Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #51 Skrevet 10. februar 2018 Når det kommer til Galterud (som jeg refererte til over her) har mye forandret seg. Det er få etnisk norske, absolutt. Det er vel ca 80% flerkulturelle der, noe som tidlige førte til store konflikter. Galterud hadde så dårlig rykte at kommunen virkelig måtte sette inn støtet for å "få skolen på beina" igjen. Noe de har gjort. Lærerne er fantastiske, de står virkelig på. Har vært på flere foreldremøter der, og ja - politiet har vært der og snakket om forebygging. De forteller også at miljøet er betraktelig bedre nå enn før noen år tilbake. Og faktisk er miljøet bedre i området rundt, enn flere andre bydeler i drammen. I følge politiet. Galterud er også en skole som skårer høyt på trivsel, veldig lavt på mobbing og veldig lavt på rus. Fordelene (Om man kan kalle det dét) er at barna til dels grupperer seg "med sine egne". Altså tyrkerne med tyrkerne, kurderne med kurderne, norske med norske osv. Dette gjelder selvsagt i friminuttene, i timene er alle sammen med alle. Gruppene blandes selvsagt, men de skal ha for respekten ovenfor hverandre. Av sikkert 40 foreldre, har jeg hørt negative ting fra kanskje 3-4 stk. Det er uansett ikke press på hverken klær, utstyr, rus. Noe er det sikkert, som ved alle andre ungdommer, men veldig lite. Dette har jeg fra elever på skolen, både gutter og jenter. Minimalt med mobbing og utestenging, og bra med integrering. Drammen er en kommune med veldig mange flerkulturelle, Så ser absolutt på det som en fordel at integreringen er så stor. Har hatt noen utfordringer med min sønn (grunnet diagnose) og lærerne gjør alt de kan for å møte sønnen min sine behov. Ønsker jeg en samtale, kaster de seg rundt og møter meg innen få dager. Men som du selv sier HI, mange meninger om forskjellige steder 😊 Anonymkode: 43d9f...c41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå