Gå til innhold

er ikke eksen til min mann på jorde her ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

barnemoren til min mann , krever 10 000 i bidrag på 2 barn som far har 40% av tiden, vi mener dette er altfor mye og ønsker og ta dette gjennom nav, far tjener ca 450.000 i året,mens mor tjener ca 420.000 i året, vi har også 2 små barn. Jeg elsker bonusbarna mine på 13 og 10,men vi kan ikke blakke oss.

hva tenker dere? far kan ta dette gjennom nav,eller må mor gjøre dette da barna er hos henne 60%, siden hun ikke vil, blir det jo vanskelig og presse/tvinge henne

Anonymkode: 05d8e...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de nå har en privat avtale, og mor er fornøyd med den, så er det jo klart hun protesterer. Min mann har bidrag gjennom nav og betaler drøyt 4000,- for 1 barn som mor har nektet å sende til oss fra barnet var lite. Far har her omtrent samme lønn som din mann har. Klart det er mer hensiktsmessig for din mann å få bidraget utregnet hos nav.

Anonymkode: b9159...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende han bør få det regnet på hos NAV. Men med så lav inntekt burde han tenkt på å ikke dra på seg fire unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sug lut skrev:

Det kan godt hende han bør få det regnet på hos NAV. Men med så lav inntekt burde han tenkt på å ikke dra på seg fire unger.

Ja, egentlig burde man ta lærdom fra eugenikken, og heller tvangssterilisere de med lav sosioøkonomisk status. Kanskje burde man også opprette en nemd, som avgjør om en faktisk får lov til å beholde ungen en ruger på. #EtVarmereSamfunn

Anonymkode: 3444d...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, egentlig burde man ta lærdom fra eugenikken, og heller tvangssterilisere de med lav sosioøkonomisk status. Kanskje burde man også opprette en nemd, som avgjør om en faktisk får lov til å beholde ungen en ruger på. #EtVarmereSamfunn

Anonymkode: 3444d...eb5

Ja, det kunne vært en meget god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, egentlig burde man ta lærdom fra eugenikken, og heller tvangssterilisere de med lav sosioøkonomisk status. Kanskje burde man også opprette en nemd, som avgjør om en faktisk får lov til å beholde ungen en ruger på. #EtVarmereSamfunn

Anonymkode: 3444d...eb5

Når folk ikke forstår selv at man ikke må få flere unger enn man evner å forsørge..... 

Anonymkode: 58f81...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke være enig om å ta det gjennom nav, han kan gjennomføre det uten hennes velsignelse på forhånd. Han skal selvfølgelig ikke betale så mye når han har så lav inntekt.

Klippet fra nav:

Hvis dere ikke blir enige om en privat avtale, kan både bidragsmottaker og bidragspliktig søke om fastsettelse fra NAV. Da må begge parter betale et gebyr på 1130 kr. Les mer om hvordan du søker om barnebidrag gjennom NAV

Både den som betaler og den som mottar barnebidraget kan også kreve at formidlingen av bidraget administreres av NAV.

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/Barnebidrag/Barnebidrag

Anonymkode: 2f2ab...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 10000 i mnd er mye, men må også si meg enig i at man ikke burde få flere barn enn man klarer å forsørge . Det gjelder generelt . 

Anonymkode: 70f87...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler far 5000kr for to småskoleunger han har annenhver helg. Jeg tjener trehundretusen, han fem. Han bare begynte med det bidraget, vi har ikke blitt enige. Kanskje for lite? 

 

Bidraget dekker akkurat SFO-regningene. Så har begynt å irritere meg over fedre som mener de blakker seg på unger de ikke bor med. Det er IKKE tilfellet. Jeg blakker meg på å ha dem boende hos meg. Med glede selvsagt. 

Anonymkode: daaff...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her betaler far 5000kr for to småskoleunger han har annenhver helg. Jeg tjener trehundretusen, han fem. Han bare begynte med det bidraget, vi har ikke blitt enige. Kanskje for lite? 

 

Bidraget dekker akkurat SFO-regningene. Så har begynt å irritere meg over fedre som mener de blakker seg på unger de ikke bor med. Det er IKKE tilfellet. Jeg blakker meg på å ha dem boende hos meg. Med glede selvsagt. 

Anonymkode: daaff...1e4

Legg det inn i kalkulatoren så ser du jo fort det

https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0

Men om du er enslig mor betaler du vel ikke full pris på sfo?

Anonymkode: 2f2ab...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legg det inn i kalkulatoren så ser du jo fort det

https://tjenester.nav.no/bidragskalkulator/innledning?0

Men om du er enslig mor betaler du vel ikke full pris på sfo?

Anonymkode: 2f2ab...5f0

Jeg er samboer og har nytt barn med ham, intet å hente hos nav for meg :-)

Anonymkode: daaff...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han har ungene 40%, hun mottar utvidet barnebidrag samt særfradrag som enslig forsørger, og hun ikke har flere egne barn å forsørge, skal han i grunn ikke betale noe bidrag. 10000 er litt råflott å be om ved 40/60 samvær hvor hun mottar fradrag og utvidet barnebidrag. 

Anonymkode: 3444d...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes 10000 i mnd er mye, men må også si meg enig i at man ikke burde få flere barn enn man klarer å forsørge . Det gjelder generelt . 

Anonymkode: 70f87...87f

Men hvis han har barna 40% og betaler bidrag i tillegg så er han absolutt med på å forsørge dem. 

Anonymkode: 9b6c6...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iht bidragskalkulatoren så skal min ex betale ca 7000kr for to barn på 6 og 12 han har 40%. Han tjener nesten 1300000 jeg tjener 500000kr. 

Så 10k er nok mye ja...

Anonymkode: f540f...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Det kan godt hende han bør få det regnet på hos NAV. Men med så lav inntekt burde han tenkt på å ikke dra på seg fire unger.

Såå lav inntekt er det vel ikke? 

Anonymkode: 32746...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt for mye. Jeg er alene med 2 barn like gamle, men her har far barna kun en helg i måneden, han tjener 800 000 i året, og jeg 200 000 i året. Og han betaler 9500 i bidrag for hans 2 barn. Nå tjener han betraktelig mer, og har de betraktelig mindre.

Anonymkode: 90043...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

barnemoren til min mann , krever 10 000 i bidrag på 2 barn som far har 40% av tiden, vi mener dette er altfor mye og ønsker og ta dette gjennom nav, far tjener ca 450.000 i året,mens mor tjener ca 420.000 i året, vi har også 2 små barn. Jeg elsker bonusbarna mine på 13 og 10,men vi kan ikke blakke oss.

hva tenker dere? far kan ta dette gjennom nav,eller må mor gjøre dette da barna er hos henne 60%, siden hun ikke vil, blir det jo vanskelig og presse/tvinge henne

Anonymkode: 05d8e...33f

Burde dere ikke tenkt på at han allerede hadde forsørgeransvar for to barn før dere laget flere? Man skaffer seg ikke flere enn man kan forsørge! 

Hva sier bidragskalkulatoren til NAV? Har de allerede en avtale, eller er dette et forslag fra hennes side?

Anonymkode: ffaaf...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

barnemoren til min mann , krever 10 000 i bidrag på 2 barn som far har 40% av tiden, vi mener dette er altfor mye og ønsker og ta dette gjennom nav, far tjener ca 450.000 i året,mens mor tjener ca 420.000 i året, vi har også 2 små barn. Jeg elsker bonusbarna mine på 13 og 10,men vi kan ikke blakke oss.

hva tenker dere? far kan ta dette gjennom nav,eller må mor gjøre dette da barna er hos henne 60%, siden hun ikke vil, blir det jo vanskelig og presse/tvinge henne

Anonymkode: 05d8e...33f

Tvinge? Alle har jo plikt til å forsørge sine barn etter evne. Hun også. Og da er det bare rimelig om dere tar utregningen gjennom NAV. Han må jo bare si at han ikke betaler før han ser den offisielle beregningen.

Og 10.000 høres enormt mye ut. Det er jo 240.000 i året. Hvis han hadde en inntekt på over en million, så ja. Det har nemlig eksen min, og han betaler ca 5000 for ett barn.

Anonymkode: 23fc4...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synes 10000 i mnd er mye, men må også si meg enig i at man ikke burde få flere barn enn man klarer å forsørge . Det gjelder generelt . 

Anonymkode: 70f87...87f

Det gjelder vel på en måte mor også, da. Om hun er avhengig av 10 000 kroner i bidrag i måneden vil jeg ikke si hun heller er i stand til å forsørge de barna hun har satt til verden. 

Anonymkode: 4b2a5...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Burde dere ikke tenkt på at han allerede hadde forsørgeransvar for to barn før dere laget flere? Man skaffer seg ikke flere enn man kan forsørge! 

Hva sier bidragskalkulatoren til NAV? Har de allerede en avtale, eller er dette et forslag fra hennes side?

Anonymkode: ffaaf...e47

Det koster ikke 10.000 i måneden å forsørge to barn, altså. Så mye eter ikke en 13-åring. 

Anonymkode: 23fc4...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, egentlig burde man ta lærdom fra eugenikken, og heller tvangssterilisere de med lav sosioøkonomisk status. Kanskje burde man også opprette en nemd, som avgjør om en faktisk får lov til å beholde ungen en ruger på. #EtVarmereSamfunn

Anonymkode: 3444d...eb5

Et alternativ til dette hadde jo vært at folk selv tok ansvar for ikke å bringe til verden flere barn enn de evner å forsørge på en god måte. Men det er det mange som ikke fikser, de bytter partnere og bare MÅ ha er nytt kjærlighetsbarn for hver nye "endelig den rette" de møter.

Så kanskje tvangssterilisering hadde vært noe, for å beskytte barna.

Anonymkode: 311af...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)

Alle dere som maser om at man ikke skal få flere barn enn man kan forsørge: kan dere ikke lese? Han har ungene 40 % men mor vil ha bidrag som om han ikke har samvær i det hele tatt. Ifølge bidragskalkulatoren skal han betale rundt 2000 kr. Mors krav på 10000 er jo fullstendig urimelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjelder vel på en måte mor også, da. Om hun er avhengig av 10 000 kroner i bidrag i måneden vil jeg ikke si hun heller er i stand til å forsørge de barna hun har satt til verden. 

Anonymkode: 4b2a5...988

Ja jeg er enig . Som sagt generelt . Ikke få flere barn enn man kan forsørge

Anonymkode: 70f87...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...