Gå til innhold

er ikke eksen til min mann på jorde her ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg ønsker ikke og straffe henne, for dette går bare utover barna,men han skal ta det gjennom nav ja

Anonymkode: 05d8e...33f

Jeg mente ikke at dere straffer henne, hun straffer seg selv ved å være så grådig. 10 000 i måneden er helt horribelt

Anonymkode: 66821...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, er man arbeidssøkende plikter man å ha barnetilsyn for å kunne ta jobb.

Anonymkode: fced3...d33

Man får kun dekket deler av bhg hvis man er i arbeid eller utdanning.

Anonymkode: dcc92...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de trådene hvor jeg håper at hi opp daterer oss om hvordan det faktisk gikk 👍

Anonymkode: ef1b8...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er en av de trådene hvor jeg håper at hi opp daterer oss om hvordan det faktisk gikk 👍

Anonymkode: ef1b8...34e

Jeg også håper det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er altfor mye, men det det er mye synsing på hvordan bidrag regnes ut og hva som er med i beregningen. Skremmende at det er så mange som er lite opplyst. 

Anonymkode: f736b...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man får kun dekket deler av bhg hvis man er i arbeid eller utdanning.

Anonymkode: dcc92...ba3

Nei. Vi er to arbeidsledige i hus og får redusert foreldrebetaling, så det er bullshit. Far er arbeidsledig grunnet skade og rehabiliteringsprosess og jeg grunnet manglende utdanning og førerkort som gjør meg lite attraktiv for arbeidsgiver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2018 den 16.35, Anarkali skrev:

Nå får vel de fleste aleneforsørgere dekket 67 % av Sfo/barnehage om jeg ikke tar feil.

Går du ut ifra at alle aleneforsørgere tjener så dårlig at 67% blir dekket? Det er jo kun de med dårlig lønn som får dette. 

Anonymkode: 197f2...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for gode svar igjen

jeg prøver og være hyggelig og imøtekommende med mor,men hun vil aldri snakke med meg kun mannen, og kommer han med en av våre barn på armene,blir hun sur.

elsde på 13, sliter veldig pga dette, han synes det blir for mye, han synes ikke noe om hvordan moren oppføre seg mot meg,men jeg har sagt til han at det trenger ikke han og tenke på ,dette order vi voksene opp i.

Ja han drar på nav i morgen og han må bestille time hos fvk også, for hun har sagt at hun synes de skal gå ned på samværet også 70/30 ,men dette ønsker verken pappan eller barna

Anonymkode: 05d8e...33f

Huff, det virker som om denne moren sliter mye. Tror det er lurt at mannen din bestiller tid på fvk så fort som mulig! Det er trist for barna når voksne ikke aksepterer at forhold er slutt og at livet går videre, for det er tydelig at hun ikke gjør det når hun mener hun skal få flere tusen av din lønn (for det er jo det hun i realiteten gjør når hun krever mer bidrag når du får bedre betalt jobb). Det er viktig at far tar opp på fvk det at eldste sliter sånn med mors urimelige oppførsel. I tillegg til at han tar timer på fvk med mor så kan det også være lurt at han eller du og han tar timer der slik at dere kan få råd om hvordan best hjelpe eldste og de andre barna lettest gjennom det som trolig uansett blir flere år til med urimeligheter fra mor. Men det virker som om du sier det riktige til eldste, at du har riktig holdning. Likevel kan det være tips dere kan få for å hjelpe ham enda litt mer.

At hun krever høyere bidrag og truer far med mindre samvær i tillegg, det viser jo at hun forsøker å true din mann til å betale henne.  Det er etter min mening ikke psykisk stabilt. Blir ikke overrasket om barna etterhvert vil ønske mer samvær hos dere og mindre hos henne.

Ellers synes jeg at far nå bør gå helt bort fra den private avtalen og kreve at bidrag blir ordnet gjennom Nav. Da kan ikke mor bruke bidrag som et pressmiddel mot ham lenger, så det vil på sikt kunne fjerne, eller i hvert fall redusere, en av konfliktområdene. Jeg hadde ikke gjort som en over sier, at far skal gi henne et valg om å fortsette nåværende bidragsavtale eller at han tar det med Nav. Da gir han inntrykk av at hun har et valg. Hun vet garantert at han allerede trolig betaler for mye (og med å true med 70/30 så viser hun at hun ikke har tenkt å stoppe med å kreve 10 000...), så hun vil garantert velge den avtalen de har hatt til nå... og så vil hun begynne å lage mer problemer igjen. Hvis far nå bare får ordnet med bidrag gjennom Nav så fratar han henne denne muligheten til å presse ham. Hun vil sikkert prøve seg på andre måter, men da blir i hvert fall ikke dette noe hun kan presse ham på.

Jeg tenkte på tråden din før i dag. Hadde vært interessant å vite hva Nav ender på at din mann skal betale. Men jeg forstår godt om du ikke ønsker å legge det ut når det er avklart. Må si at jeg stadig blir overrasket over hvor mange med barn som er slik som henne (både mødre og fedre).

 

Anonymkode: 74505...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Går du ut ifra at alle aleneforsørgere tjener så dårlig at 67% blir dekket? Det er jo kun de med dårlig lønn som får dette. 

Anonymkode: 197f2...a68

Er 560 000kr i året dårlig betalt? Tjener du under 561 000kr i året har du krav på det. 

Anonymkode: f540f...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er 560 000kr i året dårlig betalt? Tjener du under 561 000kr i året har du krav på det. 

Anonymkode: f540f...c4a

Det er en helt gjennomsnittlig lønn. Du kan ikke gå utifra at flesteparten tjener under dette. 

Anonymkode: 197f2...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en helt gjennomsnittlig lønn. Du kan ikke gå utifra at flesteparten tjener under dette. 

Anonymkode: 197f2...a68

Det er summen tilsvarende 6G. Snittlønnen i Norge var på 530 000kr i Norge i 2017. Med tanke på at snittlønnen er 30000 under grensen så vil nok jeg tro at flesteparten tjener under det...

Anonymkode: f540f...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får 5000 i mnd for to barn. Han tjener godt.. over 500 000' Jeg tjener ca 250 000 i året. 

Anonymkode: e2a61...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at bidrag regnes ut fra div kriterier. Det er derfor summene varierer slik for alle i tråden. Fars og mors økonomi spiller inn, om de har samboer eller flere barn spiller inn. Mengde samvær spiller inn. Alder på barna. Om de går i sfo eller bhg. Osv osv. 

Anonymkode: dcc92...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det gjennom nav, og bruk heller noe av pengene dere sparer direkte på barna. Lykke til. Håper også du oppdaterer 

Anonymkode: 4ab4d...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Ja han snakket med nav, og han skal betale 3500 gjennom navn, så mor får faktisk 4000 kr mindre enn det hun får privat,men dette velger henne selv. så skal de på fvk den 6 mars, fordi hun vil at barna skal være mindre hos far,men dette går ikke far med på. barna ønsker det heller ikke

Anonymkode: 05d8e...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha kjenner jeg får dårlig samvittighet av å bli fornøyd av oppdateringen din hi. Men grådige eksen har jo bæsja på leggen her 👍🏻

Anonymkode: 4ca27...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha kjenner jeg får dårlig samvittighet av å bli fornøyd av oppdateringen din hi. Men grådige eksen har jo bæsja på leggen her 👍🏻

Anonymkode: 4ca27...598

Samme her! Snakker om å bli bitt i ræva av karma 😆

Anonymkode: 23fc4...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du må også gjørme oppdater om hva som skjedde når mor får vite at hun fra nå av "bare" 3500 kr.

Å hvorfor mener hun at barna skal være mindre hos far ??? 

Anonymkode: ef1b8...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen

Ja han snakket med nav, og han skal betale 3500 gjennom navn, så mor får faktisk 4000 kr mindre enn det hun får privat,men dette velger henne selv. så skal de på fvk den 6 mars, fordi hun vil at barna skal være mindre hos far,men dette går ikke far med på. barna ønsker det heller ikke

Anonymkode: 05d8e...33f

Men om de allerede har en skriftlig privat avtale er jo denne like gyldig som et vedtak i NAV, så denne må jo eventuelt sies opp før en ny avtale inngåes. Vet ikke nok om reglene her til om det holder at én av partene sier opp avtalen. Uansett, de får nok sikkert nok av ting å prate om på den timen hos FVK. 

Anonymkode: ffaaf...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen

Ja han snakket med nav, og han skal betale 3500 gjennom navn, så mor får faktisk 4000 kr mindre enn det hun får privat,men dette velger henne selv. så skal de på fvk den 6 mars, fordi hun vil at barna skal være mindre hos far,men dette går ikke far med på. barna ønsker det heller ikke

Anonymkode: 05d8e...33f

Jeg greier heller ikke å la være å smile for meg selv av det resultatet. Jeg synes det er flott, for da har far mer å bruke på barna når de er hos dere. Jeg synes far skal møte mor på fvk med at han ønsker 50/50. Det virker jo som om det kanskje vil være bra for barnas del, mindre tid hos mor som tydeligvis påvirker barna så negativt.

Et tips - ikke legg ut mer konkret informasjon, og oppdater i hvert fall ikke mors reaksjon når hun finner ut av dette. Etter det du skrev her er det nok lett gjenkjennelig for mor/hennes venner, og mor finner ut av denne tråden så vil det kunne øke hennes negativitet mot deg og din mann.

Flott at dere fikk ordnet det, den moren trengte en kraftig realitetsorientering. Hun har to valg nå - legge fortiden og bitterheten bak seg, eller hun kan øke konflikten og på den måten skade barna mer. Jeg håper hun velger det første, og at hun også har vett nok til å skaffe seg faghjelp for å takle egne følelser slik at hun ikke fortsetter å ødelegge for sine barn. Hvis hun øker konfliktnivået slik at det blir enda vanskeligere for barna synes jeg far skal gå for hovedomsorgen for barna!

Anonymkode: 74505...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men om de allerede har en skriftlig privat avtale er jo denne like gyldig som et vedtak i NAV, så denne må jo eventuelt sies opp før en ny avtale inngåes. Vet ikke nok om reglene her til om det holder at én av partene sier opp avtalen. Uansett, de får nok sikkert nok av ting å prate om på den timen hos FVK. 

Anonymkode: ffaaf...e47

Mor har vel allerede oppsagt den da hun krevde økning.

Anonymkode: 23fc4...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

Jeg synes faktisk bare det er leit, men er litt enig med dere når det gjelder karmaen,men synes det er trist at hun ikke vil samarbeide og lager trøbbel, far vil gjerne samarbeide godt og jeg vil gjerne være venn med mor,men når hun ikke ønsker er det ikke lett.

far vil gjerne ha 50/50,men det tror jeg blir vanskelig,men han vil i alle fall forsette med 40% sin og eldste på 13 skal bli med, for han ønsker og bo med oss,og han er velkommen,men det må far og mor bli enig om ,blander jeg meg,får jeg problemer

Anonymkode: 05d8e...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...