mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #26 Skrevet 10. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan dere ikke heller dra på en tur han vil på da? Noe som ikke er så varmt? Høres merkelig ut å dra ham med til varmen som han ikke liker også plassere ham på rommet mens du er på "ferie"? Anonymkode: b2f39...2e2 Som jeg skrev lenger oppe ; han har helt selv fått velge hvor turen går og har valgt dette stedet. Han synes det er godt med en siesta midt på dagen og vi blir jo lenger oppe på kveldene så det passer jo perfekt. Jeg er ikke så sugen på siesta og vil da bruke litt tid på meg selv da? Det må være Ok ?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #27 Skrevet 10. januar 2018 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Er i grunn veldig i tvil så godt å få synspunkter av dere. Vi kommer ikke til å være på hotellet hele tiden og vil satse på utflukter og kultur. Gutten min er jo stor (11) og klarer seg alene en stund og planen er litt egentid også. En grunn til å velge all INK er at det er vanskelig for han å ta valg ut fra en meny og det er lettere på feks buffet . Hi Hvis dere tenker å tilbringe mye tid borte fra hotellet vil all incl bare være ødeleggende. Da må dere rekke måltidene og vil ikke stå like fritt til å styre dagene selv. Vi reiser med tre små og velger helt klart all incl, men vi tilbringer jo mesteparten av tiden på hotellet og stranda. Anonymkode: 3f2e2...8f3
IreneUtålmodig Skrevet 10. januar 2018 #28 Skrevet 10. januar 2018 Prøvde all inklusive sist ferie, var kjekt med 3 barn , men ble lei maten. Gubben vil nok ut å utforske neste gang så da blir det kun lunsj på hotellet.
Nyttårs barn Skrevet 10. januar 2018 #29 Skrevet 10. januar 2018 Hver gang adhdmamma poster her er det noen som må slenge dritt. Er vel helt normalt å unngå sola noen timer midt på dagen når den er som varmest. Gutten ligger på rommet og spiller og mor tar seg en løpetur på tredemølle, hva er egentlig problemet med det? Hadde med guttungen til en storby før jul og den ene dagen var han på rommet alene i 1,5 time på ettermiddagen mens jeg gikk litt i butikker rundt hotellet. Men vi hadde en fin ferie sammen allikevel altså.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #30 Skrevet 10. januar 2018 Jeg velger all inclusive når jeg reiser alene med mine to barn på "syden"-ferie. Jeg synes det er deilig å slippe mas om penger til drikke, is og snacks. Til måltidene kan de velge ting de liker fra bufeene. Nå skal det sies at vi er badenymfer som er mye på hotellområdet når vi er i varmere strøk, så for oss er det praktisk å ha både måltider, mellommåltider og snacks tilgjengelig i umiddelbar nærhet. Men det er klart at hvis dere er mest på farta for å oppleve landet og kulturen, så vil det være uøkonomisk å betale for all inclusive på hotellet. God tur!😊 Anonymkode: 85aae...71e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #31 Skrevet 10. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har aldri valgt all inclusive og skal aldri gjøre det heller. * Halve moroa på ferie er jo å rusle rundt, spise på forskjellige steder. * all inclusive er svært dårlig for lokalsamfunnene. Da går jo alle pengene fra turistene til store konserner. Det blir lite penger til den lille restauranten på hjørnet, det lille supermarkedet, souvernirbutikken, bakeren, kiosken etc. Alle de små som også forsøker å gjøre seg et levebrød på turistene. Anonymkode: ec06a...69b Dette. Anonymkode: 2d0b8...0c2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #32 Skrevet 10. januar 2018 Tusen takk for råd folkens😊skal undersøke litt mer jeg
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2018 #33 Skrevet 10. januar 2018 Kommer litt an på hva dere tenker gjøre der dere skal være, hvilke turer eller hvilke aktiviteter dere ønsker å få med dere. Jeg tror at hvis dere har litt tydeligere mening om det så vil valget ang. mat gi seg selv. Sist jeg var i syden valgte jeg, som en annen også foreslo, halvpensjon. God og variert frokost med gode ferskvarer, så da hadde jeg en ekstra god start på dagen helt uten stress hver dag. I utgangspunktet var det så middag med i avtalen, men det stod jeg fritt til å bytte til lunsj samme dag bare jeg sa fra innen et visst klokkeslett samme morgen. Veldig praktisk, de dagene vi ville farte litt var det godt å komme til hotellet og middag, og om vi planla aktiviteter litt senere på dagen tok vi heller lunsj på hotellet og spiste ute. Da har man fleksibilitet selv om man i utgangspunktet har en stabil ordning. Anonymkode: 2a502...6aa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #34 Skrevet 11. januar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Kommer litt an på hva dere tenker gjøre der dere skal være, hvilke turer eller hvilke aktiviteter dere ønsker å få med dere. Jeg tror at hvis dere har litt tydeligere mening om det så vil valget ang. mat gi seg selv. Sist jeg var i syden valgte jeg, som en annen også foreslo, halvpensjon. God og variert frokost med gode ferskvarer, så da hadde jeg en ekstra god start på dagen helt uten stress hver dag. I utgangspunktet var det så middag med i avtalen, men det stod jeg fritt til å bytte til lunsj samme dag bare jeg sa fra innen et visst klokkeslett samme morgen. Veldig praktisk, de dagene vi ville farte litt var det godt å komme til hotellet og middag, og om vi planla aktiviteter litt senere på dagen tok vi heller lunsj på hotellet og spiste ute. Da har man fleksibilitet selv om man i utgangspunktet har en stabil ordning. Anonymkode: 2a502...6aa Halvpensjon kan jo være ett alternativ ja😊 Da står vi jo friere til å utforske og spise deilige lunsjer på lokale steder. Dette skal jeg sjekke nærmere😊 hi
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #35 Skrevet 11. januar 2018 19 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Halvpensjon kan jo være ett alternativ ja😊 Da står vi jo friere til å utforske og spise deilige lunsjer på lokale steder. Dette skal jeg sjekke nærmere😊 hi Hvis gutten ikke liker varmen midt på dagen er det kanskje bedre å ta lunchen på hotellet og middagen andre steder? Anonymkode: d8fbf...aef
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #36 Skrevet 11. januar 2018 De gangene jeg reiser alene med barna velger jeg halvpensjon. Hotellene er fleksible og man kan velge om man vil ha lunsj eller middag fra dag til dag. Frokost er et must, alltid. Elsker hotellfrokost:) Vi har dratt til byen 2-3 kvelder på en ukes ferie. Kommer litt an på hotellet også, velger alltid 5 stjernes hotell med flere restauranter å velge mellom, blir fort lei buffet. Sist jeg var på tur var det både italiensk, fisk og tradisjonell restaurant i tillegg til bufferen. Anonymkode: 83ca8...4b6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #37 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis gutten ikke liker varmen midt på dagen er det kanskje bedre å ta lunchen på hotellet og middagen andre steder? Anonymkode: d8fbf...aef Det går fint med varmen altså , han bare liker seg i skygge/AC en stund midt på dagen. Vi finner nok mulighet for lunsj på steder med AC eller skygge. Grunnen til at jeg heller mot middag på hotellet er at buffet er enklere da jeg vil han skal velge mat selv . ( kan bli frustrert over å velge fra en restaurant meny og bare ende opp med å velge det trygge og samme) vil at ferien skal gjøre han tryggere og derfor er han svært delaktig i planlegging . Han fikk velge fritt land og sted og det var stas😊 hi
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #38 Skrevet 11. januar 2018 15 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Er i grunn veldig i tvil så godt å få synspunkter av dere. Vi kommer ikke til å være på hotellet hele tiden og vil satse på utflukter og kultur. Gutten min er jo stor (11) og klarer seg alene en stund og planen er litt egentid også. En grunn til å velge all INK er at det er vanskelig for han å ta valg ut fra en meny og det er lettere på feks buffet . Hi Med så stort barn ville jeg valgt bare frokost,evt. Med kveldsmat. Om dere skal ha farte rundt,er det ingen grunn å ha all inc. Det avhenger hva slags ferie dere vil ha. All inc er ferie der dere skal ligge,bade,gå tur,bade,ligge,sitte,bade. Sånn. Anonymkode: b83a5...6fa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #39 Skrevet 11. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Med så stort barn ville jeg valgt bare frokost,evt. Med kveldsmat. Om dere skal ha farte rundt,er det ingen grunn å ha all inc. Det avhenger hva slags ferie dere vil ha. All inc er ferie der dere skal ligge,bade,gå tur,bade,ligge,sitte,bade. Sånn. Anonymkode: b83a5...6fa Det blir nok en kombo her, noen dager ved strand/ hotell og noen dager på farten😊hi
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #40 Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det blir nok en kombo her, noen dager ved strand/ hotell og noen dager på farten😊hi Høres mer ut som det dere trenger er room service mat? Anonymkode: b2f39...2e2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #41 Skrevet 11. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres mer ut som det dere trenger er room service mat? Anonymkode: b2f39...2e2 Hvorfor det?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #42 Skrevet 11. januar 2018 Aldri all inclusive. Verken med eller uten barn. Verste jeg vet. Anonymkode: 37c50...396
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #43 Skrevet 11. januar 2018 Spørs hvor du skal. Skal du til et resort som ligger langt unna alt, så er det jo kjekt med all inclusive. Skal du derimot til et resort eller hotell som ligger i et lite sentrum, og det er godt utvalg av restauranter i nærområdet hadde jeg ikke valgt all inclusive. Synes noe av sjarmen på ferie er å spise på forskjellige steder. Frokost derimot er det alltid kjekt å ha inkludert. Anonymkode: 6ac93...260
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #44 Skrevet 11. januar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spørs hvor du skal. Skal du til et resort som ligger langt unna alt, så er det jo kjekt med all inclusive. Skal du derimot til et resort eller hotell som ligger i et lite sentrum, og det er godt utvalg av restauranter i nærområdet hadde jeg ikke valgt all inclusive. Synes noe av sjarmen på ferie er å spise på forskjellige steder. Frokost derimot er det alltid kjekt å ha inkludert. Anonymkode: 6ac93...260 Sønnen min valgte ett resort som ligger litt utenfor en by ( gåavstand ) er ett 5 stjerners sted med flere restauranter . Så utvalget er der. Tror vi lander på halvpensjon 😊
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #45 Skrevet 11. januar 2018 Har aldri prøvd all incl. Synes litt av sjarmen er å gå rundt på kveldene, prøve forskjellige restauranter. Vi bestiller som regel leilighet for da kan man kjøpe ferske rundstykker og spise på terrassen. Anonymkode: fb231...554
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #46 Skrevet 11. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har aldri prøvd all incl. Synes litt av sjarmen er å gå rundt på kveldene, prøve forskjellige restauranter. Vi bestiller som regel leilighet for da kan man kjøpe ferske rundstykker og spise på terrassen. Anonymkode: fb231...554 Ser helt klart sjarmen i å rusle rundt på kveldene. Senere på sommeren skal vi på familieferie ( alle 4) da leier vi feriehus og satser på å lage mat selv i kombo med å spise på lokale restauranter. Da blir det den lokale bakeren osv 😊 hi
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #47 Skrevet 11. januar 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Syns ingenting om å ta ungene ut av skolen en uke for en sydentur når de har 8-9 uker skoleferie. Anonymkode: e1b04...29e Er du litt fjern..? Vinterferien er rett rundt hjørnet 👍🏻 Anonymkode: d27bd...2f6
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #48 Skrevet 11. januar 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan dere ikke heller dra på en tur han vil på da? Noe som ikke er så varmt? Høres merkelig ut å dra ham med til varmen som han ikke liker også plassere ham på rommet mens du er på "ferie"? Anonymkode: b2f39...2e2 Herregud, hva med å lese alt før du er snipete Anonymkode: 2980d...2f6
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #49 Skrevet 11. januar 2018 8 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Halvpensjon kan jo være ett alternativ ja😊 Da står vi jo friere til å utforske og spise deilige lunsjer på lokale steder. Dette skal jeg sjekke nærmere😊 hi Sjekk det ut. Hotellene bruker å være veldig fleksible mtp. å bytte mellom å spise lunsj eller middag på hotellet. Da står dere også fritt til å endre det etter hvordan det ev. fungerer med at han skal velge mat på en annen restaurant også. Tror dere blir fleksible med en halvpensjon, spesielt når dere skal bo på et såpass bra hotell. Flott at du inkluderer han så mye i planleggingen av reisen. Bruk tid sammen til å lese om landet, kanskje lære dere å si enkle ting på det lokale språket osv., det vil gi ham enda mer mestringsfølelse. Kos dere når dere drar Anonymkode: 2a502...6aa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #50 Skrevet 11. januar 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekk det ut. Hotellene bruker å være veldig fleksible mtp. å bytte mellom å spise lunsj eller middag på hotellet. Da står dere også fritt til å endre det etter hvordan det ev. fungerer med at han skal velge mat på en annen restaurant også. Tror dere blir fleksible med en halvpensjon, spesielt når dere skal bo på et såpass bra hotell. Flott at du inkluderer han så mye i planleggingen av reisen. Bruk tid sammen til å lese om landet, kanskje lære dere å si enkle ting på det lokale språket osv., det vil gi ham enda mer mestringsfølelse. Kos dere når dere drar Anonymkode: 2a502...6aa Tusen takk😊 Ja, halvpensjon gir oss ønsket fleksibilitet og ser ut til at vi vil velge det. Hver kveld leser vi om landet og titter på bilder. Vi har lært oss hverdagsord og vi teller. Det er han som har regien ja, han har vært superflink til å ta valg når det gjelder hotell, sted, land osv . Han fikk fullstendig frie tøyler og turen handler selvsagt om ferie men like mye om å trygge og gjøre selvstendige valg . Derfor vi velger å dra før skoleslutt. Skolen er veldig positive 😊 hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå