Gå til innhold

samboer som til stadighet sier det er hans hus og han bestemmer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk nylig fra min samboer av samme grunn. Planen var at jeg skulle kjøpe meg inn men han «trakk» seg . Vi har også felles barn så jeg vet det ikke er lett å gå. Og jeg elsket han. Men; det sender ganske sterke signaler om forholdets fremtid når han er slik mot deg. Jeg gikk FØR det gikk så langt at jeg ble sint og bitter. Nå eier jeg ett lite koselig hus selv og har skapt ett godt hjem for meg og barnet. Du vil garantert få det bedre alene! Og dessuten; du vil ikkke at barnet ditt skal vokse opp i den tror at det er greit å bli behandlet som ett annenrangs menneske. Flytt og skap deg ett fint liv for deg selv og barnet. Lykke til!

Anonymkode: e51f0...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tatt kontakt med 5 utleier hittil, altså inne på finn.no for å prøve å få leid noe selv, 2 svarte ikke og de 3 andre skygget banen da jeg sa alenemor og 2 barn 😣 

Anonymkode: aff09...1fe

Fortsett å lete.

Sett gjerne inn en annonse selv også på ønsket leid. De fleste utleiere sjekker om det ligger noen der før de selv lager en annonse. 

Det er ikke umulig å få leilighet som alenemor selv om du har møtt på et par som ikke ønsker det. Mange ønsker alenemødre fordi de er sikre langtidsleietagere, med barn ønsker man ikke å flytte hele tiden så derfor prioriterer man husleie for å kunne ha et stabilt hjem for barna sine.

Anonymkode: 4909e...5a6

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortsett å lete.

Sett gjerne inn en annonse selv også på ønsket leid. De fleste utleiere sjekker om det ligger noen der før de selv lager en annonse. 

Det er ikke umulig å få leilighet som alenemor selv om du har møtt på et par som ikke ønsker det. Mange ønsker alenemødre fordi de er sikre langtidsleietagere, med barn ønsker man ikke å flytte hele tiden så derfor prioriterer man husleie for å kunne ha et stabilt hjem for barna sine.

Anonymkode: 4909e...5a6

Ja jeg skal gjøre det! 

Skrevet

Hei, dette er jo helt forferdelig. Du trenger ikke egenkapital for å bli medeier i huset. Du kan bli medeier av f.eks. 20% av huset, det du gjør da er å gå i banken og be om et lån som dekker opp 20% og betaler han dette beløpet så betaler du ned på dette lånet. Sørg bare for å få en realistisk takst først. 

Hvem gjør mest husarbeid? Er det tatt med i regnestykket? Ta gjerne med hagearbeid og bytte av bildekk og slikt også så han ikke føler det er urettferdig. Gjør du mest så skal jo du ha fratrekk for dette i dine utgifter. 

Siden dere er samboere vil det være hensiktsmessig å dele på utgifter i samme prosent del som inntekt. Får han utbetalt 20000 og 10000 så burde han f.eks betale 200 og 100 av en regning på 300. På den måten har dere begge en del igjen av egen inntekt som dere kan benytte slik dere vil selv. 

For å få til slik avtale må du nok sikkert flytte ut først en stund slik at han ser at han ikke kan fortsette slik. 

Anonymkode: a9aaf...2e9

Skrevet

Slik leier du som alenemor: 
Dette er det du sier: Du er enslig forsørger for 2 rolige barn og nettopp derfor er lite bråk med dere. Barna legger seg klokken xx og etter det er det stilt. Det er veldig viktig for meg at husleie m.m. betales innen tiden for bolig er ikke noe man tuller med når man er alene med barn. 

Anonymkode: a9aaf...2e9

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy flate. Har ikkje ord. Trudde egentlig at eg kun støtta skilsmisser i forbindelse med vold og utroskap, men det der er faktisk like ille. Makan til drittsekk. 

Kva er greia liksom. Velger en å få barn og starte familie så er en jo en union. Et samarbeid og fellesskap. Dust! (Mannen altså)

Anonymkode: f663d...f04

Dette er jo psykisk vold. Så du er innafor 👍🏼

Anonymkode: 8499c...3ef

Skrevet

Tusen hjertelig takk for innspill! En stund så begynte jeg faktisk å tro at jeg var den urettferdige som ikke ville betale huseleie til samboer og far til mine barn. Men klarte ikke la det fare..og nå har jeg fått så mye bekreftelse fra dere at dette ikke er rett eller normalt i et forhold! Jeg klarte ikke dy meg da jeg drev å vasket og ryddet her som jeg alltid gjør..da han kom bort til meg og spurte om han skulle gjøre noe vettig(altså hjelpe til å rydde) jeg svarte: du ser selv,det er jo ditt hus så du gjør som du vil. Han svarte litt rødmete: jaa..også gikk han og satt seg ned. 😅

Skrevet

Tør du vise han dette?

Skrevet

Ps! Han later som ingen verdens ting etter at han de gangene har sagt at det er mitt hus jeg bestemmer du bor gratis osv..dagen etter så er han smilende fornøyd akkurat som om at han har satt meg på plass liksom. Tror forresten ikke han ønsker at vi skal flytte men tror han har ett ekstremt stort behov for å være "sjefen" i huset og presse det frem at han er ypperste leder. Var ei som spurte om hvordan husarbeid blir fordelt: vel jeg gjør absolutt alt husarbeid! Og han kan finne på å bli sur om han ser at oppvaskmaskinen ikke er tømt og han må gjøre det...

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tør du vise han dette?

Har diskutert på høyt plan om dette med han men virker ikke som det synker inn!

Skrevet

Da synes jeg du skal legge ned absolutt alt av service med den begrunnelse at det er hans hus. Han får ta ansvar for sine egne ting, det er da ikke din jobb. Du bør jo også sette opp et regnestykke på hvor mye du jobber og beregne en anstendig timelønn, siden han mener du bor der gratis. 

Han må tydeligvis konfronteres ordentlig med dette, siden han holder på sånn. Etter at du har kjørt på med dette en stund, så spør du ham om han ønsker å være i et forhold som en del av et team eller som eneveldig hersker med undersåtter. 

Skrevet
2 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Da synes jeg du skal legge ned absolutt alt av service med den begrunnelse at det er hans hus. Han får ta ansvar for sine egne ting, det er da ikke din jobb. Du bør jo også sette opp et regnestykke på hvor mye du jobber og beregne en anstendig timelønn, siden han mener du bor der gratis. 

Han må tydeligvis konfronteres ordentlig med dette, siden han holder på sånn. Etter at du har kjørt på med dette en stund, så spør du ham om han ønsker å være i et forhold som en del av et team eller som eneveldig hersker med undersåtter. 

Det hadde jeg uansett ikke orket. At han i det hele tatt har kunnet få seg til å oppføre seg på den måten, sier så mye om hva slags person han er, at jeg bare hadde sagt takk for meg, bare sitt der og bestem i det dumme huset ditt, men uten meg.
Jeg hadde ikke orket å leve med en sånn knølete, gjerrig, selvsentrert egoist.

Anonymkode: 63562...8d8

Skrevet

Men eg skjønner ikkje kva desse penge-egoistiske samboerene skal med de ekstra pengene eg.

Om en ønsker å spise god mat så skal vel heile familien også ete den samme maten. Om dei ønsker flott TV og stereoanlegg så blir jo det brunevarer til heile familien. Ønsker en å reise på dyre og flotte ferier, så skal en vel uansett ha med familien eller iallefall dama. Har han lyst på hytte eller båt så får jo heile familien glede av den.

Skal pengene bare gå til dyre tlf.? Don't get it. Sikre seg sjølv i tilfelle brudd?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg uansett ikke orket. At han i det hele tatt har kunnet få seg til å oppføre seg på den måten, sier så mye om hva slags person han er, at jeg bare hadde sagt takk for meg, bare sitt der og bestem i det dumme huset ditt, men uten meg.
Jeg hadde ikke orket å leve med en sånn knølete, gjerrig, selvsentrert egoist.

Anonymkode: 63562...8d8

Nei kjenner raseriet bygger seg opp i meg! Blir litt småkvalm av å se på han.. føler meg som en vaskehjelp som er nederst på rangstigen. Men tenker jeg bare må bite tennene sammen til jeg finner meg en annen plass å bo. Må bare rydde og styre her siden det ikke kan se ut som en svinesti når vi har barn 😣 hadde jeg ikke hatt barn så hadde jeg vinket hadet til han og satt meg i bilen kjørt avgårde og mest sannsynlig tatt inn på hotell..leid omså en liten hybel. Hadde dratt med engang! Desverre er jeg låst fast inntil videre

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men eg skjønner ikkje kva desse penge-egoistiske samboerene skal med de ekstra pengene eg.

Om en ønsker å spise god mat så skal vel heile familien også ete den samme maten. Om dei ønsker flott TV og stereoanlegg så blir jo det brunevarer til heile familien. Ønsker en å reise på dyre og flotte ferier, så skal en vel uansett ha med familien eller iallefall dama. Har han lyst på hytte eller båt så får jo heile familien glede av den.

Skal pengene bare gå til dyre tlf.? Don't get it. Sikre seg sjølv i tilfelle brudd?

Ja tenker det samme..vi eter jo samme,sitter i samme sofa og reiser på felles ferier. Er vel bare egoet som skal stilles! Han har forresten meget god inntekt og kan spare masse penger i mnd. Jeg derimot har en dårlig inntekt og prøver å strekke pengene så langt det går hver mnd..

Skrevet

Jeg pleier å mene at mange gir opp for lett og at skilsmisser er uheldige.

Men, mannen din høres utrolig umoden ut og du fortjener så mye bedre. Om du flytter ut og han må betale bidrag så kan det hende at han våkner opp fra dette tullet. Eller uansett har du det kanskje bedre uten ham..

Skrevet
4 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Jeg pleier å mene at mange gir opp for lett og at skilsmisser er uheldige.

Men, mannen din høres utrolig umoden ut og du fortjener så mye bedre. Om du flytter ut og han må betale bidrag så kan det hende at han våkner opp fra dette tullet. Eller uansett har du det kanskje bedre uten ham..

Ja altså hvis jeg flytter så vil jeg jo få mye bedre økonomi en hva jeg har nå. Mtp barnebidrag og forskjellihe stønader. Er så synd å tenke på..for jeg vil jo ikke i utgangspunktet ha bedre økonomi men en fungerende familie 😤

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja altså hvis jeg flytter så vil jeg jo få mye bedre økonomi en hva jeg har nå. Mtp barnebidrag og forskjellihe stønader. Er så synd å tenke på..for jeg vil jo ikke i utgangspunktet ha bedre økonomi men en fungerende familie 😤

Ja det skjønner jeg godt, men det fungerer vel ikke nå. Tipper samboeren din trenger å se hvordan ting faktisk blir med unger boende her og der og dårligere økonomi for ham selv.

Skrevet

Han bryr seg jo ikke om deg i det hele tatt! Dump dusten i dag!

Anonymkode: 38ae1...dd1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får si at du gledelig betaler halve lånet men da skal du stå som medeier også. Er det kun han som eier er det kun han som betaler.

Anonymkode: 2396e...e0c

Dette. Og så slutter du selvsagt å kjøpe inn mat, betale strøm, internett osv. Han får holde sitt eget forbruk. 

Mht det som angår at "han bestemmer" fordi han eier huset: det gjelder jo i så fall bare hvilken farge huset skal males i, og denslags. Ellers kunne jo du nekte ham å spise av maten i kjøleskapet? Eller slå på lyset? Det er jo "din" strøm og mat? 

Anonymkode: 0735e...fbf

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja tenker det samme..vi eter jo samme,sitter i samme sofa og reiser på felles ferier. Er vel bare egoet som skal stilles! Han har forresten meget god inntekt og kan spare masse penger i mnd. Jeg derimot har en dårlig inntekt og prøver å strekke pengene så langt det går hver mnd..

Hvorfor strekker du pengene? Hva med å se på de pengene som dine private penger, og be ham handle maten? Ting til ungene er da heller ikke ditt personlige ansvar, barna har en far? 

Anonymkode: 0735e...fbf

Skrevet

Du har 2 alternativ:

1- Flytt. 

2- Kjøp deg inn i huset. Vil tro du får lån med banken når de faktiske utgiftene dine er 500kr i mnd, ettersom leieboere betaler resten. 

Men jeg hadde ikke orket å bo med en så kald og kynisk premiedust. Hadde flytta. Eventuelt holdt ut en stund til å bo “gratis”, for å spare opp en god egenkapital. Utnytter han deg, kan du utnytte ham.

Anonymkode: f1892...3c1

Skrevet

Da synes jeg du skal handle mat til deg og barna, lag middag og legg på ei halv potet og et brokkolihode på hans asjett, si at du kjøpte maten, du bestemmer. 

Dette kalles speiling, og kan være en måte han får opp øynene på. Vær beinhard og gi ikke etter. 

Paralelt med dette så sparer du til egenkapital, så du har til egen bolig til deg og ungene. Så hører du med boligkontoret om hjelp til finansiering av egenkapital og setter i gang prosessen med å forlate denne idioten av mann du har.

Skrevet

Haha, da hadde jeg sagt «ja, dette helvetes huset kan du jammen få ha for deg selv!»

Hadde flyttet på flekken!

Anonymkode: 7df7d...bc6

Skrevet
1 time siden, Twintipp skrev:

Da synes jeg du skal handle mat til deg og barna, lag middag og legg på ei halv potet og et brokkolihode på hans asjett, si at du kjøpte maten, du bestemmer. 

Dette kalles speiling, og kan være en måte han får opp øynene på. Vær beinhard og gi ikke etter. 

Paralelt med dette så sparer du til egenkapital, så du har til egen bolig til deg og ungene. Så hører du med boligkontoret om hjelp til finansiering av egenkapital og setter i gang prosessen med å forlate denne idioten av mann du har.

En halv potet og et brokkolihode 😂 klarer ikke å få det bildet ut av hodet 😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...