Gå til innhold

Hva samlet dere på, da dere var små? Og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samler barn i dag på noe?

Mine barn samler ikke på noe egentlig.  

Selv samlet jeg på alt mulig rart, viskelær, servietter, klistremerker og kinderegg figurer hadde jeg bøttevis av. 

Husker hvordan vi byttet og jaktet på de fineste og skjeldene objektene. Vi brukte jo masse tid på dette. 

Gjør barn slik i dag?

Anonymkode: 6eef5...291

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg samlet viskelær, glansbilder og hårstrikk med figurer.

jeg tror barna mine har genene.

Sønnen hadde i flere år en steinsamling som bare vokste i omfang. Ganske snurt på moren sin for at hun krevde den måtte være ute.... Ellers samler han på minionskort og legofigurer og eggekartonger.

Datteren samler viskelær og kosedyr og neglelakker.

Om de fikk lov ble huset fullt av diverse samlinger.

Jeg vet ikke hva barn ellers samler på for tiden

Anonymkode: 5f545...b1d

Skrevet

Jeg også samlet på masse. Viskelær, kindereggfigurer, servietter, glansbilder og klistremerker. Mine barn samler heller ikke på noe. Unntaket er en liten periode med pokemonkort, men selv de ble ikke godt tatt vare på. Tror barn i dag har så mye leker at et viskelær blir liksom ikke noe stas.

Skrevet

Jeg samlet på colakorker, og ABBA-bilder, og glansbilder, og sikkert mye mer. Glansbilder har jeg ennå.

Mine har samlet på diverse, fra totusinger til Barbie.

Skrevet

glas biler og pins

Skrevet

Servietter😅

Anonymkode: fdc15...a22

Skrevet

Kniver og verktøy.

Anonymkode: 86f04...c82

Skrevet

Jeg samlet på viskelær, klistremerker, sad sam-klistremerker, servietter, kindereggfigurer, steiner og sikkert enda mer. Barna mine samler ikke på noe nei. Det har vært noen steinsamlinger, men de har ikke blitt like godt tatt vare på som mine samlinger. Virker som om barn idag fort går lei samleobjektene også.

Anonymkode: 8ad35...716

Skrevet

Samlet på stein og frimerker. Var ganske ivrig. Samlet på spice girls-kort og 😅

Min samboer har fortsatt frimerkesamlinga si på loftstua. Gjennomført nerd den karen min! :D

Skrevet

Jeg samlet på glansbilder, servietter og viskelær. 

Barna har samlet på fotball- og pokemonkort, greske og romerske mynter og gogos. 

Skrevet

Jeg samlet på servietter, viskelær, glansbilder, små glassdyr som jeg hadde på et speil i vinduskarmen,  og sikkert mer. Jeg samler fremdeles på mye rart, jeg er nok en samler i sjelen.

Ungene mine samler ikke på noe, faktisk. 

Skrevet

Min eldste samler på pinner og steiner. Skulle tro hun varen bever. Hun kan i hvert fall bygge litt av en demning med den haugen vi nå har i hagen.

I fjor vinter samlet hun på snøballer, ble litt traumatisk da våren kom og mor nektet å huse en million snøballer i vår bittelille frys.

Anonymkode: a4ed3...07b

Skrevet

Hva samlet jeg ikke på :) Jeg samlet på viskelær, klistermerker - sad sam klistermerker var en stor hit, glansbilder, servietter, brevpapir, klinkekuler, skjell, steiner, små glassdyr til vinduskarmen, små fine notisblokker, kindereggfigurer (spesielt skilpaddene), russekort, utenlandske mynter, tannlegegaver (oftest små biler). Har endel av det fremdeles, en gang samler alltid samler passer godt på meg :D

Anonymkode: c9306...1cf

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min eldste samler på pinner og steiner. Skulle tro hun varen bever. Hun kan i hvert fall bygge litt av en demning med den haugen vi nå har i hagen.

I fjor vinter samlet hun på snøballer, ble litt traumatisk da våren kom og mor nektet å huse en million snøballer i vår bittelille frys.

Anonymkode: a4ed3...07b

Herlig!😂😂

Anonymkode: 3457a...1b8

Skrevet

Jeg samlet på viskelær, fine såper, noen små dukker som jeg mener å huske het oodles babies. Jentene mine samler på dyrefigurer i Schleich serien .

Anonymkode: f6d86...bd9

Skrevet

Jeg samlet på mye, ser det er det samme som går igjen her. Klistremerker, steiner, servietter, glansbilder, små notisbøker, brevpapir (spesielt de med lukt var populære), viskelær (de ble også spist 😮), såper ++ 

Ungene her samler ikke så mye, det er vel mest mammaen som har fortsatt litt 😁 Vi har en del figurer fra kinderegg som ligger i en boks og aldri blir brukt. 

Skrevet

Glansbilder, servietter, Hubba Bubba i alle farger, viskelær, klistremerker og frimerker. Glansbildene har jeg faktisk ennå :)

Skrevet

Jeg samlet på bittesmå pynteting til å ha i settekassen min (kjøpte gjerne en ting fra hvert sted jeg reiste til), viskelær og brevpapir (helst med duft på begge deler), såper, servietter, glansbilder, vifter, frimerker og plakater. Mine barn samler ikke på noe som helst 😧 Det er rart.  

Skrevet

Jeg samlet på servietter, glansbilder, såper og viskelær gjennom barndommen. Og pogs en kort periode i slutten av barneskolen.

Guttene mine samler på Nerf og Pokémons. De har også store samlinger av trash pack, beyblades og bakugan, men de samleperiodene er over. Hvis Lego er noe man «samler på» så må det også med på listen. Vi har enorme mengder lego, og de ønsker seg stadig nye ting. 

Anonymkode: cd701...088

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva samlet jeg ikke på :) Jeg samlet på viskelær, klistermerker - sad sam klistermerker var en stor hit, glansbilder, servietter, brevpapir, klinkekuler, skjell, steiner, små glassdyr til vinduskarmen, små fine notisblokker, kindereggfigurer (spesielt skilpaddene), russekort, utenlandske mynter, tannlegegaver (oftest små biler). Har endel av det fremdeles, en gang samler alltid samler passer godt på meg :D

Glemte suovenirklistermerjker fra alle campingplasser vi var på om sommerene

Skrevet

Ååå skilpaddene 💕💕💕💕elsket de gledet meg helt vilt til påske for da fikk jeg Kinderegg!! Ellers samlet jeg på telefonkort. Mine besteforeldre bodde i nærheten av en telefonkiosk og han pleide å samle for meg (rip 😭)

Skrevet

Jeg samlet på alt i ulike perioder. Pyntesåper, servietter, viskelær, steiner osv.  

Min 6åring er også en samler. Før var det steiner. Nå går det i korker til melkekartonger 🙈 hun kommer lykkelig hjem fra skolen med 10 nye korker hver dag. 

3åringen samler på steiner (for de kan jeg pynte spisebordet med) og pinner/stokker (for de kan faren bruke til å lage noe fint med). 😂

Det blir ikke ett minimalistisk hjem ihvertfall!

Anonymkode: a0a9e...3ae

Skrevet

Jeg samlet på pog og pokemonkort. Barnet mitt begynte også å samle på pokemonkort, så han fikk mine. Det har riktignok dabbet litt av nå. 

Anonymkode: fbe48...0b2

Skrevet

Jeg har forresten også samlet på kjærlighetsbrevene fra barneskolen! Spesielt lappene der det var skrevet "skal vi være sammen" og med tre ruter der man kunne krysse ja, nei eller kanskje. Det var jammen tider! 😄

Anonymkode: 7ae9f...36e

Skrevet

Jeg er født i 88 jeg samlet på, steiner, glansbilder, glasskår😂, Spise Girls kort, klistremerker, Donald blader, og diverse små figurer som kinder og gogos figurer. 

Anonymkode: c693f...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...