Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Samboer sier til stadighet at det er hans hus og han bestemmer..føler meg egentlig hjemløs. Slik er det: han eier huset, han har 1000 kr i avdrag på huset i mnd da hans leieboere dekker stortsett hele lånet. Jeg har dårlig inntekt men betaler halve strømmen,internett og tv. Handler endel mere mat og forbruksartikler enn hva han gjør. Vi har felles barn. Han mener jeg burde betale hva man kan forvente at han ville fått i leie inntekter om han hadde leid ut til noen..altså halve lånet. Altså det er jo ikke realistisk for hvem i hulesete ville leid sammen med han altså delt stue/kjøkken/bad/soverom med han? Jeg kan ikke forstå hvorfor han skal ha husleie i tillegg til at jeg betaler halvparten av det overnevnte..er jo ikke sånn at han har avdrag på mer enn 1000 kr i mnd. Jeg har jo ingen goder av verdiøkning eller skattefradrag på huset da jeg ikke eier noenting av huset. Hva synes dere andre? Jeg synes det er sårende og få slengt i trynet at jeg bor gratis..gjør jo ikke det da. Og at det er hans hus og i hans hus bestemmer han. Altså vi har jo felles barn så jeg føler meg på en måte litt hjemløs og overkjørt. Om man skulle snudd på flisa så kunne jeg jo alltids ha vært aleneforsørger og fått 8000 i mnd i bidrag fra han. Da er det jo han som hadde måttet punge ut hver mnd... Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Huff, høres grusomt ut, og jeg tror faktisk ikke jeg hadde orket å leve med en mann som var sånn. Anonymkode: 63562...8d8
ma(G)ma med to små :) Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Ojj! Jeg tar ikke lett på skilsmisse, men dette hadde jeg IKKE funnet meg i! Dere kan forsøke å ta dere en tur på familievernkontoret, men jeg tviler på at det funker. Mannen er jo tydeligvis ekstremt egoist 🙄
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Fint å få innspill takk for det! Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Flytt ut om du kan. Hvis ikke du har råd så start å spar ca en husleie i måneden opp. Så betaler du til deg selv i stedet for ham og vil på sikt kunne flytte ut. Er man samboere skal man være likeverdige. Det han gjør nå er å sette seg selv over deg. Det er ikke akseptabelt. Få ham gjerne med på fvk. Jeg tror han trenger å realitetsorienteres. Han skal ikke tjene på at du bor der. Dere skal være et team, en felles enhet. Om han ikke klarer det er han ikke klar for å være samboer. Anonymkode: 7ff80...724
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #7 Skrevet 23. februar 2018 Du får si at du gledelig betaler halve lånet men da skal du stå som medeier også. Er det kun han som eier er det kun han som betaler. Anonymkode: 2396e...e0c
Mrs. Bouquet Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 Hadde følt meg uelsket, og ikke sett noen fremtid i forholdet. For meg er samboerskap å dele alt av goder. Det betyr at jeg hadde forlangt å eie halve huset og dele godene av inntektene uavhengig av beløpet hver enkelt tar inn. Hvordan har du havnet i denne situasjonen? Du sier dere har barn, så det er ikke noe nytt heller?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #9 Skrevet 23. februar 2018 Han høres ikke særlig empatisk og kjærlig ut. Hadde flyttet, så kan han jo finne en som vil leie hos han i stedet. Som en annen sier, skal du betale halve lånet, skal du stå som medeier også. Anonymkode: c4ab1...bac
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 Har prøvd å diskutere dette med han om hvor latterlig det høres ut, han sier da at leieinntektene er hans gode så det skal ikke ha noe å si om lånet er så godt som dekket fra før. Jeg har ikke egenkapital til å kjøpe meg inn..han sier at om jeg skal ha noe å si i huset så må jeg stå på lånet men da skal vi ha en takst av huset også må jeg gå inn med egenkapital. Han vet jo at jeg ikke har denne egenkapitalen.. Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd å diskutere dette med han om hvor latterlig det høres ut, han sier da at leieinntektene er hans gode så det skal ikke ha noe å si om lånet er så godt som dekket fra før. Jeg har ikke egenkapital til å kjøpe meg inn..han sier at om jeg skal ha noe å si i huset så må jeg stå på lånet men da skal vi ha en takst av huset også må jeg gå inn med egenkapital. Han vet jo at jeg ikke har denne egenkapitalen.. Anonymkode: aff09...1fe Det som er så sykt er at jeg prøver ikke å bestemme noe som helst angående utbygging/oppussing etc..men han mener han bestemmer over huset altså det som er inni huset om dere skjønner..altså han bestemmer om barnet skal ha lekene sine der eller der..og en rekke ulike hverdagslige ting..klærne skal være brettet slik og slik etter ett system. Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #12 Skrevet 23. februar 2018 Igjen, i dette forhokdet kan du ikke bli. Anonymkode: e40cb...cc5
Mumua Skrevet 23. februar 2018 #13 Skrevet 23. februar 2018 Denne mannen hadde jeg forlatt. Om du betaler utgiftene på ungene så er vel ungene bare dine og da ifølge hans logikk. Han underkuer deg og viser deg ingen respekt ved å behandle deg slik, det kan du ikke finne deg i. Ikke la ungene vokse opp med å tro at dette er normalt.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #14 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det som er så sykt er at jeg prøver ikke å bestemme noe som helst angående utbygging/oppussing etc..men han mener han bestemmer over huset altså det som er inni huset om dere skjønner..altså han bestemmer om barnet skal ha lekene sine der eller der..og en rekke ulike hverdagslige ting..klærne skal være brettet slik og slik etter ett system. Anonymkode: aff09...1fe Seriøst? For en tufs, det der er jo idiotisk uansett om du hadde betalt husleie eller ei. Ønsker han egentlig å bo alene eller. Anonymkode: 24edb...339
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #15 Skrevet 23. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd å diskutere dette med han om hvor latterlig det høres ut, han sier da at leieinntektene er hans gode så det skal ikke ha noe å si om lånet er så godt som dekket fra før. Jeg har ikke egenkapital til å kjøpe meg inn..han sier at om jeg skal ha noe å si i huset så må jeg stå på lånet men da skal vi ha en takst av huset også må jeg gå inn med egenkapital. Han vet jo at jeg ikke har denne egenkapitalen.. Anonymkode: aff09...1fe En ting at han synes det, men hva med det at du betaler mer mat og forbruksartikler enn hva han gjør. Det er rettferdig altså? Anonymkode: 24edb...339
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #16 Skrevet 23. februar 2018 Og varsellampene blinker stadig sterkere.. Anonymkode: e40cb...cc5
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #17 Skrevet 23. februar 2018 Har du skrevet om han før? Synes det høres kjent ut Anonymkode: 24edb...339
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #18 Skrevet 23. februar 2018 Du bør forlate han. Han høres sykt kontrollerende ut 😲 Anonymkode: 8499c...3ef
topaz Skrevet 23. februar 2018 #19 Skrevet 23. februar 2018 Et voksent menneske sier ikke til et annet voksent menneske som de er partner med at det er han som bestemmer. Det er ikke et likeverdig forhold eller partnerskap.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #20 Skrevet 23. februar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det som er så sykt er at jeg prøver ikke å bestemme noe som helst angående utbygging/oppussing etc..men han mener han bestemmer over huset altså det som er inni huset om dere skjønner..altså han bestemmer om barnet skal ha lekene sine der eller der..og en rekke ulike hverdagslige ting..klærne skal være brettet slik og slik etter ett system. Anonymkode: aff09...1fe Det der er helt galt! Kom deg ut og ta vare på deg selv og barnet! Anonymkode: 7ff80...724
Petra Prøvedukke Skrevet 23. februar 2018 #21 Skrevet 23. februar 2018 Flytt, flytt, flytt! En sånn drittsekk kan du ikke bo sammen med.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #22 Skrevet 23. februar 2018 Du går i typisk «kjerringfelle», fordi jeg regner ikke med at du var smart nok til å skrive kontrakt på ditt bidrag i huset? Hvis han selger nå så får han all fortjenesten, selv om du også betaler på lånet. Anonymkode: 4d5a9...3b0
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #23 Skrevet 23. februar 2018 Jøss, jeg lar meg stadig forundre over hva slags mennesker som finnes der ute... Mannen min er ikke perfekt han heller, jeg kunne sikkert laget en liste over ting han kunne forbedret, men han har de egenskapene jeg setter høyest i et forhold. Han er snill, behandler meg som en likeverdig og ikke minst er han veldig generøs. Han tjener mest av oss, men bruker minst, for han er det viktigere at barna og jeg har det vi trenger enn at han har penger igjen til seg selv. Det sier litt om hvordan han er som menneske. Hva sier oppførselen til mannen din om hvordan han er som menneske? Tenk deg om, er dette en mann du ønsker tilbringe livet med? Er dette en mann du ønsker barna dine skal vokse opp og ta etter? Jeg hadde gått fra han om jeg var deg. Anonymkode: 4909e...5a6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #24 Skrevet 23. februar 2018 Jeg har tatt kontakt med 5 utleier hittil, altså inne på finn.no for å prøve å få leid noe selv, 2 svarte ikke og de 3 andre skygget banen da jeg sa alenemor og 2 barn 😣 Anonymkode: aff09...1fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #25 Skrevet 23. februar 2018 Fy flate. Har ikkje ord. Trudde egentlig at eg kun støtta skilsmisser i forbindelse med vold og utroskap, men det der er faktisk like ille. Makan til drittsekk. Kva er greia liksom. Velger en å få barn og starte familie så er en jo en union. Et samarbeid og fellesskap. Dust! (Mannen altså) Anonymkode: f663d...f04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå