Gå til innhold

Mistillit mot Listhaug

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo like dust på den andre siden!!! I stedet for å argumentere slenger du rundt deg med rasismekortet og "stakkars barna dine." Pinlig.

Det burde være såre enkelt å argumentere i denne saken men du klarer det ikke.  Du bidrar i like stor grad til å forsøple debatten som de ivrigste Listhaug-forkjemperne.

Jaggu ikke enkelt å være blant det fornuftige sentrum når man har ekstremister rundt seg på begge sider.

Anonymkode: 8e393...97b

Så du er i dette selverklærte sentrumet, et elite-sjikt som ikke hakker på andre men argumenterer for saken? Hva syns du selv du gjør i innlegget over? 

Plis argumenter - det er jo såre enkelt for deg. 

Og ja. Personangrep er pinlig. Vi burde alle holde oss for gode. Rasisme og elendig menneskeverd er imidlertid der jeg selv sklir utpå isen, blir så provosert og trist. 

Anonymkode: 598bf...f4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen, Sorry banningen, men er det rart det går dårlig med landet, verden og den kommende generasjon?!!!!! Det er pga sånne egostenrerte rassister som deg, ikke pga innvandrere! (Som faktisk ofte blir forskere, leger osv). 

Snam deg. Håper barna dine har andre påvirkningsfaktorer rundt seg enn deg. Du har grusomme holdninger og et forkastelig menneskesyn. 

Her høres det ut som du tenker med følelser og ikke med hodet. Jeg dokumenterte min påstand med lenken, men fakta fra svenske aviser preller av som vann på en and skjønner jeg. Rasisme har noe å gjøre med å forskjellhandle på bakgrunn av religion, politisk tilhørighet, seksuell legning etc. Hvem fremmer et slik syn? Ingen jeg kjenner. Ikke bruk ordet så lett som du gjør, når du ikke forstå betydningen av ordet. Det er mange som kommer til vesten med traumer fra krig og kan hverken skrive eller lese. I land som Norge hvor automatisering tar flere oppgaver og stillinger i arbeidslivet selv fra de som har vært yrkesaktive i 20 år, så stiller våre nye landsmenn svært dårlig. Å "redde verden" koster penger. De må stå på konto. Fremtidige forpliktelser er store. Privatpersoner som bruker mer enn de har, havner på luksusfellen. Det gjør også hele land. Vi bruker også mer enn vi har, da vi har et overskudd fra statens pensjonsfond utland, eller oljefondet som det kalles. Disse pengene er i stor grad lovet bort til nettopp pensjoner i det offentlige. Dette var poenget med fondet. Da er det ikke noe overskudd å hente når de pengene er brukt til sitt formål. Da går ikke regnetstykket opp. Da kommer Norge AS på luksusfellen. Fordi pengene er brukt på å love bort velferd vi ikke har penger til å dekke inn for. Er det klokt av et land å gjøre noe slik, når det er så dumt for en privatperson? Hvilken politikk foreslår du for en bærekraftig utvikling? Bevis at du kan noe mer enn å lire fra deg adjektiver som egostenrerte rassister og løs et problem. Som du kanskje forstår så er ikke holdningner og menneskesyn noe et statsbudsjett betales med. 

Anonymkode: 59d35...d4d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du er i dette selverklærte sentrumet, et elite-sjikt som ikke hakker på andre men argumenterer for saken? Hva syns du selv du gjør i innlegget over? 

Plis argumenter - det er jo såre enkelt for deg. 

Og ja. Personangrep er pinlig. Vi burde alle holde oss for gode. Rasisme og elendig menneskeverd er imidlertid der jeg selv sklir utpå isen, blir så provosert og trist. 

Ja, absolutt. Jeg lar ikke følelser løpe av med meg i debatter, selv ikke med folk jeg er dypt uenige med. Forsøpling av den offentlige debatten er et demokratisk problem.

Sånn, der har du argumentet ditt. Jeg gikk ikke inn i debatten for å argumentere omkring Listhaug og innvandring, men for å fortelle deg at du ikke er bedre enn dem du kritiserer.

Det er for øvrig når man blir engasjert det er viktig å holde hodet kaldt og argumentere godt for saken sin. Det er veldig enkelt å holde hodet kaldt og bruke god debattskikk når man ikke er engasjert i saken. Så at du blir provosert unnskylder ingenting.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, absolutt. Jeg lar ikke følelser løpe av med meg i debatter, selv ikke med folk jeg er dypt uenige med. Forsøpling av den offentlige debatten er et demokratisk problem.

Sånn, der har du argumentet ditt. Jeg gikk ikke inn i debatten for å argumentere omkring Listhaug og innvandring, men for å fortelle deg at du ikke er bedre enn dem du kritiserer.

Det er for øvrig når man blir engasjert det er viktig å holde hodet kaldt og argumentere godt for saken sin. Det er veldig enkelt å holde hodet kaldt og bruke god debattskikk når man ikke er engasjert i saken. Så at du blir provosert unnskylder ingenting.

Jeg er interesset i Listhaug og den påfølgende påstanden om at Sverige ikke ivaretar egen befolkning fordi den er forsøplet av innvandring (som ikke kan bli forskere fordi de er analfabeter, alt annet enn saklig og sann argumentasjon). 

At du hopper inn for å kritisere meg for at jeg kritiserer andre? Den ser jeg ikke verdien av... Da er du jo tredje bil i kjedekollisjonen og alt annet enn bedre enn hverken nr en eller nr to.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er interesset i Listhaug og den påfølgende påstanden om at Sverige ikke ivaretar egen befolkning fordi den er forsøplet av innvandring (som ikke kan bli forskere fordi de er analfabeter, alt annet enn saklig og sann argumentasjon). 

At du hopper inn for å kritisere meg for at jeg kritiserer andre? Den ser jeg ikke verdien av... Da er du jo tredje bil i kjedekollisjonen og alt annet enn bedre enn hverken nr en eller nr to.

Du kritiserer jo andre du og. Poenget mitt er at sånne som deg forsøpler debatten.

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om Norge ikke skal samme vei som store deler av Europa ( Sverige, Tyskland, Frankrike, Italia osv). Trenger vi politikere som Listhaug. 

Listhaug har min fulle støtte. 

Ap er en gjeng med sutrehuer og bruker Utøya for det det er verdt. Dessuten er ikke akkurat AP så fine i ordbruken heller, og han lederen i AUF er en av de verste.

Anonymkode: 76fd5...86e

Enig 

Anonymkode: b3528...515

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du rødt er ekstreme? 

Uklart om rødt er ekstreme. De er ihvertfall ikke populære. 2,4% ved valget. 

Skrevet

Uklart om rødt er ekstreme. De er ihvertfall ikke populære. 2,4% ved valget. 

Påstanden var at de er ekstreme, ikke et spørsmål om hvorvidt de har bred oppslutning. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Påstanden var at de er ekstreme, ikke et spørsmål om hvorvidt de har bred oppslutning. 

Det var ment som tilleggsinformasjon. Jeg svarte uklart på det faktiske spørsmålet.

Skrevet

Denne tråden er blitt et glimrende eksempel på hvor lite flinke vi er til å prate sak om dagen. Men, nå er vi snart kvitt den verste av dere alle og da er det bare å jobbe for fremtiden dere 😊👍 Les, se stortingsdebatter, spør flere og få en egen mening. Ikke adopter alt dere leser bli blindt ✌️

Hi

Anonymkode: 61882...4ac

Skrevet

Men hva skjer nå? Om AP går sammen med Rødt og SV (KrF snur nok kappen etter vinden og våger ikke ta et standpunkt her heller) om et mistillitsforslag, må Listhaug gå da? Hvordan er prosessen videre?

Anonymkode: de641...3d7

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om Norge ikke skal samme vei som store deler av Europa ( Sverige, Tyskland, Frankrike, Italia osv). Trenger vi politikere som Listhaug. 

Listhaug har min fulle støtte. 

Ap er en gjeng med sutrehuer og bruker Utøya for det det er verdt. Dessuten er ikke akkurat AP så fine i ordbruken heller, og han lederen i AUF er en av de verste.

Anonymkode: 76fd5...86e

Lavutdannede idioter som deg burde ikke hatt stemmerett, og langt mindre barn! 

Anonymkode: d0f97...d47

Skrevet

Jeg synes dette er latterlig. Listhaug har ikke sagt noe galt. Er det er faktum at ap vil stemme mot å ta fra terrorister statsborgerskap? Ja! Og det er kun det Listhaug uttalte seg om. Ap, rødt & co hopper på dette som en gjeng aper. (Og klarer på veien å vri oppmerksomheten bort fra den pinlige Giske-saken). Jeg spyr av Støre.

Anonymkode: e40c3...2a0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes dette er latterlig. Listhaug har ikke sagt noe galt. Er det er faktum at ap vil stemme mot å ta fra terrorister statsborgerskap? Ja! Og det er kun det Listhaug uttalte seg om. Ap, rødt & co hopper på dette som en gjeng aper. (Og klarer på veien å vri oppmerksomheten bort fra den pinlige Giske-saken). Jeg spyr av Støre.

Nei, det er ikke det hun har sagt. Facebook-innlegget er drøyt om man er Hr. Hansen. Det er totalt uakseptabelt av en justisminister.

I tillegg pisser hun på sjefen sin i full offentlighet med et samlet norsk pressekorps til stede. Hadde jeg vært sjefen hennes hadde ikke jeg hatt mye tillit til henne. Er Solberg heldig sørge Sp og KrF for at Sylvi forsvinner ut av regjering. 

Anonymkode: ddd18...832

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lavutdannede idioter som deg burde ikke hatt stemmerett, og langt mindre barn! 

Anonymkode: d0f97...d47

Ditto

Anonymkode: 6673c...20a

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saken er jo ikke det du sier. Det er bare det Listhaug og co vil ha deg til å tro! Ap er imot å frata fremmedkrigere passet uten dom. Vi lever i en rettsstat, og AP vil at fremmedkrigere kan frataes passet ved dom. Stor forskjell!

Anonymkode: 4b60a...d4c

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saken er jo ikke det du sier. Det er bare det Listhaug og co vil ha deg til å tro! Ap er imot å frata fremmedkrigere passet uten dom. Vi lever i en rettsstat, og AP vil at fremmedkrigere kan frataes passet ved dom. Stor forskjell!

Anonymkode: 4b60a...d4c

Jeg er med deg på den. Men det er altså DET saken handler om, og ikke om 22 juli.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er med deg på den. Men det er altså DET saken handler om, og ikke om 22 juli.

Men ser du ikke sammenhengen? Hun anklager de som har vært utsatt for det største terrorangrepet i Norge for å ville beskytte terrorister - ganske usmakelig. 

Skrevet

Jubler litt nå! Ap (og dermed også SV) vil støtte mistillitsforslaget mot Listhaug!❤️ Krysser fingrer og tær for at KrF, Sp og Venstre har ryggrad til det samme.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sammenhengen er at det var slikt ABB beskyldte Ap for før han drepte en haug med flotte ungdommer på Utøya. Ser du virkelig ikke sammenhengen?  

Skrevet
1 minutt siden, ulenissen skrev:

Jubler litt nå! Ap (og dermed også SV) vil støtte mistillitsforslaget mot Listhaug!❤️ Krysser fingrer og tær for at KrF, Sp og Venstre har ryggrad til det samme.

Venstre har vel alt meldt at de ikke støtter og jeg tror dessverre ikke at KrF har ryggrad til å gå imot regjeringen. 

Det positive er at Listhaug er svekket, det negative er at det har vist seg at vi har en statsminister uten reell makt. 

Skrevet
12 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Venstre har vel alt meldt at de ikke støtter og jeg tror dessverre ikke at KrF har ryggrad til å gå imot regjeringen. 

Det positive er at Listhaug er svekket, det negative er at det har vist seg at vi har en statsminister uten reell makt. 

Har dessverre ikke tro på at de kommer til å skje, men håper virkelig!

Skrevet

Listhaug blir ikke sparket. Det er det ingen som tør! Dere glemmer at hun har mange og mektige støttespillere. 

Anonymkode: 33966...dd0

Skrevet
19 minutter siden, ulenissen skrev:

Har dessverre ikke tro på at de kommer til å skje, men håper virkelig!

Enig, håper det skjer, men har ikke særlig tro på det. Om Krf ikke er med på et mistillitsforslag så tror jeg de kommer til å tape enda flere stemmer fremover, så om de tenker langsiktig så stemmer de for et mistillitsforslag.

Erna har redusert seg selv til en marionett for Frp, hun er gallionsfiguren som ikke har styring på regjeringsskuta.

Anonymkode: 70a4d...ae1

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Listhaug blir ikke sparket. Det er det ingen som tør! Dere glemmer at hun har mange og mektige støttespillere. 

Anonymkode: 33966...dd0

Hvem?

Anonymkode: b5aa1...6b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...