Gå til innhold

Svensedammeen ungdomsskole

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker noen sa til meg en gang at leilighetstunet rett ved senteret var «trygdegata», men mulig det var kommunale boliger eller noe...? Jeg vet ikke. Og jeg snakker ikke for alle, men jeg husker st jeg ble sjokkert over de vennene han hadde og hvilke holdninger de hadde og at jeg bare trakk meg ut avhøre greia og venninnen min ble heldigvis ferdig med han kort tid etter. Han hadde gjort to andre gravide mens han var sammen med henne, og har visstnok 6 barn med 6 damer nå. Men slike drittsekker finner man over alt. 

Anonymkode: 77b86...ac2

Hehe alderstrygd er ikke akkurat stigma. Og der er dit alle besteforeldrene flytter etterhvert.

Anonymkode: 3af5c...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bodd på Konnerud de siste ti årene, men er ikke fra her. Er veldig hyggelig her, ingen press om merkeklær på barneskolen her i allefall, veldig mye snø, utrolig fin natur både sommer og vinter, litt kjedelig ensformig befolkning her med nok penger, men veldig trygt og fint, og venninner som har barn på ungdomsskolen snakker kun bra om skolen :)

Anonymkode: 2fbf9...aa1

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe alderstrygd er ikke akkurat stigma. Og der er dit alle besteforeldrene flytter etterhvert.

Anonymkode: 3af5c...349

Det var ikke det den gangen. Det kan ha blitt endret, men i alle fall bodde denne kjæresten hennes og halvparten av kompisene hans der

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Husker noen sa til meg en gang at leilighetstunet rett ved senteret var «trygdegata», men mulig det var kommunale boliger eller noe...? Jeg vet ikke. Og jeg snakker ikke for alle, men jeg husker st jeg ble sjokkert over de vennene han hadde og hvilke holdninger de hadde og at jeg bare trakk meg ut avhøre greia og venninnen min ble heldigvis ferdig med han kort tid etter. Han hadde gjort to andre gravide mens han var sammen med henne, og har visstnok 6 barn med 6 damer nå. Men slike drittsekker finner man over alt. 

Det var en rekkehus rekke med ca 4-5 leiligheter hvor det bodde noe "sosial problematikk" for ca 10 år siden ja. Men det er avviklet nå (for mange år siden). :) Nå bor det (omtrent) kun eldre i dette området, inkludert min egen bestemor. 

Om du tar en titt på finn.no og ser på boligprisene så ser du at ikke mange sosialklienter har råd til disse prisene, samt at det er lite utleie utover en og annen privat utleier. Kommunen har ikke komunalboliger her lenger.

Anonymkode: 7968a...db7

Skrevet

Jeg ville heller sett mot Åskollen. Omtrent samme type bydel som konnerud, men mye mer «samlet» og mindre press ift mote, penger o.l. 

Skal bygges ungdomsskole her, men den står selvfølgelig ikke klar før om noen år. 

Anonymkode: ced7f...eb0

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville heller sett mot Åskollen. Omtrent samme type bydel som konnerud, men mye mer «samlet» og mindre press ift mote, penger o.l. 

Skal bygges ungdomsskole her, men den står selvfølgelig ikke klar før om noen år. 

Ok, så når ble det bestemt at det skulle komme ny ungdomsskole på Åskollen? Det er vel bare en drøm, hvor ingenting er bestemt? Og frem til det må man ta buss frem og tilbake til sentrum hver dag?

Anonymkode: 797ca...62a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, så når ble det bestemt at det skulle komme ny ungdomsskole på Åskollen? Det er vel bare en drøm, hvor ingenting er bestemt? Og frem til det må man ta buss frem og tilbake til sentrum hver dag?

Det er vedtatt i bystyret, tomt er ervervet og det er satt av penger til bl.a. regulering av tomt og videre utredning. Det er tverrpolitisk enighet om at den neste skolen som bygges i Drammen, er ungdomsskole på Åskollen. Et kjapt googlesøk gir deg noen flere svar.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vedtatt i bystyret, tomt er ervervet og det er satt av penger til bl.a. regulering av tomt og videre utredning. Det er tverrpolitisk enighet om at den neste skolen som bygges i Drammen, er ungdomsskole på Åskollen. Et kjapt googlesøk gir deg noen flere svar.

Jeg googlet det, og fikk opp at alternativet er utredet, og sett på som en mulighet. Politikerne er positive, men at det ennå ikke er tatt et vedtak på det. Men set sporer jo av hele tråden, den er jo eventuelt ikke ferdig før om 6 år eller noe.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var en rekkehus rekke med ca 4-5 leiligheter hvor det bodde noe "sosial problematikk" for ca 10 år siden ja. Men det er avviklet nå (for mange år siden). :) Nå bor det (omtrent) kun eldre i dette området, inkludert min egen bestemor. 

Om du tar en titt på finn.no og ser på boligprisene så ser du at ikke mange sosialklienter har råd til disse prisene, samt at det er lite utleie utover en og annen privat utleier. Kommunen har ikke komunalboliger her lenger.

For meg, som bor utenfor Drammen, så er alle boligpriser høye der. Jeg hadde aldri betalt den prisen de krever for et eldre hus der når jeg får splitter ny bolig her for samme prisen. Og det gjelder ca hele Drammen. Broren min bodde på åssiden. Han drev og bygget på huset sitt, men midt i byggingen, så ble han syk og da ble det ikke penger nok til å gjøre det ferdig. Huset ble solgt 1,3 mill over takst uten visning og det var ikke halvferdig en gang. Så dette finner man over alt. Veldig ofte så ser man ikke hele bildet om man selv bor og trives der. Det samme gjør jo jeg her jeg bor. Mange ser på stedet jeg bor som uføre-bygda, men jeg kjenner ingen her som er ufør og vil da være uenig. Og jeg er oppvokst her. Men jeg ser jo ikke de tingene de utenfra ofte ser. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg, som bor utenfor Drammen, så er alle boligpriser høye der. Jeg hadde aldri betalt den prisen de krever for et eldre hus der når jeg får splitter ny bolig her for samme prisen. Og det gjelder ca hele Drammen. Broren min bodde på åssiden. Han drev og bygget på huset sitt, men midt i byggingen, så ble han syk og da ble det ikke penger nok til å gjøre det ferdig. Huset ble solgt 1,3 mill over takst uten visning og det var ikke halvferdig en gang. Så dette finner man over alt. Veldig ofte så ser man ikke hele bildet om man selv bor og trives der. Det samme gjør jo jeg her jeg bor. Mange ser på stedet jeg bor som uføre-bygda, men jeg kjenner ingen her som er ufør og vil da være uenig. Og jeg er oppvokst her. Men jeg ser jo ikke de tingene de utenfra ofte ser. 

Skotselv?

Skrevet
21 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Skotselv?

Nei. Og hvor jeg bor er ikke viktig

Skrevet

Det er vanskelig å finne en skole som bare får skryt, men svensedammen og Marienlyst er vel de skolene med dårligst rykte.

Sønnen min går på galterud. Jeg var utrolig skeptisk til denne skolen, da jeg kun hadde hørt mye negativt.

Men de som var negative, var se som selv i sin ungdom hadde gått der. 

Mye har forandret seg, og jeg har ingenting negativt å si om Galterud.

Svensedammen har jeg hørt er for stor, før mange elever og for lite oversikt. Mye klasseskille og status-jag, mobbing.

Sikkert mange som har positive opplevelser også, men med så mange elever på ett sted, vil du nok høre det meste fra A-Å.

Når det gjelder å flytte til konnerud, ville jeg tatt bommene i betraktning. Mange fine steder i Drammen 😊

Lykke til med flytting 😊

Anonymkode: 43d9f...c41

Skrevet
49 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Skotselv?

...tenkte det samme...Evt Hoksund. Øvre/nedre Eiker. ☺️

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...tenkte det samme...Evt Hoksund. Øvre/nedre Eiker. ☺️

Jeg bor ikke i eiker over hodet. Men hvorfor denne nysgjerrigheten? De fleste som bor i Drammen har ikke en gang hørt om dette stedet. Det er de andre bygdene nær her som kaller oss dette, ikke folk fra Drammen. 

Skrevet

Svensedammen er en helt Ok skole.

Største problemet der er mye merkepress på klær og utstyr på unga, og mye grupperinger.

svensedammen er også kjent for at elevene drikker mye og en del driver med stoff, da sitter de ved vannet blant annet. Dette har forebyggende avdeling hos politiet sagt flere ganger. 

Anonymkode: 81665...4a1

Skrevet

Vi har ikke kjøpt noe, er på utkikk.

Skal se litt mer på Galterud, ser det er fine hus der.

Tusen takk for alle svar

HI

Anonymkode: e3c36...351

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke kjøpt noe, er på utkikk.

Skal se litt mer på Galterud, ser det er fine hus der.

Tusen takk for alle svar

HI

Galterud er en fantastisk skole. De siste 6-7 årene har den virkelig forandret seg. Elevene gjør det bra, gode og engasjerte lærere, de får bedre og bedre resultater på nasjonale prøver. Lite mobbing og en lærerstab som jobber hardt for likeverdighet 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir neppe ungdomsskole på Åskollen med det første siden det er vedtatt at Marienlyst skal bygges ut.

Anonymkode: cb83a...c56

Skrevet

Det er vanskelig å finne en skole som bare får skryt, men svensedammen og Marienlyst er vel de skolene med dårligst rykte.

Sønnen min går på galterud. Jeg var utrolig skeptisk til denne skolen, da jeg kun hadde hørt mye negativt.

Men de som var negative, var se som selv i sin ungdom hadde gått der. 

Mye har forandret seg, og jeg har ingenting negativt å si om Galterud.

Svensedammen har jeg hørt er for stor, før mange elever og for lite oversikt. Mye klasseskille og status-jag, mobbing.

Sikkert mange som har positive opplevelser også, men med så mange elever på ett sted, vil du nok høre det meste fra A-Å.

Når det gjelder å flytte til konnerud, ville jeg tatt bommene i betraktning. Mange fine steder i Drammen 😊

Lykke til med flytting 😊

Hvor har du det fra at Marienlyst har dårlig rykte? 

Skrevet

Og det er tydelig at det er svært sprikende meninger, ikke så overaskende kanskje. Det har vel mye med folks personlige erfaringer og gjøre.

Skrevet

Jeg er født og oppvokst på Konnerud, og har selv gått på Svensedammen. Var aldri en av de "kule" som man da bør være for å passe inn. Jeg kjøpte aldri merkeklær eller noe som helst, og da faller man selvfølgelig litt utenfor. 
Så jo, det er jo et visst press på denne skolen, og kan tenke meg det ikke har blitt mindre med årene.
Har også spilt både fotball og håndball i klubben gjennom 10 år ++ , og syns selv miljøet der er ganske dårlig... Sportslig har det jo selvfølgelig vært høy kvalitet, men thats it :) 

Så jeg kunne vel tenkt meg bedre miljø både innen ungdomsskolen og idretten.. Utenom det, så er det jo veldig fint oppe på konnerud da :) Og man bør jo like snø!

Anonymkode: d4c3c...9a5

Skrevet

Det er jo faktisk helt utrolig å kunne bo like ved en verdenscuparena for ski. Men milevis av lysløyper alle veier. Som også er flott turterreng når snøen er borte..

Anonymkode: 7a068...756

Skrevet

Galterud er en fantastisk skole. De siste 6-7 årene har den virkelig forandret seg. Elevene gjør det bra, gode og engasjerte lærere, de får bedre og bedre resultater på nasjonale prøver. Lite mobbing og en lærerstab som jobber hardt for likeverdighet 

Vet du, det stemmer overhode ikke!!!. Hi, du må styre unna Galterud. Gjengproblemstikk og få etniske nordmenn på denne skolen. Skjønner ikke at så mye drit kommer opp om Svensedammen. 

Anonymkode: c1f4d...46b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, det stemmer overhode ikke!!!. Hi, du må styre unna Galterud. Gjengproblemstikk og få etniske nordmenn på denne skolen. Skjønner ikke at så mye drit kommer opp om Svensedammen. 

Anonymkode: c1f4d...46b

Tydelig at folk har svært ulike erfaringer med skolene.

HI

Skrevet

Hvor har du det fra at Marienlyst har dårlig rykte? 

Der har jeg fra flere. Marienlyst er en enorm skole, med altor mange elever og for lite oversikt. Jeg kjenner noen som har barn der og noen som jobber der. Marienlyst en en skole som har for mange elever og de ansatte mister oversikten. Nå skal det i tillegg bygges litt ut, Så de kan få enda fler elever. 

Men det er nok med Marienlyst som alle andre steder. Mange forskjellige meninger.

Men at der er mye mobbing og grupperinger der, Er der ikke tvil om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...