Gå til innhold

Synes du stemor burde feires på morsdag?

Anbefalte innlegg

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

? Virkelig

Krever en far noe eller er det en del av å bo sammen med noen som har unger fra før.

Om det er slikt ett offer bør de velge partner uten unger.

Anonymkode: 97f54...fc9

Dessuten: "du visste hva du gikk til"-kortet kan IKKE brukes som unnskyldning til å ikke gi anerkjennelse til noen for jobben de gjør.

Min mor har dårlig helse. Når hun fikk seg ny kjæreste var hun tydelig på at et liv med henne innebar og ta en større del av ansvaret for hus og hjem. Mannen hennes gjør nå det meste i huset. Hun er nøye med å vise takknemmelighet for nettopp det. Hun ligger IKKE på sofaen og sier: "du visste hva du gikk til. Hold kjeft og lag middag, nå"

På samme måte fortjener en stemor anerkjennelse for den STORE jobben hun gjør, selv om hun altså visste hva hun gikk til. Og en blomsterkvast i året for å være to om alt isteden for én er da virkelig et røverkjøp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
30 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Du synes det er et så GRUSOMT URIMELIG krav å kjøpe ei kake til dama som fungerer som mor for ungene dine?  

Om far synes 150 kr for ei kjøpekake er et større offer enn å fungere som mor for en annens kvinne barn, så får han la være å få seg ny dame.

De kan vel feire henne på bursdagen hennes. Trenger ikke måtte feire henne på MORSDAGEN bare for å vise at de setter pris på henne om hun er ett oppegående og ordentlig menneske. Og ikke så sure og kravstore som mange av dere her er.

Skrevet
2 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Dessuten: "du visste hva du gikk til"-kortet kan IKKE brukes som unnskyldning til å ikke gi anerkjennelse til noen for jobben de gjør.

Min mor har dårlig helse. Når hun fikk seg ny kjæreste var hun tydelig på at et liv med henne innebar og ta en større del av ansvaret for hus og hjem. Mannen hennes gjør nå det meste i huset. Hun er nøye med å vise takknemmelighet for nettopp det. Hun ligger IKKE på sofaen og sier: "du visste hva du gikk til. Hold kjeft og lag middag, nå"

På samme måte fortjener en stemor anerkjennelse for den STORE jobben hun gjør, selv om hun altså visste hva hun gikk til. Og en blomsterkvast i året for å være to om alt isteden for én er da virkelig et røverkjøp!

Krever han at du må vise at du setter pris på det på farsdagen?

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis en stemor ikke skal feires... men har egne barn kanskje. Er det sånn at barna hennes og hun skal kose seg med kake, så kan far og stebarn sitte og se på fordi hun ikke er deres mor? De har jo ikke noe å feire, men mor og hennes barn har det. Sånn satt på spissen.

jeg har aldri feiret meg selv som mor, men er alltid innom min mor med tulipaner. Jeg står ikke og baker kake for å feire meg selv hverken til morsdag eller bursdag. 

Anonymkode: 9b1a1...165

Her handler altså diskusjonen om en kvinne som ikke har barn selv.

Anonymkode: 10e2d...aac

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kan vel feire henne på bursdagen hennes. Trenger ikke måtte feire henne på MORSDAGEN bare for å vise at de setter pris på henne om hun er ett oppegående og ordentlig menneske. Og ikke så sure og kravstore som mange av dere her er.

Men hvorfor ikke feire steMOR på MORSdagen. Er det fordi det er BIOMOR sin dag? 

Her lukter det bitter biomor laaang vei.

Skrevet
1 minutt siden, Darwinia:-) skrev:

Men hvorfor ikke feire steMOR på MORSdagen. Er det fordi det er BIOMOR sin dag? 

Her lukter det bitter biomor laaang vei.

Ingen ting som herter det. 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krever han at du må vise at du setter pris på det på farsdagen?

Han ble sammen med min mor da jeg var 27. Litt usikker på hva du mener det er han har bidratt med når det kommer til min oppvekst.

Forøvrig kan jeg nevne at jeg alltid ringer han på farsdagen.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingen ting som herter det. 

Beklager! Biologisk mor. Skjønte du det nå?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det stemmer jo at hun ikke er mor, hvorfor skal man feire henne da?

Anonymkode: 8feb1...4a1

Alltid like firkantet?

Anonymkode: 6bdbe...cbc

Skrevet

Nei absolutt ikke. Hadde blitt veldig provosert om jeg kjente en som din venninne. Men, om det er barna som på eget initiativ ønsker å gi stemor oppmerksomhet på en slik dag er det jo selvfølgelig greit.

Anonymkode: 3a1a4...a87

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei absolutt ikke. Hadde blitt veldig provosert om jeg kjente en som din venninne. Men, om det er barna som på eget initiativ ønsker å gi stemor oppmerksomhet på en slik dag er det jo selvfølgelig greit.

Anonymkode: 3a1a4...a87

Og her har vi ei som har stemor til sine barn! Anbefaler deg å legge fra deg bitterheten.

Anonymkode: 6bdbe...cbc

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her handler altså diskusjonen om en kvinne som ikke har barn selv.

Stemødre fortjener bare å bli plassert i en krok og tas frem når man trenger de. Og kanskje man tørker støv av de en gang i uken før de må tilbake i kroken sin. Det e ralltid så lett å være stemor når man settes såååååå stor pris på! 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en diskusjon med en venninne om dette. Hun er stemor men har ikke barn selv, hun følte hun fortjener å feires med kake og gave på morsdag fordi hun gjør en mors jobb når barnet er hos dem.  Mannen hennes er ikke enig med henne om dette fordi hun har ikke barn og er dermed ikke mor.

Hva tenker dere? Burde stemor feires på lik linje med mor?

Hvis barna ønsker det, ja. Sånn som din venninne forventer, nei, det er veldig lite sjarmerende. Ønsker barna å feire stemor, så skal selvfølgelig heller ikke far nekte de det

Anonymkode: e7a71...077

Skrevet

Man feirer de man ønsker å feire, det er en selvfølge at man feirer stemor dersom hun er verdt å feire. Jeg feirer ikke min egen mor.

Anonymkode: 1eb99...0c2

Skrevet

Kommer jo helt an på situasjonen, om mor er ute av bildet og ikke tilstede i barnets liv så ja. Har stemor født barn selv? Man er ikke mamma/mor før man har det, og da er man bare en omsorgsperson

Anonymkode: 59765...b3e

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stemødre fortjener bare å bli plassert i en krok og tas frem når man trenger de. Og kanskje man tørker støv av de en gang i uken før de må tilbake i kroken sin. Det e ralltid så lett å være stemor når man settes såååååå stor pris på! 

SA jeg det? Nå må folk slutte å svare på det de TROR folk spør om og heller svare på det som faktisk står i hovedinnlegget. Jeg HI har ikke sagt ett ord om hva jeg mener. Jeg har spurt hva folk tenker om det jeg skriver i hovedinnlegget mitt.

Skrevet

En evug diskusjon som kommer opp h ert eneste år. Så er kanskje på tide å gjøre om systemet. Lag to nye dager, biomorsdag og stemirsdag. Da må alle alle fornøyde.

Selv synes jeg stemor fint kan feires idag. Morsdag er ikke for meg hylling av dem som har presset ut et barn etter noen mnd i magen. Det er hylling av de som tar rollen som mor, stiller opp som en mor og blir elsket som en mor.

Anonymkode: 623bb...610

Skrevet

Tja. Jeg fikk blomster, kake og kaffe på sengen av mine barn og mann. 

Moren min fikk sms med blomst og hjerte symbol fra meg. Mannens mor fikk en tlf fra sin sønn.

Min "stemor" har vært samboer med min far i 23 år. Jeg var 25 år når de flyttet sammen. Jeg har ikke sendt melding til henne i dag, det regner jeg med hennes egne barn gjør. Hadde jeg vært liten når de flyttet sammen, ville jeg kanskje vurdert annerledes.

Anonymkode: bb5dd...ec8

Skrevet

Man kan fint være mor uten å ha født frem et barn selv! Jeg har en fostermor som jeg flyttet til da jeg var 8 år.  Jeg har hele tiden hatt god kontakt med mamma. Jeg feirer mamma på morsdag, men selvfølgelig feirer jeg fostermoren min også selv om hun ikke er min biologiske mor! Hun har fortsatt vært som en mor for meg! Jeg tenker en stemor fungerer som en mor på lik linje som en fostermor fungerer som en mor, og mener derfor en stemor fortjener å bli feiret på morsdag dersom barna ønsker det!

Anonymkode: cdba0...491

Skrevet

Syns det er usjarmerende å sitte å kreve å bli feiret. Det ville jeg ikke gjort som vanlig mor heller. Barna har tegnet hver sin tegning til meg og vi har baka boller sammen. Velykket morsdag syns jeg :)

Anonymkode: 54ef5...6c7

Skrevet

Kjenner jeg blir irritert over et slikt spørsmål. Er selvsagt forskjell på bonusforeldre. Noen ser jo knapt barna... Jeg er ikke stemor, men mannen min er bonuspappa til mine to eldste. Han er fantastisk med de! Er han som har stilt opp for de, de siste 15 årene. Deres BF har gitt fan, og ser de noen få ganger i året. Selvsagt gjør de stas på han! Om de bare er fine ord og en klem og middag. 

Hadde ikke giddet å vært i et forhold/hjem der jeg hadde blitt oversett på morsdagen. All honør til bonus mammaer/pappaer som stiller opp for andre sine barn!

Anonymkode: eadb9...3c4

Skrevet

Å feire stemor på MORSdag er jo bare pinlig, hun er ikke og blir ikke mor.

Anonymkode: 59b4d...786

Skrevet

Alt avhenger av stemors forhold til barna.

Ønsker barna å feire henne på morsdag er det flott. Er forholdet deres slik at det ikke er naturlig for barna da kan hun ikke kreve noe.

Mine barn ser fars samboer kanskje 5 ganger i året. De liker henne, men de tenker ikke på henne som en mor. De gir henne presang til jul og bursdag, men ikke noe ut over det.

Anonymkode: f8e88...05a

Skrevet

Jeg fatter ikke all den småligheten folk sitter og gnurer på rundt omkring. Hadde ikke verden og hverdagen vært litt triveligere om man var litt raus og romslig med hverandre? Hvordan kan det skade å feire en stemor på morsdagen? Gjøre noen littegranne glad og varm inni seg? Jeg skjønner det ikke jeg, og ihvertfall ikke hvorfor det i himmelens navn viktig for noen at noen andre IKKE blir feiret.

Skrevet

Det kommer jo helt an på forholdet mellom stemor og barna. 

Min egen stemor gjorde det meget klart at jeg ikke var ønsket i hennes familie, så for meg falt det seg ikke naturlig å feire henne på morsdagen. 

Mine barns stemor er dessverre ikke en del av deres daglige liv. Hun forlater huset når de er der og de har egentlig ikke noe forhold til henne. Mye av dette er eksen min sin feil siden han ikke lar henne ta del, eller kanskje hun ikke ønsker det selv, jeg vet ikke. Poenget mitt er hvertfall at barna mine ser ikke på stemoren sin som en som er i en morsrolle, og da faller det seg ikke naturlig for dem å gi henne et kort og gave eller liknende. 

Den dagen de vil feire henne på morsdagen så kommer jeg til å hjelpe de med å lage kort og kjøpe inn en liten ting. Dette er jo en person som er i mine barns liv og jeg ønsker jo at de føler seg elsket og tatt vare på av henne når de er der. Jeg vet hvordan det føles å være hos faren sin med en stemor som ikke liker deg, og det ønsker jeg ikke for mine barn. 

Anonymkode: 88e38...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...