Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #51 Skrevet 7. februar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har jobbet for denne leiligheten. Du har betalt på den. Du har sørget for god økonomi og stabilitet. Jeg vil sterkt råde deg til å sette grenser for kjæresten din hva gjelder din og hans økonomi. Du står i fare for bli med i dragsuget. At han har redet så dårlig for seg selv er ikke ditt problem ei ditt ansvar, uansett om du er kjæresten han eller ikke. Men gi han gjerne en sjanse, ved å la han betale husleie til deg til han har betalt ned sin gjeld. Hvis dere bestemmer dere for at han skal betale husleie og sin egen gjeld, Ikke la han gi deg dårlig samvittighet for eksempel hvis dere ikke kan dra ut å spise, han ikke har råd til å kjøpe seg gode vintersko etc.. DET er ikke ditt ansvar, han har gjort dette mot seg selv. Anonymkode: 5485e...9b9 Voksen mann som ikke har råd til vintersko på grunn av forbrukslån og tull. Sexy, hva? Anonymkode: 78423...f30
MammantilNurket Skrevet 7. februar 2018 #52 Skrevet 7. februar 2018 Nei, nei, nei ... dette høres jo ut som tidenes verste idé. Utrolig flaks at du fikk vite om det nå. Du flytter bare ikke sammen med et menneske som har satt seg selv i en slik knipe. Dette er en deal breaker.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #53 Skrevet 7. februar 2018 HVorfor prøver dere ikke å finne løsninger, fremfor å komme med skremselspropaganda. Dette lar seg jo løse uten drama! Anonymkode: af43f...067
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #54 Skrevet 7. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: HVorfor prøver dere ikke å finne løsninger, fremfor å komme med skremselspropaganda. Dette lar seg jo løse uten drama! Anonymkode: af43f...067 Er mange som har kommet med mulige måter å løse dette på til His beste. Hvorfor kritiserer du bare alle som svarer generelt uten å komme med forslag til løsninger selv? Anonymkode: a8300...8a7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #55 Skrevet 7. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er mange som har kommet med mulige måter å løse dette på til His beste. Hvorfor kritiserer du bare alle som svarer generelt uten å komme med forslag til løsninger selv? Anonymkode: a8300...8a7 Har kommet med løsning tidligere i tråden. Anonymkode: af43f...067
MammantilNurket Skrevet 8. februar 2018 #56 Skrevet 8. februar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: HVorfor prøver dere ikke å finne løsninger, fremfor å komme med skremselspropaganda. Dette lar seg jo løse uten drama! Anonymkode: af43f...067 Den mest udramatiske løsningen må jo være å pent, diskret og forsiktig avslutte forholde ... før man etter passe lang tid finner en annen mann ... med koll på økonomien.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #57 Skrevet 8. februar 2018 2 timer siden, MammantilNurket skrev: Den mest udramatiske løsningen må jo være å pent, diskret og forsiktig avslutte forholde ... før man etter passe lang tid finner en annen mann ... med koll på økonomien. Alle fortjener en ny sjanse. HI er tydeligvis forelsket. Det går fint an å gi mannen en sjanse, uten å kludre til egen økonomi. Det er her HI må være streng! Aldri la han kjøpe seg inn i huset, før gjelden er nedbetalt. Har selv en mann som gjør opp for seg økonomisk. Han har kommet ut av en depresjon, og det er så verdt det. Ville ikke hatt en annen mann. Men det er jeg som må ha kontroll på økonomien! Etter at han er ferdig med gjeld, og hvis de skulle ende opp å kjøpe sammen, har han vist at han kan endre seg. Eventuelt kan han gi alt ansvar til HI, og få lommepenger. Ekstremt, men en mulighet om kjærligheten ellers er sterk. Anonymkode: ae0e0...5a7
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #58 Skrevet 8. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Alle fortjener en ny sjanse. HI er tydeligvis forelsket. Det går fint an å gi mannen en sjanse, uten å kludre til egen økonomi. Det er her HI må være streng! Aldri la han kjøpe seg inn i huset, før gjelden er nedbetalt. Har selv en mann som gjør opp for seg økonomisk. Han har kommet ut av en depresjon, og det er så verdt det. Ville ikke hatt en annen mann. Men det er jeg som må ha kontroll på økonomien! Etter at han er ferdig med gjeld, og hvis de skulle ende opp å kjøpe sammen, har han vist at han kan endre seg. Eventuelt kan han gi alt ansvar til HI, og få lommepenger. Ekstremt, men en mulighet om kjærligheten ellers er sterk. Anonymkode: ae0e0...5a7 Men hvordan skal hun noensinne kunne vite om gjelden er nedbetalt? Hvordan kan hun vite at han har sagt sannheten om hvor mye gjeld han har? Hvordan skal hun noensinne kunne stole på ham når det gjelder penger? Man får ikke 300 000 i forbruksgjeld ved å rote litt med økonomien i en dårlig periode, man får det ved å konsekvent ta dårlige avgjørelser i årevis, lukke øynene for alt man synes er ubehagelig og i det hele tatt oppføre seg som en tåpelig tenåring, ikke et voksent, kompetent menneske. LITT økonomisk rot kunne kanskje tilgis (ikke av meg, men som sagt, min mann løy om økonomien i ti år), men da snakker vi vel noen titusener, ikke 300 000?? Det er jo helt sykt, hva har han brukt alle de pengene til? Jeg tipper online spill. Jeg ville ikke stole på den mannen over en dørterskel, uansett hvor mye han lovet bot og bedring. Anonymkode: 78423...f30
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #59 Skrevet 8. februar 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor det haster så at han kjøper seg inn? De har vært sammen i kun 4 mnd, planlegger å flytte sammen og har ikke prøvd å bo sammen enda. Da er det galskap å la noen kjøpe seg inn så tidlig. Hvem foreslo at han skulle kjøpe seg inn, var det HI eller han? Jeg skjønner idéen om at han for lån for å kjøpe seg inn i eiendom og muligheten for å bake forbruksgjelda inn i dette, men det er mange andre måter å rydde opp i økonomien hans på. Få han til å søke hjelp med å ordne opp i rotet sitt, det er HAN som må rydde opp! Anonymkode: 4bad8...f83
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #60 Skrevet 8. februar 2018 16 timer siden, MammantilNurket skrev: Den mest udramatiske løsningen må jo være å pent, diskret og forsiktig avslutte forholde ... før man etter passe lang tid finner en annen mann ... med koll på økonomien. Finnes jo andre løsninger og Hi har jo ikke bedt om råd for hvordan gjøre det slutt, hun har bedt om råd på å finne en ØKONOMISK løsning. Anonymkode: af43f...067
MammantilNurket Skrevet 8. februar 2018 #61 Skrevet 8. februar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes jo andre løsninger og Hi har jo ikke bedt om råd for hvordan gjøre det slutt, hun har bedt om råd på å finne en ØKONOMISK løsning. Anonymkode: af43f...067 ... fordi han eg slikt et kupp, mener du?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #62 Skrevet 8. februar 2018 1 minutt siden, MammantilNurket skrev: ... fordi han eg slikt et kupp, mener du? Jeg har aldri sagt at han er et kupp, jeg har aldri møtt ham. Har du? Jeg vet heller ikke om du er et kupp, ei heller en knupp. Det jeg vet er 1 av 4 nordmenn har kredittkortgjeld. Det betyr at hver 4. person som har besvart denne tråden er innafor statistikken. For alt jeg vet, kan du selv være nedtynget i både kredittkortgjeld og annen gjeld. Jeg vet også om damer som går etter lommeboka når de velger menn. Det spiller ingen rolle om de har andre sider. Denne mannen har tydeligvis sider som HI liker. Jeg antar at du har en mann som har feit lommebok? Han trenger ikke å være grei, ei heller bry seg om deg. Han har penger til å dekke kredittkortgjelda di? Anonymkode: af43f...067
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #63 Skrevet 8. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri sagt at han er et kupp, jeg har aldri møtt ham. Har du? Jeg vet heller ikke om du er et kupp, ei heller en knupp. Det jeg vet er 1 av 4 nordmenn har kredittkortgjeld. Det betyr at hver 4. person som har besvart denne tråden er innafor statistikken. For alt jeg vet, kan du selv være nedtynget i både kredittkortgjeld og annen gjeld. Jeg vet også om damer som går etter lommeboka når de velger menn. Det spiller ingen rolle om de har andre sider. Denne mannen har tydeligvis sider som HI liker. Jeg antar at du har en mann som har feit lommebok? Han trenger ikke å være grei, ei heller bry seg om deg. Han har penger til å dekke kredittkortgjelda di? Anonymkode: af43f...067 Jeg er ikke den du siterer, men jeg har svart tidligere i tråden. Jeg er som kjæresten til hi, bortsett fra at jeg bare har nesten 100 000 i forbruksgjeld, ikke 300 000. Jeg er helt ubrukelig økonomisk, jeg vil så veldig gjerne og starter på nytt stadig vekk. Men mentaliteten man har er utrolig vanskelig å snu. Jeg sier ikke at kjæresten til hi er sånn, men når har har soset vekk 300 000 så er det noe veldig galt med den økonomiske sansen. Og fordi jeg er av samme ulla selv, så råder jeg hi til absolutt å ikke gjøre det hun skisserer i hovedinnlegget, uansett hvilke andre bra kvaliteter han har. Anonymkode: b2b98...559
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #64 Skrevet 8. februar 2018 Jeg ville gjort det sånn at han får flytte inn hos deg. Han betaler deg det samme som han betaler i lån/leie for bolig i dag. Dere deler på strøm osv. Når han er kvitt forbruksgjelda si får han kjøpe seg inn. Da legges de pengene han allerede har betalt inn på hans andel. Om forholdet skjærer seg før den tid må dere bli enige må dere være enige på forhånd om han bør få igjen penger, litt avhengig av hvor mye han har betalt. Skriv avtaler. Anonymkode: df763...402
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #65 Skrevet 8. februar 2018 Til HI; Legg ut på "mitt anbud". Få en advokat til å sette opp eksigibelt gjeldsbrev og skisser en løsning som er enkel og forståelig for begge parter. Du kan være litt romslig ifht at han får litt rimeligere rente hos deg. Du låner kr 300 000 og innfrir hans gjeld. Ikke la ham kjøpe seg inn, det er overhodet ikke nødvendig. Gjør det enkelt og smart for dere begge to, en advokat ser helt sikkert enkle og smarte løsninger. Lykke til og gratulerer med sambo. Anonymkode: af43f...067
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #66 Skrevet 8. februar 2018 Ingen felles økonomi + krav om total innsyn i hans økonomi. Det er det eneste fornuftige her. Er han interessert i å få forholdet til å fungerer, godtar han premissene. Han har fucka opp økonomien sin - det regjerer harde bud for å oppnå tillit. Anonymkode: 7c2d3...3e5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #67 Skrevet 8. februar 2018 Han har funnet drømmedama! 😄 Anonymkode: 71685...f51
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #68 Skrevet 8. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har funnet drømmedama! 😄 Anonymkode: 71685...f51 Enn du? Fant du "drømmemannen"? Gratulerer! Anonymkode: af43f...067
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #69 Skrevet 8. februar 2018 Kan han ikke bo gratis hos deg i en periode? Så kan han nedbetale gjeld? Det sparer du på! Og samtidig hjelper du han. Du kan ikke finne på å la han kjøpe seg inn!! Har du ikke barn å ta vare på? Ta være på deg selv . Anonymkode: 3d365...1c9
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #70 Skrevet 10. februar 2018 På 8. februar 2018 den 23.24, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri sagt at han er et kupp, jeg har aldri møtt ham. Har du? Jeg vet heller ikke om du er et kupp, ei heller en knupp. Det jeg vet er 1 av 4 nordmenn har kredittkortgjeld. Det betyr at hver 4. person som har besvart denne tråden er innafor statistikken. For alt jeg vet, kan du selv være nedtynget i både kredittkortgjeld og annen gjeld. Jeg vet også om damer som går etter lommeboka når de velger menn. Det spiller ingen rolle om de har andre sider. Denne mannen har tydeligvis sider som HI liker. Jeg antar at du har en mann som har feit lommebok? Han trenger ikke å være grei, ei heller bry seg om deg. Han har penger til å dekke kredittkortgjelda di? Anonymkode: af43f...067 Herregud for et idiotisk innlegg. Det siste avsnittet er jo under pari. Har det aldri falt deg inn at kvinner også tjener penger...? Som de deretter bør administrere til beste for seg selv og sine barn? HI er i ferd med å gi bort sin økonomiske sikkerhet til en sol-og-vårare som hun ikke egentlig kjenner engang. Det er så uklokt at jeg har ikke ord. Anonymkode: 429c7...1a0
MammantilNurket Skrevet 10. februar 2018 #71 Skrevet 10. februar 2018 Det er visse menn man bare ikke involverer seg med: - menn som har rusproblemer. - voldelige menn. - menn som sitter ,eller har sittet, i fengsel. - menn som er kriminelle. - menn som bruker anabole steroider. - men som ikke har utdannelse. - menn som er utro. - menn som er arbeidsskye og late. og ... - menn som ikke har kontroll på økonomien sin.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #72 Skrevet 10. februar 2018 22 minutter siden, MammantilNurket skrev: Det er visse menn man bare ikke involverer seg med: - menn som har rusproblemer. - voldelige menn. - menn som sitter ,eller har sittet, i fengsel. - menn som er kriminelle. - menn som bruker anabole steroider. - men som ikke har utdannelse. - menn som er utro. - menn som er arbeidsskye og late. og ... - menn som ikke har kontroll på økonomien sin. Enig i det meste foruten menn uten utdannelse. Jeg har verdens kuleste kompis; jobber hardt, interessant å prate med, hjelpsom, snill, humoristisk, handy, kunnskapsrik - ja rett og slett likandes. Nå er han gift med verdens beste dame, så han er opptatt så ingen muligheter for andre. Er for øvrig enig i at HI ikke bør blande egen og den nye flammens økonomi. Anonymkode: 12f36...3ad
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #73 Skrevet 10. februar 2018 På 9.2.2018 den 0.03, Anonym bruker skrev: Til HI; Legg ut på "mitt anbud". Få en advokat til å sette opp eksigibelt gjeldsbrev og skisser en løsning som er enkel og forståelig for begge parter. Du kan være litt romslig ifht at han får litt rimeligere rente hos deg. Du låner kr 300 000 og innfrir hans gjeld. Ikke la ham kjøpe seg inn, det er overhodet ikke nødvendig. Gjør det enkelt og smart for dere begge to, en advokat ser helt sikkert enkle og smarte løsninger. Lykke til og gratulerer med sambo. Anonymkode: af43f...067 Helt idiotisk forslag! Flott i teorien, men ikke nødvendigvis i praksis. Om hun overtar hans gjeld, så hjelper det ikke at de har en kontrakt og gjeldsbrev hvis han finner ut at han ikke vil betale. Da vil Hi stå foran kanskje årevis før hun får tilbake pengene, og om han har rotet til økonomien sin enda mer kan det hende hun ikke får noe, sannsynligvis får hun utgifter til advokat også. Hun må gjerne bli samboer når hun kjenner ham bedre, men å blande økonomi med en som har rotet til økonomien sin så mye, det er og blir idioti. Å ta over hans gjeld er enda verre enn idioti - tross et ev. gjeldsbrev! Anonymkode: a8300...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå