Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Jeg og kjæresten min har vært sammen 4 mnd, og vi planlegger å flytte sammen til sommeren. Jeg eier leilighet hvor bare halve lånet er igjen. I dag kom det frem at kjæresten min har en hel del kredittkort og forbruksgjeld. Dette betaler han mange tusen på i mnd, da rentene er skyhøye. Det jeg lurer på er om det kan være en løsning å la han kjøpe seg inn i huset. Allså at han får kjøpe seg inn med en andel, men bake den gjelden inn i huslånet han tar opp, så han slipper de høye rentene. Er dette noe banken vil kunne gå med på? Noen som vet? Anonymkode: 00090...178
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg og kjæresten min har vært sammen 4 mnd, og vi planlegger å flytte sammen til sommeren. Jeg eier leilighet hvor bare halve lånet er igjen. I dag kom det frem at kjæresten min har en hel del kredittkort og forbruksgjeld. Dette betaler han mange tusen på i mnd, da rentene er skyhøye. Det jeg lurer på er om det kan være en løsning å la han kjøpe seg inn i huset. Allså at han får kjøpe seg inn med en andel, men bake den gjelden inn i huslånet han tar opp, så han slipper de høye rentene. Er dette noe banken vil kunne gå med på? Noen som vet? Anonymkode: 00090...178 Det kommer helt an på om han er svartelistet pga kredittgjeld. Da får han ikke lån til å kjøpe seg inn i huset. Synest det er bekymringsverdig at du i det hele tatt våger å la en person med så mye kredittgjeld, kjøpe seg inn i leiligheten. Vil gå utover deg også hvis han fortsetter i samme bane etter at han evt har kjøpt seg inn.. Anonymkode: 53174...582
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Du skal flytte sammen med en mann som du bare har vært sammen med i fire måneder... Jeg håper du ikke har barn? Videre bør du ikke la ham kjøpe seg inn. La ham betale leie til deg inntil han er ferdig med gjelden sin og har bevist at han greier å holde en stabil økonomi. Om du ikke har barn så kan du selvfølgelig gjøre som du vil, men har du barn bør du ikke sette deres hjem i fare! Anonymkode: a8300...8a7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Jeg skjønner ikke at du tør å tenke tanken engang, dere har bare vært sammen i 4 stakkarslige måneder Anonymkode: b2b98...559
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skal flytte sammen med en mann som du bare har vært sammen med i fire måneder... Jeg håper du ikke har barn? Videre bør du ikke la ham kjøpe seg inn. La ham betale leie til deg inntil han er ferdig med gjelden sin og har bevist at han greier å holde en stabil økonomi. Om du ikke har barn så kan du selvfølgelig gjøre som du vil, men har du barn bør du ikke sette deres hjem i fare! Anonymkode: a8300...8a7 Som skrevet i hi, vi planlegger å flytte sammen til sommeren(vi har da vært sammen i underkant av 1 år). Gjelden han har er på 300k så den vil ta mange mange år å betale ned da 70% av det han betaler ned på lånet hver mnd bare er renter. Ja, jeg har barn. Men leiligheten er verdt 5 mill, og jeg har bare 2,5 mill igjen på lånet, samt noen hundre tusen på bsu konto, så jeg setter ingens hjem i fare. Hi Anonymkode: 00090...178
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Som skrevet i hi, vi planlegger å flytte sammen til sommeren(vi har da vært sammen i underkant av 1 år). Gjelden han har er på 300k så den vil ta mange mange år å betale ned da 70% av det han betaler ned på lånet hver mnd bare er renter. Ja, jeg har barn. Men leiligheten er verdt 5 mill, og jeg har bare 2,5 mill igjen på lånet, samt noen hundre tusen på bsu konto, så jeg setter ingens hjem i fare. Hi Anonymkode: 00090...178 Hvorfor har han pådratt seg den gjelden da, overforbruk`? Anonymkode: b2b98...559
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har han pådratt seg den gjelden da, overforbruk`? Anonymkode: b2b98...559 Ja rett å slett dumskap. 😑 hi Anonymkode: 00090...178
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja rett å slett dumskap. 😑 hi Anonymkode: 00090...178 Så da tenker du at det magisk skal stoppe når dere flytter sammen. Det tviler jeg på vil skje, for å pådra seg 300 000 i kredittkort- og forbruksgjeld er veldig mye, det er mye dumskap det Anonymkode: b2b98...559
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja rett å slett dumskap. 😑 hi Anonymkode: 00090...178 Og da tenker du at han skal bli mer fornuftig når han får enda mer lån? Ja hvis han i det hele tatt får lån. En venninne av meg er i samme ståa, bare med litt mindre kredittgjeld. Hun fikk ikke lån til leilighet da hun og kjæresten skulle kjøpe sammen, nettopp pga uvettig bruk av penger iform av kreditt.. Anonymkode: 53174...582
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så da tenker du at det magisk skal stoppe når dere flytter sammen. Det tviler jeg på vil skje, for å pådra seg 300 000 i kredittkort- og forbruksgjeld er veldig mye, det er mye dumskap det Anonymkode: b2b98...559 Det har allerede stoppet, han driver å betaler ned dette nå. Og ja, helt enig, det er veldig mye gjeld for kun dumskap. Hi Anonymkode: 00090...178
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som skrevet i hi, vi planlegger å flytte sammen til sommeren(vi har da vært sammen i underkant av 1 år). Gjelden han har er på 300k så den vil ta mange mange år å betale ned da 70% av det han betaler ned på lånet hver mnd bare er renter. Ja, jeg har barn. Men leiligheten er verdt 5 mill, og jeg har bare 2,5 mill igjen på lånet, samt noen hundre tusen på bsu konto, så jeg setter ingens hjem i fare. Hi Anonymkode: 00090...178 Og du synes likevel at det er smart av deg å la ham kjøpe seg inn i din leilighet... Lykke til... jeg tror du vil trenge det. Anonymkode: a8300...8a7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og da tenker du at han skal bli mer fornuftig når han får enda mer lån? Ja hvis han i det hele tatt får lån. En venninne av meg er i samme ståa, bare med litt mindre kredittgjeld. Hun fikk ikke lån til leilighet da hun og kjæresten skulle kjøpe sammen, nettopp pga uvettig bruk av penger iform av kreditt.. Anonymkode: 53174...582 Hvis han får dette som huslån, vil utgiftene halveres og vell så det. Itillegg får han da ta del i det å føle at man har eierskap for noe, noe som vil dytte han enda mer i riktig retning når det kommer til forvaltning av økonomi. Selv om mannen har tatt veldig dårlige valg tidligere, betyr det ikke at han er fullstendig blottet for vert allså😂 Han er ikke mye stolt over å ha pådratt seg denne gjelden.. hi Anonymkode: 00090...178
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har allerede stoppet, han driver å betaler ned dette nå. Og ja, helt enig, det er veldig mye gjeld for kun dumskap. Hi Anonymkode: 00090...178 Du fikk vite i dag at han har masse gjeld, men du vet og i dag at han har sluttet med det. Dere har bare vært sammen i 4 måneder, selvfølgelig sier han det. Og jeg tviler ikke på at han har gode intensjoner om det, men en sløsete surrekopp er vond å snu. Ikke gjør det, i hvert fall ikke før han har vist deg over tid at det er slutt på det. Anonymkode: b2b98...559
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 alle har rett til en ny sjanse i livet Anonymkode: 4ee0d...b1c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han får dette som huslån, vil utgiftene halveres og vell så det. Itillegg får han da ta del i det å føle at man har eierskap for noe, noe som vil dytte han enda mer i riktig retning når det kommer til forvaltning av økonomi. Selv om mannen har tatt veldig dårlige valg tidligere, betyr det ikke at han er fullstendig blottet for vert allså😂 Han er ikke mye stolt over å ha pådratt seg denne gjelden.. hi Anonymkode: 00090...178 Det høres ut som om du har bestemt deg, så det er bare å kjøre på, ditt liv, ditt valg. Og mye lykke til, det kan nok trenges 😊 Anonymkode: 53174...582
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: alle har rett til en ny sjanse i livet Anonymkode: 4ee0d...b1c Selvfølgelig. Men når man har ansvar for barn så bør man ha med seg litt mer sunn fornuft og ikke være så godtroende som Hi synes å være. Som en over sa - hun har i dag fått vite om gjelden. Hun har fått vite i dag at han har snudd totalt. Sunn fornuft sier at da bør Hi først og fremst sikre seg selv og ikke forplikte seg på noen måte økonomisk til denne mannen før hun kan være sikker på at han har snudd. 300.000 i forbruksgjeld tyder på et sprøtt forbruk. De færreste greier å snu det på første forsøk. Hva har han brukt pengene på? Har han f.eks. spilt bort noen av pengen? Eller er det bare det at han er vant med å ha en totalt uforsvarlig og egoistisk livsstil? Er det spill er det direkte idioti å la ham kjøpe seg inn i leiligheten. Er det sløsende og egoistisk livsstil så bør hun vente lenger før hun trekker en slik mann inn i sine barns hjem. Uansett er fire måneders bekjentskap veldig lite å planlegge en så stor omveltning for sine barn for. Det er jo helt tydelig med det hun har fått vite i dag at hun ikke kjenner ham godt nok. Anonymkode: a8300...8a7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skal flytte sammen med en mann som du bare har vært sammen med i fire måneder... Jeg håper du ikke har barn? Videre bør du ikke la ham kjøpe seg inn. La ham betale leie til deg inntil han er ferdig med gjelden sin og har bevist at han greier å holde en stabil økonomi. Om du ikke har barn så kan du selvfølgelig gjøre som du vil, men har du barn bør du ikke sette deres hjem i fare! Anonymkode: a8300...8a7 Dette. Anonymkode: 429c7...1a0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Som skrevet i hi, vi planlegger å flytte sammen til sommeren(vi har da vært sammen i underkant av 1 år). Gjelden han har er på 300k så den vil ta mange mange år å betale ned da 70% av det han betaler ned på lånet hver mnd bare er renter. Ja, jeg har barn. Men leiligheten er verdt 5 mill, og jeg har bare 2,5 mill igjen på lånet, samt noen hundre tusen på bsu konto, så jeg setter ingens hjem i fare. Hi Anonymkode: 00090...178 Løp!! ...motiver deg selv ved å se repriser av luksusfellen. Hvis ikke så i det minste skriv særeie og kontrakter før dere flytter sammen. Ikke Finn på å slå sammen gjelden hans i din, eller sett ditt navn på hans gjeld på noen måte. Mange kjærester som "bare skulle hjelpe" hat gått på smeller der. Forlang å se at han har endret seg. Hvis ikke så ender han bare opp i mer gjeld etter at nåværende er betalt ned. Anonymkode: f2f5d...cff
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 Hvorfor vil du påta deg å forsørge en du har kjent i 4 mnd? Tenk på deg selv og ungene og bo hver for dere slik at du ser over tid at han kan forsørge seg selv. Selv om du tenker at du står godt i det med kun halve leiligheten i lån så er det fort gjort å sette deg i en helt annen økonomisk situasjon dersom han er en av de som du ikke kan stole 100 % på og det vet du faktisk ikke etter 4 mnd selv om du tror og ønsker at du vet det. Og tro meg, jeg snakker av erfaring!! Anonymkode: 917e2...39d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 Nei, sannsynligheten for at han forandrer seg er liten. Ja, sannsynligheten for at du blir ruinert er stor. Hvis du har noe vett, krever du minst et par år der han holder stålkontroll på økonomien før du engang tenker på samboerskap. Anonymkode: 52842...48b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #21 Skrevet 6. februar 2018 Er du helt riv ruskende gal?? du må jo ikke finne på å gjøre dette!!! Du har kjent ham i 4 mnd. Han har bevist dor deg at han ikke eier økonomisk sans og du vil altså ha ham som medeier??? vær sammen med ham i to tre år før du i det minste tenker tanken på å rote til sin egen økonomi for hans skyld. Tenk på BARNA dine og deres fremtidige arv. Anonymkode: d3362...2e0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #22 Skrevet 6. februar 2018 Hvor stor andel tenker du at han skal få kjøpe seg inn med? For ønsker dere en 50/50 og boligen har en verdi på 5 mill så ender dere opp med at du er gjeldsfri og han sitter med et lån på 2.8 mill på huset. Har han økonomi til å betjene et lån aleine på denne summen i tillegg til alle fellesutgifter? Hvis ikke så ender du opp med å måtte betale alt. Utenom lånet hans, ergo ender dine penger i fellessluket samtidig som han investerer sine penger ved å betale ned på sin gjeld. Så hadde jeg vært dum nok til å la han kjøpe seg inn i min trygge økonomiske hverdag så hadde jeg i allefall ikke betalt ned lånet mitt. Da hadde heller plasert pengene jeg fikk fra han i en leilighet jeg kunne leie ut. Samtid som at jeg fortsatte å betale ned min resterende boliggjeld. Anonymkode: 68ad4...616
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #23 Skrevet 6. februar 2018 Ikke la han kjøpe seg inn enda. Bo sammen først og se om det fungerer. Hverdagen som kjærester og hverdagen som samboer der det er barn fra før kan være to forskjellige ting!!! Bo sammen først, se om det fungerer og så heller etter 2-3 år kan han kjøpe seg inn. Hvis han kjøper seg inn nå og det blir slutt, kan du risikere at det er du som må flytte med barna. Anonymkode: fcb5d...c21
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #24 Skrevet 6. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Som skrevet i hi, vi planlegger å flytte sammen til sommeren(vi har da vært sammen i underkant av 1 år). Gjelden han har er på 300k så den vil ta mange mange år å betale ned da 70% av det han betaler ned på lånet hver mnd bare er renter. Ja, jeg har barn. Men leiligheten er verdt 5 mill, og jeg har bare 2,5 mill igjen på lånet, samt noen hundre tusen på bsu konto, så jeg setter ingens hjem i fare. Hi Anonymkode: 00090...178 Hehehe, godt forsøk. Anonymkode: a9e3b...fd8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #25 Skrevet 6. februar 2018 Så beleilig at dere ble kjærester da. Du høres jo ut til å ha alt på stell og vel så det. Og etter fire måneder kjenner du han jo så godt, så ingen kan vel beskylde deg for å ha skylapper på. Anonymkode: 1a3bd...f60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå