Gå til innhold

Svensedammeen ungdomsskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe om denne skolen på Konnerud i Drammen. Vi vurderer å flytte dit nemlig.

Anonymkode: e3c36...351

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor her, og har ikke barn selv i den alderen enda men de jeg kjenner til som har det har jeg enda ikke hørt noe neg om skolen... :) 

Anonymkode: 7968a...db7

Skrevet

Det er svært varierende. Jeg har hatt barn der, i barnet mitt sin klasse, så var de 4 stk som byttet skole grunnet det dårlige miljøet. Også mitt barn, skolen tok det overhodet ikke seriøst. De var 20 i klassen. Og vet det er en del elever på andre trinn som har byttet klasser og. Så er det andre som stortrives. Skolen er veldig stor, det er 9 klasser på hvert trinn. Og dermed har de ikke like god oversikt over elevene. På Konnerud er det store mengder snø, bor en del snobber her og det kommer kanskje bomring hit om noen år. Jeg skal flytte ned til sentrum om noen år.

Den ungdomsskolen jeg har hørt mest positivt om i Drammen er Gulskogen. Barnet mitt som er 16 år, sier og at det er den skolen alle prater positivt om. Ellers prater noen dritt om de fleste skoler. Mitt barn byttet til Heltberg, og stortrivdes der. Men det er jo privat skole.

Anonymkode: b3f40...e87

Skrevet

Fantastisk bra skole. Bare godt å si. Hatt tre barn der, snart fire. Og du over her, mye snø og snobber? Haha like greit at du flytter herfra tenker jeg.

Anonymkode: 3af5c...349

Skrevet

Jeg setter pris på alle meninger både det som er bra og det som ikke er så bra. Tusen takk.

9 klasser på trinnet, det var da  voldsomt.

Skrevet

Svensedammen er en veldig "hvit" skole og det er tøft miljø. Mye merkepress og pengepress.

Anonymkode: 61807...710

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg setter pris på alle meninger både det som er bra og det som ikke er så bra. Tusen takk.

9 klasser på trinnet, det var da  voldsomt.

Ja, husk på at det er i overkant av 10 000 mennesker som bor oppe på toppen her. Og det er 3 barneskoler, men kun en ungdomsskole.

Jeg har barn som er yngre, så jeg har ikke personlig erfaring med skolen. Men jeg har venner som jobber der, og har barn der, og har hørt mye positivt. Men for å trives her, enten du er voksen eller barn så må du like aktivitet. Jeg kjenner vel ingen (nesten) som ikke er involvert i idrett, eller har barn som er aktive osv.

Anonymkode: 797ca...62a

Skrevet

Det som er positivt er at barna kan velge linjer. Tre linjer med fokus på kreativ, forskning og idrett, tror jeg. 

Datteren min kommer til å gå på kreativ hvor det er mye teater. 

Slik samler de barn etter interesser noe som kan være positivt for miljøet.

Men jeg har også hørt at det er en skole med mye press..

Anonymkode: 7a068...756

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fantastisk bra skole. Bare godt å si. Hatt tre barn der, snart fire. Og du over her, mye snø og snobber? Haha like greit at du flytter herfra tenker jeg.

Så du mener at det er ikke snø, eller snobber her?

Da tror jeg du og jeg, bor to vidt forskjellige steder. Min erfaring er at det er mye mobbing på den skolen. Men mye er skjult, da skolen er så stor. Og de ansatte på skolen, ønsker bare å framstå som det er mobbefri skole. Jeg vet mange som ikke er fornøyde. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at det er ikke snø, eller snobber her?

Da tror jeg du og jeg, bor to vidt forskjellige steder. Min erfaring er at det er mye mobbing på den skolen. Men mye er skjult, da skolen er så stor. Og de ansatte på skolen, ønsker bare å framstå som det er mobbefri skole. Jeg vet mange som ikke er fornøyde. 

Jeg syns heller ikke det er spesielt mye snobber her. Hva legger du i det begrepet?

Men jeg skal være enig i at vi har latterlige mengder med snø her.... 😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns heller ikke det er spesielt mye snobber her. Hva legger du i det begrepet?

Men jeg skal være enig i at vi har latterlige mengder med snø her.... 😊

Konnerud er et sted hvor de aller fleste sitter godt i det økonomisk. Det gjenspeiles i klær og livsstil. 

Og det er et stort merkepress på skolen her.

Vi bor her og er blant dem med en helt normal inntekt, og et helt ordinært hus i forhold til mange andre. Jeg gruer meg litt til presset på ungdomsskolen. Vi har ikke råd til de dyreste merkene..

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er svært varierende. Jeg har hatt barn der, i barnet mitt sin klasse, så var de 4 stk som byttet skole grunnet det dårlige miljøet. Også mitt barn, skolen tok det overhodet ikke seriøst. De var 20 i klassen. Og vet det er en del elever på andre trinn som har byttet klasser og. Så er det andre som stortrives. Skolen er veldig stor, det er 9 klasser på hvert trinn. Og dermed har de ikke like god oversikt over elevene. På Konnerud er det store mengder snø, bor en del snobber her og det kommer kanskje bomring hit om noen år. Jeg skal flytte ned til sentrum om noen år.

Den ungdomsskolen jeg har hørt mest positivt om i Drammen er Gulskogen. Barnet mitt som er 16 år, sier og at det er den skolen alle prater positivt om. Ellers prater noen dritt om de fleste skoler. Mitt barn byttet til Heltberg, og stortrivdes der. Men det er jo privat skole.

Vet ikke noe om skolen, så det skal jeg ikke si noe om, men for 10 år siden var konnerud kjent som «trygderud» her jeg ir og alle jeg har kjent derfra (ikke så mange) og andre kjenner/har kjent derfra er enten ufør eller sosialklienter. 

Anonymkode: 77b86...ac2

Skrevet

Jeg har et barn som har gått der og et som går der nå. Det eldste barnet klarte seg fint og jeg var storfornøyd. Nå, derimot.. Mye skjult mobbing og utfrysning. Har stadig møter med skolen, uten at noe gjøres. Fikk til et foreldremøte i høst angående dårlig klassemiljø, FEM foreldre dukket opp, og to av disse var mannen min og jeg. Rektor og lærer tolket dette som at det betydde at det ikke var noe bekymring ift klassemiljøet. Dette var vi fem fullstendig uenig i, men ble selvfølgelig avfeid. Mye frem og tilbake, orker ikke skrive mer i redsel for å bli gjenkjent. Har du mulighet, så velg en annen skole. 

Anonymkode: 00ded...abd

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et barn som har gått der og et som går der nå. Det eldste barnet klarte seg fint og jeg var storfornøyd. Nå, derimot.. Mye skjult mobbing og utfrysning. Har stadig møter med skolen, uten at noe gjøres. Fikk til et foreldremøte i høst angående dårlig klassemiljø, FEM foreldre dukket opp, og to av disse var mannen min og jeg. Rektor og lærer tolket dette som at det betydde at det ikke var noe bekymring ift klassemiljøet. Dette var vi fem fullstendig uenig i, men ble selvfølgelig avfeid. Mye frem og tilbake, orker ikke skrive mer i redsel for å bli gjenkjent. Har du mulighet, så velg en annen skole. 

Er dette jeg føler og, og skolen tar det ikke på alvor. Og selvfølgelig er det ikke flertallet som blir mobbet eller fryst ut. Og det er mange foreldre, som overhodet ikke tar tak i drittungene sine, for deres barn gjør selvfølgelig ikke noe galt. Selv om alle sier det, og kan vise bevis for det. De som plaget mitt barn mest, og ganske mange andre, var godt kjent for ledelsen på skolen. Og de var klar over mange som ble plaget av disse jentene. Men de sa at de kunne ikke gjøre noe med det.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke noe om skolen, så det skal jeg ikke si noe om, men for 10 år siden var konnerud kjent som «trygderud» her jeg ir og alle jeg har kjent derfra (ikke så mange) og andre kjenner/har kjent derfra er enten ufør eller sosialklienter. 

Hehe da skulle jeg gjerne visst hvor du er fra, siden Konnerud har høy sosioøkonomisk status og har hatt det siden åttitallet.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff det høres ikke bra ut. Mitt barn skal starte ungdomsskolen til høsten og er ikke akkurat idrettstypen men mer opptatt av musikk.

HI

Skrevet

Svensedammen er en super skole. Utrolig dyktige lærere og gode resultater fra elevundersøkelsene. Liker barnet ditt musikk ville jeg anbefale henne å velge "kreativ". Vet om mange som har blomstret etter overgang til ungdomsskolen. Konnerud er nok litt høystatus, men de fleste har middels inntekt. Mange høyt utdannede som bor her, og de tjener jo ikke alltid flust med penger. Det er også store variasjoner internt i bydelen mht snobberi. Hvor på Konnerud skal du flytte? 

Anonymkode: c1f4d...46b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svensedammen er en super skole. Utrolig dyktige lærere og gode resultater fra elevundersøkelsene. Liker barnet ditt musikk ville jeg anbefale henne å velge "kreativ". Vet om mange som har blomstret etter overgang til ungdomsskolen. Konnerud er nok litt høystatus, men de fleste har middels inntekt. Mange høyt utdannede som bor her, og de tjener jo ikke alltid flust med penger. Det er også store variasjoner internt i bydelen mht snobberi. Hvor på Konnerud skal du flytte? 

Anonymkode: c1f4d...46b

En skole er ikke bedre, enn det svakeste leddet. De barna som ikke har det bra, har det helt forferdelig. Og skolen bryr seg nada om de. 

Skrevet

Tror ikke du finner en skole med mer enn 50 elever i Norge hvor du ikke finner både foreldre som er fornøyde og foreldre som er misfornøyde med skolen. Noen foreldre er av typen som hadde vært misfornøyde samme pokker hvilken skole barna gikk på, mens andre har grunn til å være misfornøyde selv om andre foreldre ved samme skolen ikke har det.

Anonymkode: c8e50...97e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe da skulle jeg gjerne visst hvor du er fra, siden Konnerud har høy sosioøkonomisk status og har hatt det siden åttitallet.

Har ikke noe å si hvor jeg fra. Kjente fler derfra før da en venninne hadde kjæreste der for ca 10 år siden. Moren hans var ufør og satt og dampet på røyken inne. Klaget på hvor syk hun var og hvor lite penger hun hadde. Sønnen var 21 og gadd ikke skaffe jobb, for det gikk an å leve på nav. Alle kompisene hans hadde samme holdning. Og mange av de har det enda. Datteren min har venner der og foreldrene til en er politi og moren er hjemmeværende. Andre er uføre. Noen av de er fosterbarn og ble tatt ut av hjemmet på konnerud. Kjenner en familie hvor hun er hjemmeværende og han er butikkansatt, et par hvor han er kjørelærer og hun vet jeg ikke, men er hjemme i permisjon nå. Før han ble kjørelærer i voksen alder, så hadde han ikke noe utdannelse. 

Jeg snakker jo bare om de jeg kjenner til, jeg snakker ikke om alle, men konnerud hadde den statusen hokksund har fått for 10 år siden.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke noe å si hvor jeg fra. Kjente fler derfra før da en venninne hadde kjæreste der for ca 10 år siden. Moren hans var ufør og satt og dampet på røyken inne. Klaget på hvor syk hun var og hvor lite penger hun hadde. Sønnen var 21 og gadd ikke skaffe jobb, for det gikk an å leve på nav. Alle kompisene hans hadde samme holdning. Og mange av de har det enda. Datteren min har venner der og foreldrene til en er politi og moren er hjemmeværende. Andre er uføre. Noen av de er fosterbarn og ble tatt ut av hjemmet på konnerud. Kjenner en familie hvor hun er hjemmeværende og han er butikkansatt, et par hvor han er kjørelærer og hun vet jeg ikke, men er hjemme i permisjon nå. Før han ble kjørelærer i voksen alder, så hadde han ikke noe utdannelse. 

Jeg snakker jo bare om de jeg kjenner til, jeg snakker ikke om alle, men konnerud hadde den statusen hokksund har fått for 10 år siden.

For ca 10 år siden, var da jeg skulle flytte til Drammen. Og ikke var kjent her, spurte på div forumer, hvor det var best å bo med barn. Og alle sa Konnerud. Så det hadde jo ikke det ryktet på seg for 10 år siden. Og hvem du kjenner her, sier vel mer om din omgangskrets enn hvem som bor her. Nå har jeg 2 skolebarn, og har inntrykk av at de fleste foreldre jobber, og flertallet har høyere utdannelse.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For ca 10 år siden, var da jeg skulle flytte til Drammen. Og ikke var kjent her, spurte på div forumer, hvor det var best å bo med barn. Og alle sa Konnerud. Så det hadde jo ikke det ryktet på seg for 10 år siden. Og hvem du kjenner her, sier vel mer om din omgangskrets enn hvem som bor her. Nå har jeg 2 skolebarn, og har inntrykk av at de fleste foreldre jobber, og flertallet har høyere utdannelse.

Jeg ville også anbefalt konnerud for 10 år siden. Det er et fint sted og keg har anbefalt flere å flytte dit. Folkene er jo ikke slemme selv om de er sosialklienter og uføre. De fleste av disse er bekjente jeg fikk via venninnen som var sammen med en derfra. Et par av de har jeg holdt kontakten med, men de fleste ville jeg nok ikke kjent igjen om jeg møtte de på gata. 

Det har vært rimelig stille derfra de siste årene med unntaket av den ene festen hvor det gikk galt. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja dette må ha med dine bekjentskaper å gjøre.. for dette stemmer ikke med Konnerud hverken i dag eller for 10 år siden.

Konnerud har lenge vært kjent som et over middels velstående område..

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja dette må ha med dine bekjentskaper å gjøre.. for dette stemmer ikke med Konnerud hverken i dag eller for 10 år siden.

Konnerud har lenge vært kjent som et over middels velstående område..

Husker noen sa til meg en gang at leilighetstunet rett ved senteret var «trygdegata», men mulig det var kommunale boliger eller noe...? Jeg vet ikke. Og jeg snakker ikke for alle, men jeg husker st jeg ble sjokkert over de vennene han hadde og hvilke holdninger de hadde og at jeg bare trakk meg ut avhøre greia og venninnen min ble heldigvis ferdig med han kort tid etter. Han hadde gjort to andre gravide mens han var sammen med henne, og har visstnok 6 barn med 6 damer nå. Men slike drittsekker finner man over alt. 

Skrevet

Konnerud er nok en bydel i Drammen med mye ressurssterke mennesker. Lite utleie der og, i motsetning til nede i sentrum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...