LisK Skrevet 30. januar 2018 #51 Skrevet 30. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ble det noen konsekvenser for huseieren og hun damen fra barnevernet da? Anonymkode: 231e3...9af Både og. Hun fikk en kraftig advarsel og huseier/utleier fikk en fin telefon fra politiet om alvorlighetsgraden av handlingen.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #52 Skrevet 30. januar 2018 Hmm. Hva er da normal rot, og hva betegnes som skikkelig rot. Er de for streng når de vurderer dette og? Vi har et rom hvor det et skikkelig rotete, vi kaller det for roterommet. Men har det noe å si hvis barnet ikke er der og døren er låst hele tiden? Anonymkode: 231e3...9af
LisK Skrevet 30. januar 2018 #53 Skrevet 30. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hmm. Hva er da normal rot, og hva betegnes som skikkelig rot. Er de for streng når de vurderer dette og? Vi har et rom hvor det et skikkelig rotete, vi kaller det for roterommet. Men har det noe å si hvis barnet ikke er der og døren er låst hele tiden? Anonymkode: 231e3...9af Det er nok like individuelt som fra person til person dette med hva saksbehandlere mener er normalt rot. Er riktignok huset bomba vil de nok reagere. Jeg vil nok ikke tro de reagerer på et slikt roterom. Vi har et langt kott vi lagrer vinterklær, julepynt og diverse på. Tror det er mange som har det
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #54 Skrevet 30. januar 2018 32 minutter siden, LisK skrev: Det er nok like individuelt som fra person til person dette med hva saksbehandlere mener er normalt rot. Er riktignok huset bomba vil de nok reagere. Jeg vil nok ikke tro de reagerer på et slikt roterom. Vi har et langt kott vi lagrer vinterklær, julepynt og diverse på. Tror det er mange som har det Det er liksom dette med at «alle er forskjellige» som gjør at dette kan fort bli litt vanskelig. Det burde være noen regler for hva som er akseptabelt og hva ikke. Noen for eksempel, sier at de aldri ville latt unger vokse opp med dyr i huset hvor det er dyrehår på klærne osv. Mens noen synes det er positivt å la barn vokse opp med dyr. Osv osv. Kan fort bli et problem dette her Anonymkode: 231e3...9af
LisK Skrevet 31. januar 2018 #55 Skrevet 31. januar 2018 (endret) 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er liksom dette med at «alle er forskjellige» som gjør at dette kan fort bli litt vanskelig. Det burde være noen regler for hva som er akseptabelt og hva ikke. Noen for eksempel, sier at de aldri ville latt unger vokse opp med dyr i huset hvor det er dyrehår på klærne osv. Mens noen synes det er positivt å la barn vokse opp med dyr. Osv osv. Kan fort bli et problem dette her Anonymkode: 231e3...9af Ja det er noe med det der. Jeg har snakka med ei tidligere som ikke syns dyr var noe ålraight for barn, men fordelen der er at de som saksbehandlere (egentlig) skal la alt personlig ligge og følge retningslinjer etter fagstoff, forskning og anbefalinger i henhold til blant anna verdens helseorganisasjon. De fleste klarer det. En av de jeg har snakka med sa selv at hun ikke likte hunder og katter og ikke syns det hadde noe med mindre barn å gjøre, men hun kunne ikke dra det med seg i jobben Endret 31. januar 2018 av LisK Skrivefeil og autocorrect som vanlig 😅
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2018 #56 Skrevet 31. januar 2018 På 29.1.2018 den 23.04, Anonym bruker skrev: Motsatt. Terskelen for omsorgsovertakelser er altfor høy. Barn blir værende i hjem der foreldre utøver vold. Barn blir værende i hjem der foreldre ruser seg. De fleste barn som flyttes, flyttes for seint. Anonymkode: 41401...fa7 Vet du hvorfor barn blir værende i sånne situasjoner? Fordi voldsutøvere og spesielt rusmisbrukere er ekstremt flinke på å skjerpe seg der og da og har i tillegg som regel veldig god kunnskap om lovverk og smutthull. Men du tar helt feil i at terskelen er for høy, vi har hatt en enorm økning i antall omsorgsovertakelser de siste tjue år. Tror du det er fordi vi nordmenn har blitt dårligere foreldre? Du mener kanskje at barnevernet burde tatt barn med en gang så fort rus eller vold blir nevnt? Hva skjer med rettssikkerheten i Norge da? Den er forsåvidt allerede på et lavmål Anonymkode: 1c192...576
LisK Skrevet 1. februar 2018 #57 Skrevet 1. februar 2018 Apropos kommentaren før min; Vi ble meldt bekymring på fordi "mor er observert gående ruset lags E6 på dagtid, lurer på hvor barnet da var" ... 1) jeg og får bor sammen. 2) dagtid er barnet i barnehagen. 3) kanskje viktigst: jeg rører ikke narkotika, har aldri gjort det og kommer ikke til å gjøre det og i tillegg er jeg praktisk talt avholds (kan ikke sammenlignes med avholds, men drikker toppen noen få drinker 4 ganger i året maks!) Sa klart i fra til barneverntjenesten om alle de tre punktene, at jeg krevde å vite hvem dette var for det kom jeg til å anmelde personen som kom med meldingen om og at det bare var å komme å hente både hårprøve, urin og ta blodprøve for dette skulle jeg ha meg frabedt! De gikk ikke videre med det, men som "anonym ....576" skriver; enn om barn hadde blitt tatt med en gang rus/vold blir nevnt? Det hadde påført barnet unødvendig smerte og traumer. Jeg ER for at ting skal granskes nøye. Spesielt ved slike påstander, MEN terskelen er ikke for høy med dagens store tall på (anonyme) "hevnmeldinger" Det er dog helt rett at barn for ofte lever for lenge med rus og vold i hjemmet, det har jeg selv erfart personlig...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #58 Skrevet 2. februar 2018 7 timer siden, LisK skrev: Apropos kommentaren før min; Vi ble meldt bekymring på fordi "mor er observert gående ruset lags E6 på dagtid, lurer på hvor barnet da var" ... 1) jeg og får bor sammen. 2) dagtid er barnet i barnehagen. 3) kanskje viktigst: jeg rører ikke narkotika, har aldri gjort det og kommer ikke til å gjøre det og i tillegg er jeg praktisk talt avholds (kan ikke sammenlignes med avholds, men drikker toppen noen få drinker 4 ganger i året maks!) Sa klart i fra til barneverntjenesten om alle de tre punktene, at jeg krevde å vite hvem dette var for det kom jeg til å anmelde personen som kom med meldingen om og at det bare var å komme å hente både hårprøve, urin og ta blodprøve for dette skulle jeg ha meg frabedt! De gikk ikke videre med det, men som "anonym ....576" skriver; enn om barn hadde blitt tatt med en gang rus/vold blir nevnt? Det hadde påført barnet unødvendig smerte og traumer. Jeg ER for at ting skal granskes nøye. Spesielt ved slike påstander, MEN terskelen er ikke for høy med dagens store tall på (anonyme) "hevnmeldinger" Det er dog helt rett at barn for ofte lever for lenge med rus og vold i hjemmet, det har jeg selv erfart personlig... Dette med å bruke barnevern bevisst som hevn for noe er desverre noe som skjer oftere og oftere virker det som. Min samboer har en sønn som bor i fosterhjem fordi eksen løy om han i forbindelse med en undersøkelsessak og det er nok til at han ikke får tilbakeført gutten selv om han nå har den daglige omsorgen rettslig. Gutten ble forsåvidt tatt fra mor som har flere psykiske diagnoser, men far er likevel ikke god nok. Dette er snakk om en mann som nå stiller opp for mine og gjør en fantastisk "jobb" for dem. Han er kjærlig og en veldig god pappa, men hans store sorg i livet er at han ikke får være pappa for gutten sin. Anonymkode: 1c192...576
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #59 Skrevet 4. februar 2018 På 31. januar 2018 den 20.23, Anonym bruker skrev: Vet du hvorfor barn blir værende i sånne situasjoner? Fordi voldsutøvere og spesielt rusmisbrukere er ekstremt flinke på å skjerpe seg der og da og har i tillegg som regel veldig god kunnskap om lovverk og smutthull. Men du tar helt feil i at terskelen er for høy, vi har hatt en enorm økning i antall omsorgsovertakelser de siste tjue år. Tror du det er fordi vi nordmenn har blitt dårligere foreldre? Du mener kanskje at barnevernet burde tatt barn med en gang så fort rus eller vold blir nevnt? Hva skjer med rettssikkerheten i Norge da? Den er forsåvidt allerede på et lavmål Anonymkode: 1c192...576 "Du mener kanskje..." fulgt av noe du selv finner på, er en dårlig kommunikasjonsstrategi. Anonymkode: 41401...fa7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå