Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #51 Skrevet 23. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ps! Han later som ingen verdens ting etter at han de gangene har sagt at det er mitt hus jeg bestemmer du bor gratis osv..dagen etter så er han smilende fornøyd akkurat som om at han har satt meg på plass liksom. Tror forresten ikke han ønsker at vi skal flytte men tror han har ett ekstremt stort behov for å være "sjefen" i huset og presse det frem at han er ypperste leder. Var ei som spurte om hvordan husarbeid blir fordelt: vel jeg gjør absolutt alt husarbeid! Og han kan finne på å bli sur om han ser at oppvaskmaskinen ikke er tømt og han må gjøre det... Anonymkode: aff09...1fe Oppførselen hans er klassisk for de som er farlig kontrollerende/manipulerende. Det han driver med er psykisk vold, og han bruker i tillegg også økonomi for å kontrollere deg. Selvfølgelig ønsker han ikke at du skal flytte - han tjener jo på at du bor der, han har gratis hushjelp, kokke, elskerinne. Du betaler jo til og med mer enn ham for mat og ting til barna. Ingen hensikt å forsøke familievernkontoret med en slik mann. Han kommer aldri til å endre seg nok til at du kan få et godt liv med ham. Barna dine skal ikke måtte vokse opp og se far utnytte mor så ille, og heller ikke se mor godta at far behandler henne så elendig. Husk at barna dine lærer av hva du gjør, ikke nødvendigvis hva du sier til dem. Jeg tror jeg i ditt tilfelle ville latt som ingenting frem til du har fått en leilighet og kan flytte. Han er typen som enten gjør livet ditt og ungenes mye verre om du prøver å speile ham nå eller krangle med ham... eller at han "skjerper seg" en liten periode, akkurat nok til at du vil få troen på at ting blir bra, slik at du sier fra deg leilighet du har fått... og så vil han fortsette som før igjen når han tror han han full kontroll på deg igjen. Så jeg ville latt som ingenting, lagt planer og bare informert ham den dagen du selv vet hvor og når du og barna flytter. Du fikk et godt tips fra en annen over her om hvordan du kan presentere deg selv for potensielle huseiere du kan leie hos. Ta det til deg og bruk en variant av det hun skrev som passer deg selv. Påpek også fast jobb osv. Anonymkode: 76f0a...4ea
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #52 Skrevet 23. februar 2018 Er du ufør? Da vil du som enslig forsørger få barnetillegg (det får du vel ikke når du har en samboer som tjener godt). Barnetillegget er ca 3.000 kr pr unge det.... Du kommer til å klare deg fint. Anonymkode: 4909e...5a6
februarprins2013 Skrevet 23. februar 2018 #53 Skrevet 23. februar 2018 dra så fort du kan,du fortjener så mye bedre enn dette
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #54 Skrevet 23. februar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du ufør? Da vil du som enslig forsørger få barnetillegg (det får du vel ikke når du har en samboer som tjener godt). Barnetillegget er ca 3.000 kr pr unge det.... Du kommer til å klare deg fint. Anonymkode: 4909e...5a6 Er ikke ufør nei Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #55 Skrevet 23. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja altså hvis jeg flytter så vil jeg jo få mye bedre økonomi en hva jeg har nå. Mtp barnebidrag og forskjellihe stønader. Er så synd å tenke på..for jeg vil jo ikke i utgangspunktet ha bedre økonomi men en fungerende familie 😤 Anonymkode: aff09...1fe Det siste der er akkurat det mannen din trenger å vite...! Anonymkode: 0735e...fbf
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #56 Skrevet 23. februar 2018 En ting er jo ufordragelig oppførsel, men på en annen side så er det jo ikke urimelig at du skal være med å bidra på å boutgifter. Hvis du skal bo for deg selv, så må du jo betale dette. Men da skal han også betale halvparten av mat og ting til barna. Uansett så er det oppførselen hans som er horribel. Anonymkode: 3ee07...d96
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #57 Skrevet 23. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: En ting er jo ufordragelig oppførsel, men på en annen side så er det jo ikke urimelig at du skal være med å bidra på å boutgifter. Hvis du skal bo for deg selv, så må du jo betale dette. Men da skal han også betale halvparten av mat og ting til barna. Uansett så er det oppførselen hans som er horribel. Anonymkode: 3ee07...d96 Vel altså jeg betaler jo halvparten av alt. Boliglånet er allerede dekket av leieboerne så om jeg da evt skulle betalt halvparten av ett boliglån som allerede er dekket så går jo de pengene rett i baklomma hans. Er jo ikke rettferdig, om jeg leier en annen plass så må jeg helt klart ut med husleie men skal jo da også ha barnebidrag for 2 barn, og jeg deler jo da ikke kjøkken/stue/bad/soverom med han. Blir jo som et bofelleskap om man skal regne husleie for å bo sammen med han. Er jo helt klart for å betale strøm internett tv,mat osv..det gjør jeg allerede Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #58 Skrevet 23. februar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd å diskutere dette med han om hvor latterlig det høres ut, han sier da at leieinntektene er hans gode så det skal ikke ha noe å si om lånet er så godt som dekket fra før. Jeg har ikke egenkapital til å kjøpe meg inn..han sier at om jeg skal ha noe å si i huset så må jeg stå på lånet men da skal vi ha en takst av huset også må jeg gå inn med egenkapital. Han vet jo at jeg ikke har denne egenkapitalen.. Anonymkode: aff09...1fe For å ta det økonomiske først: Hvorfor krever han egenkapital? Har du mulighet til å få lån i banken? Det er da banken som kan kreve egenkapital, ikke han. Du har krav på like stor andel av leieinntekter som den delen du eventuelt kjøper deg inn i, så burde være lav risiko for banken å gi deg lån. Ellers synes jeg ikke denne fyren høres noe særlig sympatisk ut. Du skriver dere har felles barn, gjelder dette alle barna i huset? Og mener han at barna heller ikke har noe de skal ha sagt i huset? Jfr kommentar om at han bestemmer hvor leker skal være og hvordan klær skal brettes. Anonymkode: e2501...61a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #59 Skrevet 23. februar 2018 Hi, har du skrevet om denne mannen tidligere - som klikket fordi klærne i skapet til jentungen ikke lå slik han mente de burde og kastet dem utover hele rommet hennes? I så fall - kom deg unna jo før jo heller! Anonymkode: 76f0a...4ea
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #60 Skrevet 24. februar 2018 Når jeg leser dette her er jeg glad for at mannen min er min mann. Jeg flyttet inn i hans hus. Det ble liksom ikke til at jeg begynte å betale leie til han, så jeg betaler leie til meg selv. Dvs at jeg sparer ganske mye penger pr mnd. Har fått en god del penger på kontoen. Jeg er såpass heldig at han betaler absolutt alt med huset, forsikringer, strøm, Internett osv. Mat og annet deles ca i to, samme med ferie og andre utgifter. Det er hans hus, men det er VÅRT hjem. Jeg får gjøre akkurat som jeg vil i mitt/vårt hjem. Anonymkode: 8f366...1dc
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #61 Skrevet 24. februar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi, har du skrevet om denne mannen tidligere - som klikket fordi klærne i skapet til jentungen ikke lå slik han mente de burde og kastet dem utover hele rommet hennes? I så fall - kom deg unna jo før jo heller! Anonymkode: 76f0a...4ea Nei ikke jeg Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #62 Skrevet 24. februar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: For å ta det økonomiske først: Hvorfor krever han egenkapital? Har du mulighet til å få lån i banken? Det er da banken som kan kreve egenkapital, ikke han. Du har krav på like stor andel av leieinntekter som den delen du eventuelt kjøper deg inn i, så burde være lav risiko for banken å gi deg lån. Ellers synes jeg ikke denne fyren høres noe særlig sympatisk ut. Du skriver dere har felles barn, gjelder dette alle barna i huset? Og mener han at barna heller ikke har noe de skal ha sagt i huset? Jfr kommentar om at han bestemmer hvor leker skal være og hvordan klær skal brettes. Anonymkode: e2501...61a Vel han sier at eneste måten jeg kan bli medeier er at vi får en takst på huset og at jeg kjøper meg inn med egenkapital. Begge barna er felles ja. Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #63 Skrevet 24. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel han sier at eneste måten jeg kan bli medeier er at vi får en takst på huset og at jeg kjøper meg inn med egenkapital. Begge barna er felles ja. Anonymkode: aff09...1fe Få en takst, så snakker du med banken. Husk å fortelle banken at leietakerene i praksis vil betale lånet for dere. (Du har rett på halve leieinntekten). Anonymkode: f1892...3c1
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2018 #64 Skrevet 24. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Få en takst, så snakker du med banken. Husk å fortelle banken at leietakerene i praksis vil betale lånet for dere. (Du har rett på halve leieinntekten). Anonymkode: f1892...3c1 Enig med siste taler, dette er en sak mellom deg og banken og her må leieinntekter legges ved (som du også vil ha krav på). Da er det BANKEN som må bestemme om de anser deg som lånekunde, ikke han. Slik du beskriver han tror jeg at han bruker dette med din manglende egenkapital som et skremselsmiddel for at du ikke får kjøpt deg inn og for å ha full kontroll selv. Ta gjerne en prat med noen i banken og sjekk muligheter før du evt drar inn takstmann. Er du medlem i KLP eller SPK og kan ha krav på å få lån der? Anonymkode: e2501...61a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå