Gå til innhold

Synes du stemor burde feires på morsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen stemor, men jeg har sendt en hyggelig melding til både min mor og min svigermor.  Og jeg ble nevnt i min stesønns Facebook -hyllest til sin mor og stemor. Det er ikke nødvendig,  men veldig hyggelig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kommer jo helt an på situasjonen, om mor er ute av bildet og ikke tilstede i barnets liv så ja. Har stemor født barn selv? Man er ikke mamma/mor før man har det, og da er man bare en omsorgsperson

Anonymkode: 59765...b3e

En steomsorgsperson da. Det heter jo steMOR. Og da er det en mammafunksjon om hun bryr seg da. En mor som ikke bryr seg om en feirer man ikke om den er ekte eller ei

Anonymkode: 9b1a1...165

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Here we go again... Kan dere ikke bare resirkulere fjorårets tråd om samme emne?! 

Og i samme slengen dytte opp tråden om hun som ble sur fordi mannen ville ha sex på morsdagen 😆

Anonymkode: d133b...8d4

Hvis man aldri skal kunne snakke om noe som er snakket om før, da kan forumet legges død her og nå. Det var det du ønsket, regnet jeg med? :P

Anonymkode: d5a2d...0ab

Skrevet

Jeg synes det er en fin gest å gi stemor en oppmerksomhet eller gratulasjon en slik dag hvis hun har et godt forhold til barna og fungerer som mor i hverdagen når barna er hos far og stemor. Om det er naturlig å gjøre kommer helt an på forholdet mellom henne og barna.

Jeg er enig med Stjerna, jeg hadde slitt med å bli i en familie som ikke satte pris på den innsatsen jeg gjorde for ungene.

Man bør ikke trenge å be om en slik oppmerksomhet (det blir feil), det bør komme naturlig fra de man står nær.

Anonymkode: d5a2d...0ab

Skrevet

Om stemor bør feires er vel opp til barna å bestemme. Jeg hadde ikke feiret min stemor. Stefar feirer jeg gjerne😊 

Anonymkode: 7cdd2...488

Skrevet

Tja, kommer helt ann på...

Hvis det gjelder min stemor, burde hun heller drepes enn å feires for å si det sånn....

Anonymkode: d0ad9...5da

Skrevet
8 timer siden, Darwinia:-) skrev:

Beklager! Biologisk mor. Skjønte du det nå?

Så lenge barna ikke er adoptert bort bruker man ikke begrepet biologisk mor. Da er det mor/mamma.

Anonymkode: 47eaa...00b

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. ;)

Anonymkode: 40d88...6cf

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge barna ikke er adoptert bort bruker man ikke begrepet biologisk mor. Da er det mor/mamma.

Her på forumet brukes bf ganske mye. Har ikke sett noen klage på det. Om man bruker bf og bm/biomor, burde ikke det by på problemer.

Anonymkode: 2ff73...253

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en ikke kan feire en stemor regner jeg med at far og barn ikke forventer at stemor skal følge opp barna eller passe barna når far trenger hjelp.

Anonymkode: 477cf...675

Ah, "noe for noe"-politikken. Elsker den. Ingen sammenheng med verken relasjoner, lojalitet eller noe annet, bare ren handel. Det er vakkert.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her på forumet brukes bf ganske mye. Har ikke sett noen klage på det. Om man bruker bf og bm/biomor, burde ikke det by på problemer.

Jeg vrir meg når jeg leser biomor! Grusomt ord! Hvorfor ikke skrive mor? 

Skrevet
1 minutt siden, mamma_bergen skrev:

Jeg vrir meg når jeg leser biomor! Grusomt ord! Hvorfor ikke skrive mor? 

Hvorfor vrir du deg? Er det like ille med biofar? ( Eller bf som er en kjent forkortelse på dib)

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men bf betyr jo «barnet(a)s far» Biologisk mor er litt annerledes..

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vrir du deg? Er det like ille med biofar? ( Eller bf som er en kjent forkortelse på dib)

Har vel aldri sett biofar, men det burde holde med far.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men bf betyr jo «barnet(a)s far» Biologisk mor er litt annerledes..

Ok, barnets mor (bm) er annerledes og da? Om noen skriver biomor/biofar/barnets mor/barnets far, biologisk et eller annet, er det vel for å skille på hvem man prater om. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, barnets mor (bm) er annerledes og da? Om noen skriver biomor/biofar/barnets mor/barnets far, biologisk et eller annet, er det vel for å skille på hvem man prater om. 

Hvis man snakker om barnets far eller barnets mor, så sier man jo det. Men biologisk far eller biologisk mor er noe annet. Bm har jeg aldri sett er brukt som forkortelse på mor/barnets mor, kun biomor eller biologisk mor. Bf er brukt som forkortelse på barnets far eller barnefar, ikke biologisk far. (Forkortelsene er dib-termer)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har protestert på det latterlige barnefar også. Og barnemor. Det er en latterlig fremmedgjøring og språklig unødvendig.

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har protestert på det latterlige barnefar også. Og barnemor. Det er en latterlig fremmedgjøring og språklig unødvendig.

Barnefar er et juridisk begrep innarbeidet i språket. Protester alt du vil, men det har vært der hele veien.

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å feire stemor på MORSdag er jo bare pinlig, hun er ikke og blir ikke mor.

Anonymkode: 59b4d...786

Hvis stemor er med på å følge opp barna i det daglige, eller hvis barna liker så ser ikke jeg noen grunn til at hun ikke skal feires. Men det er jo barna som bestemmer dette :-) Jeg er trygg i morsrollen og blir ikke skremt av at andre enn meg kan være en god morsfigur!

Anonymkode: 079f4...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...