Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Var hos legen i dag pga frykt for abbort.. jeg fikk i går misfarget utflod og det kommer det samme i dag.. jeg er veldig redd for at det er noe galt. Legen min ringte sykehuset og vi fikk beskjed om å vente for å se an.. lite de fikk gjort fra eller til så tidlig. (Er 9+5) Prøvd å lese symtomer og andre sin erfaringer ol, men klarer ikke roe meg ned. Noen andre som har opplevd lignende som kan dele sin opplevelse? Jeg har aldri hatt noe lignende ved tidligere svangerskap og hatt sterkere symtomer nå også. Jeg har ingen direkte smerte og legen kunne fint klemme på magen min uten at det gjorde vondt. Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Var hos legen i dag pga frykt for abbort.. jeg fikk i går misfarget utflod og det kommer det samme i dag.. jeg er veldig redd for at det er noe galt. Legen min ringte sykehuset og vi fikk beskjed om å vente for å se an.. lite de fikk gjort fra eller til så tidlig. (Er 9+5) Prøvd å lese symtomer og andre sin erfaringer ol, men klarer ikke roe meg ned. Noen andre som har opplevd lignende som kan dele sin opplevelse? Jeg har aldri hatt noe lignende ved tidligere svangerskap og hatt sterkere symtomer nå også. Jeg har ingen direkte smerte og legen kunne fint klemme på magen min uten at det gjorde vondt. Anonymkode: 53893...e36 Du kan ikke gjøre så mye. Men hvis det er en trøst: jeg har 3 friske barn født på termin, og i alle svangerskapene hadde jeg blødninger i første trimester. Fikk sjekket det med innvendig ultralyd og kunne slappe av igjen. Anonymkode: 236c4...591
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Så de noe med innvendig ultralyd i samme tid som det skjedde eller måtte du vente? Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Har du bare utflod? Hvilken farge? Smerter? Blødninger? Anonymkode: c2c67...750
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så de noe med innvendig ultralyd i samme tid som det skjedde eller måtte du vente? Anonymkode: 53893...e36 Jeg kom inn så snart de hadde time. Husker ikke hvor lang tid det tok. Da ser man tydelig embryoet. Anonymkode: 236c4...591
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har du bare utflod? Hvilken farge? Smerter? Blødninger? Anonymkode: c2c67...750 Ikke spesielt smerter nei.. ikke sett rent blod, var litt tegn til blod i urinen men ikke stort sa legen. Utflod som er mørkere, nesten smått brunaktig. Ikke sånn veldig mørk.. Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #8 Skrevet 28. februar 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kom inn så snart de hadde time. Husker ikke hvor lang tid det tok. Da ser man tydelig embryoet. Anonymkode: 236c4...591 Veldig godt å lese at du har født friske barn tross for blødninger, håper det skjer det samme for meg. Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #9 Skrevet 28. februar 2018 Hadde blødninger i første svangerskap, som i blod mange ganger, alt gikk strålende. Dette svangerskapet kun misfarget utflod (brun/lyserødt/ferskenfarget), alt bare bra nå også og trer straks inn i siste trimester. Det kommer helt sikkert til å gå bare bra:)) Anonymkode: 5b3f0...c84
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde blødninger i første svangerskap, som i blod mange ganger, alt gikk strålende. Dette svangerskapet kun misfarget utflod (brun/lyserødt/ferskenfarget), alt bare bra nå også og trer straks inn i siste trimester. Det kommer helt sikkert til å gå bare bra:)) Anonymkode: 5b3f0...c84 Takk Må si det er godt å høre at det er flere som har opplevd dette og alt har gått bra med barna! Det gjør at jeg krysser fingrene litt ekstra for at ting går fint for min egen del nå. Men roer meg nok ikke før jeg får det bekreftet at det står bra til med den lille, så håper jeg får undersøkt det og får gode nyheter. Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #11 Skrevet 1. mars 2018 Har du fått ultralyd? Hvordan går det? Anonymkode: c2c67...750
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du fått ultralyd? Hvordan går det? Anonymkode: c2c67...750 Nei... de på gyn vil at jeg skal vente og se, komme tilbake om jeg evt får sterke smerter og det øker i mengde.. Veldig frustrerende. Men det har nå stoppet opp, så håper i det lengste at det kan være et positivt tegn. Føler meg langt nær trygg på det.. så legen vil følge opp med blodprøver for å se om hcg stiger eller synker. Inn for ny blodprøve i dag.. Takk for at du spør ❤ Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 Det er jo ingenting du kan gjøre uansett annet enn å vente. Og det er faktisk også dessverre bare sånn det er. Jeg selv har mistet flere ganger mellom uke 10 og 14, den eneste trøsten er at det da var noe som rett og slett var uforenlig med liv. Jeg har i dag tre flotte barn. Anonymkode: f6655...fad
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei... de på gyn vil at jeg skal vente og se, komme tilbake om jeg evt får sterke smerter og det øker i mengde.. Veldig frustrerende. Men det har nå stoppet opp, så håper i det lengste at det kan være et positivt tegn. Føler meg langt nær trygg på det.. så legen vil følge opp med blodprøver for å se om hcg stiger eller synker. Inn for ny blodprøve i dag.. Takk for at du spør ❤ Anonymkode: 53893...e36 Masse lykke til 😍😍😍😍 Anonymkode: c2c67...750
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #15 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ingenting du kan gjøre uansett annet enn å vente. Og det er faktisk også dessverre bare sånn det er. Jeg selv har mistet flere ganger mellom uke 10 og 14, den eneste trøsten er at det da var noe som rett og slett var uforenlig med liv. Jeg har i dag tre flotte barn. Anonymkode: f6655...fad Jeg har mistet 1 gang i uke 13. Det er forferelig Anonymkode: c2c67...750
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #16 Skrevet 2. mars 2018 Vet det er lite å få gjort.. men hadde vært godt med en bekreftelse på enten det ene eller det andre, slippe å gå å undres. Veldig trist å miste ja, men som du sier så kan det være av en grunn ja.. håper å slippe å oppleve det da jeg krysser fingrene for at det går bra med lille mageboeren min ❤ Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #17 Skrevet 3. mars 2018 Nå er det farget utflod igjen... 😢 veldig redd og føler meg veldig alene.. Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2018 #18 Skrevet 3. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det farget utflod igjen... 😢 veldig redd og føler meg veldig alene.. Anonymkode: 53893...e36 Hvis det ikke er store mengder av det, så husk at blod ser mer ut enn det er. Bittelitt rødt kan misfarge mye. Men det betyr ikke annet enn at der er et ørlite blodkar som er sprukket. Det heles av seg selv. Slimhinnene er veldig følsomme i den fasen. Anonymkode: 236c4...591
Rebeccaførstegangsgravid Skrevet 3. mars 2018 #19 Skrevet 3. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det farget utflod igjen... 😢 veldig redd og føler meg veldig alene.. Anonymkode: 53893...e36 Åssen farge er det? Og er det slim? Var en periode i uke 7 jeg gikk hver morgen og hadde slimete beig/lysbrun utflod. Bare på papiret. Varte vel i 1 uke. Alt var bra på UL. Men du kan jo dra å sjekke det vel? Bedre det enn å gå rundt å værra nervøs. Veit de ikke kan gjøre noe med det, men greit å sjekke for det går sikkert bra.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #20 Skrevet 4. mars 2018 15 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev: Åssen farge er det? Og er det slim? Var en periode i uke 7 jeg gikk hver morgen og hadde slimete beig/lysbrun utflod. Bare på papiret. Varte vel i 1 uke. Alt var bra på UL. Men du kan jo dra å sjekke det vel? Bedre det enn å gå rundt å værra nervøs. Veit de ikke kan gjøre noe med det, men greit å sjekke for det går sikkert bra. Slimaktig ja, som du forklarer. Litt beige-lysebrun farge.. har vært hos legen og tatt blodprøve to ganger for å sjekke om hcg har steget/synket, men rakk ikke få svar før helgen.. de på gyn vil ikke ta meg inn, legen har ringt begge gangene jeg var der. De ville også se an denne blodprøven først.. så derfor går jeg rundt usikker, jeg ringer inn i morgen tidlig for å få svar. Men om jeg klarer å roe meg ned på det vet jeg ikke... Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #21 Skrevet 4. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slimaktig ja, som du forklarer. Litt beige-lysebrun farge.. har vært hos legen og tatt blodprøve to ganger for å sjekke om hcg har steget/synket, men rakk ikke få svar før helgen.. de på gyn vil ikke ta meg inn, legen har ringt begge gangene jeg var der. De ville også se an denne blodprøven først.. så derfor går jeg rundt usikker, jeg ringer inn i morgen tidlig for å få svar. Men om jeg klarer å roe meg ned på det vet jeg ikke... Anonymkode: 53893...e36 Det er forferelig å gå sånn. Masse lykke til 😍😍 Anonymkode: c2c67...750
Rebeccaførstegangsgravid Skrevet 4. mars 2018 #22 Skrevet 4. mars 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slimaktig ja, som du forklarer. Litt beige-lysebrun farge.. har vært hos legen og tatt blodprøve to ganger for å sjekke om hcg har steget/synket, men rakk ikke få svar før helgen.. de på gyn vil ikke ta meg inn, legen har ringt begge gangene jeg var der. De ville også se an denne blodprøven først.. så derfor går jeg rundt usikker, jeg ringer inn i morgen tidlig for å få svar. Men om jeg klarer å roe meg ned på det vet jeg ikke... Anonymkode: 53893...e36 Hmm, ja altså mine erfaringer med det der er at alt var i orden. Men jeg skjønner at du er bekymra. Er forferdelig å gå rundt sånn. Jeg ringte kvinnedoktoren i Tønsberg. Der tar de inn uten henvisning fra lege, de er private så kosta meg 1400 kr, men det er verdt penga om man er så bekymra som deg. Jeg tviler på det er no gæli 😊 som folk her sier " så lenge det ikke er ferskt blod og smerter så er det sikkert ikke no"
Rebeccaførstegangsgravid Skrevet 4. mars 2018 #23 Skrevet 4. mars 2018 I værstefall så kan du vel ringe legevakta?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #24 Skrevet 4. mars 2018 4 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev: Hmm, ja altså mine erfaringer med det der er at alt var i orden. Men jeg skjønner at du er bekymra. Er forferdelig å gå rundt sånn. Jeg ringte kvinnedoktoren i Tønsberg. Der tar de inn uten henvisning fra lege, de er private så kosta meg 1400 kr, men det er verdt penga om man er så bekymra som deg. Jeg tviler på det er no gæli 😊 som folk her sier " så lenge det ikke er ferskt blod og smerter så er det sikkert ikke no" Ikke no ferskt blod nei og heller ikke noen smerter. Heldigvis! Vet ikke om noe privat her, men undersøke det. For er verdt pengene som du sier 😉 Anonymkode: 53893...e36
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2018 #25 Skrevet 4. mars 2018 5 timer siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev: I værstefall så kan du vel ringe legevakta? Vurderte å dra dit, men frykter de ikke vil utrede noe... så får vente på blodprøvesvaret i morgen og krysse fingrene imens. Anonymkode: 53893...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå