Gå til innhold

Psykiske plager og barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt meldt til barnevernet pga psykiske plager? Da mener jeg lette plager som forbigående angst og bekymringstanker. Jeg er redd for at ei i min omgangskrets vil melde meg inn, selv om jeg mener at hun har ingen grunn til det. Men man kan dessverre ikke fortelle andre mennsker hva de skal og ikke skal gjøre. 

Anonymkode: 1bb9a...a19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn som har psykisk syke foreldre bør følges ekstra opp. Denne personen er tydeligvis bekymret for barnet/barna dine. Kanskje du har det verre enn du selv tror?

Anonymkode: 73af5...b12

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn som har psykisk syke foreldre bør følges ekstra opp. Denne personen er tydeligvis bekymret for barnet/barna dine. Kanskje du har det verre enn du selv tror?

Nei. Det har vært et konflikt mellom oss lenge. 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh? Hun vet nok sikkert selv hvordan hun har det. Og hun snakker om frykt for å bli meldt kun på grunn av slike fordommer som du viser her.

Anonymkode: c949a...228

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er dessuten stor forskjell på lette og alvorlig psykiske plager, og det er også kun en viss andel som har kronisk psykisk sykdom. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh? Hun vet nok sikkert selv hvordan hun har det. Og hun snakker om frykt for å bli meldt kun på grunn av slike fordommer som du viser her.

Nå er vel ikke akkurat psykisk syke kjent for å ha særlig god selvinnsikt da..

Jeg tenker at om du fungerer godt som mamma har du ingenting å frykte, en hevnmelding til barnevernet blir fort avslørt og de trekker seg ut igjen.

Men om du virkelig sliter psykisk så det påvirker barna i veldig negativ grad så finnes det hjelpetiltak for å sikre barna en så god oppvekst som mulig.

Hilsen ei som vokste opp med en mamma som hadde sosial angst og var depressiv, det har i aller høyeste grad påvirket oss barna negativt.

Anonymkode: e8ce2...c59

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er vel ikke akkurat psykisk syke kjent for å ha særlig god selvinnsikt da..

Jeg tenker at om du fungerer godt som mamma har du ingenting å frykte, en hevnmelding til barnevernet blir fort avslørt og de trekker seg ut igjen.

Men om du virkelig sliter psykisk så det påvirker barna i veldig negativ grad så finnes det hjelpetiltak for å sikre barna en så god oppvekst som mulig.

Hilsen ei som vokste opp med en mamma som hadde sosial angst og var depressiv, det har i aller høyeste grad påvirket oss barna negativt.

Jeg har ikke noe alvorlig psykisk lidelse. Men angst kan være i forskjellige grad. Dessuten, som nevnt tidligere, jeg er i konflikt med hun damen der, så muligens hun gjør dette for å ødelgge for meg. Ikke vet jeg. 

Men hvordan kan barnevernet se at jeg er en god mamma da? Når alt de får servert i en melding er at jeg sliter psykisk! 

Skrevet

Vet om flere som har slitt med angst men som aldri har blitt blandet inn med barnevernet. Det kommer jo helt an på alvorsgraden. Går det til det punktet at barna blir forsømt, er det viktig at en får støtte og hjelp, selvfølgelig. 

Anonymkode: 7188d...748

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke noe alvorlig psykisk lidelse. Men angst kan være i forskjellige grad. Dessuten, som nevnt tidligere, jeg er i konflikt med hun damen der, så muligens hun gjør dette for å ødelgge for meg. Ikke vet jeg. 

Men hvordan kan barnevernet se at jeg er en god mamma da? Når alt de får servert i en melding er at jeg sliter psykisk! 

De sjekker det.

Kommer på besøk, får rapporter fra helsestasjon, skole og barnehage, snakker med deg, snakker med pappaen til barnet, henter opplysninger om deg fra lege/psykolog og om nødvendig snakker med barnet selv.

Det er en av jobbene til barnevernet det, sjekke opp de meldingene som kommer.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De sjekker det.

Kommer på besøk, får rapporter fra helsestasjon, skole og barnehage, snakker med deg, snakker med pappaen til barnet, henter opplysninger om deg fra lege/psykolog og om nødvendig snakker med barnet selv.

Det er en av jobbene til barnevernet det, sjekke opp de meldingene som kommer.

Som sagt, det er forskjell på en alvorlig lidelse som går utover livet generelt, og lette plager som kommer og går men hemmer ikke i det daglige. 

Hvis du var en person som visste om ei med psykiske plager, i hvilket tilfelle ville du vært bekymret da? Jeg forstår ikke hvorfor hun skal være bekymret for det har hun ingen grunn til, så jeg mistenker nok at dette er en ren sjikane. 

Skrevet

Alvorlig psykisk slike mangler kanskje selvinnnsikt, men folk med moderate plager (som de fleste av oss kan være bort i en eller annen gang i livet) er normale folk, og kan være vel så gode foreldre som de andre perfekte mødrene der ute. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har blitt meldt til barnevernet pga psykiske plager? Da mener jeg lette plager som forbigående angst og bekymringstanker. Jeg er redd for at ei i min omgangskrets vil melde meg inn, selv om jeg mener at hun har ingen grunn til det. Men man kan dessverre ikke fortelle andre mennsker hva de skal og ikke skal gjøre. 

De har ikke noen grunn til å undersøke hjemmet bare basert på at din venninne sier du har angst. Bekymringen må handle om barna, hvordan de har det, deres atferd (dersom den viser tegn på noe unormalt), hvorvidt de får for lite omsorg, kort sagt hvordan din psykiske helse påvirker dem. Barna, altså, ikke hva den gjør med deg. 

Anonymkode: 9c1c3...372

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har ikke noen grunn til å undersøke hjemmet bare basert på at din venninne sier du har angst. Bekymringen må handle om barna, hvordan de har det, deres atferd (dersom den viser tegn på noe unormalt), hvorvidt de får for lite omsorg, kort sagt hvordan din psykiske helse påvirker dem. Barna, altså, ikke hva den gjør med deg. 

Vet du dette? Eller er det noe du tror? Det gjør ingenting om jeg blir meldt, for da kan de komme og se at jeg tar meg av barna mine. Men jeg synes ikke at hun skal gjøre det kun fordi hun hater meg som person. Og fordi hun mener at folk med angst aldri burde ha barn. 

Skrevet
26 minutter siden, catla skrev:

Alvorlig psykisk slike mangler kanskje selvinnnsikt, men folk med moderate plager (som de fleste av oss kan være bort i en eller annen gang i livet) er normale folk, og kan være vel så gode foreldre som de andre perfekte mødrene der ute. 

Så alternativet til å være normale folk med midlertidige moderate plager er perfekte mødre som per se er dårlige foreldre? Du er jo akkurat like fordomsfull som HIs bekjente. 

Anonymkode: 6919d...10a

Skrevet
1 time siden, catla skrev:

Hehe, "vel så gode", faktisk. Det er jo å ta i. Du er i forsvarsposisjon øyeblikkelig, ser jeg.

Anonymkode: 5b2d2...880

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, "vel så gode", faktisk. Det er jo å ta i. Du er i forsvarsposisjon øyeblikkelig, ser jeg.

Anonymkode: 5b2d2...880

Hva mener du?

Skrevet

Jeg går til psykolog, da jeg har PTSD, depresjon og spiseforstyrrelse. Jeg har og flere diagnoser på fysisk sykdom. Psykologen vet alt dette. Og han er overbevist om at jeg er en svært god mor. Nå er barna mine store, og begge har fått tilbud om å flytte til far, som og er en god omsorgsperson. Siden jeg sliter med sykdom. Men de ønsker ikke, da de mener de har det best her. 

Anonymkode: 2e483...eeb

Skrevet

Dersom jeg skulle være så psykisk syk slik som hun andre påstår, så er det jo en far inne i bilde som er «frisk». 

Man kan vel ikke miste barna sine pga en angstlidelse man får behandling for. Man trenger vel ikke «melde seg inn» til barnevernet av den grunn?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet du dette? Eller er det noe du tror? Det gjør ingenting om jeg blir meldt, for da kan de komme og se at jeg tar meg av barna mine. Men jeg synes ikke at hun skal gjøre det kun fordi hun hater meg som person. Og fordi hun mener at folk med angst aldri burde ha barn. 

Hvor godt kjenner du denne dama, egentlig? Er det en slektning? 

Når hun melder anonymt, hvis du tror det er det som vil skje, så må hun si ett eller annet om hvorfor dette hjemmet er ugunstig for barn. Det holder ikke å si "jeg kjenner en person med rn angstlidelse, og vedkommende har barn". Hun må ha noe på deg. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor godt kjenner du denne dama, egentlig? Er det en slektning? 

Når hun melder anonymt, hvis du tror det er det som vil skje, så må hun si ett eller annet om hvorfor dette hjemmet er ugunstig for barn. Det holder ikke å si "jeg kjenner en person med rn angstlidelse, og vedkommende har barn". Hun må ha noe på deg. 

Hun har nok ingenting på meg. Men hun kan finne på å si at hun er bekymret for ungen min for eksempel, fordi jeg har angst. Det kan vel være nok?

Kjenner henne ikke så godt, vi var en gang i samme barselgruppe, hvor jeg ikke orket henne. Så meldte meg ut.

Skrevet

Jeg ble meldt til bv av barselsavdelingen på sykehuset fordi jeg hadde fødselsdepresjon. De fortalte at det er helt normalt,likevel kontakter de bv :o Sikkert pga at jeg var alene med han,men de kan da ikke melde alle alenemødre som får fødselsdepresjon til bv.

Anonymkode: 4a9f4...32f

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble meldt til bv av barselsavdelingen på sykehuset fordi jeg hadde fødselsdepresjon. De fortalte at det er helt normalt,likevel kontakter de bv :o Sikkert pga at jeg var alene med han,men de kan da ikke melde alle alenemødre som får fødselsdepresjon til bv.

Ja det kan du si. Hvordan gikk det da?

Skrevet

Regner med at dersom jeg hadde vært så syk som hun ene damen påstår, så hadde nok familien merket dette og grep inn i situasjonen. Angst har jeg ja. Og går på medisiner for det i tillegg til at jeg gikk til psykolog da jeg gikk gravid. Så du kan ikke akkurat kalle meg selv «alvorlig syk» 

Skrevet
16 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg synes ikke det er rart at de melder bekymring på alenemødre som har sterk fødselsdepresjon. De har ingen garantier for at mødre oppsøker hjelp (noe depresjon gjør det vanskeligere å gjøre).

En bekymringsmelding er en BEKYMRING, ikke en bekreftet mistanke

Anonymkode: b6e7e...6ca

Skrevet

Hvis det gjelder en bekymringsmelding ang helsesituasjon til mor og eventuelt hvordan det påvirker barnet, vil bvt spørre de nærmeste familiemedlemmene? For det er jo de som kjenner oss best. Ikke en random dame som har unger på samme alder som mine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...