Gå til innhold

Hva er greia med godteposer i barnebursdager??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når ble det en greie at ungene skal få en pose med godteri ETTER at de har inntatt masse kake og godis på bursdagen allerede. Så skal de stappe i seg enda mer når de kommer hjem. 

Ungene synes jo det er gøy, jeg har sendt med selv fordi alle andre gjør det. Men jeg forstår ikke greia. 

 

Anonymkode: 44ce3...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje bare fordi det er blitt en «tradisjon» hos mange. Husker ungene synes det var veldig stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting! De kan gjerne få godtepose for min del, men den deles jo ut ved døra når man går!! Hvorfor kan de ikke få den i bursdagen og spise godteriet der? Når de får den med seg hjem er det umulig å få i dem noe ordentlig mat før de legger seg, også sitter søsknene der uten godtepose og synes det er blodig urettferdig at DE ikke får godteri. Det irriterer meg hver gang. Forstår virkelig ikke poenget. 

Anonymkode: 9aee7...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når ble det en greie at ungene skal få en pose med godteri ETTER at de har inntatt masse kake og godis på bursdagen allerede. Så skal de stappe i seg enda mer når de kommer hjem. 

Ungene synes jo det er gøy, jeg har sendt med selv fordi alle andre gjør det. Men jeg forstår ikke greia. 

 

Anonymkode: 44ce3...4eb

Jeg praktiserer ikke det der. De får spise alt de kan få ned av søtt og salt mens de er hos oss, og det de ikke har klart å spise før de går, det blir igjen her. Skjønner heller ikke greia.

Anonymkode: 55d10...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er en uting! De kan gjerne få godtepose for min del, men den deles jo ut ved døra når man går!! Hvorfor kan de ikke få den i bursdagen og spise godteriet der? Når de får den med seg hjem er det umulig å få i dem noe ordentlig mat før de legger seg, også sitter søsknene der uten godtepose og synes det er blodig urettferdig at DE ikke får godteri. Det irriterer meg hver gang. Forstår virkelig ikke poenget. 

Anonymkode: 9aee7...c13

For det første, bursdager er vel ikke en daglig greie? En liten godtepose er vel ingen krise? Og for det andre, småsøsknene må finne seg i at de ikke kan få alt det andre får. 

Anonymkode: f629f...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første, bursdager er vel ikke en daglig greie? En liten godtepose er vel ingen krise? Og for det andre, småsøsknene må finne seg i at de ikke kan få alt det andre får. 

Anonymkode: f629f...11d

I en klasse kan det være 30 barn, så selv om en bursdag ikke er eb daglig greie, kan du risikere at den nærmer seg en ukentlig greie.

Anonymkode: 55d10...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når ble det en greie at ungene skal få en pose med godteri ETTER at de har inntatt masse kake og godis på bursdagen allerede. Så skal de stappe i seg enda mer når de kommer hjem. 

Ungene synes jo det er gøy, jeg har sendt med selv fordi alle andre gjør det. Men jeg forstår ikke greia. 

 

Anonymkode: 44ce3...4eb

Når det ble sånn? ...var sånn på sen 70-tall/tidlig 80-tall når jeg vanket i barnebursdager i allefall. 

Til min kid sine bursdager har jeg byttet ut noe med klistremerker, kjeks , rosiner etc. Men kommer ikke til å bryte tradisjonen.

Anonymkode: f4ed8...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på.80 tallet og vi hadde godteriposer. Hadde fiskedamder man fisket opp hver sin pose. Men tror det var i bursdagen og ikke når de skulle dra hjem

Anonymkode: 30c29...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri gitt med godteposer og i løpet av 10 år med bursdager er det ett barn som har reagert. Vi setter frem godteri sammen med kakene og det blir stående til de går. Etter det trenger de ikke mer godteri. 

Vi fikk godteposer da jeg var liten på 80- tallet. Den fikk vi etter kakene og så spiste vi på det som var i den mens vi så Donald på movieboksen.

Anonymkode: bd5ae...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Salvador skrev:

Jeg husker jeg fikk det i bursdager jeg var i som barn, jeg er 32 år og for meg er det en tradisjon!  ☺ 

Samme alder og samme her😊

Anonymkode: 74491...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en gang å gi ungene godteposen før besøket var slutt, men da trodde alle ungene at de skulle hjem 😆 

Men jeg synes ikke dette er en noe å ta så veldig på vei for. De er jo ikke i bursdag hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt skattejakt etter posene, og godteposen blir spist av i selskapet. Selvfølgelig noen som har litt igjen. Men å vente til ungene går, DET skjønner eg meg ikkje på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia har i hvert fall vart i 50 år, så det er nok en tradisjon som er kommet for å bli. 

Vi har alltid fiskedam, men det varierer hos andre om de får posen i selve selskapet eller ved døren når de skal hjem. Stor stas er det uansett.

Jeg har hatt barn i over 20 år og det har aldri skjedd at de ikke har fått godtepose i bursdagsselskap. Jammen er det ikke blitt flotte mennesker av dem, uten fedmeproblemer eller et eneste hull i tennene. 

Slapp av og ikke ta alt så alvorlig, det vil helst gå bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vær gjerne dem som stopper... I dare Yoi....

Anonymkode: d3aac...cc2

Jeg prøvde når mellomste var barneskoleelev. En av ungene grein og hylte og nekta å bli med mora hjem før hun fikk godteposen sin. He he. Hun fikk med seg kakestykke og litt nonstop i en brødpose. Mora var flau og selv om de andre også ble litt rare var det ingen som ble som henne. (Hun var siste barnet igjen og jeg følte jeg ikke hadde noe annet valg enn å putte ett eller annet i en pose. Jeg var drit sliten og ville inn og legge meg.) 

De lærte etterhvert. Hadde alltid masse godis i skåler på bordet og fiska etter ispinner. 

De siste åra (3. barnet) har vi kjørt Pinata. Men ikke helt på slutten, så de fleste har spist opp før de drar. (Selv om noen vil brødposer for å spare med seg litt hjem og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også å huske at vi spiste det til filmen i noen bursdager. Jeg har ikke praktisert det i bursdager til mine barn, synes også se kan spise det godteriet de vil mens de er hos oss.

Anonymkode: 295f4...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en uting! De kan gjerne få godtepose for min del, men den deles jo ut ved døra når man går!! Hvorfor kan de ikke få den i bursdagen og spise godteriet der? Når de får den med seg hjem er det umulig å få i dem noe ordentlig mat før de legger seg, også sitter søsknene der uten godtepose og synes det er blodig urettferdig at DE ikke får godteri. Det irriterer meg hver gang. Forstår virkelig ikke poenget. 

Anonymkode: 9aee7...c13

Det  brde da ikke være noe problem. Bare vær konsekvent med at de må spise middag først og at det de har med hjem deles med søsken så blir det bare positivt.

Anonymkode: a4f27...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det  brde da ikke være noe problem. Bare vær konsekvent med at de må spise middag først og at det de har med hjem deles med søsken så blir det bare positivt.

Anonymkode: a4f27...de5

Enig. Her oppnår femåringen mange storebrorpoeng på å komme hjem og dele godsaker med toåringen.

Jeg tenker også at man som forelder må kunne ta styringen i eget hjem, og si at resten av godteposen er til dessert. Nå blir uansett middagen stort sett rimelig torpedert av bursdagsbesøket i seg selv, godtepose eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi «fiskeleken» men de får posen i bursdagen da. Ni av ti unger tar den med uåpnet hjem da de har det for travelt i bursdagen. Ville nok aldri delt ut en pose i døra på veien hjem. Det er jo skikkelig bak mål. 

Anonymkode: 1698c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er en uting! De kan gjerne få godtepose for min del, men den deles jo ut ved døra når man går!! Hvorfor kan de ikke få den i bursdagen og spise godteriet der? Når de får den med seg hjem er det umulig å få i dem noe ordentlig mat før de legger seg, også sitter søsknene der uten godtepose og synes det er blodig urettferdig at DE ikke får godteri. Det irriterer meg hver gang. Forstår virkelig ikke poenget. 

Anonymkode: 9aee7...c13

En gylden sjanse til å lære barna at man må tåle at andre har noe de ikke har innimellom. Neste gang er det en sv de som har vært i bursdag og har med godtepose som ikke de andre får av. Livet er ikke rettferdig alltid. Sånn er det. 

Anonymkode: b3248...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke godteposer. Setter frem masse små skåler med godis, popcorn og chips. Barna stapper i seg og de har aldri nevnt noe om godtepose. Har ikke kaker heller, vi.  Har iskiosk med ulike typer strøssel. 😊

Anonymkode: 002b6...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser virkelig ikke problemet, her er det stort sett lørdag det er bursdager på og uansett godedag, ser ikke problemet at barn får litt godt av og til, er så mye hysteri rundt dette

Anonymkode: d3aa8...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født på 70 tallet og fikk alltid dette selv i bursdager, og ungene mine igjen ! Tradisjon vil jeg kalle det, og dette var vel før hysteriet tok overhånd.  Det er ikke godteriet som lille Trulte får i bursdagen som gjør henne feit, men kostholdet/ snacksen hjemmenifra. JA, og de med sykdommer o.l er ikke under det jeg mener her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...