Gå til innhold

Bruker dere bind eller tamponger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Truseinnlegg, har minimalt med blødninger. Så lite at det kun kommer litt blodflekker.

Anonymkode: c187d...88a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med kraftig blødning da? Jeg bytter største størrelse tampong + nattbind 2-3 ganger i timen de verste 3-4 dagene og tro meg, menskopp fungerer ikke.

Anonymkode: 29cda...e30

Ville tatt meg en tur til legen var jeg deg. Så mye blødning er ikke vanlig.

Anonymkode: 6950e...e98

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med kraftig blødning da? Jeg bytter største størrelse tampong + nattbind 2-3 ganger i timen de verste 3-4 dagene og tro meg, menskopp fungerer ikke.

Anonymkode: 29cda...e30

Da synes jeg du skal få deg time hos en gynekolog, for det er virkelig voldsomt.

Jeg har også kraftige blødninger, men så ille som det du beskriver hadde jeg det bare den (korte) perioden jeg hadde kobberspiral. Nå blør jeg kraftig i to dager, normalt i to og lite i to - tre. På de to dagene jeg blør kraftig bruker jeg menskopp, og så bruker jeg bind i tillegg. Mest for å være helt, helt sikker på at det ikke blir lekkasjer. Men fra å bruke en pakke nattbind pr dag, har jeg nå gått ned til en pakke normal på hele mensperioden.

Skrevet

Brukte menskopp helt til gyn  så at det er veldig lett at vakuumet forandrer plasseringen av spiralen og dermed kan den falle ut eller ikke være like sikker. Nå bruker jeg ob.

Skrevet

Menskopp, men i det siste har jeg rett og slett lekket som en foss så må nok kjøpe en ny.

men bruker menskopp/lite innlegg til lekkasje.

Anonymkode: 2e6f1...3ac

Skrevet

Menskopp. 

Jeg blør kraftig de første dagene +  lenge (9 dager). Med LadyCup har jeg nesten fått et nytt liv! De første dagene tømmer jeg fire ganger i døgnet, deretter to ganger. Synd det tok meg 30 år å se lyset.

Anonymkode: 0ac86...33f

Skrevet

Menskopp. Genial oppfinnelse. 

Skrevet

Før holdt det med en vanlig tampong men etter å ha fått et barn så er mensen mye kraftigere så jeg blør igjen en tampong ganske raskt. De tykkeste får jeg ikke inn til tross for at jeg har født vaginalt. Dessuten får jeg så lett sopp av å bruke tamponger, så det går i bind.

Har prøvd menskopp men fikk ikke til å bruke den. 

Anonymkode: a2bd1...cb9

Skrevet

Jeg har nå prøvd menskopp og ble dritredd!😱 Fikk den jo nesten ikke ut.. altså kjente tappen på den helt nederst der (til litt oppi), men fingrene mine er ikke lang nok til å få vakuumet til å slippe. Tror jeg fikk den til å sitte riktig da, for jeg kjente den ikke i d hele tatt, og så at d samlet seg opp i koppen.. Men altså, er helt øm oppi der etter å ha prøvd å få den ut😂🙈

Lurte ei stund på om jeg måtte dra på legevakta 😂😂😂 

Hvorfor er d sånn?😱 Ble også litt redd den skulle forsvinne oppi der... For den for liksom litt lengre inn enn jeg dytta den. Tok meg 20 min å få den ut🙈 Den satt som limt der... Glad jeg ikke dro ut m den der. For en opplevelse🙈🙈

Noen trøstende ord og tips? Jeg har veeeeeldig bakovervendt livmortapp hvis d har noe å si? (Synes jeg så noe om d på nettet)

Anonymkode: 60d61...c28

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nå prøvd menskopp og ble dritredd!😱 Fikk den jo nesten ikke ut.. altså kjente tappen på den helt nederst der (til litt oppi), men fingrene mine er ikke lang nok til å få vakuumet til å slippe. Tror jeg fikk den til å sitte riktig da, for jeg kjente den ikke i d hele tatt, og så at d samlet seg opp i koppen.. Men altså, er helt øm oppi der etter å ha prøvd å få den ut😂🙈

Hvorfor er d sånn?😱 Ble også litt redd den skulle forsvinne oppi der... For den for liksom litt lengre inn enn jeg dytta den. Tok meg 20 min å få den ut🙈 Den satt som limt der... Glad jeg ikke dro ut m den der. For en opplevelse🙈🙈

Noen trøstende ord og tips? Jeg har veeeeeldig bakovervendt livmortapp hvis d har noe å si? (Synes jeg så noe om d på nettet)

Trøstende ord er nok bare at du leser deg opp litt og øver.  En gjennomsnittlig skjede er under 10 cm(8-9) så  den forsvinner ikke oppi der. Du kan kanskje nå den lettere ved å sitte på huk eller ha en fot opp på dosetet?  Før en finger litt opp langs kanten så slipper vakuumet og du kan ta den ut.

Anonymkode: 7a4eb...f6f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den skal ikke noe veldig langt oppi. Når du skal ta den ut kan du presse med underlivet så den stikker mer ut og klype tak i bunnen med to fingre, da slipper den ut vakumet. Den ville uansett sluppet vakumet litt og glidd litt ned om den ble for full, ikke at den faller ut altså mem dem glipper litt.

Anonymkode: 6950e...e98

Skrevet

bind :) 

Anonymkode: 3f28f...fd4

Skrevet

Nei

Anonymkode: 826ef...842

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trøstende ord er nok bare at du leser deg opp litt og øver.  En gjennomsnittlig skjede er under 10 cm(8-9) så  den forsvinner ikke oppi der. Du kan kanskje nå den lettere ved å sitte på huk eller ha en fot opp på dosetet?  Før en finger litt opp langs kanten så slipper vakuumet og du kan ta den ut.

Jeg prøvde ikke med en fot på kanten av doen, men jeg prøvde å legge meg til sides.. Så d kan jeg jo prøve dersom jeg tørr :unsure: Ble ganske redd for å ikke få den ut, altså. Fikk nesten litt panikk :P Men må vel kanskje "manne meg opp igjen". Syntes den for så langt opp, kjente bare bunnen av koppen, og fikk ikke til å slippe ut noe trykk... Også ble jeg overrasket over hvor "sleip" den ble. Så så mye enklere ut på videoen :P 

Ser potensialet da, for den tørrer jo ikke ut slimhinnene og det virket så enkelt mtp d som skal ut da det bare kommer rett i koppen. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal få tatt den ut hvis jeg er på jobb for eksempel, eller i det ut i d hele tatt :o Men det er kanskje en øvingssak som dere sier. 

Får vel prøve en ny runde til kvelden kanskje.. Men er redd jeg ikke får den ut til natten. Så må jeg kanskje stole på at den ikke forsvinner oppi der, men dersom den "slipper" når det blir for mye i den så er jo det en trygghet :) Men har lest en del om det, og syntes ikke helt det fungerte slik som det stod skrevet..

Hadde dere problemer med å få den ut de første gangene? 

Skrevet

Begge deler. 

Anonymkode: 7eeb2...cdf

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg prøvde ikke med en fot på kanten av doen, men jeg prøvde å legge meg til sides.. Så d kan jeg jo prøve dersom jeg tørr :unsure: Ble ganske redd for å ikke få den ut, altså. Fikk nesten litt panikk :P Men må vel kanskje "manne meg opp igjen". Syntes den for så langt opp, kjente bare bunnen av koppen, og fikk ikke til å slippe ut noe trykk... Også ble jeg overrasket over hvor "sleip" den ble. Så så mye enklere ut på videoen :P 

Ser potensialet da, for den tørrer jo ikke ut slimhinnene og det virket så enkelt mtp d som skal ut da det bare kommer rett i koppen. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal få tatt den ut hvis jeg er på jobb for eksempel, eller i det ut i d hele tatt :o Men det er kanskje en øvingssak som dere sier. 

Får vel prøve en ny runde til kvelden kanskje.. Men er redd jeg ikke får den ut til natten. Så må jeg kanskje stole på at den ikke forsvinner oppi der, men dersom den "slipper" når det blir for mye i den så er jo det en trygghet :) Men har lest en del om det, og syntes ikke helt det fungerte slik som det stod skrevet..

Hadde dere problemer med å få den ut de første gangene? 

Ja, hadde problemer med å få ut. Tror jeg prøvde å dra den ut uten å fjerne vakuumet. Nå presser jeg den ut med bekkenmuskler, klemmer den litt sammen og tar ut.

Det krever litt trening. I starten var jeg også plaget med lekkasje, men det var fordi den ikke satt riktig. Enten for høyt oppe, eller at den ikke var helt åpen

Anonymkode: f889d...f8d

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hadde problemer med å få ut. Tror jeg prøvde å dra den ut uten å fjerne vakuumet. Nå presser jeg den ut med bekkenmuskler, klemmer den litt sammen og tar ut.

Det krever litt trening. I starten var jeg også plaget med lekkasje, men det var fordi den ikke satt riktig. Enten for høyt oppe, eller at den ikke var helt åpen

Godt å høre at vi er/var flere :) Jeg fikk den jo ut til slutt, men kjentes ut som det var mer tilfeldig enn at jeg klarte å løse vakumet på egen hånd..  Men må nok mote meg opp til å prøve igjen, men må se an hvor øm jeg er i morgen, for er enda veldig øm etter før i dag. Har sett noen filmer på hvordan å få ut koppen, og tror jeg fikk en del gode tips der som jeg ikke prøvde i dag. Tror heller bare jeg hadde mildt panikk og gjorde hva som helst:D 

Men jeg får rett og slett ikke pekefingeren og tommelen noe langt oppi der... En pekefinger får jeg oppi gjennom, men ikke tommel og langfinger. Kan vel hende at det bare kreves litt teknikk. Så innser at dette står nok på meg og at dette var veldig uvant. Håper jeg får det til og blir trygg på det, for det var virker veldig kjekt :) 

Skrevet

Jeg klemmer koppen nederst...og da slipper vakuumet. Stikker ikke inn finger

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klemmer koppen nederst...og da slipper vakuumet. Stikker ikke inn finger

Var det trikset jeg så på nettet :) Så skal mote meg opp til å prøve på nytt igjen, kanskje til og med i kveld, siden jeg ble så skremt. Må nesten le.. Fikk litt panikk. Men jeg må stikke inn to fingre i åpningen skal jeg få til dette, men håper nå på at det skal gå litt lettere med hjelpen jeg har fått fra dere :) 

Tror min livmor sitter ganske langt oppe, for jeg dyttet ikke min langt inn og enda satt den seg relativt høyt oppe naturlig etter at jeg knapt dyttet den innenfor åpningen. 

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det trikset jeg så på nettet :) Så skal mote meg opp til å prøve på nytt igjen, kanskje til og med i kveld, siden jeg ble så skremt. Må nesten le.. Fikk litt panikk. Men jeg må stikke inn to fingre i åpningen skal jeg få til dette, men håper nå på at det skal gå litt lettere med hjelpen jeg har fått fra dere :) 

Tror min livmor sitter ganske langt oppe, for jeg dyttet ikke min langt inn og enda satt den seg relativt høyt oppe naturlig etter at jeg knapt dyttet den innenfor åpningen. 

Prøv igjen og fatt mot!

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøv igjen og fatt mot!

Takk :) 

Øvde litt i går.. Tok den ikke helt inn, men prøvde å få til vakum mot nedre del av kjeden slik at jeg fortsatt følte at jeg hadde kontroll, og det gikk fint. Tok den inn og ut et par ganger og det gikk bra. I dag skal jeg prøve å få den helt på plass å ta den ut. Føler meg litt tryggere på at jeg skal klare å få den ut nå etter å ha sett en del tips. Dette ønsker jeg å få til! :) 

Har også sett at mange bytter kopp dersom en kopp er vanskelig å "få til", så det er jo også noe jeg selvsagt må vurdere kontinuerlig. Mange sier at det tar 1-3 menstrasjonssykluser å få det til, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet ;) For meg var det "enkelt" å få den inn, men det var det å få den ut som skremte meg litt. Så skal prøve meg fram. Målet for i dag eller i morgen er å sette den ordentlig på plass og ta den ut. Så blir målet å prøve å la den være inne en stund dersom førstnevnte går bra.

Dette skal gå bra :) 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) 

Øvde litt i går.. Tok den ikke helt inn, men prøvde å få til vakum mot nedre del av kjeden slik at jeg fortsatt følte at jeg hadde kontroll, og det gikk fint. Tok den inn og ut et par ganger og det gikk bra. I dag skal jeg prøve å få den helt på plass å ta den ut. Føler meg litt tryggere på at jeg skal klare å få den ut nå etter å ha sett en del tips. Dette ønsker jeg å få til! :) 

Har også sett at mange bytter kopp dersom en kopp er vanskelig å "få til", så det er jo også noe jeg selvsagt må vurdere kontinuerlig. Mange sier at det tar 1-3 menstrasjonssykluser å få det til, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet ;) For meg var det "enkelt" å få den inn, men det var det å få den ut som skremte meg litt. Så skal prøve meg fram. Målet for i dag eller i morgen er å sette den ordentlig på plass og ta den ut. Så blir målet å prøve å la den være inne en stund dersom førstnevnte går bra.

Dette skal gå bra :) 

Jeg er helt sikker på at du ikke vil angre. Helt sikker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...