Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #26 Skrevet 23. februar 2018 Jeg samlet på mye rart ja🤭 men Kinderegg figurer og steiner var nok det jeg samlet mest på. Men glansbilder, klistremerker, servietter osv. av mine barn så har i hvert fall eldstemann arvet etter meg. Jeg å min ektemann får oss en god latter mer enn en gang ila uken. Han samler på steiner, men egentlig alt. Han er som en ravn, kommer hjem fra skolen med alt i fra en liten Stein til en halv sykkel😂😂 han har et gjemmested ute hvor han legger alt og en plass til steinene sine ute😄 Anonymkode: 5537a...967
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #27 Skrevet 23. februar 2018 Samlet på mye! Av det jeg kan komme på: Frimerker. Glansbilder. Servietter. Viskelær. Pyntesåper. Små skyggeblokker. Brevpapir. Klistremerker inkl Sad Sam. Care bears kort. Kindereggfigurer. Små porselensfigurer (perlemorskimmer var ekstra stas). Utgåtte mynter og sedler. Utenlandske penger. Plakater og bilder ++ av Michael Jackson. Blyanter. Klinkekuler. Skjell. Steiner. Lykketroll. Binderser (ulike fasonger og farger). Synes det var utrolig moro å samle på og systematisere ting, samt at det var sosialt å bytte med venner og andre. Man lærte verdien av ting også. Alle vennene mine samlet på mye også. Min datter samler ikke på noe. Neglelakker, kanskje. Synes det er litt trist at den gleden og tradisjonen virker å ha forsvunnet. På en annen side så er jeg anti-samler i dag, og har kvittet meg med alt Nyter et minimalistisk hus Anonymkode: fc5fc...a3f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #28 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Samlet på mye! Av det jeg kan komme på: Frimerker. Glansbilder. Servietter. Viskelær. Pyntesåper. Små skyggeblokker. Brevpapir. Klistremerker inkl Sad Sam. Care bears kort. Kindereggfigurer. Små porselensfigurer (perlemorskimmer var ekstra stas). Utgåtte mynter og sedler. Utenlandske penger. Plakater og bilder ++ av Michael Jackson. Blyanter. Klinkekuler. Skjell. Steiner. Lykketroll. Binderser (ulike fasonger og farger). Synes det var utrolig moro å samle på og systematisere ting, samt at det var sosialt å bytte med venner og andre. Man lærte verdien av ting også. Alle vennene mine samlet på mye også. Min datter samler ikke på noe. Neglelakker, kanskje. Synes det er litt trist at den gleden og tradisjonen virker å ha forsvunnet. På en annen side så er jeg anti-samler i dag, og har kvittet meg med alt Nyter et minimalistisk hus Anonymkode: fc5fc...a3f Jeg og. Jeg husket at jeg satt på verandaen og vasket nyplukkede skjell før jeg fikk ta de med inn De ble vasket og sortert møysommelig. Synd det ikke er sånn lenger, de har alt for mye nå og bryr seg ikke så mye om det de har Anonymkode: c9306...1cf
Himmel og hav Skrevet 23. februar 2018 #29 Skrevet 23. februar 2018 Jeg var nok ikke en veldig ivrig samler, men jeg samlet da på servietter - de runde, tynne var de mest sjeldne, glansbilder og tørka blomster. Det hender fortsatt at foreldrene mine åpner ei bok som har stått i hylla lenge og finner en flat forglemmegei eller balderbrå. Ungene mine har samlet på suvenirer fra steder vi har vært, gogos, pokemonkort, yugiohkort og beyblades. Yngste har nok et samlergen, for han samler enda, bare på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #30 Skrevet 23. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg og. Jeg husket at jeg satt på verandaen og vasket nyplukkede skjell før jeg fikk ta de med inn De ble vasket og sortert møysommelig. Synd det ikke er sånn lenger, de har alt for mye nå og bryr seg ikke så mye om det de har Anonymkode: c9306...1cf Man hadde alltid noe å ønske seg også, og gleden ble stor over små ting. Man ble også sysselsatt i stor grad, og kunne holde på lenge for å lete etter det perfekte skjellet for eksempel. Husker mamma alltid tok med seg en serviett hjem fra hvert besøk hun var i. Mormor sendte meg servietter og glansbilder i brev. Små handlinger som viste mye omtanke ❤️ Bondet veldig med andre som samlet på de samme tingene, og fikk nye venner på den måten. Blir helt nostalgisk Anonymkode: fc5fc...a3f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #31 Skrevet 23. februar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir helt nostalgisk Jeg og Anonymkode: c9306...1cf
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #32 Skrevet 23. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Min eldste samler på pinner og steiner. Skulle tro hun varen bever. Hun kan i hvert fall bygge litt av en demning med den haugen vi nå har i hagen. I fjor vinter samlet hun på snøballer, ble litt traumatisk da våren kom og mor nektet å huse en million snøballer i vår bittelille frys. Anonymkode: a4ed3...07b Hehe, så skjønn ❤️ Anonymkode: 44171...786
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #33 Skrevet 23. februar 2018 Kom på en ting til jeg samlet på. 😀 Miami Vice klistremerker. De fikk vi inni tyggegummi. Jeg var en hardbarka Don Johnson fan..😂 Hi Anonymkode: 6eef5...291
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #34 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kom på en ting til jeg samlet på. 😀 Miami Vice klistremerker. De fikk vi inni tyggegummi. Jeg var en hardbarka Don Johnson fan..😂 Hi Anonymkode: 6eef5...291 Ehhh feil tråd.. 🙈🙈🙈😭 Anonymkode: 6eef5...291
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #35 Skrevet 23. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ehhh feil tråd.. 🙈🙈🙈😭 Anonymkode: 6eef5...291 Nei..NÅ skjønner jeg ingenting. Huff, best å legge seg nå. GOD NATT..😂😂 Anonymkode: 6eef5...291
Superdolly Skrevet 23. februar 2018 #36 Skrevet 23. februar 2018 Jeg samlet på glansbilder og servietter. Og, av alle ting, blyantkvess. Det som havner oppi blyantspisseren når man spisser en blyant. Jeg hadde et stort norgesglass som stod i vinduskarmen . Mine barn har samlet på mer enn det jeg gjorde. Viskelær, klistremerker, steiner, Pet Shop-figurer, alskens småting som jeg ikke helt har oversikt over.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #37 Skrevet 23. februar 2018 Jeg samlet på glansbilder, viskelær, klistremerker, frimerker, små notatblokker og singel. Født i 82. Anonymkode: eee77...5e0
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #38 Skrevet 23. februar 2018 Har samlet på masse!!! Servietter, glansbilder, klistremerker, pyntesåper, bilder og plakater av diverse kjendiser og kongelige, brevpapir, små notisbøker, steiner, frimerker, viskelær, mynter (gamle norske + utenlandske). Sikkert mer også! ;-) Har litt av samlingene enda liggende på loftet. ;-) Anonymkode: 66231...16d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #39 Skrevet 23. februar 2018 Happy hippos, skilpaddene, servietter, viskelær, baywatch-og turtlesklistermerker vi fikk i en tyggegummi😍 Guttene samlet på pokemonkort. Anonymkode: b0304...855
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #40 Skrevet 23. februar 2018 Glansbilder, pog, gogos, Kinderegg figurer, men kun de som var hel og man ikke trengte å bygge. Jeg håper pog blir «in» igjen. For det er så sinnsykt gøy.🙈 Anonymkode: cf6c9...69e
sug lut Skrevet 23. februar 2018 #41 Skrevet 23. februar 2018 6 timer siden, Fandens Oldemor skrev: Jeg samlet på bittesmå pynteting til å ha i settekassen min (kjøpte gjerne en ting fra hvert sted jeg reiste til), viskelær og brevpapir (helst med duft på begge deler), såper, servietter, glansbilder, vifter, frimerker og plakater. Mine barn samler ikke på noe som helst 😧 Det er rart. JAAAA! Settekasseting! Det gjorde jeg også.
Fandens Oldemor Skrevet 24. februar 2018 #42 Skrevet 24. februar 2018 7 timer siden, sug lut skrev: JAAAA! Settekasseting! Det gjorde jeg også. Jeg har i grunnen lyst til å ha en settekasse nå også, jeg. Den kunne hele familien samlet minner i. Skal se om jeg finner ☺️
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #43 Skrevet 24. februar 2018 Samlet på colakorker, servietter, sad-sam klistremerker og tomme røykpakker (de var litt kule) barna samler på pokemon kort, lego figurer, de åpningsgreiene til brusbokser og kronestykker Anonymkode: 2d994...5a9
LME1001 Skrevet 24. februar 2018 #44 Skrevet 24. februar 2018 Viskelær spice Girls-kort mini-mat (?), altså f.eks små corn flakes-pakker, vareprøver ol brevpapir/konvolutter pogs aah, herlig barndom! 😍 (Født i 85)
sug lut Skrevet 24. februar 2018 #45 Skrevet 24. februar 2018 50 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Jeg har i grunnen lyst til å ha en settekasse nå også, jeg. Den kunne hele familien samlet minner i. Skal se om jeg finner ☺️ Jeg har min stående i kjelleren, det er en skikkelig flott en også, fra lokalavisa hjemme da den gikk over fra å ha skikkelig setteri til mer moderne offset-trykking. Og jeg kvitter meg aldri med den. Men jeg klarer ikke helt å få grepet på hva jeg, voksne meg, ville fylle den med. Bortsett fra noe som ikke kan skje før huset er tomt for unger og jeg kan virkeliggjøre ideen om et arbeidsrom til meg hvor jeg skal ha den på min gedigent svære arbeidsbenk med knapper og annet småtilbehør i. (Og ingen av ungene er interessert i å ha den heller, så et sånt familieprosjekt ville det ikke bli.) Jeg tror jeg må ta det opp til vurdering en gang til, muligens, om den ikke skal bli stående i mange år til...
Mia_73 Skrevet 24. februar 2018 #46 Skrevet 24. februar 2018 Jeg samlet tyggispapir som måtte brettes på en spesiell måte. Ble mange tusen ila ungdomsåra.
sug lut Skrevet 24. februar 2018 #47 Skrevet 24. februar 2018 Nå kom jeg på at jeg samlet på hestenavn. Finleste travresultater i avisa og skrev ned i en liten bok, hadde mange tusen.
amandine Skrevet 24. februar 2018 #48 Skrevet 24. februar 2018 2 timer siden, Fandens Oldemor skrev: Jeg har i grunnen lyst til å ha en settekasse nå også, jeg. Den kunne hele familien samlet minner i. Skal se om jeg finner ☺️ Det har vi😁 jeg elsker settekasser. Har ute til barnas turskatter og småstein og pinner, har inne til de fine steinene og på hytta som skattesamling. I tillegg har jeg en settekasse til trådsneller...
amandine Skrevet 24. februar 2018 #49 Skrevet 24. februar 2018 1 time siden, sug lut skrev: Jeg har min stående i kjelleren, det er en skikkelig flott en også, fra lokalavisa hjemme da den gikk over fra å ha skikkelig setteri til mer moderne offset-trykking. Og jeg kvitter meg aldri med den. Men jeg klarer ikke helt å få grepet på hva jeg, voksne meg, ville fylle den med. Bortsett fra noe som ikke kan skje før huset er tomt for unger og jeg kan virkeliggjøre ideen om et arbeidsrom til meg hvor jeg skal ha den på min gedigent svære arbeidsbenk med knapper og annet småtilbehør i. (Og ingen av ungene er interessert i å ha den heller, så et sånt familieprosjekt ville det ikke bli.) Jeg tror jeg må ta det opp til vurdering en gang til, muligens, om den ikke skal bli stående i mange år til... Ta den i bruk. Nå.
sug lut Skrevet 24. februar 2018 #50 Skrevet 24. februar 2018 4 minutter siden, amandine skrev: Ta den i bruk. Nå. Gi meg plass - vegg eller bord. Nå. Sukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå