ble myndig. Din datter er et barn. Og du forsvarer at de har sex og et forhold med at "der er på nett". Tenker du ikke på hva det kan gjøre med din datter at hennes første forhold er med en voksen mann som er like umoden som en 14-åring?

Du ønsker ikke å støtte dem som kjærester, men du synes det er helt greit at de har sex. Ut fra det leser jeg at du ikke tør stå for at du godtar at en voksen har ulovlig sex med din datter. Så du ønsker "tips". Hvorfor ønsker du tips når du allerede har bestemt deg for hvordan du skal løse dette?

Anonymkode: 36763...e61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...