Gå til innhold

Hva er greia med godteposer i barnebursdager??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke hi. Og det må da for pokker være lov å spørre uten at snurpekjerringer skal grine på nesa av det

Anonymkode: f46dd...f48

Du må gjerne kalle meg for snurpekjerring. Men synes fortsatt at jeg har et poeng her. Vi er på tredje siden av diskusjonen, og HI har nettopp igjen spurt om ingen kan svare henne på hvorfor det er slik. Det er jo kommet mange svar, men sannsyligvis ikke de HI vil ha. Det nytter fint lite å spørre opp igjen da tenker jeg. Hvis det er et stort problem for henne, så hadde jeg faktisk tatt dette opp på et felles foreldremøte, eller spurt når jeg hadde hentet barnet mitt i selskapet.

Endret av Kari Mari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Kari Mari skrev:

og HI har nettopp igjen spurt om ingen kan svare henne på hvorfor det er slik

DET ER IKKE HI SOM HAR SPURT OM DET. JEG SPURTE OM DET

Anonymkode: f46dd...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

DET ER IKKE HI SOM HAR SPURT OM DET. JEG SPURTE OM DET

Anonymkode: f46dd...f48

Så hissig!

Kan du ikke egentlig tenke deg grunnen selv? Vi gir som sagt posene under selskapet, men regner med at de som gir de når selskapet er slutt synes det er mest praktisk slik. Kanskje det er med på å gjør avslutningen litt enklere, det kan være litt vanskelig å få med seg unger som er midt i leken. Eller så vil de ikke har klissete snop rundt i hele huset. Eller så håper de kanskje at de lager mest mulig problem for andre ved å sende de hjem. Mulighetene er mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

DET ER IKKE HI SOM HAR SPURT OM DET. JEG SPURTE OM DET

Anonymkode: f46dd...f48

Kan du ikke bare lese svarene HI har fått da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det ikke etter at det i en bursdag her var et barn som spurte etter godteposen sin. Forferdelig frekt. Vi hadde masse kaker, gele, is osv. At ikke folk kan lære ungene sine folkeskikk.

Anonymkode: 54679...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri fått godtepose som barn, ingen som drev med det. Og har heller aldri delt ut poser. Gjestene får spise alt de orker av alt som står framme mens de er hos oss, det funker gulle godt.

Anonymkode: 55d10...ca5

Om de får spise så mye godteri de orker, hva er den store forskjellen på å få det i en pose i feks fiskedamm mot slutten av bursdagen?

Anonymkode: c4a10...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om de får spise så mye godteri de orker, hva er den store forskjellen på å få det i en pose i feks fiskedamm mot slutten av bursdagen?

Anonymkode: c4a10...2e1

At vanlig dannelse ikke tilsier "nistepakke" fra andres selskaper. 

Anonymkode: 55d10...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

At vanlig dannelse ikke tilsier "nistepakke" fra andres selskaper. 

Anonymkode: 55d10...ca5

Hvis man har dannelse gir man ikke godtepose i barnebursdag? 🤣🤣

Anonymkode: c4a10...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man har dannelse gir man ikke godtepose i barnebursdag? 🤣🤣

Anonymkode: c4a10...2e1

Jo. Det kan godt hende man gjør, men man sender ikke unger hjem med godtepose som siste post. 

Anonymkode: 55d10...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde godteposer i bursdager på 80-tallet, så det er ikke akkurat noen ny ide. Jeg tror tanken bak var at alle skulle få det samme, med skåler stående framme kan jo noen grabbe til seg alt med en gang, sånn at andre ikke får noe. Posene ble delt ut med fisking med kosteskaft, hyssing og klesklype, og var en del av underholdningen. Noe ble spist under selskapet, resten ble med hjem.

Anonymkode: b0077...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...