Gå til innhold

er ikke eksen til min mann på jorde her ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er enig . Som sagt generelt . Ikke få flere barn enn man kan forsørge

Anonymkode: 70f87...87f

nei, man må jo vite fra før man planlegger få barn hvordan økonomien kommer være resten av livet.
time hos synske må være et minimumskrav, slik at en vet hvorvidt det vil påkomme sykdom, ulykke, nedbemanning, og annet som gjør at en god inntekt kan bli en kjip inntekt.

eventuelt får det finnes en returordning for barn man ikke lenger har råd til å forsørge på et høyt materielt nivå.

Anonymkode: 08bfc...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det koster ikke 10.000 i måneden å forsørge to barn, altså. Så mye eter ikke en 13-åring. 

Anonymkode: 23fc4...c53

Det skal regnes like mye fra mor, så da koster 2 barn 20 000 i måneden, det er jo helt på viddene

Anonymkode: 66821...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det hos nav. Min eks har ekstremt høy inntekt og jeg liten. Min eks betaler bare 3500 i snitt per barn. Utregnet hos nav.

Anonymkode: 0c77b...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her betaler far 5000kr for to småskoleunger han har annenhver helg. Jeg tjener trehundretusen, han fem. Han bare begynte med det bidraget, vi har ikke blitt enige. Kanskje for lite? 

 

Bidraget dekker akkurat SFO-regningene. Så har begynt å irritere meg over fedre som mener de blakker seg på unger de ikke bor med. Det er IKKE tilfellet. Jeg blakker meg på å ha dem boende hos meg. Med glede selvsagt. 

Anonymkode: daaff...1e4

Nå får vel de fleste aleneforsørgere dekket 67 % av Sfo/barnehage om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han har ungene 40%, hun mottar utvidet barnebidrag samt særfradrag som enslig forsørger, og hun ikke har flere egne barn å forsørge, skal han i grunn ikke betale noe bidrag. 10000 er litt råflott å be om ved 40/60 samvær hvor hun mottar fradrag og utvidet barnebidrag. 

Anonymkode: 3444d...eb5

Tøys. Han er bidragspliktig uansett hva mor får av stønader.

Anonymkode: dcc92...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anarkali skrev:

Nå får vel de fleste aleneforsørgere dekket 67 % av Sfo/barnehage om jeg ikke tar feil.

Jepp. Bare at jeg ikke er aleneforsørger, men gift med ny mann.

Anonymkode: daaff...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså jeg og mannen har 4 barn sammen og vi har ca samme inntekt som mannen til hi og eksen hans har. Det er slettes ikke noe problem å fø 4 unger på den inntekten. Vi har alt vi trenger, eier hus og lever et ganske normalt liv. Vi reiser til og med på ferie hvert år. 

Men  1 unge koster faktisk ikke 10 00 kr i mnd, det er vel ingen som bruker så mye på ungene pr mnd..

Om mor nektet å ta det gjennom nav , så kan far gjøre det. Kan tenke meg at far da samlet skal betale 4-5000 kr tilsammen for begge barna 😊 min søsters eks betaler 4700 kr for 3 barn med ca samme inntekt som din mann.

Anonymkode: ef1b8...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Darwinia:-) skrev:

Alle dere som maser om at man ikke skal få flere barn enn man kan forsørge: kan dere ikke lese? Han har ungene 40 % men mor vil ha bidrag som om han ikke har samvær i det hele tatt. Ifølge bidragskalkulatoren skal han betale rundt 2000 kr. Mors krav på 10000 er jo fullstendig urimelig!

Enig med deg!

Men selvfølgelig skal mor til hans første barn kunne kreve hva hun vil...

Hi, ta det gjennom Nav. Din mann har barna sine 40 %, så det er ikke så veldig mye bidrag han skal betale. Mor kan ikke nekte at bidrag blir beregnet av Nav.

Jeg stusser også på at ingen kommenterer at moren til disse barna tror hun selv kan bestemme hva hun vil ha i bidrag, helt uten å ta hensyn til at HIs mann har barna 40 % av tiden.

Anonymkode: 74505...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Darwinia. Skal ikke mor også kunne forsørge barna? Kun far. Han har dem altså 40/% og de har da ikke så ulik lønn. Ta det via nav. Moren her er grådig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anarkali skrev:

Nå får vel de fleste aleneforsørgere dekket 67 % av Sfo/barnehage om jeg ikke tar feil.

Har du noe dokumentasjon på dette? 

Anonymkode: ffaaf...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Englenemine skrev:

Enig med Darwinia. Skal ikke mor også kunne forsørge barna? Kun far. Han har dem altså 40/% og de har da ikke så ulik lønn. Ta det via nav. Moren her er grådig. 

Mor og far forsørger barna SAMMEN, siden barna bor mest hos mor betaler far bidrag. Far har senere valgt å få flere barn med en ny mor, slik at far har fire barn å forsørge totalt, mens ny mor har ansvar for å forsørge de siste to barna sammen med far.  Hva er det du er uenig i her?

Anonymkode: ffaaf...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mor og far forsørger barna SAMMEN, siden barna bor mest hos mor betaler far bidrag. Far har senere valgt å få flere barn med en ny mor, slik at far har fire barn å forsørge totalt, mens ny mor har ansvar for å forsørge de siste to barna sammen med far.  Hva er det du er uenig i her?

Anonymkode: ffaaf...e47

Men mor til de to første barna ville jo ikke fått 10.000 i bidrag selv om far ikke hadde fått flere barn. Hvorfor forstår du ikke at det er urimelig av barnas mor å kreve så mye i bidrag når hun og barnas far har så lik inntekt og de har barna såpass mye begge to?

Anonymkode: 74505...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men mor til de to første barna ville jo ikke fått 10.000 i bidrag selv om far ikke hadde fått flere barn. Hvorfor forstår du ikke at det er urimelig av barnas mor å kreve så mye i bidrag når hun og barnas far har så lik inntekt og de har barna såpass mye begge to?

Anonymkode: 74505...02e

Jeg kjenner ikke til forhistorie for samvær og bidrag, eller utgangspunktet for beregningen som tilsier kravet til mor, så jeg har ikke grunnlag for å mene noe som helst om det. 

Jeg har heller ikke kommentert noe som helst rundt det konkrete beløpet, så hvor får du dette fra? Om beløpet er urimelig eller ikke er ikke opp til oss å vurdere så lenge vi ikke vet noe om saken.

Anonymkode: ffaaf...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No må de kutte ut det gnålet om å ikkje få fleire ungar enn ein har råd til. HI har ikkje sagt at dei ikkje har råd til sine eigne ungar, men mor sitt bidragskrav verkar svært urimeleg, når dei har såpass lik inntekt og 40/60. Det kan ikkje vere meininga at det er berre far som skal stå for all forsørginga. Sjølvsagt kunne dei tenkt seg litt romslegare økonomi, sjølv om dei har råd til mat på bordet.  Livet kan snu seg på mangslags vis, og ein skal vere forsiktig med å døme korleis andre vel å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000 hørtes mye ut å forlange. Selv har jeg muligens en dårlig avtale. Far betaler 1700,- for 1 barn. Han har ingen kontakt. Vi har helt lik inntekt.

Anonymkode: 62751...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

mor har kun disse 2 barna, ingen ny mann, men hun gikk fra mannen fordi hun ble forelsket i en annen ,de var sammen i 1 år,men det gikk galt, da ville mor ha tilbake far,men da hadde vi allerede begynt og date.

jeg har en inntekt på 750.000 kr og er vel egentlig derfor mor mener far bør betale mer.

Ja vi skal kontakte nav på Mandagen

Anonymkode: 05d8e...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

barnemoren til min mann , krever 10 000 i bidrag på 2 barn som far har 40% av tiden, vi mener dette er altfor mye og ønsker og ta dette gjennom nav, far tjener ca 450.000 i året,mens mor tjener ca 420.000 i året, vi har også 2 små barn. Jeg elsker bonusbarna mine på 13 og 10,men vi kan ikke blakke oss.

hva tenker dere? far kan ta dette gjennom nav,eller må mor gjøre dette da barna er hos henne 60%, siden hun ikke vil, blir det jo vanskelig og presse/tvinge henne

Anonymkode: 05d8e...33f

Ta det gjennom NAV. Aldri i verden om 10.000,- er riktig bidrag.

Anonymkode: 8cb1b...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bruke nav bidragskalkulator og sjekke der. 10. 000 kr i mnd høres altfor mye ut. Jeg har en god del mindre en eksen og han betaler 7000kr. 

Om hun ikke blir enig så blir det igjennom nav. 

Anonymkode: e9ba6...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skal regnes like mye fra mor, så da koster 2 barn 20 000 i måneden, det er jo helt på viddene

Anonymkode: 66821...50b

Ja, ikke sant... 

Anonymkode: 23fc4...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar.

mor har kun disse 2 barna, ingen ny mann, men hun gikk fra mannen fordi hun ble forelsket i en annen ,de var sammen i 1 år,men det gikk galt, da ville mor ha tilbake far,men da hadde vi allerede begynt og date.

jeg har en inntekt på 750.000 kr og er vel egentlig derfor mor mener far bør betale mer.

Ja vi skal kontakte nav på Mandagen

Anonymkode: 05d8e...33f

Men det er jo dine penger, ikke din manns.

Anonymkode: 23fc4...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skal regnes like mye fra mor, så da koster 2 barn 20 000 i måneden, det er jo helt på viddene

Anonymkode: 66821...50b

10 000 er jo fars kompensasjon til mor for de 10% far mangler på 50/50.  Så for å få totalkostad per måned må det beløpet ganges med 10 (for 100%). Da er vi oppe i 200 000 kr....i måneden!

Jeg begynner å skjønne hvorfor folk sier det er dyrt med unger. Må være fordi en av dem er tenåring. Har forstått at de er mye dyrere enn små barn.

 

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar.

mor har kun disse 2 barna, ingen ny mann, men hun gikk fra mannen fordi hun ble forelsket i en annen ,de var sammen i 1 år,men det gikk galt, da ville mor ha tilbake far,men da hadde vi allerede begynt og date.

jeg har en inntekt på 750.000 kr og er vel egentlig derfor mor mener far bør betale mer.

Ja vi skal kontakte nav på Mandagen

Anonymkode: 05d8e...33f

Det henger jo ikke på greip det du sier, hvem som gikk fra hvem og som pulte hvem hvem teller jo ikke, de må jo ha hatt en bidragsavtale for dere fikk barn sammen? Hvordan har dette fungert frem til nå?

Anonymkode: ffaaf...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det henger jo ikke på greip det du sier, hvem som gikk fra hvem og som pulte hvem hvem teller jo ikke, de må jo ha hatt en bidragsavtale før dere fikk barn sammen? Hvordan har dette fungert frem til nå?

Anonymkode: ffaaf...e47

FØR, ikke for

Anonymkode: ffaaf...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be far søke nav. Enkelt og greit. 

Far her tjener 580.000, jeg 410.000. Han betalte 1450 da han hadde samvær annenhver onsdag til mandag (vet ikke hva slags prosent det utgjør) og nå som han ikke har barnet overhodet betaler han 4000.  Barnet er 13, det endres jo med alder på barnet og 

Anonymkode: 3532d...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...